Val ik wel op mannen of vrouwen?

19-02-2018 00:05 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het lastig beginnen, omdat ik dit nog nooit met iemand heb besproken..

Ik ben een meid van midden 20 met heel weinig interesse in mannen en seks. Toen vroeger mijn vriendinnen het over jongens en tongzoenen hadden moest ik er nog helemaal niet aan denken.. het leek mij maar vies tongzoenen en seks.

Op de middelbare en het mbo heb ik heel af en toe wel eens een date gehad, maar tijdens het zoenen voelde ik helemaal niks en eigenlijk vond ik ze niet eens leuk. In een dronken bui heb ik wel eens seks gehad met iemand die ik dacht wel leuk te vinden, maar ook tijdens de seks voelde ik niks en dacht is dit het nou.. aantal jaar later werd ik echt voor de eerste keer verliefd. Dit heeft een aantal maanden geduurd, maar uiteindelijk liep ik weer tegen hetzelfde aan. Het zoenen en seks het deed mij niks. Weer had ik het gevoel dit kan het toch niet zijn.

Wat betekent het dat ik geen gevoel ervaar tijdens het zoenen en de seks? Ik ben nu heel erg aan het twijfelen of ik überhaupt wel op mannen val. Ik merk gewoon heel erg het verschil tussen leeftijdgenoten en mij. En wat als het blijkt dat ik niet op mannen en vrouwen val? Nu wil ik niet iedereen en mijzelf in hokjes plaatsen, maar ik merk aan mijzelf dat ik toe ben aan duidelijkheid.

Heeft iemand tips of dit herkenbaar voor iemand?
Maak je niet druk, je hoeft niks..ik had mijn eerste sexuele relatie toen ik 27 was..so what..doe wat je wilt, wanneer je wilt en met wie je wilt.. maar doe vooral geen dingen die je niet wilt.
Je hoeft geen sex te hebben met jongens of meisjes, relax, wees jezelf en je leert vanzelf wie dat is.
Alle reacties Link kopieren
Word je wel verliefd, of dat ook niet?
Zoals je het beschrijft kun je gewoon nog niet toe zijn aan seks, of misschien ben je a-seksueel? Google het eens, wie weet vind je daarin herkenning. Je bent in ieder geval de enige niet!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Bruja78 schreef:
19-02-2018 02:56
Word je wel verliefd, of dat ook niet?
Zoals je het beschrijft kun je gewoon nog niet toe zijn aan seks, of misschien ben je a-seksueel? Google het eens, wie weet vind je daarin herkenning. Je bent in ieder geval de enige niet!
Zelden word ik eens verliefd. Ik zal eens even kijken!
Alle reacties Link kopieren
heb je wel eens seks met jezelf? Heb je je eigen lichaam ontdekt en zijn er dingen die je lekker vindt of juist niet? Als je dat wel doet, en er van kunt genieten, dan ben je al halverwege. Nou nog uitzoeken "what makes you tick..". En of dat een man, vrouw of alletwee of geen van allen is, dat maakt op zich niet uit. Je zult je er alleen vrede mee moeten leren hebben. Sterkte :-)
wanneer kan ik weer een keer?
Alle reacties Link kopieren
schorpioen41 schreef:
19-02-2018 08:10
heb je wel eens seks met jezelf? Heb je je eigen lichaam ontdekt en zijn er dingen die je lekker vindt of juist niet? Als je dat wel doet, en er van kunt genieten, dan ben je al halverwege. Nou nog uitzoeken "what makes you tick..". En of dat een man, vrouw of alletwee of geen van allen is, dat maakt op zich niet uit. Je zult je er alleen vrede mee moeten leren hebben. Sterkte :-)
Ja dat doe ik al wel. Ik had het fijner gevonden als het allemaal niet zo ingewikkeld zou zijn. Ik zal waarschijnlijk gewoon geduld moeten hebben.
Alle reacties Link kopieren
Exactly dearie... Just wait and "it" will come to you.... And if not, no problem... You're not less if so...
wanneer kan ik weer een keer?
Alle reacties Link kopieren
Heb je er wel eens over nagedacht om informatie op te zoeken over aseksualiteit?
Mensen die aseksueel zijn kunnen absoluut wel verliefd worden, en hebben vaak ook wel seks met zichzelf. Maar voelen nou eenmaal geen seksuele aantrekking.

Er is een bekende organisatie die speciaal bedoeld is voor mensen die (denken dat ze) aseksueel zijn. Ze hebben ook een Nederlandstalig forum :-] . Misschien kan je daar wat informatie vinden en wie weet herken jij jezelf in (persoonlijke) verhalen.

In ieder geval is het zeker niet iets om je onzeker over te voelen. Voor veel mensen is seksualiteit een (lange) ontdekkingsreis. Neem je tijd daarvoor :-] :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je ooit wel eens aantrekkingskracht hebt gevoeld tot een vrouw? Anders is inderdaad de genoemde a-seksualiteit of "demisexuality" een term waar je eens onder zou kunnen zoeken of je daar aansluiting bij voelt.

Maar wat me iets af liet vragen is:
Anoniempje1888 schreef:
19-02-2018 08:38
Ik had het fijner gevonden als het allemaal niet zo ingewikkeld zou zijn.
Wat voor ingewikkeldheid?
Is het dat je iets anders voelt dan dat je vindt dat je zou moeten voelen oid? (als dat zo is: welcome to the club) ;-)
Of zijn er andere dingen die het ingewikkeld maken?
Alle reacties Link kopieren
Talitha-Rodenhuis schreef:
19-02-2018 15:26
Heb je er wel eens over nagedacht om informatie op te zoeken over aseksualiteit?
Mensen die aseksueel zijn kunnen absoluut wel verliefd worden, en hebben vaak ook wel seks met zichzelf. Maar voelen nou eenmaal geen seksuele aantrekking.

Er is een bekende organisatie die speciaal bedoeld is voor mensen die (denken dat ze) aseksueel zijn. Ze hebben ook een Nederlandstalig forum :-] . Misschien kan je daar wat informatie vinden en wie weet herken jij jezelf in (persoonlijke) verhalen.

In ieder geval is het zeker niet iets om je onzeker over te voelen. Voor veel mensen is seksualiteit een (lange) ontdekkingsreis. Neem je tijd daarvoor :-] :hug:
Bedankt voor het meedenken! Vandaag heb ik even rustig rondgekeken. Ik had er al wel eens over gehoord, maar had mij er nooit in verdiept. Sommige dingen herken ik wel in mijzelf en andere zijn weer nieuw voor mij. Volgens mij ben ik dat forum ook tegen gekomen. Bedoel je aven?
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje1888 schreef:
19-02-2018 16:05
Bedankt voor het meedenken! Vandaag heb ik even rustig rondgekeken. Ik had er al wel eens over gehoord, maar had mij er nooit in verdiept. Sommige dingen herken ik wel in mijzelf en andere zijn weer nieuw voor mij. Volgens mij ben ik dat forum ook tegen gekomen. Bedoel je aven?
AVEN inderdaad :-] Is de officiële (internationale) organisatie door en voor aseksuele mensen. Ze lichten voor, hebben verschillende fora, organiseren evenementen en doen ook wetenschappelijk onderzoek naar aseksualiteit.

Veel succes met je zoektocht! :hug:
Alle reacties Link kopieren
KinkAwareCoach schreef:
19-02-2018 15:34
Ik weet niet of je ooit wel eens aantrekkingskracht hebt gevoeld tot een vrouw? Anders is inderdaad de genoemde a-seksualiteit of "demisexuality" een term waar je eens onder zou kunnen zoeken of je daar aansluiting bij voelt.

Maar wat me iets af liet vragen is:

Wat voor ingewikkeldheid?
Is het dat je iets anders voelt dan dat je vindt dat je zou moeten voelen oid? (als dat zo is: welcome to the club) ;-)
Of zijn er andere dingen die het ingewikkeld maken?
Echt aantrekkingskracht heb ik nooit gevoeld voor een vrouw. Over a seksualiteit heb ik al het een en ander opgezocht. Ik zal ook eens bij die andere kijken. Met die ingewikkeldheid bedoel ik meer dat het voor mijzelf nog niet duidelijk is wat ik precies allemaal voel en voor wie. Straks heb ik mijzelf bijvoorbeeld al geplaats als a seksueel en dan kom ik er later achter dat ik gewoon nog niet de juiste heb ontmoet. Of andersom natuurlijk. Of misschien heb ik nog te weinig ervaring met seks om dat te zeggen. Dit is ook niet echt een onderwerp voor mij wat ik met een vriendin zal bespreken en dat maakt het ook weer lastig.
Misschien winden andere mensen je gewoon niet snel op. Niet eens per se dat dat over "de juiste tegenkomen" gaat, maar dat jij gewoon liever andere dingen met mensen doet dan seks met ze hebben. Los van of je wel of niet masturbeert of erotische fantasieën hebt. Ik denk dat die dingen namelijk best wel eens los van elkaar kunnen bestaan.
Dat heb ik ook hoor. Ik vind heel veel dingen leuk om te doen, maar seks...mwah.
Ik vind het gewoon niet zo belangrijk. Als ik verliefd ben wil ik romantische dingen doen en ik vind seks nou niet bepaald romantisch.
Dat ik dat zo heb vind ik best jammer, maar ik kan er niets aan doen.
Helemaal a-seksueel ben ik niet, ik kan me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot iemand. Lichamelijk zijn in de zin van knuffelen, wriemelen en zo vind ik heerlijk als ik verliefd ben trouwens. Maar seks is niet iets wat ik nou perse nodig heb, of waar ik me enorm op kan verheugen. Ik heb er ook een topic over gemaakt, misschien vind je er herkenning in.
Alle reacties Link kopieren
francieneke schreef:
19-02-2018 19:49
Dat heb ik ook hoor. Ik vind heel veel dingen leuk om te doen, maar seks...mwah.
Ik vind het gewoon niet zo belangrijk. Als ik verliefd ben wil ik romantische dingen doen en ik vind seks nou niet bepaald romantisch.
Dat ik dat zo heb vind ik best jammer, maar ik kan er niets aan doen.
Helemaal a-seksueel ben ik niet, ik kan me wel lichamelijk aangetrokken voelen tot iemand. Lichamelijk zijn in de zin van knuffelen, wriemelen en zo vind ik heerlijk als ik verliefd ben trouwens. Maar seks is niet iets wat ik nou perse nodig heb, of waar ik me enorm op kan verheugen. Ik heb er ook een topic over gemaakt, misschien vind je er herkenning in.
Ik zal eens kijken!
Het is makkelijk praten voor mij natuurlijk, aangezien ik wel weet wat ik voel/wil qua seksualiteit en relaties. Maar eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit! Je hoeft inderdaad niet in een hokje te vallen of te weten op welk geslacht je valt. Misschien heb je wel nooit meer seks in leven.

Ik denk dat veel mensen hier een big-deal van maken terwijl als iemand ervoor kiezen om geen koffie te drinken omdat ze er 'gewoon niks aan vinden' het wel geaccepteerd wordt. Ik zou het gewoon zo ook uitleggen aan anderen. Je kiest voor de dingen in de leven waar je wel plezier aan beleefd. En als zoenen en seks daar niet onder vallen dan is dat zo.

Misschien helpt het je wel om er met gelijk gestemden over te praten?
Alle reacties Link kopieren
Izzy_Lotus schreef:
20-02-2018 15:09
Het is makkelijk praten voor mij natuurlijk, aangezien ik wel weet wat ik voel/wil qua seksualiteit en relaties. Maar eigenlijk maakt het allemaal niet zoveel uit! Je hoeft inderdaad niet in een hokje te vallen of te weten op welk geslacht je valt. Misschien heb je wel nooit meer seks in leven.

Ik denk dat veel mensen hier een big-deal van maken terwijl als iemand ervoor kiezen om geen koffie te drinken omdat ze er 'gewoon niks aan vinden' het wel geaccepteerd wordt. Ik zou het gewoon zo ook uitleggen aan anderen. Je kiest voor de dingen in de leven waar je wel plezier aan beleefd. En als zoenen en seks daar niet onder vallen dan is dat zo.

Misschien helpt het je wel om er met gelijk gestemden over te praten?
Ja heb je ook gelijk in! Ik zit nog erg te twijfelen, omdat ik misschien gewoon nog niet de goede heb ontmoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven