Seksuele Intimidatie

15-01-2018 18:32 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halloo allemaal,

Steeds vaker komt seksuele intimidatie in het nieuws en komen steeds meer mensen er voor uit(#metoo).

Even een klein voorbeeldje: Een man/vrouw probeert iemand te versieren en raakt diegene vervolgens aan. Uiteindelijk doet de versierder een poging tot zoenen terwijl diegene die versiert wordt niet wil. Is dit dan seksuele intimidatie of sociaal onhandig?

Dus... wanneer is iets intimiderend en wanneer is het sociaal onhandig? Waar licht die grens dan volgens jullie?

Ben je wel is seksueel geïntimideerd, wat gebeurde er dan en hoe ging je er mee om?

Ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks voor metoo...
die ik wilde bestaat al...
Een hand op je borst is niet sociaal onhandig... Een vreemde tong in je mond ook niet. .lijkt me niet heul ingewikkeld.
Het moet niet zo zijn dat een bepaalde actie van een aantrekkelijk persoon wel gewenst is en dezelfde actie van iemand die je onaantrekkelijk vindt ongewenst. Dat zou oneerlijk zijn.
anoniem_354848 wijzigde dit bericht op 15-01-2018 18:41
4.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
“Wel eens”, niet “wel is”. Ik vind dat taalkundig intimiderend.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
15-01-2018 18:39
“Wel eens”, niet “wel is”. Ik vind dat taalkundig intimiderend.
:HA:
' Intimiderend' is het cruciale deel bij seksuele intimidatie.

Er moet een seksuele handeling (kan ook verbaal zijn) en het slachtoffer bevindt zich in een positie dat dat niet alleen als vervelend of ongewenst maar echt als intimiderend wordt ervaren.

Bijvoorbeeld omdat er een machtspositie is (dader is bijvoorbeeld hoger in rang in bedrijf) waardoor het slachtoffer bang is om duidelijk te maken dat ze ergens niet van gediend is, omdat dat negatieve consequenties kan hebben.

Of er is lichamelijke intimidatie: het slachtoffer kan niet makkelijk nee zeggen of wegkomen.

Dus in al die situaties waarin je eenvoudig kunt zeggen: beste Gerrit ik ben niet gediend van deze taal, dit gebaar of deze aanraking en verzoek je er voor nu en voor altijd mee op te houden is er geen sprake van seksuele intimidatie.
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
15-01-2018 18:39
Het moet niet zo zijn dat een bepaalde actie van een aantrekkelijk persoon wel gewenst is en dezelfde actie van iemand die je onaantrekkelijk vindt ongewenst. Dat zou oneerlijk zijn.
Dus de gewenste kus van mijn vriend moet ik ook geven aan elke willekeurige kerel die mij wil kussen? Anders is het niet eerlijk?
jezebellebel schreef:
15-01-2018 18:39
Het moet niet zo zijn dat een bepaalde actie van een aantrekkelijk persoon wel gewenst is en dezelfde actie van iemand die je onaantrekkelijk vindt ongewenst. Dat zou oneerlijk zijn.
Hahaha, er zijn bepaalde personen die ik aantrekkelijk vindt die me mogen penetreren terwijl degene die ik onaantrekkelijk vindt me niet eens mogen aanraken.

Ik discrimineer daarbij uiteraard op aantrekkelijkheid, en het hele leven is niet eerlijk, dus de wereld van liefde en seks evenmin.
Beaudelaire schreef:
15-01-2018 18:49
Dus de gewenste kus van mijn vriend moet ik ook geven aan elke willekeurige kerel die mij wil kussen? Anders is het niet eerlijk?

Minimaal. Om alle schijn te voorkomen ook even pijpen.
Je had vroeger met uitgaan inderdaad wel van die gefrustreerde mannetjes die dit niet snapten.
De barman kneep in je arm, helemaal leuk. Een andere charmeur pakte je bij de heup en deed een spannend dansje, giechel giechel. Sneu type stond al de hele avond zweterig te loeren, raapt de moed bij elkaar, knijpt je arm blauw terwijl hij een raar gesprek voert en gaat out of the blue een erectie tegen je heup duwen.
En oprecht niet snappen waarom ik dat van de ene man wel leuk vond en van hem niet.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-01-2018 19:07
Je had vroeger met uitgaan inderdaad wel van die gefrustreerde mannetjes die dit niet snapten.
De barman kneep in je arm, helemaal leuk. Een andere charmeur pakte je bij de heup en deed een spannend dansje, giechel giechel. Sneu type stond al de hele avond zweterig te loeren, raapt de moed bij elkaar, knijpt je arm blauw terwijl hij een raar gesprek voert en gaat out of the blue een erectie tegen je heup duwen.
En oprecht niet snappen waarom ik dat van de ene man wel leuk vond en van hem niet.
:rofl: zoo oneerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-01-2018 19:07
Je had vroeger met uitgaan inderdaad wel van die gefrustreerde mannetjes die dit niet snapten.
De barman kneep in je arm, helemaal leuk. Een andere charmeur pakte je bij de heup en deed een spannend dansje, giechel giechel. Sneu type stond al de hele avond zweterig te loeren, raapt de moed bij elkaar, knijpt je arm blauw terwijl hij een raar gesprek voert en gaat out of the blue een erectie tegen je heup duwen.
En oprecht niet snappen waarom ik dat van de ene man wel leuk vond en van hem niet.


Ja echt he?! Sommige mannen snappen het gewoon echt niet, denken dat elke vrouw het helemaal geweldig vind om de erectie van elke willekeurige vent tegen hun billen aan te voelen. Echt van dat kleutergedrag: maar hij mocht wehel en ikke niehiet, tis niet eeeerlijk. Wat is er misgegaan bij de opvoeding van deze pareltjes?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
15-01-2018 19:00
Minimaal. Om alle schijn te voorkomen ook even pijpen.
:HA:
Ik wil liever geen enkele erectie van welke man dan ook tegen mij aanvoelen..Hoe knap ook; ergens denken ook zij dat ze in hun recht staan om dat te doen, net als die lelijkert die wel wil, maar niet mag. En dat idee vind ik echt onaantrekkelijk, dan wel een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-01-2018 18:39
“Wel eens”, niet “wel is”. Ik vind dat taalkundig intimiderend.
Nou... die fout ken ik intussen wel. Intimiderender vind ik die grens die ergens licht!
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met proberen, mannen en ook vrouwen proberen iemand te versieren. En de andere partij kan gewoon nee zeggen. Lijkt me niet zo lastig. Als ze dan nog door gaan, tja dan gaan ze te ver.
Beaudelaire schreef:
15-01-2018 18:49
Dus de gewenste kus van mijn vriend moet ik ook geven aan elke willekeurige kerel die mij wil kussen? Anders is het niet eerlijk?
Ja natuurlijk, wat dacht je dan? :whip:

Wat me wel opvalt is dat vrouwen die opdringerig zijn tegen mannen in reclame bv meestal grappig word gevonden.
Voorbeeldje: een shampooreclame van Andrelon waar bij een stel hun hele sexleven opfleurt omdat ze die shampoo gebruikt voor haar blonde doch uitgebluste haar. Logisch... shampoo doet wonderen :)

Vrouw grijpt man bij kraag en sleurt hem mee de slaapkamer in dankzij de nieuwe shampoo. Nou, prima, niks aan de hand.

Volgende scene: oudere buurvrouw heeft ook de shampoo gebruikt, man zit in garage, de buurvrouw met grijs haar werpt een bronstige blik op hem en drukt op het knopje waarmee automatisch het rolluik van de garage dichtgaat: ze gaat hem grijpen, dat snap je meteen.
De man kijkt heel angstig naar de buurvrouw want hij wil niet, duidelijk. Einde reclame: het bange gezicht van de buurman.

Ik vind het geen drama maar vraag me wel af of die reclame niet voor een hoop reuring had gezorgd als er een oudere buurman en een jonge vrouw in die scene had gezeten. Ik bedoel de oudere buurman die geil naar zijn jonge buurvrouw kijkt en het rolluik laat zakken. Angst op gezicht van de buurvrouw en einde reclame....

Er zijn ook heel veel mannen die een viespeuk als sportleraar of oom of weetikveelwat hadden maar hun mond toch echt dichthouden omdat ze bang zijn voor de gevolgen als ze dat hardop zeggen. Vooral als het om topsporters gaat, ik weet uit een betrouwbare bron dat een man echt meerdere malen anaal verkracht is maar daarover zwijgt omdat hij destijds trainde voor de olympische spelen en zijn coach, de dader, zei dat hij het kon shaken als hij ging 'zeuren'.
Zo ging dat altijd. Hij heeft de spelen gehaald, geen goud overigens en zit nu depressief thuis. Bijna niemand weet waarom. Hij durft niets te zeggen, bang voor de gevolgen ook voor de kinderen die hij inmiddels heeft. Dus zegt hij alleen #metoo bij de psych.
De dader is overleden, ik snap hem wel; de dader ligt op het kerkhof, letterlijk.

Maar dat hele #metoo is niet uit de lucht komen vallen geloof dat maar TO!
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
15-01-2018 19:49
Ja natuurlijk, wat dacht je dan? :whip:

Wat me wel opvalt is dat vrouwen die opdringerig zijn tegen mannen in reclame bv meestal grappig word gevonden.
Voorbeeldje: een shampooreclame van Andrelon waar bij een stel hun hele sexleven opfleurt omdat ze die shampoo gebruikt voor haar blonde doch uitgebluste haar. Logisch... shampoo doet wonderen :)

Vrouw grijpt man bij kraag en sleurt hem mee de slaapkamer in dankzij de nieuwe shampoo. Nou, prima, niks aan de hand.

Volgende scene: oudere buurvrouw heeft ook de shampoo gebruikt, man zit in garage, de buurvrouw met grijs haar werpt een bronstige blik op hem en drukt op het knopje waarmee automatisch het rolluik van de garage dichtgaat: ze gaat hem grijpen, dat snap je meteen.
De man kijkt heel angstig naar de buurvrouw want hij wil niet, duidelijk. Einde reclame: het bange gezicht van de buurman.

Ik vind het geen drama maar vraag me wel af of die reclame niet voor een hoop reuring had gezorgd als er een oudere buurman en een jonge vrouw in die scene had gezeten. Ik bedoel de oudere buurman die geil naar zijn jonge buurvrouw kijkt en het rolluik laat zakken. Angst op gezicht van de buurvrouw en einde reclame....

Er zijn ook heel veel mannen die een viespeuk als sportleraar of oom of weetikveelwat hadden maar hun mond toch echt dichthouden omdat ze bang zijn voor de gevolgen als ze dat hardop zeggen. Vooral als het om topsporters gaat, ik weet uit een betrouwbare bron dat een man echt meerdere malen anaal verkracht is maar daarover zwijgt omdat hij destijds trainde voor de olympische spelen en zijn coach, de dader, zei dat hij het kon shaken als hij ging 'zeuren'.
Zo ging dat altijd. Hij heeft de spelen gehaald, geen goud overigens en zit nu depressief thuis. Bijna niemand weet waarom. Hij durft niets te zeggen, bang voor de gevolgen ook voor de kinderen die hij inmiddels heeft. Dus zegt hij alleen #metoo bij de psych.
De dader is overleden, ik snap hem wel; de dader ligt op het kerkhof, letterlijk.

Maar dat hele #metoo is niet uit de lucht komen vallen geloof dat maar TO!
Veel reclame is gericht op vrouwen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat een verdrietig verhaal lenn45.
En ik vind die omdraaiing van die reclame ook briljant, hele rare manier van je spullen aanprijzen vind ik.
Ana_Isabel2 schreef:
15-01-2018 19:31
Ik wil liever geen enkele erectie van welke man dan ook tegen mij aanvoelen..Hoe knap ook; ergens denken ook zij dat ze in hun recht staan om dat te doen, net als die lelijkert die wel wil, maar niet mag. En dat idee vind ik echt onaantrekkelijk, dan wel een afknapper.
Ja ieuw inderdaad.
Ik ben weleens uitgeweest in een tent vol dronken engelsen en daar was het wel de gebruikelijke manier van contact maken, meisjes lieten een tiet zien als ze iemand leuk vonden, of klemden hun benen om een bovenbeen aan en gingen ertegen aan staan rijden.
jongens pakten je in je kruis of pakten je bij de heup en maar duwen en gelijk een vinger richting je doos.

Het vreemde was dat niemand daar geergerd was als de ander niet reageerde, hup door naar de volgende.
Ik ben aan de kant gaan staan om dat eens te bestuderen, was echt fascinerend.
Wij dachten later dat sommige jongens/mannen daar hun gedrag vandaan haalden.
'huh wat een preutse trutten hier, niemand rijdt vanavond tegen mijn been aan. Weet je wat, ze zijn vast verlegen, ik neem het iniatief wel'.
JollyRider schreef:
15-01-2018 19:50
Veel reclame is gericht op vrouwen
Nou... geloof ik niet hoor. Reclame voor auto's, aftershave en dat soort zaken zijn gericht op mannen (tenzij het een schattige roze kleine auto voor de boodschapjes is) en make-up producten voor vrouwen.

Die shampoo waar ik het over had is al heeeeel lang bekend, blauwe shampoo om een gele gloed uit wit of grijs haar te wassen. In dit geval dubbeldom van Andrelon: ze hadden ook een man met grijzend haar erbij kunnen slepen en kijk: een huwelijk gered dankzij de shampoo tegen uitgeblust haar.
Ook voor mannen!! Met grote rode letters over het scherm.

Maar ja ik ben geen reclamemaker, mij hebben ze niets gevraagd. Ik blijf erbij dat die reclame ongepast zou worden gevonden als het om een jonge vrouw en een oudere, grijze buurman ging.

Maar ik snap je opmerking niet eerlijk gezegd, wat maakt het uit voor wie hij is bedoeld? De reclame komt op alle zenders, ik heb hem ook al een paar keer voorbij zien komen. Als het andersom was geweest durf ik te wedden dat Andrelon problemen had gekregen omdat er dan vrouwen naar kijken die wellicht ooit zoiets hebben meegemaakt in een garagebox.... een angstige vrouw en een grijnzende, veel grotere man die duidelijk niet komt helpen een band te verwisselen zou dan hele nare herinneringen op kunnen roepen.

Ik ga Andrelon eens een mailtje sturen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Mocht ik antwoord krijgen laat ik het weten. Ik zal vragen waarom ze gekozen hebben voor die aanpak, juist met alle commotie om #metoo.
Dat vind ik dan wel weer grappig, eens kijken wat ze daarop zeggen, voor zo'n commercial op tv komt hebben al heel wat mensen er hun gedachten over laten gaan.
En niemand zag kennelijk bezwaar, ik wil gewoon weten waarom ze de boel niet omgedraait hebben, toch veel leuker en geloofwaardiger met een grote oudere grijze man en dat blonde vrouwtje van begin 20 in paniek voor die enge buurman? ;)
Alle reacties Link kopieren
Nicotientje schreef:
15-01-2018 18:38
Een hand op je borst is niet sociaal onhandig... Een vreemde tong in je mond ook niet. .lijkt me niet heul ingewikkeld.
Lijkt mij dat als je niet wil zoenen je al terugdeinst voor iemand überhaupt zijn tong je mond kan duwen toch? Hand op je borst is idd niet sociaal onhandig. Heb je dit wel is meegemaakt? Zo ja, hoe ging je daar dan mee om?
Descow schreef:
15-01-2018 20:22
Lijkt mij dat als je niet wil zoenen je al terugdeinst voor iemand überhaupt zijn tong je mond kan duwen toch? Hand op je borst is idd niet sociaal onhandig. Heb je dit wel is meegemaakt? Zo ja, hoe ging je daar dan mee om?
To, ik krijg een beetje een eng gevoel bij je vragen..... wat wil je eigenlijk met dit topic?
Je kan toch zelf ook wel bedenken hoe dat gaat? En hoezo: hoe ging je daar dan mee om, wat wil je nou weten?

Je zou bijna gaan denken dat je zelf tever bent gegaan bij een vrouw dit weekend en nu bevestiging zoekt dat je niks geks hebt gedaan of dat zij anders op je had moeten reageren..
JollyRider schreef:
15-01-2018 18:39
“Wel eens”, niet “wel is”. Ik vind dat taalkundig intimiderend.
"Weleens", niet "wel eens"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven