Kiezen voor de ervaring of de liefde?

17-01-2018 10:50 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik ben een jonge man van 22 uit regio Antwerpen en heb al 4 jaar een geweldige relatie met een ongelooflijk knappe, verstandige, grappige vrouw...

Dit klinkt perfect, maar toch heb ik 1 grote gedachte die me soms kwelt... Ik wil hier heel eerlijk zijn, en hoop dan ook eerlijke reacties te lezen ;)

Vanaf mijn 16 jaar heb ik veel aantrek gehad van het andere geslacht... Ik was toen heel sportief (nu ook nog) en volgens velen ook knap (alhoewel ik dit zelf nooit echt vind van mezelf). Ik had toen 1 heel mooi, maar eigenaardig principe wat de liefde betreft... Ik wou mijn eerste keer seks delen met iemand waar ik ECHT VERLIEFD op was... Ik heb heel vaak de kans gehad om seks te hebben, maar verder dan voorspel liet ik het nooit komen, omdat ik niet echt verliefd was... (meer dan fysieke aantrekking was het niet). Hier heb ik nu soms toch spijt van...

Op mijn 17e leerde ik mijn huidige vriendin kennen... Ik kende ze al lang van zien en ik vond haar altijd al heel knap (net als alle andere mannen uit de buurt). Op een avond had ik genoeg moed bijeen geraapt (en een drankje of twee ;) ) om toch met haar te praten! 4 weken samen waren we samen en sindsdien dolgelukkig met elkaar. Ik was ongelooflijk verliefd en zij was dan ook mijn eerste vrouw met wie ik seks had (volledig in lijn met het principe dat ik had dus).

Zij is voor mij de perfecte vrouw waarmee ik me kan inbeelden een zalig leven te hebben... We zijn tegenpolen in persoonlijkheid waardoor we veel leren van elkaar en elkaar heel goed aanvullen... We hebben wel dezelfde meningen over waarden en normen en andere belangrijke zaken in het leven.
We zijn naast een koppel ook echt beste vrienden en soulmates en delen dezelfde hechte vriendengroep wat heel gezellig is! Mijn ouders houden van haar en zien haar als een dochter en ik heb ook een hele goede wederzijdse band met haar ouders. Dit kan dus allemaal niet beter!

Nu kom ik tot mijn probleem... Soms zeg ik haar wel eens dat ik het jammer vind dat ik haar zo vroeg heb leren kennen, omdat ik hierdoor nooit echt als single man mijn jonge twintiger jaren heb kunnen leven... Ze begrijpt dit wel...

Belangrijk om te weten is ook dat zij voor mij 2 lange relaties had gehad en ik dus niet haar enige seksuele ervaring was...

Zij was dit wel voor mij en dit begint hoe langer en hoe ouder ik word meer en meer door te wegen...

Ik vraag me steeds meer af hoe het zou zijn om nu terug single te zijn, te doen wat ik wil, wanneer ik wil en eventueel andere seksuele ervaringen op te doen... Ik heb meer en meer spijt dat ik voor mijn vriendin niet meer heb kunnen experimenteren met andere sekspartners gewoon door mijn (toen zo nobel) principe om enkel seks te hebben als ik verliefd was...

Die drang naar het onbekende wordt voor mij steeds groter waardoor ik me soms afvraag hoe het zou zijn om met andere vrouwen seks te hebben...

Ik heb mijn vriendin nog nooit bedrogen en walg al bij de gedachte ... Soms zou ik gewoon even de tijd willen terugdraaien zodat ik al die verlangens eerst kan beleven alvorens ik haar zou ontmoeten... Maar ja, dit kan natuurlijk niet...

Zijn mijn gedachten normaal...? Ben ik een slechte vriend om zo te denken? Moet ik hiervoor de vrouw van mijn leven laten om waarschijnlijk de grootste fout van mijn leven te begaan... Dit zijn allemaal hersenspinsels van mij en ik hoop positieve en constructieve reacties en ervaringen te lezen.

Bye!
Alle reacties Link kopieren
Kwantiteit is nog geen kwaliteit. Oftewel, jij kunt heel veel ervaring opdoen met jouw huidige partner, wanneer je er maar eerlijk met haar over praat. Een andere partner is slechts een andere verpakking met een andere gebruiksaanwijzing, maar het eindresultaat is nog altijd dat wat jullie er samen van maken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de ervaring de liefde uiteindelijk niet gaat overtreffen, als jouw vriendin zoveel voor jou betekent als je aangeeft.

Ik raad je aan om met je vriendin hierover te praten. Jouw gevoelens vind ik echt heel begrijpelijk. Alleen zijn er maar 2 smaken: vrijgezel zijn of niet. Of je moet een vriendin hebben die eventueel samen al dan niet tijdelijk wil experimenteren. Daarover moet je dus praten. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hou je van haar?
wil je met haar oud worden?
Zie je een toekomst zonder haar?
Zou ze je gunnen om wat te experimenteren buitenshuis?
Alle reacties Link kopieren
Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant. Ik kan het zeggen uit ervaring
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
17-01-2018 11:01
Kwantiteit is nog geen kwaliteit. Oftewel, jij kunt heel veel ervaring opdoen met jouw huidige partner, wanneer je er maar eerlijk met haar over praat. Een andere partner is slechts een andere verpakking met een andere gebruiksaanwijzing, maar het eindresultaat is nog altijd dat wat jullie er samen van maken.
Maar tja, vanaf zijn 17e is TO met deze mevrouw. Ik gun TO echt wel een beetje rondneuken, dat is goed voor een mens.
En hij kan daarna echt gelukkig worden met een ander, het is echt niet zo dat deze mevrouw de enige is waar TO een gelukkige toekomst mee tegemoet gaat.
De keus is niet zo zwart wit
Alle reacties Link kopieren
Oeh ja dat begrijp ik wel!! Ik zit redelijk in dezelfde situatie alleen is mijn drang naar seks met een ander niet zo groot, alleen op sommige momenten denk ik er wel aan en zou ik dat ook wel willen proberen. Dus ik snap wel wat je bedoelt. En of het raar is? Nee dat denk ik niet, als je zo jong al een vaste relatie hebt en geen andere ervaringen hebt, is het wel logisch dat je daar benieuwd naar bent, dit zegt in mijn ogen dus ook niks over de relatie met je vriendin, als die gewoon goed is dan is dat zo. Maar zoals ik al zei heb ik die gedachte die jij hebt niet vaak, maar als ik het heb, probeer ik het tegen elkaar af te wegen. Wat vind je belangrijker? Die paar keer dat je seks hebt met een ander? Of een stabiele relatie waar je nog jaaaaaren profijt van gaat hebben. Ik zelf hecht heel veel waarde aan de relatie met mijn vriend, en zou die nooit opgeven voor zoiets. Maar als je dat wel doet is dat natuurlijk ook helemaal oke, je moet voor jezelf bedenken wat je belangrijker vind. En natuurlijk kan je ook met je vriendin in gesprek gaan hierover, misschien heeft zij dit soms ook wel? Of vind zij het ook wel spannend om wat te experimenten. Een trio bijvoorbeeld? Of dat jullie seks hebben met een ander stelletje?
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
17-01-2018 11:01
Kwantiteit is nog geen kwaliteit. Oftewel, jij kunt heel veel ervaring opdoen met jouw huidige partner, wanneer je er maar eerlijk met haar over praat. Een andere partner is slechts een andere verpakking met een andere gebruiksaanwijzing, maar het eindresultaat is nog altijd dat wat jullie er samen van maken.
Thanks voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Jamie-Lee schreef:
17-01-2018 11:01
Ik denk dat de ervaring de liefde uiteindelijk niet gaat overtreffen, als jouw vriendin zoveel voor jou betekent als je aangeeft.

Ik raad je aan om met je vriendin hierover te praten. Jouw gevoelens vind ik echt heel begrijpelijk. Alleen zijn er maar 2 smaken: vrijgezel zijn of niet. Of je moet een vriendin hebben die eventueel samen al dan niet tijdelijk wil experimenteren. Daarover moet je dus praten. Succes!
Leuk te lezen dat je mijn gevoelens ergens begrijpt.

Ik heb dit natuurlijk al voorzichtig geprobeerd... Mijn vriendin begrijpt mijn gevoelens, maar is wel duidelijk over het feit dat als ik haar zou bedriegen, dat ze zich hier ook nooit zou kunnen overzetten..Samen experimenteren zou ze nooit willen (ikzelf eigenlijk ook niet) en ze zou al zeker niet willen dat ik zelf experimenteer... thx 4 the reply.
Alle reacties Link kopieren
RaveMeisje schreef:
17-01-2018 11:05
Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant. Ik kan het zeggen uit ervaring
Daar kan ik helemaal inkomen ...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2018 11:08
Maar tja, vanaf zijn 17e is TO met deze mevrouw. Ik gun TO echt wel een beetje rondneuken, dat is goed voor een mens.
En hij kan daarna echt gelukkig worden met een ander, het is echt niet zo dat deze mevrouw de enige is waar TO een gelukkige toekomst mee tegemoet gaat.
De keus is niet zo zwart wit
Thx voor je antwoord! Ik gun het mezelf ook en ben zeker dat ik er van zou genieten... Ik ben echter ook zeker dat wat ik met mijn vriendin heb echt zeldzaam is... We zijn echt beste vrienden en soulmates en dat vind je niet zo vaak denk ik ... Ik zou het ook echt vreselijk vinden om mijn maatje te kwetsen door gewoon "mijn lul te volgen..."
Alle reacties Link kopieren
Littup schreef:
17-01-2018 11:39
. Ik ben echter ook zeker dat wat ik met mijn vriendin heb echt zeldzaam is
dat is dus niet waar. Zou ook wel heel toevallig zijn he? als jij van alle miljarden mensen op aarde in 1x je soulmate treft, de enige vrouw waar je ooit gelukkig mee zult worden.
Er zijn alleen al in NL, alleen al in jouw woonplaats veel vrouwen waar je net zo gelukkig mee kunt zijn. Mits je zelf gelukkig bent.
Laat het idee los, dat er voor jou maar 1 vrouw is, en dat zij dat is

(niet dat je perse bij haar weg moet van mij hoor, maar je beeld is wel errug romantisch. Zo is het leven echt niet)
Alle reacties Link kopieren
Hoe is de sex met je vriendin?
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem1996 schreef:
17-01-2018 11:22
Oeh ja dat begrijp ik wel!! Ik zit redelijk in dezelfde situatie alleen is mijn drang naar seks met een ander niet zo groot, alleen op sommige momenten denk ik er wel aan en zou ik dat ook wel willen proberen. Dus ik snap wel wat je bedoelt. En of het raar is? Nee dat denk ik niet, als je zo jong al een vaste relatie hebt en geen andere ervaringen hebt, is het wel logisch dat je daar benieuwd naar bent, dit zegt in mijn ogen dus ook niks over de relatie met je vriendin, als die gewoon goed is dan is dat zo. Maar zoals ik al zei heb ik die gedachte die jij hebt niet vaak, maar als ik het heb, probeer ik het tegen elkaar af te wegen. Wat vind je belangrijker? Die paar keer dat je seks hebt met een ander? Of een stabiele relatie waar je nog jaaaaaren profijt van gaat hebben. Ik zelf hecht heel veel waarde aan de relatie met mijn vriend, en zou die nooit opgeven voor zoiets. Maar als je dat wel doet is dat natuurlijk ook helemaal oke, je moet voor jezelf bedenken wat je belangrijker vind. En natuurlijk kan je ook met je vriendin in gesprek gaan hierover, misschien heeft zij dit soms ook wel? Of vind zij het ook wel spannend om wat te experimenten. Een trio bijvoorbeeld? Of dat jullie seks hebben met een ander stelletje?
Bedankt om dit te delen :)

Misschien moet ik vrede nemen met het feit dat dit een gevoel is dat ik altijd zal hebben ...

Het is het seksgevoel tegenover het liefdegevoel en ik lijk die dingen gemakkelijk van elkaar te plaatsen...

Mijn vriendin en ik hebben hier al over gepraat en ze begrijpt me volledig en zegt dat ze bang is dat ik haar ooit hiervoor zal laten vallen... Ze zal echter nooit willen experimenteren en ik zou dit ook niet samen kunnen doen...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
17-01-2018 11:42
dat is dus niet waar. Zou ook wel heel toevallig zijn he? als jij van alle miljarden mensen op aarde in 1x je soulmate treft, de enige vrouw waar je ooit gelukkig mee zult worden.
Er zijn alleen al in NL, alleen al in jouw woonplaats veel vrouwen waar je net zo gelukkig mee kunt zijn. Mits je zelf gelukkig bent.
Laat het idee los, dat er voor jou maar 1 vrouw is, en dat zij dat is

(niet dat je perse bij haar weg moet van mij hoor, maar je beeld is wel errug romantisch. Zo is het leven echt niet)
Misschien heb je hier wel gelijk in ... Maar stel dat ik dan ooit opnieuw een prachtige vrouw vindt met dezelfde goede relatie dan ben ik toch zeker dat het me altijd pijn zal doen om mijn huidige vriendin dan bijvoorbeeld met een andere man gelukkig te zien...

Begrijp je dit?
Alle reacties Link kopieren
Is het een idee je sexleven met je vriendin wat op te spicen?

Trouwens; sex en liefde kunnen zeker twee verschillende dingen zijn.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Littup schreef:
17-01-2018 11:45
Misschien heb je hier wel gelijk in ... Maar stel dat ik dan ooit opnieuw een prachtige vrouw vindt met dezelfde goede relatie dan ben ik toch zeker dat het me altijd pijn zal doen om mijn huidige vriendin dan bijvoorbeeld met een andere man gelukkig te zien...

Begrijp je dit?
ja hoor, dat zullen veel mensen herkennen. Zelfs bij ex-en waarbij de relatie al niet goed meer zat. Je ex met een ander zien is soms raar, soms pijnlijk.
Het is ook lastig, Hoe weet je of je de juiste vrouw (m/v) gevonden hebt? Hoe lang blijf je doorzoeken?
Twijfel die veel mensen hebben.

En na een tijdje (vooral als je veel gezien hebt, gedaan hebt) besef je, dat je geluk niet afhangt van de ander. En dat je niet moet zoeken naar iemand die alleen maar 10-en scoort. De perfecte partner bestaat niet. En na die berusting word je tevreden
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel zielsgelukkige mensen ken jij die blijven hangen in het 'beetje rondneuken'?

Dat een 'beetje rondneuken' goed voor je zou zijn duurt bijna altijd slechts tot op het punt dat je iemand tegenkomt waar je bij wilt blijven.

Verder is je gevoel volgens mij heel normaal. Ik heb ook vriendinnen die het jammer vinden dat hun partner de enige is waarvan ze weten hoe hij in bed is.
En ik ken massa's mensen die het jammer vinden dat ze vroeger iets niet gedaan hebben ( denk aan verre reizen maken, vol voor sport gaan, hevig uitgaansleven beleven enz).

Gelukkig heb jij niet een dramatisch gemis en een verpest leven, maar een gemis (nieuwsgierigheid?) door een zorgvuldige afweging en een prima leven. Geniet van wat je hebt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ook belangrijk om te weten en dit is dan ook direct een antwoord op @Eidde...

Mijn vriendin en ik hadden vroeger elke dag seks of dan soms 2 dagen niet en dan 2 of 3 seks per dag ... Op een week zal dit toch meestal 4 a 6 keer geweest zijn... dit toch wel zeker bijna 3 jaar lang...

Mijn vriendin heeft echter ook een eetstoornis en een depressie gehad waardoor ze het moeilijk had om mij bijvoorbeeld eens te verleiden omdat ze zich echt zelf niet meer aantrekkelijk vond... De medicijnen dat ze nam hielpen natuurlijk ook niet in jaar seksdrang...

Het is dan een tijdje beter gegaan, maar toch moest ik telkens haar verleiden en gebeurde dit niet vaak meer andersom...

Als we seks hebben is het geweldige seks waarbij er weinig of geen grenzen zijn...

Nu hebben we zo een 2 a 3 keer gemiddeld seks per week, maar dit is dan elke keer ik die moet starten en vaak heeft ze dan soms ook nog eens niet echt zin...

Ze vindt me nog steeds sexy en geil en aantrekkelijk, maar geeft aan gewoon minder zin in seks te hebben als ik...

Ik daarentegen zou het zo leuk vinden dat ze me wat vaker versiert (zoals vele andere meisjes proberen als ik uitga...).
Let op... Het is niet dat ze dit NOOIT doet... maar toch heel zelden..

Mijn vriendin en ik hebben hier ook al over gepraat, en ze zegt dat dit ook deels komt door haar problemen en haar medicatie... Ik kan geloven dat het heel moeilijk is om iemand te verleiden als je je heel slecht voelt in je vel ...

Als we seks hebben is het super goede seks, net omdat we zo zot zijn van elkaar.. Alhoewel ik natuurlijk niet kan vergelijken ;)
anoniem_362785 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 12:10
1.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
17-01-2018 11:54
Hoeveel zielsgelukkige mensen ken jij die blijven hangen in het 'beetje rondneuken'?

Dat een 'beetje rondneuken' goed voor je zou zijn duurt bijna altijd slechts tot op het punt dat je iemand tegenkomt waar je bij wilt blijven.

Verder is je gevoel volgens mij heel normaal. Ik heb ook vriendinnen die het jammer vinden dat hun partner de enige is waarvan ze weten hoe hij in bed is.
En ik ken massa's mensen die het jammer vinden dat ze vroeger iets niet gedaan hebben ( denk aan verre reizen maken, vol voor sport gaan, hevig uitgaansleven beleven enz).

Gelukkig heb jij niet een dramatisch gemis en een verpest leven, maar een gemis (nieuwsgierigheid?) door een zorgvuldige afweging en een prima leven. Geniet van wat je hebt.
Dit is een prachtige reactie en ik zal hier zeker rekening met houden!
Alle reacties Link kopieren
Heel begrijpelijk, je weet niet hoe het met iemand anders is dus ben je er nieuwsgierig naar. Tot nu toe lopen alle mensen die ik ken die vanaf hun 15e/17e samen zijn met dezelfde persoon tegen hetzelfde probleem aan. Zij hebben overigens uiteindelijk allemaal gekozen voor hun vriend/vriendin (nu allemaal verloofde of man/vrouw). Als je relatie écht heel goed is en je wil oud worden met deze vrouw, dan zou het zonde zijn om dit weg te gooien puur voor seks. Als je eigen seksleven goed is dan is de kans trouwens ook klein dat die paar keren random seks beter zullen zijn dan wat je gewend bent. Dit is over het algemeen echt een geval van het gras is groener ...

Succes met het maken van de keuze!
anoniem_349619 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 11:59
Reden: Zin niet afgemaakt
2.10% gewijzigd
Een kut is een kut.
Grofgezegd.
Alle reacties Link kopieren
Littup schreef:
17-01-2018 11:55

Nu hebben we zo een 2 a 3 keer gemiddeld seks per week, maar dit is dan elke keer ik die moet starten en vaak dan ook nog wordt afgewezen...
afwijzen vind ik echt heel naar in een relatie
Alle reacties Link kopieren
Littup schreef:
17-01-2018 11:35
Daar kan ik helemaal inkomen ...
Kijk even naar mijn onderschrift :D Ik begrijp je gedachten wel TO. Maar ik denk ook dat ervaringen buiten de deur je niet veel zullen brengen. Eerder veel verdriet en spijt dan een 'rijker' leven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Een beetje luxe probleem maar vooral spijt omdat je zelf die kansen hebt laten liggen. Als je die niet had gehad was het probleem misschien ook een stuk minder.

Als je het met je vriendin kunt regelen (denk het niet) kun je ook een betaalde ervaring overwegen. Nu was dat in mijn geval ruim vóór mijn relatie maar de nieuwsgierigheid was daarna wel voorbij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven