pc spier trainen en andere details

17-02-2018 10:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,
Na enige tijd als gast op het forum geweest te zijn heb ik besloten om hier wat prangende vragen te stellen.
Het gaat erom dat ik nogal vroeg klaar kom. Dat kan in binnen 10 sec en 5 minuten gebeuren.
Feit is dat ik wijnig controle heb over mijn zaadlozing. Dat vind ik jammer om dat ik graag langer van de sex wil genieten en mijn partner zeker ook.
Nu train ik mijn pc-spier al geruime tijd, tijdens de sex let ik op mijn ademhaling. In beeldspraak adem ik naar mijn ballen in en via mijn ruggengraat uit om de spanning weg te nemen. Dat werkt voor mij best goed.
Alleen weet ik niet goed wat ik nu met die pc-spier moet.
Wat ik begrepen heb is, ontspannen dat ding. Soms lijkt het dat ik een soort mini orgasme heb die ik afknijp met de pc-spier en dan weer verder kan.
Ik merk ook dat de mindset er toe doet.Zelfverzekerd voelen, iets loslaten wat ik graag onder controle heb en genieten.
Ik ben op zoek naar tips, tricks en ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer het eens bij een bekkenbodemtherapeut. Wij zijn geen deskundigen op dit gebied.
...
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat je zo weinig reacties krijgt op je best wel serieuze vraag.
Helaas kan ik je ook niet helpen. Maar nu staat je topic wel weer bovenaan en krijg je misschien tips.

Helpt het om eerst een zaadlozing te hebben ( al dan niet met partner) en dan door te gaan?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Een mini-orgasme ken ik helemaal niet. Ofwel bereik je een orgasme ofwel niet, lijkt me. Je kan ook wel edgen, maar zonder feitelijke ejaculatie. 10 sec is inderdaad heel erg snel en zonder veel actie. 5 min valt nog redelijk mee als je naar gemiddeldes zou kijken. Al is het heerlijk natuurlijk om een perfecte controle over je lichaam te ontwikkelen zodat je ook een uur of langer kan doorgaan in bed. Veel oefenen en proberen te begrijpen, zodat je echt kan anticiperen daarop. Condooms verminderen vaak het gevoel bij mij, terwijl zonder bij iemand erg nauw net erg stimuleert. Zoals thanx zei, misschien zijn er meerdere rondes waarin je kan doorgaan?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties zover,meerdere rondes helpen zeker de tijd wat te verlengen. Maar op een gegeven moment is de drang en geilheid om het zo maar te zeggen zo hoog dat ik al met een enkele verkeerde gedachte kom. Ik vraag me af hoe dat bij andere mannen zit die langer kunnen. Wat voel je, ben je tijdens het neuken ontspannen heb je alles onder controlle, voel je de drang tot ejaculeren echt pas na 15 min?
Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, mini orgasme... net voor dat ik voel dat ik kom kan ik de pc spier wat aantrekken zodat de feitelijke zaadlozing niet plaatsvind maar wel een ja mini orgasme...
Alle reacties Link kopieren
Petacchi schreef:
19-02-2018 14:05
maar wel een ja mini orgasme...
Wat je inderdaad zegt. Orgasmes zijn niet digitaal: "wel-of-niet". Daar ligt juist ook de mogelijkheid om te sturen. Dan voel je eerder aankomen en dan kan je besluiten om even niet te bewegen, even jezelf er uit te trekken (figuurlijk of ook letterlijk).

Er zijn wel een aantal taoistische oefeningen waarbij je juist tijdens de inademing tegen je aangespannen bekkenbodem spieren in ademt. Vaak meer gericht op het vasthouden van erecties (of voor vrouwen het genieten van de frictie).

Voortijdig klaarkomen (waarbij 10 seconden wel voortijdig is maar 5 minuten inderdaad helemaal niet zo 'onder de norm' is hoor) kan je vaak beter opvangen door juist bewuste ontspanning van je bekkenbodemspier. Of juist niet "in je hoofd gaan" maar heel erg bij het moment blijven. Kijken naar je partner of bijvoorbeeld proberen om in hetzelfde tempo te ademen als je partner.
Alle reacties Link kopieren
Helpt het denken aan vervelende klusjes niet om het uit te stellen? (Get gras moet nog gemaaid, de auto nog gewassen).

Hoe lang heb je een relatie?
In het begin is er vaak pure geilheid. Lust. Moeilijk tegen te houden.
Al gaande weg merk je dat het een samenspel is. Een teamsport. Je leert beter op elkaar in te spelen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
De taoïstische oefeningen weet ik wat je bedoelt, is ook gericht op multi-orgastisch zijn. Bij het moment blijven vind ik ook wel een goede.
Wij zijn al heel lang samen en mijn partner komt niks tekort zegt ze, alhoewel het voor haar wel fijn is om de penetratie langer te voelen.
Het is de laatste tijd dat ik er klaar mee ben met dat gestuntel en me daarna slecht voelen omdat het zo kort is.
Door de korte duur is het gewoon moeilijk om te merken dat het een samenspel is.
Zit je er net lekker in, is het alweer gedaan zeg maar.
Denken aan vervelende klusjes of mijn schoonmoeder vind ik best moeilijk, dat haalt me echt uit de sfeer zeg maar.Dat is juist de bedoeling weet ik maar het lijkt me fijn om het toch anders te kunnen.
Ik denk dat het blijven oefenen is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie zijn al heel lang samen.
Dan lijkt me een tweede ronde toch het beste. En anders eens praten met een sexuoloog.
(Je kunt de eerste ronde ook even gauw in je eentje doen, zonder dat je partner het merkt).
En mannen: helpt zo'n blauw pilletje niet om langer door te gaan?
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven