Seks na +10j getrouwd

17-01-2018 01:19 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie mijn vrouw enorm graag maar ik ben helemaal niet tevreden van de seks in mijn relatie. Mijn vrouw lijkt er zelf geen behoefte aan te hebben en het komt er enkel van als ik aandring. Dan is het een kwestie van rap afwerken. Als ik geluk heb komen we aan 3x per maand, terwijl het van mij best om de 3x per week zou mogen.

Misschien heeft het met libido te maken, maar ik kan ook erg genieten van mooie, sexy kleren (rokjes, hakjes, leren legging) en dito lingerie, het laat me niet koud. Helaas is mijn vrouw daar helemaal geen fan van. Ze vindt dat wat hoerig en zou het liever hebben als ik geen libido had of nooit geil was. Ze keurt het ook af.

Ze voegt er dan aan toe dat jonge gezinnen met kinderen vaak geen goed seksleven hebben, dat dat normaal is.

Vandaag las ik dan dat koppels gemiddeld 3x per maand seks hebben. Dan lijken we toch niet abnormaal en hoor ik niet te klagen?!
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere conclusie dat jij niet mag klagen omdat je "gemiddeld" bent. Als jij niet tevreden bent, moet je met je vrouw praten. Boeiend hoe vaak de rest van de wereld op elkaar ligt. Of vind jij dat je meer recht van klagen hebt als het gemiddelde op 20 keer per maand zou liggen?
Wat nu.. de stekker eruit? Therapie? Praten?
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
17-01-2018 01:43
Wat nu.. de stekker eruit? Therapie? Praten?
No idea. Praten en therapie hebben we al gedaan, maar weinig zinvol aangezien mijn vrouw ervan uitgaat dat niet zij maar ik een probleem heb, en stelt dat het gras niet beter is aan de overkant en dat ik beter wat dankbaarder zou moeten zijn om die 3×/maand.
Je vrouw klinkt als een preutse moeke. Ik snap je frustratie wel. Is een open relatie bespreekbaar?
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
17-01-2018 06:23
Je vrouw klinkt als een preutse moeke. Ik snap je frustratie wel. Is een open relatie bespreekbaar?
Nee en ja. Ze zou dan wel samen blijven maar dan moet ik apart slapen. Lijkt me persoonlijk ook niet evident en tricky. Het maakt het allemaal complexer.

Wat met het gras aan de overkant? Ik snap het punt dat ik niet naar gemiddelden moet kijken maar naar mezelf, maar is dit geen "standaard" situatie bij koppels met kinderen? Maw, kom ik dan niet in een gelijkaardige situatie als ik de stekker eruit zou trekken op vervolgens een nieuwe relatie te beginnen?

En lijkt het jullie niet egoïstisch dat ik hiervoor de huidige relatie stopzet? Ik bedoel: overdrijf ik niet?
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar worden vrouwen niet meer zo snel heet van dezelfde partner. Trek zelf maar lingerie aan.
Voor haar is het een moetje. Ze keurt seks af. Als het dan gebeurt moet het snel over zijn.
Stel haar voor de keuze: of er aan werken of uit elkaar. Zo wil je toch niet oud worden.
Alle reacties Link kopieren
Als zij niet meer wil de het moetje van 3x per maand en er valt verder niet over te praten met haar dan zou ik mijn conclusies trekken.

Heb ooit in eenzelfde relatie gezeten en geen tot weinig seks en zelfs geen intimiteit meer hebben tot een scheiding geleidt.
Mijn ex vond en vindt seks gewoon niet belangrijk . Overigens had ik mogelijk nog getekend voor 3x per maand het was eerder 3x per jaar op het laatst.

Seks wordt pas een probleem als het er niet meer is.
Alle reacties Link kopieren
Het gemiddelde is niet belangrijk, het gaat er om of jullie tevreden zijn. Dit is dus niet het geval. Geniet jouw vrouw wel van seks, of heeft ze er ooit van genoten? Of is het voor haar een (onaangename) taak? In het laatste geval zou het voor mij einde oefening zijn. Ik zou niet willen vrijen met iemand die er zelf ook geen plezier aan beleeft.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ruim (zeeer ruim) tien jaar met mijn partner samen en heb wel een leuk sexleven. We doen het vaak (2 a 3x per week) en geil.
Toen de kinderen jonger waren, was dat wel minder, vooral als ze klein zijn, slecht slapen en veel van je vergen staat seks niet heel hoog.
Ondertussen wel weer.
En dat komt, omdat ik niet alleen maar Moeder ben. Omdat ik geregeld (paar keer per maand) ga stappen/uiteten/kroeg in etc.
Omdat ik een serieuze baan heb etc.
Ik heb heel veel wat me maakt, dat ik me sexy voel.
Ik geloof echt dat daar de kern ligt. Dat vrouwen (het probleem ligt toch vaak aan dat haar lust verdwijnt) zich lekker, mooi, vrouwelijk (en ja) geil blijven voelen.

Daarnaast is het ook zo, (praat ik met sommige vriendinnen over) dat als je veel seks met je man hebt, je een leuker huwelijk hebt. Het is voor vrouwen vrij eenvoudig hun man tevreden te houden.

Hoe is dat bij jou TO?
Hoe zit jouw vrouw in haar vel??
CharlesX schreef:
17-01-2018 01:55
No idea. Praten en therapie hebben we al gedaan, maar weinig zinvol aangezien mijn vrouw ervan uitgaat dat niet zij maar ik een probleem heb, en stelt dat het gras niet beter is aan de overkant en dat ik beter wat dankbaarder zou moeten zijn om die 3×/maand.
Dankbaar?? Serieus????
Dit klinkt niet alsof je vrouw van de sex geniet. Hebben jullie het daar wel eens over, over wat zij graag wil doen/ fijn vindt?
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
17-01-2018 01:55
No idea. Praten en therapie hebben we al gedaan, maar weinig zinvol aangezien mijn vrouw ervan uitgaat dat niet zij maar ik een probleem heb, en stelt dat het gras niet beter is aan de overkant en dat ik beter wat dankbaarder zou moeten zijn om die 3×/maand.
Als dit echt de houding van jouw vrouw is, dan ben je daar mooi klaar mee.
Het is jouw probleem en niet het hare zegt ze. Nou, als ze het huwelijk nog in stand wil houden is het heel erg haar probleem.
En dat idee van het gras is niet beter aan de overkant, hoe weet zij dat nou? Voor haar is seks blijkbaar niet belangrijk, voor jou wel en jij krijgt alleen maar verplichte nummers. Nou, dan is het gras al sneller groener ergens anders lijkt me.

En dat jij 'dankbaar' moet zijn... kots. Wat haalt die prinses zich in haar hoofd. Dankbaar? Ben je een hondje die af en toe een bot krijgt toegeworpen? Je hebt toch een huwelijk en jullie willen elkaar als gelijkwaardige zien en gelukkig maken?!
Natuurlijk kan ze geen zin maken, maar deze hele houding is ronduit neerbuigend naar jou toe.

Als je niet op deze manier verder kunt, je hele leven lang met deze mediocre seks, dan zou ik haar dat duidelijk zeggen. Niet verwijtend, maar wel duidelijk dat het een keer doordringt dat het een serieus probleem is van jullie beiden.
Help je wel genoeg mee in het huishouden?
Alle reacties Link kopieren
Veel over te zeggen.

Denk niet dat ze zich kiplekker voelt maar legt grootste deel vd schuld bij mij. Ze vindt seks ook gewoon stom, hoewel ze meestal klaarkomt bvb.

Het klopt dat ik vroeger zeer kritisch was, maar de laatste jaren doe ik het goed, vind ik. Ik doe veel in het huishouden (oa was, winkelen, ...). Volgens sommigen ben ik te braaf en volgens de No more Mr Nice guy theorie ben ik daardoor minder "aantrekkelijk". Dit probeer ik nu een half jaar te verbeteren door meer alfa te zijn en meer voor mezelf op te komen. Maar het lijkt haar niet extra aan te trekken.

Ik heb haar al laten weten dat seks een breekpunt is, en toen was ze wel geshockeerd, maar dit lijkt weggeëbd helaas.
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
17-01-2018 11:11
Veel over te zeggen.

Denk niet dat ze zich kiplekker voelt maar legt grootste deel vd schuld bij mij. Ze vindt seks ook gewoon stom, hoewel ze meestal klaarkomt bvb.

Het klopt dat ik vroeger zeer kritisch was, maar de laatste jaren doe ik het goed, vind ik. Ik doe veel in het huishouden (oa was, winkelen, ...). Volgens sommigen ben ik te braaf en volgens de No more Mr Nice guy theorie ben ik daardoor minder "aantrekkelijk". Dit probeer ik nu een half jaar te verbeteren door meer alfa te zijn en meer voor mezelf op te komen. Maar het lijkt haar niet extra aan te trekken.

Ik heb haar al laten weten dat seks een breekpunt is, en toen was ze wel geshockeerd, maar dit lijkt weggeëbd helaas.
Als zij er niet over wilt praten dan zul je toch stappen moeten ondernemen. Kondig aan dat je een vriendin voor de seks gaat zoeken of dat je de stekker er helemaal uittrekt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
17-01-2018 07:40
Als zij niet meer wil de het moetje van 3x per maand en er valt verder niet over te praten met haar dan zou ik mijn conclusies trekken.

Heb ooit in eenzelfde relatie gezeten en geen tot weinig seks en zelfs geen intimiteit meer hebben tot een scheiding geleidt.
Mijn ex vond en vindt seks gewoon niet belangrijk . Overigens had ik mogelijk nog getekend voor 3x per maand het was eerder 3x per jaar op het laatst.

Seks wordt pas een probleem als het er niet meer is.
Toch moeilijk te begrijpen waarom sommige personen seks willen vermijden. Alsof ze die intimiteit niet aankunnen?

Kijk je hier achteraf nu anders op terug? Er zijn natuurlijk meerdere elementen die meespelen.
Alle reacties Link kopieren
Btw: is er bij vrouwen een verband tussen zin hebben om zich verleidelijk te kleden (schminken, strak kleedje,...) en zin in seks?
Mijn vrouw gaat wel naar de kapper enzo maar heeft voor de rest geen behoefte om zich op te maken. Alleen een kleedje en een laag hakje als het echt moet... geen spel van verleiding enzo.
Ze vindt het respectloos als ik haar dan zou willen beminnen en vindt dat ik als mens boven mijn lusten en gevoelens moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een beetje zoals jou vrouw. Ik hoef niet iedere keer besprongen te worden als ik eens iets sexy's aantrek. En dus trek ik het maar niet meer aan. Je kweekt er een soort aversie tegen. Vind het ook een beetje puberaal.
pfffff jouw vrouw klinkt wel heel erg saai op het gebied van seks, vooral ook ongeinteresseerd.

Feit is helaas dat de persoon met een (zeer) laag libido meestal haar/zijn "zin" krijgt en dan zijn er ook maar 2 keuzes...........het proberen te accepteren of de stekker eruit trekken.

Ikzelf zou absoluut niet in een seksloze relatie kunnen zitten en vind 3x per maand absoluut te weinig, dus ik begrijp TO heel erg goed en dat dit een probleem is voor hem. Ook na +10 jaar wil je je toch begeerd voelen door je partner?
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
17-01-2018 13:38
Ik ben ook een beetje zoals jou vrouw. Ik hoef niet iedere keer besprongen te worden als ik eens iets sexy's aantrek. En dus trek ik het maar niet meer aan. Je kweekt er een soort aversie tegen. Vind het ook een beetje puberaal.
Wat vind je puberaal?

Bespringen zal ik niet doen, maar wel enthousiast zijn. Verleiding is toch mooi, seks kan toch leuk zijn? En de aandacht, het bemind worden?

Wellicht trad er bij ons een aantal jaar geleden een gelijkaardig patroon op. Vraag blijft of we opnieuw tot een evenwicht kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
17-01-2018 13:38
Ik ben ook een beetje zoals jou vrouw. Ik hoef niet iedere keer besprongen te worden als ik eens iets sexy's aantrek. En dus trek ik het maar niet meer aan. Je kweekt er een soort aversie tegen. Vind het ook een beetje puberaal.
en wat vindt jouw man hier van?
Pluisi schreef:
17-01-2018 10:16
Help je wel genoeg mee in het huishouden?
Geil, seks als ruilmiddel :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
CharlesX schreef:
17-01-2018 13:35
Btw: is er bij vrouwen een verband tussen zin hebben om zich verleidelijk te kleden (schminken, strak kleedje,...) en zin in seks?
Mijn vrouw gaat wel naar de kapper enzo maar heeft voor de rest geen behoefte om zich op te maken. Alleen een kleedje en een laag hakje als het echt moet... geen spel van verleiding enzo.
Ze vindt het respectloos als ik haar dan zou willen beminnen en vindt dat ik als mens boven mijn lusten en gevoelens moet staan.
geen idee of daar een verband tussen bestaat. Maar ik kleed me graag ´vrouwelijk´. Ga niet in een trui naar mijn werk. En draag altijd hakken (behalve bij sporten).
Maar dat doe ik niet voor mijn man, maar puur voor mezelf. Omdat ik me dan lekker voel
CharlesX schreef:
17-01-2018 13:47
Wat vind je puberaal?

Bespringen zal ik niet doen, maar wel enthousiast zijn. Verleiding is toch mooi, seks kan toch leuk zijn? En de aandacht, het bemind worden?

Wellicht trad er bij ons een aantal jaar geleden een gelijkaardig patroon op. Vraag blijft of we opnieuw tot een evenwicht kunnen komen.

Ben het met je eens hoor! Vind eerder de opmerking dat iemand dat puberaal vindt puberaal......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven