Selfsabotage of niet meer verliefd

17-01-2018 00:49 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lang verhaal je bent gewaarschuwd♡

Sinds anderhalf jaar heb ik een ontzettend lieve partner, werkt hard en steunt me.

Ik merk alleen dat ik hem ontloop de laatste weken; het liefst wil ik geen seks en ik voel me totaal niet meer tot hem aangetrokken.

Het zijn die kleine dingen die ervoor zorgen dat ik afstand neem. Ik ben best zelfstandig en ik krijg door mijn uiterlijk veel aandacht; dit maakt altijd dat ik me ongemakkelijk voel, maar hierdoor betrap ik mezelf erop dat ik me begin af te vragen af of hij me verdient.

In het begin heb ik een aantal dingen aangegeven wat ik erg belangrijk vind; iemand met een passie, iemand die wilt groeien in een baan en die houdt van aanpakken, zodat we een ruim en fijn leven kunnen leiden; ik werk ook heel hard en verdien goed, ik wil vaak leuke en gekke dingen doen, ik ben echt een freespirit soms kinky en openminded. Het is fijn als iemand een doel voor ogen heeft en waar je als vrouw op kunt steunen. Nu ik hem wat langer ken blijkt dat hij het allemaal veel mooier heeft verteld dan hij is. Hij heeft geen ambities of hobby's; gewoon werk hebben is eigenlijk prima en waar ik een actieve sociale leven heb is hij vrijwel nooit met of bij vrienden; ik vind het belangrijk af en toe ontspanning een dansje zeg maar eens in de maand of in de twee maanden met vriendinnen. Gezien ik mama ben heb ik ervoor gekozen lekker vaak af te spreken met vriendinnen en dan hangen we op de bank met een masker en filmpje of we gaan eens de stad in. De kleine is om het weekend bij vader dus ik heb heerlijk de tijd om op te laden.

Qua uiterlijk laat hij zich vaak gaan terwijl hij weet dat ik actief sport en gezond eet; in het begin leek hij deze dingen ook erg belangrijk te vinden, maar dit laat hij gaan; is het koud, dan gaat hij niet sporten, is er iets kapot zal hij dit niet uit zichzelf maken. Hij wacht tot het echt niet anders kan en gaat dan met grote tegenzin aan de slag. Terwijl ik juist van aanpakken hou.

Qua seks is het voor mij best beroerd want door zijn conditie komt hij gauw klaar en/of raakt helemaal zwetend buiten adem. Door zijn gebrek aan hygiëne soms heb ik er vaak echt geen zin in; hoe wordt je nat en kun je genieten als je iemand soms overduidelijk ruikt? Vaak doen we hetzelfde; voorspel hij bij mij, want het is weleens voorgekomen dat ik hem daar rook en ik hou echt niet van geurtjes en gebrek aan hygiëne, sindien durf ik het niet eens bij hem terwijl ik echt kan genieten van een pijpbeurt te geven. Soms kom ik klaar en dan moet ik ineens niets meer van hem hebben. Daarna draai ik me om en kreun ik zodat hij sneller komt van achter.

Daarnaast lijken wij op veel fronten vaak te botsen en hebben we dus redelijk veel discussies die voor mij echt nergens over gaan. Wanneer ik hem aanspreek op zijn gedrag zal hij boos worden en geeft dan later toe dat hij niet graag een spiegel voorgehouden krijgt en dit als confronterend ervaart.

Begrijp me niet verkeerd het is een schat van een man en veel dingen doet hij eerder uit laksheid als uit onwil, maar hierdoor knap ik keer op keer af. Hij behandeld me met respect en is mijn grootste fan in dit leven; onze familie zijn dol op ons beide, zo ook onze Kids uit onze vorige relatie. Qua steun en de manier waarop hij begrip toont heb ik dit nog nooit meegemaakt; we kunnen uren kletsen en hij voelt me daarin super aan.

Ik weet het gewoon even niet meer, want ik weet wat ik waard ben en nu hij voelt dat ik het niet meer lijk te willen rent hij hard om die dingen te verbeteren maar zoals altijd als het dan even goed gaat vervalt hij terug in zijn ongemotiveerde levenstijl.
anoniem_362772 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 01:01
Reden: Spellings foutjes hersteld.
2.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Punt 1: je bent zijn partner. Niet zijn moeder. En als je je aan eigenschappen ergert dan kan je er beter mee kappen. Want echt veranderen zal hij nooit.
Punt 2: je pijpt m niet meer omdat je hem vies vindt? En dat vertel je hem niet?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
17-01-2018 01:00
Punt 1: je bent zijn partner. Niet zijn moeder. En als je je aan eigenschappen ergert dan kan je er beter mee kappen. Want echt veranderen zal hij nooit.
Punt 2: je pijpt m niet meer omdat je hem vies vindt? En dat vertel je hem niet?
1) Dat besef ik me maar al te goed dat ik zijn moeder niet ben, maar naar mijn idee ben je in een gezonde relatie vrij om elkaar te motiveren en eerlijk te zijn, ik probeer altijd open te communiceren.

2) zoals ik al aangaf ben ik vrij eerlijk over alles, dus wanneer ik iets als niet prettig ervaar, ben ik de eerste die dit zegt. Hierbij verplaats ik mezelf in hem maar ik hou voor ogen dat ik het gewoon wil vertellen. Hij heeft beloofd zijn hygiëne flink op te krikken en ik zie ook dat hij ermee bezig is; hij heeft er spul voor gekocht en houdt rekening met de dingen die ik als tip geef. Ik verwen hem inderdaad niet uit "angst" voor wat er toen is gebeurd.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt dus vaak ruzie met een stinkende man op wie je neerkijkt, maar je blijft bij hem omdat hij jouw grootste fan is?

Als hij echt vies is, heb je daar wat mij betreft een punt. Als dat opgelost kan worden door een extra douchebeurt, soit. Maar verder?

Is hij ambitieloos of tevreden?
Is hij laks of relaxed?
Heeft hij geen hobby's, of doet hij graag dingen in zijn vrije tijd die voor jou het predikaat hobby niet verdienen?

Hij voldoet nu duidelijk niet aan jouw wensen eisen. Dan zijn er drie opties: hij verandert, jij stelt je eisen bij, of je zoekt een andere man, die wel voldoet.

Pick your battles. Hij is wie hij is, niet wie jij denkt dat hij zou kunnen zijn.
Ik moet helemaal niks!
Jullie kunnen uren kletsen, vertel je, maar verder lees ik geen relatieklik. Hij is eigenlijk een goede vriend.

Tegenpolen kunnen goed werken maar bij jou roept het irritatie op, en jullie zijn nog maar kort samen.

Daarbij vraag je je af hij jou wel verdient. Op het moment dat je dat vindt, is het eigenlijk al einde relatie. Overigens enorm oppervlakkig als je je eigen uiterlijk in combinatie met aandacht van anderen in dit proces laat meewegen.

Hij is zoals hij is, en daar zal een extra douchebeurt niet veel aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw.. valt het je zelf ook op dat in de vergelijkingen die je maakt jij zo geweldig bent? Wat kijk jij op jouw vriend neer zeg. Hij doet zelfs zijn best om te dingen te veranderen voor je. Dit gaat niet werken. Of jouw vriend past gewoon totaal niet bij je waardoor je dit allemaal zo zegt of je vindt jezelf echt geweldig..
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Nicky_L schreef:
17-01-2018 09:11
Je hebt dus vaak ruzie met een stinkende man op wie je neerkijkt, maar je blijft bij hem omdat hij jouw grootste fan is?

Als hij echt vies is, heb je daar wat mij betreft een punt. Als dat opgelost kan worden door een extra douchebeurt, soit. Maar verder?

Is hij ambitieloos of tevreden?
Is hij laks of relaxed?
Heeft hij geen hobby's, of doet hij graag dingen in zijn vrije tijd die voor jou het predikaat hobby niet verdienen?

Hij voldoet nu duidelijk niet aan jouw wensen eisen. Dan zijn er drie opties: hij verandert, jij stelt je eisen bij, of je zoekt een andere man, die wel voldoet.

Pick your battles. Hij is wie hij is, niet wie jij denkt dat hij zou kunnen zijn.
Als dit is wat jij uit het verhaal hebt opgemaakt kan ik hier niet eens op antwoorden, sorry :bonk: :bonk:
Alle reacties Link kopieren
AngelMelanin: ik maak hetzelfde op uit jouw verhaal als Nicky..
Ergens lekker in knijpen, dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
17-01-2018 11:40
Jullie kunnen uren kletsen, vertel je, maar verder lees ik geen relatieklik. Hij is eigenlijk een goede vriend.

Tegenpolen kunnen goed werken maar bij jou roept het irritatie op, en jullie zijn nog maar kort samen.

Daarbij vraag je je af hij jou wel verdient. Op het moment dat je dat vindt, is het eigenlijk al einde relatie. Overigens enorm oppervlakkig als je je eigen uiterlijk in combinatie met aandacht van anderen in dit proces laat meewegen.

Hij is zoals hij is, en daar zal een extra douchebeurt niet veel aan veranderen.
Ik vertelde dat de manier waarop hij me steunt en andersom ik nog nooit heb meegemaakt. We kunnen uren met elkaar praten en zijn er 100% voor elkaar. Hierbij hebben wel een fijne tijd met onze familie en vrienden.

Het is niet erg dat ik oppervlakkig overkom, ik vertel het zoals ik het voel en hoe ik erover denk. Op basis van een korte samenvatting kan een vreemde mij niet als oppervlakkig bestempelen. Ik kan dat stukje weglaten maar dan wordt er alsnog niet begrepen hoe ik me over iets voel. Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met vrouwen maar aandacht van anderen in wankele tijden van je relatie maakt iets los bij een vrouw. Ik denk dat als iemand dit ontkent ze niet helemaal eerlijk is tegen zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
bubbeltjesfolie schreef:
17-01-2018 14:44
Wauw.. valt het je zelf ook op dat in de vergelijkingen die je maakt jij zo geweldig bent? Wat kijk jij op jouw vriend neer zeg. Hij doet zelfs zijn best om te dingen te veranderen voor je. Dit gaat niet werken. Of jouw vriend past gewoon totaal niet bij je waardoor je dit allemaal zo zegt of je vindt jezelf echt geweldig..
Ik maak de vergelijkingen die voor mij het belangrijkste zijn, als ik hierdoor overkom dat ik op hem neerkijken dan is dit maar zo. Er is niets mis met een zelfverzekerde vrouw die weet wat ze wilt en waard is. Eigenlijk zou ik willen dat alle vrouwen inzien hoe mooi en bijzonder ze zijn en inderdaad geen "genoegen" nemen omdat het veilig is of omdat hij handelt naar hoe hij vindt dat je waard ben.

Als dit mij arrogant maakt, so be it.
Alle reacties Link kopieren
Even een toevoeging; in het begin hebben we ontzettend veel gepraat en een echte vriendschap opgebouwd, dit is voor ons beide het belangrijkste, open communicatie. We waren beide heel open over wat we wilden in de toekomst en weer leken ontzettend goed op elkaar aan te sluiten. Zoals hij zijn dingen heeft heb ik ook mijn dingen, maar je werkt natuurlijk eraan om deze dingen te laten of juist te doen als dit een ander kwetst. Kwestie van geven en nemen, nemen zoals een ander is. Nu ik het er zo over heb, denk ik dat ik me een soort van teleurgesteld voel omdat dit gewoon niet zo goed matched als dat we in het begin dachten. Hij noemde toen ook alle dingen die ik in mijn verhaal noemde als dingen die hij erg belangrijk vond.
Alle reacties Link kopieren
Gaat 'em niet worden dit.
Alle reacties Link kopieren
De vraag is heel simpel, wil jij deze relatie nog? Wil jij deze man nog, wetende wat je nu weet en ook wetende dat je hem niet kunt/gaat/moet willen veranderen?
...
Alle reacties Link kopieren
AngelMelanin schreef:
17-01-2018 15:00
Ik maak de vergelijkingen die voor mij het belangrijkste zijn, als ik hierdoor overkom dat ik op hem neerkijken dan is dit maar zo. Er is niets mis met een zelfverzekerde vrouw die weet wat ze wilt en waard is. Eigenlijk zou ik willen dat alle vrouwen inzien hoe mooi en bijzonder ze zijn en inderdaad geen "genoegen" nemen omdat het veilig is of omdat hij handelt naar hoe hij vindt dat je waard ben.

Als dit mij arrogant maakt, so be it.
Wat ik lees is dat jij hem niet goed genoeg vindt voor jou.
Of dat waar is en of je beter zou kunnen krijgen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat het bijna altijd voor alle partijen slecht is om in een relatie te zitten waarbij de ene de ander niet goed genoeg vindt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
17-01-2018 15:14
De vraag is heel simpel, wil jij deze relatie nog? Wil jij deze man nog, wetende wat je nu weet en ook wetende dat je hem niet kunt/gaat/moet willen veranderen?
Bedankt voor je reactie. Dit zijn inderdaad de dingen die ik mezelf af moet vragen en uiteindelijk echt alleen zelf antwoord op kan geven. Zal hier eens overna gaan denken.

Ik geloof dat ik gewoon ontzettend terug verlang naar die periode die ik hiervoor noemde. Het werkt nooit als je iemand wilt veranderen of je ergert aan bepaalde dingen. Het is de liefde en wederzijdse steun die me laat blijven.

Hij zal me nooit moedwillig kwetsen en ik weet ook dat ik het getroffen heb met hem qua karakter. Ik vind alleen dat ik mag verwachten dat een volwassen man goede hygiëne in acht neemt, vooral nadat hij dit de eersteerste periode wel deed en nu voelt het alsof hij het ineens niet meer nodig vindt. Na hem dit 10x lief en rustig te vragen gaat er op een moment ook iets bij me knappen dus ik doe nu gewoon een stap terug.
AngelMelanin schreef:
17-01-2018 14:56
Ik vertelde dat de manier waarop hij me steunt en andersom ik nog nooit heb meegemaakt. We kunnen uren met elkaar praten en zijn er 100% voor elkaar. Hierbij hebben wel een fijne tijd met onze familie en vrienden.

Het is niet erg dat ik oppervlakkig overkom, ik vertel het zoals ik het voel en hoe ik erover denk. Op basis van een korte samenvatting kan een vreemde mij niet als oppervlakkig bestempelen. Ik kan dat stukje weglaten maar dan wordt er alsnog niet begrepen hoe ik me over iets voel. Ik weet niet in hoeverre je ervaring hebt met vrouwen maar aandacht van anderen in wankele tijden van je relatie maakt iets los bij een vrouw. Ik denk dat als iemand dit ontkent ze niet helemaal eerlijk is tegen zichzelf.
Het is inderdaad soms lastig om de hele situatie samen te vatten in een topic. Het is slechts tekst en ook nog eens door gekleurd door de schrijver.
Toch lijkt me dat je ergenis naar je vriend al erg opspeelt. Zie je jezelf nog jaren met hem verdergaan? Kun of wil je daar sowieso aan denken?

Ik ben zelf een vrouw dus ik heb wel ervaring met vrouwzijn en aandacht van mannen (en vrouwen). Als mijn relatie goed zit, kan de mooiste man op aarde mij geweldig vinden maar dat doet dan niet ter zake. Wel ben ik dan even gevleid, Dat kan m.i. geen kwaad.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 17-01-2018 15:26
Reden: Mosterd na de maaltijd, lees ik nu.
0.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
17-01-2018 15:23
Het is inderdaad soms lastig om de hele situatie samen te vatten in een topic. Het is slechts tekst en ook nog eens door gekleurd door de schrijver.
Toch lijkt me dat je ergenis naar je vriend al erg opspeelt. Zie je jezelf nog jaren met hem verdergaan? Kun of wil je daar sowieso aan denken?

Ik ben zelf een vrouw dus ik heb wel ervaring met vrouwzijn en aandacht van mannen (en vrouwen). Als mijn relatie goed zit, kan de mooiste man op aarde mij geweldig vinden maar dat doet dan niet ter zake. Wel ben ik dan even gevleid, Dat kan m.i. geen kwaad.
Ik schreef het in de nacht en het zat me hoog dus heb echt de punten genomen die mij het meest dwars zaten. Ik lees het en zie dat ik inderdaad niet mijn eigen minpunten heb benoemd.

Precies dat wat je zegt; als mijn relatie goed zit doet aandacht van anderen er niet toe. Op de momenten dat het slecht gaat is dit dus onbewust wel een puntje bij mij, noem me zwak of oppervlakkig, maar zo zit het nu eenmaal, ik ben echt niet perfect. Ik doe niets met deze aandacht omdat ik al misselijk word bij het idee zo in een relatie.

Wat je zegt zijn inderdaad dingen waar ik ook goed overna moet denken. Ik wilde gewoon peilen of ik echt onredelijk ben door een bepaalde standaard te hebben, waaraan hij ook ontzettend zwaar leek te tillen.

Goeie vragen of ik mezelf nog zo door zie gaan. Ik ga hiermee aan de slag..
AngelMelanin schreef:
17-01-2018 15:22
Ik geloof dat ik gewoon ontzettend terug verlang naar die periode die ik hiervoor noemde. Het werkt nooit als je iemand wilt veranderen of je ergert aan bepaalde dingen. Het is de liefde en wederzijdse steun die me laat blijven.
In het begin doen mensen zich al dan niet uit verliefdheid toch vaak wel een beetje beter voor. Niets menselijks is ons vreemd.
Pas door de tijd heen leer je elkaar écht kennen en zie je of er een goede en blijvende match is. Relaties aangaan is het erop wagen. Dat is bij jullie dus ook het geval.

Het is echt aan jou of jij de liefde en wederzijdse steun vindt opwegen tegen zijn laksheid, minder goede hygiëne, etc. Hij kan zich hooguit een beetje aanpassen maar je kunt hem niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
17-01-2018 15:34
In het begin doen mensen zich al dan niet uit verliefdheid toch vaak wel een beetje beter voor. Niets menselijks is ons vreemd.
Pas door de tijd heen leer je elkaar écht kennen en zie je of er een goede en blijvende match is. Relaties aangaan is het erop wagen. Dat is bij jullie dus ook het geval.

Het is echt aan jou of jij de liefde en wederzijdse steun vindt opwegen tegen zijn laksheid, minder goede hygiëne, etc. Hij kan zich hooguit een beetje aanpassen maar je kunt hem niet veranderen.
Ja, je hebt zeker gelijk in het feit dat men zich in het begin al dan niet onbewust anders voordoen. Ik heb dit alleen nog nooit meegemaakt, zon switch, dus ik moet mezelf afvragen of ik hiermee kan leven zoals hij is.
Hij behandeld jou met recpect, jij kan het niet eens opbrengen om respectvol over hem te praten. Je klinkt hierdoor niet zo leuk moet ik zeggen
Alle reacties Link kopieren
AngelMelanin schreef:
17-01-2018 14:48
Als dit is wat jij uit het verhaal hebt opgemaakt kan ik hier niet eens op antwoorden, sorry :bonk: :bonk:
Iets met boos reageren als iemand je een spiegel voorhoudt?

O nee, dat was je partner, niet jij.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind eigenlijk dat ze dat wel doet. Ze zegt dat hij lief is en hard werkt. Ze kan moeilijk drie pagina’s volschrijven over z’n goede punten en maar een zin met het probleem neergooien. Ze komt hier voor het probleem lijkt mij.

TO, ik persoonlijk zou gigantisch afknappen op de slechte hygiëne. Als je dat ook al 10x vriendelijk aan hem hebt verteld en hij doet er niets aan dan gaat dat niet veranderen helaas. Je krijgt een afkeer van hem en hij gaat dat ook voelen. Dit lijkt meer op een vriend en geen relatiemateriaal voor jou.

Veel succes met het maken van je beslissing.
:redrose:
Alle reacties Link kopieren
Nicky_L schreef:
17-01-2018 16:07
Iets met boos reageren als iemand je een spiegel voorhoudt?

O nee, dat was je partner, niet jij.
Boos nog wel, lol, ik heb echt veel meer nodig dan een vreemde die op basis van een kort stukje tekst beoordeeld hoe ik in elkaar zit om boos te worden.
AngelMelanin schreef:
17-01-2018 15:00
Er is niets mis met een zelfverzekerde vrouw die weet wat ze wilt en waard is. Eigenlijk zou ik willen dat alle vrouwen inzien hoe mooi en bijzonder ze zijn en inderdaad geen "genoegen" nemen omdat het veilig is of omdat hij handelt naar hoe hij vindt dat je waard ben.
Zo is het meid, als je beter kunt dan moet je beter gaan. Dan is dit niet de man voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Mochi schreef:
17-01-2018 16:23
Ik vind eigenlijk dat ze dat wel doet. Ze zegt dat hij lief is en hard werkt. Ze kan moeilijk drie pagina’s volschrijven over z’n goede punten en maar een zin met het probleem neergooien. Ze komt hier voor het probleem lijkt mij.

TO, ik persoonlijk zou gigantisch afknappen op de slechte hygiëne. Als je dat ook al 10x vriendelijk aan hem hebt verteld en hij doet er niets aan dan gaat dat niet veranderen helaas. Je krijgt een afkeer van hem en hij gaat dat ook voelen. Dit lijkt meer op een vriend en geen relatiemateriaal voor jou.

Veel succes met het maken van je beslissing.
:redrose:
Ik ben ontzettend blij dat dit ook over gekomen is bij sommige; ik begon heel bewust met positieve kanten van hem daarom noemde ik deze ook. Ik ben hier nog niet zo lang maar heb vandaag eens rond gekeken; dit is de manier waarop men hier advies geeft, vooral met veel vooroordelen. Ik kijk ook echt alleen naar reacties die er op uit zijn naar me daadwerkelijk willen helpen.

Maar even on-topic, dit is ook echt mijn grootste frustratie; ik loop ook bij een internist vanwege een bloedaandoening waarbij ik met goede hygiene en een gezonde leefstijl het minst er last van heb. Ik ga echt niet zeuren om een keer of 5 maar op een geef moment knapt er gewoon iets als hij het eerst wel doet en daarna ineens uit gemakzuchtig nalaat. Het voelt ook een beetje van: ik heb haar, nu hoef ik me best niet meer te doen.

Dank je wel voor je reactie, ik heb genoeg om overna te denken.♡

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven