soa

17-01-2018 19:42 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi
ik heb even een vraag het is was wel al eens gesteld maar vind het niet meteen weer.
Dus kan je een soa hebben als je seks hebt zonder condoom met je vaste vriend en elkaars eerste keer was, geen van beide heeft ooit al seksuele contacten gehad met iemand anders. maar zou dit kunnen?
ik heb heel veel last van lage buikpijn langs beide kanten, rugpijn, af en toe nare geurtjes af en toe down under en vaak plassen, witte schilfertjes in men urine, en nee het is geen blaasontsteking want is al x aantal keer achter elkaar getest en in men urine niks te zien.
mss iemand enig idee of het een soa kan zijn?
en o ja ik ben wel aan de pil !
Huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
17-01-2018 19:44
Huisarts.
al geweest hoor stuurt me altijd weer weg met weekje dafalgans
Alle reacties Link kopieren
In principe kun je dan geen soa krijgen. Maar je weet nooit 100% of je vriend het niet toch bij een ander heeft opgelopen. Het kan ook iets heel anders zijn. Een bezoekje aan de huisarts zal het antwoord opleveren.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-01-2018 19:45
In principe kun je dan geen soa krijgen. Maar je weet nooit 100% of je vriend het niet toch bij een ander heeft opgelopen. Het kan ook iets heel anders zijn. Een bezoekje aan de huisarts zal het antwoord opleveren.
nee hoor ben ik vrij zeker van, ha ben ik al 2x geweest deze week krijg enkel dafalgan en dat dat mss hier iemand het probleem ook zou herkennen en tips heeft want in augustus had ik een uitstrijkje gedaan en toen was er niks aan de hand
Terug naar de huisarts en om een SOA test vragen
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
17-01-2018 19:48
Terug naar de huisarts en om een SOA test vragen
die vind dat niet nodig zegt ie heb in augustus ook al gedaan toen niks maar als ik tegen vrijdag nog deze pijn heb ga ik idd terug
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-01-2018 19:45
In principe kun je dan geen soa krijgen. Maar je weet nooit 100% of je vriend het niet toch bij een ander heeft opgelopen. Het kan ook iets heel anders zijn. Een bezoekje aan de huisarts zal het antwoord opleveren.
Dit. Vreemd dat je HA je met deze klachten wel test op blaasontsteking en niet op soa's. Ik zou daar toch echt op aandringen. En ik begrijp dat je je vriend op zijn blauwe ogen wil geloven, maar het gaat om jouw gezondheid. Een soa kan je ook oplopen zonder dat er penetratie is.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:49
die vind dat niet nodig zegt ie heb in augustus ook al gedaan toen niks maar als ik tegen vrijdag nog deze pijn heb ga ik idd terug
Als je zo'n last hebt moet er toch uitgezocht worden waardoor dat komt. Is het geen SOA dan moet de huisarts naar mijn idee toch verder gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:49
die vind dat niet nodig zegt ie heb in augustus ook al gedaan toen niks maar als ik tegen vrijdag nog deze pijn heb ga ik idd terug
Het kan natuurlijk ook iets anders dan een soa zijn..
Terug naar de huisarts dus.
Voor een soa test ben je gelukkig niet afhankelijk van je huisarts, google maar even.
Alle reacties Link kopieren
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:47
nee hoor ben ik vrij zeker van, ha ben ik al 2x geweest deze week krijg enkel dafalgan en dat dat mss hier iemand het probleem ook zou herkennen en tips heeft want in augustus had ik een uitstrijkje gedaan en toen was er niks aan de hand
Een uitstrijkje is geen soa-test. Er wordt door het labo getest naar de dingen die je huisarts vraagt. En dat kan heel veel of heel beperkt zijn: baarmoederhalskanker, schimmelinfectie.... of veel breder: Chlamydia en andere soa's. Maar als jij aan je huisarts vertelt dat jullie en elkaars eersten zijn en monogaam zijn en er geen klachten zijn dan heeft HA geen indicatie om een heel uitgebreid onderzoek te vragen aan het labo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
17-01-2018 19:50
Als je zo'n last hebt moet er toch uitgezocht worden waardoor dat komt. Is het geen SOA dan moet de huisarts naar mijn idee toch verder gaan zoeken.
dacht ik ook volgende week is men normale HA terug en dan ga ik eens horen mr dacht mss iemand di dit kent
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
17-01-2018 19:53
Een uitstrijkje is geen soa-test. Er wordt door het labo getest naar de dingen die je huisarts vraagt. En dat kan heel veel of heel beperkt zijn: baarmoederhalskanker, schimmelinfectie.... of veel breder: Chlamydia en andere soa's. Maar als jij aan je huisarts vertelt dat jullie en elkaars eersten zijn en monogaam zijn en er geen klachten zijn dan heeft HA geen indicatie om een heel uitgebreid onderzoek te vragen aan het labo.
heeft ze wel gedaan en bloed en urine zijn ook heen gegaan maar was niks
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:54
dacht ik ook volgende week is men normale HA terug en dan ga ik eens horen mr dacht mss iemand di dit kent
Dus een officiele SOA test aanvragen en als daar niks uitkomt moet naar mijn idee de huisarts toch echt verder zoeken
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
17-01-2018 19:55
Dus een officiele SOA test aanvragen en als daar niks uitkomt moet naar mijn idee de huisarts toch echt verder zoeken
ga ik zeker doen
[...]
Sorry, terechte waarschuwing gekregen
anoniem_352904 wijzigde dit bericht op 17-01-2018 20:28
89.47% gewijzigd
[...]

Zeg dat dan in Napraat en niet hier op het topic, ik geloof namelijk helemaal niet dat deze TO een trol is
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-01-2018 20:26
Reden: quote verwijderd
29.71% gewijzigd
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:56
ga ik zeker doen
Succes
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
17-01-2018 20:00
Succes
bedankt
Alle reacties Link kopieren
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:54
heeft ze wel gedaan en bloed en urine zijn ook heen gegaan maar was niks
Dus in augustus is er al een uitgebreide soa test gedaan waar niks uit kwam? Dan snap ik wel dat de ha dat niet een paar maanden later nog eens wil doen. Vertrouw je je vriendje eigenlijk wel als hij zegt dat hij nog nooit eerder seks of seksuele handelingen heeft verricht voor hij jou leerde kennen en dat hij sindsdien monogaam is? Want dan is een soa toch gewoon uitgesloten in mijn ogen?
Alle reacties Link kopieren
Aragog schreef:
17-01-2018 20:04
Dus in augustus is er al een uitgebreide soa test gedaan waar niks uit kwam? Dan snap ik wel dat de ha dat niet een paar maanden later nog eens wil doen. Vertrouw je je vriendje eigenlijk wel als hij zegt dat hij nog nooit eerder seks of seksuele handelingen heeft verricht voor hij jou leerde kennen en dat hij sindsdien monogaam is? Want dan is een soa toch gewoon uitgesloten in mijn ogen?
ja geloof hem maar de klachten zeggen genoeg heb het gevraagd aan men moeder
Alle reacties Link kopieren
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 19:54
heeft ze wel gedaan en bloed en urine zijn ook heen gegaan maar was niks
Volgens mj wordt er dan standaard op chlamydia en gonnoreu getest. Maar ga anders met een potje urine terug en braag er om.
Overigens kan ik me voorstellen dat na een eerste keer penetratie de boel sowieso geïrriteerd kan raken.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
17-01-2018 20:06
Volgens mj wordt er dan standaard op chlamydia en gonnoreu getest. Maar ga anders met een potje urine terug en braag er om.
Overigens kan ik me voorstellen dat na een eerste keer penetratie de boel sowieso geïrriteerd kan raken.
kan. het ook enkel met urine en uitstrijkt getest worden eigelijk?
kikkertje2015 schreef:
17-01-2018 20:13
kan. het ook enkel met urine en uitstrijkt getest worden eigelijk?
De keer dat ik een SOA test heb laten doen heb ik ook bloed moeten laten prikken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven