Seksueel bewuste vrouwen en je emotioneel openstellen

19-02-2018 16:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik loop zelf al een langere tijd tegen een probleem aan waar ik me niet zo goed raad mee weet. Ik heb niet zo veel vriend en de vrienden die ik heb lijken me niet goed te begrijpen, ze lijken zich eerder te irriteren aan mijn soms seksueel ongeremde gedrag.
Ik ben een bi vrouw die graag met seks en seksualiteit bezig is, echter vormt dit nog wel eens een blokkade als het gaat om mezelf emotioneel openstellen naar een man of vrouw.
Vaak kan ik het niet laten om te vissen naar iemands seksuele voorkeuren en al snel draait een relatie alleen nog maar om seks. Ik denk dat hier ergens een bepaalde onzekerheid onder zit omdat ik bang ben dat mensen niet genoeg geïnteresseerd zullen zijn in mijn persoonlijkheid dus please ik ze maar met seks, want daar ben ik veel minder onzeker over. Echter heeft dit me al meerdere keren in situaties gebracht waarin ik me niet prettig of zelfs onveilig voelde, maar ik laat me erg makkelijk meeslepen in de "positieve" aandacht die ik dan krijg. Ook vind ik het lastig om niet te snel over seks te beginnen omdat ik graag wil weten of iemand op dezelfde lijn ligt als mij. Want stel je vindt elkaar al super leuk maar blijkt dan seksueel gezien totaal niet overeen te komen met elkaar... ik heb al in een relatie meegemaakt dat dit uiteindelijk het einde van de relatie betekende en wil dit niet nog eens meemaken. Toch weet ik niet echt hoe ik eerst mezelf als persoon interessant moet maken, ik voel me dan veel kwetsbaarder en gooi al gauw dus mijn afweermechanisme in de strijd wanneer ik me onzeker begin te voelen. Ook laat ik me nogal gauw meeslepen wanneer iemand zich lief en geïnteresseerd opstelt naar me en iedere keer voorzie ik ook weer niet dat dit contact maar zeer tijdelijk kan zijn.

Zijn er hier vrouwen die hetzelfde ervaren, of ervaren hebben, of die tips hebben hoe ik hier beter mee om kan gaan? Ik vind het namelijk zelfs een beetje te genant om met een psycholoog te bespreken...

Alvast dank voor de reacties!

Liefs,
Sascha
Alle reacties Link kopieren
Viola uit het programma '40 Dagen zonder seks' zou precies dit stukje tekst kunnen schrijven, schat ik zo in. In die aflevering krijgt ze tips die misschien ook wat voor jou zouden kunnen zijn :)

Seks is/was voor haar echt een soort copingstijl om te voorkomen dat mensen te dicht bij haar kwamen of haar zouden kwetsen. Het programma heeft wel een hoog hihi-haha-BNN gehalte natuurlijk, maar er wordt best een serieus probleem aangekaart en goede adviezen gegeven..

Verder geen ervaringen/tips helaas.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Alle reacties Link kopieren
Heb je het nou over platonische vrienden die je " lastig valt " ? Of heb je het over eventuele partners/ beginnende scharrels die meer zouden kunnen worden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Benedryl-Cabbagepatch schreef:
19-02-2018 16:51
Viola uit het programma '40 Dagen zonder seks' zou precies dit stukje tekst kunnen schrijven, schat ik zo in. In die aflevering krijgt ze tips die misschien ook wat voor jou zouden kunnen zijn :)

Seks is/was voor haar echt een soort copingstijl om te voorkomen dat mensen te dicht bij haar kwamen of haar zouden kwetsen. Het programma heeft wel een hoog hihi-haha-BNN gehalte natuurlijk, maar er wordt best een serieus probleem aangekaart en goede adviezen gegeven..

Verder geen ervaringen/tips helaas.
Bedankt voor de tip! Ik ben benieuwd naar de aflevering, die heb ik denk ik dan gemist :) Ik heb er een aantal gezien en inderdaad; er wordt soms nogal jolig gedaan over iets wat daadwerkelijk mensen hen leven kan beheersen, maar ik ga m toch eens opzoeken! Thanksss
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 16:53
Heb je het nou over platonische vrienden die je " lastig valt " ? Of heb je het over eventuele partners/ beginnende scharrels die meer zouden kunnen worden?
Ja mijn platonische vrienden vinden mijn manier van omgang met niet platonische vrienden maar raar en kunnen er weinig begrip voor tonen.
Ze vinden dat ik me "gewoon" anders moet gedragen, maar het gedrag is zo automatisch dat ik mezelf er vaak pas op betrap wanneer het kwaad al geschied is...
Een leestip:

https://www.bol.com/nl/p/liefdesbang/92 ... ypedsearch
Alle reacties Link kopieren
SaschaFromJupiter schreef:
19-02-2018 17:07
Ja mijn platonische vrienden vinden mijn manier van omgang met niet platonische vrienden maar raar en kunnen er weinig begrip voor tonen.
Ze vinden dat ik me "gewoon" anders moet gedragen, maar het gedrag is zo automatisch dat ik mezelf er vaak pas op betrap wanneer het kwaad al geschied is...
Wat precies vinden ze zo raar dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je zo'n last van je eigen gedrag of van de afkeuring van je vrienden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Al in huis en gelezen! :) Heeft mijn ogen wel geopend maar ik weet nog steeds niet zo goed hoe ik van het automatische gedrag af moet komen... toch bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 17:51
Heb je zo'n last van je eigen gedrag of van de afkeuring van je vrienden?
Mijn vrienden zijn zelf helemaal niet zo met seks bezig en vinden het zorgwekkend dat ik er wel veel mee bezig ben. Ik vind het zowel lastig dat ik zelf iedere keer in hetzelfde gedrag verval maar ook dat ik niet echt iemand heb om het open en eerlijk mee te bespreken, dit geeft me dan weer een erg eenzaam gevoel waardoor ik sterk geneigd ben de bevestiging te zoeken en de leegte op te vullen met tijdelijke contacten die vooral op seks gericht zijn. Het is meestal heel intens maar daardoor ook vaak van korte duur denk ik, ik kan me nogal laten meeslepen in het moment. Achteraf volgt vaak spijt, maar dan is het al te laat. Ik wil het graag veranderen maar tast een beetje in het duister dus dat was voor mij de reden om hier een bericht te posten :)
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
19-02-2018 17:51
Heb je zo'n last van je eigen gedrag of van de afkeuring van je vrienden?
Mijn vrienden zijn zelf helemaal niet zo met seks bezig en vinden het zorgwekkend dat ik er wel veel mee bezig ben. Ik vind het zowel lastig dat ik zelf iedere keer in hetzelfde gedrag verval maar ook dat ik niet echt iemand heb om het open en eerlijk mee te bespreken, dit geeft me dan weer een erg eenzaam gevoel waardoor ik sterk geneigd ben de bevestiging te zoeken en de leegte op te vullen met tijdelijke contacten die vooral op seks gericht zijn. Het is meestal heel intens maar daardoor ook vaak van korte duur denk ik, ik kan me nogal laten meeslepen in het moment. Achteraf volgt vaak spijt, maar dan is het al te laat. Ik wil het graag veranderen maar tast een beetje in het duister dus dat was voor mij de reden om hier een bericht te posten :)
Toch weet ik niet echt hoe ik eerst mezelf als persoon interessant moet maken

Waarom moet je jezelf interessant maken?
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
19-02-2018 18:15
Toch weet ik niet echt hoe ik eerst mezelf als persoon interessant moet maken

Waarom moet je jezelf interessant maken?
Goede vraag. Het is denk ik meer een gevoel wat uit meerdere dingen voortkomt; lang gepest zijn, moeilijke relatie met ouders, wisselvallige sociale kring, in niemands leven echt belangrijk zijn. De meeste mensen om me heen hebben een relatie en een stabiel bestaan, carriére, etc. Ik lijk daar vaak niet zo goed in te passen en voel me daardoor wat eenzaam. Ik heb altijd het gevoel alsof ik heel hard moet lopen om contacten te onderhouden en verloochen mezelf daar nogal snel in. Meestal weet ik met seks wel positieve aandacht te krijgen en daardoor zet ik het voort automatisch in om een leegte op te vullen, I guess. is dat een antwoord op je vraag?
SaschaFromJupiter schreef:
19-02-2018 18:21
Goede vraag. Het is denk ik meer een gevoel wat uit meerdere dingen voortkomt; lang gepest zijn, moeilijke relatie met ouders, wisselvallige sociale kring, in niemands leven echt belangrijk zijn. De meeste mensen om me heen hebben een relatie en een stabiel bestaan, carriére, etc. Ik lijk daar vaak niet zo goed in te passen en voel me daardoor wat eenzaam. Ik heb altijd het gevoel alsof ik heel hard moet lopen om contacten te onderhouden en verloochen mezelf daar nogal snel in. Meestal weet ik met seks wel positieve aandacht te krijgen en daardoor zet ik het voort automatisch in om een leegte op te vullen, I guess. is dat een antwoord op je vraag?
Ja. Voor niemand belangrijk zijn is herkenbaar. Of het de werkelijkheid is, weet je niet.
Ook als je wel duidelijk geliefd bent, kan het bullshit zijn.
De enige op wie je wel kan vertrouwen, ben jij zelf.
SaschaFromJupiter schreef:
19-02-2018 18:21
Goede vraag. Het is denk ik meer een gevoel wat uit meerdere dingen voortkomt; lang gepest zijn, moeilijke relatie met ouders, wisselvallige sociale kring, in niemands leven echt belangrijk zijn. De meeste mensen om me heen hebben een relatie en een stabiel bestaan, carriére, etc. Ik lijk daar vaak niet zo goed in te passen en voel me daardoor wat eenzaam. Ik heb altijd het gevoel alsof ik heel hard moet lopen om contacten te onderhouden en verloochen mezelf daar nogal snel in. Meestal weet ik met seks wel positieve aandacht te krijgen en daardoor zet ik het voort automatisch in om een leegte op te vullen, I guess. is dat een antwoord op je vraag?
Hoi Sascha,

Ik herken je verhaal. Ik zit zelf met een vergelijkbaar gevoel soms en wat je hier in de quote verteld is ook bij mij deels van toepassing. Ik heb het heel lang weggestopt, maar dat werkt ook niet, kan ik je vertellen. Ik heb dan wel een stabiele (open) relatie, maar toch heb ik dezelfde gevoelens die je omschrijft.

Enig idee waar je naar op zoek bent? Antwoorden? een uitleg? Een oplossing? Of gewoon iemand waarmee je erover kunt praten?
Alle reacties Link kopieren
Izzy_Lotus schreef:
20-02-2018 15:22
Hoi Sascha,

Ik herken je verhaal. Ik zit zelf met een vergelijkbaar gevoel soms en wat je hier in de quote verteld is ook bij mij deels van toepassing. Ik heb het heel lang weggestopt, maar dat werkt ook niet, kan ik je vertellen. Ik heb dan wel een stabiele (open) relatie, maar toch heb ik dezelfde gevoelens die je omschrijft.

Enig idee waar je naar op zoek bent? Antwoorden? een uitleg? Een oplossing? Of gewoon iemand waarmee je erover kunt praten?
Hey Izzy! Leuk dat je reageert :) Fijn om te horen dat er iemand is die in bepaalde dingen hetzelfde ervaart, vervelend voor je dat je die moeilijkheden ervaart. Ik zou graag van je weten hoe jij er mee omgaat en of je nog wat tips en tricks hebt misschien :rolling: Daarnaast ben ik al een tijdje bezig met mijn zoektocht naar alles wat je eigenlijk noemt, ik heb er ook hulp voor gezocht maar wacht daar al een jaar op. Ik wil er graag iets mee dus ik dacht ik begin er een topic over, misschien zijn hier wel mensen die me begrijpen :-D Stuur me eens een berichtje als je wilt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven