Gelukkig zonder Seks

20-02-2018 11:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De maatschappij legt hedendaags zoveel druk op het verband tussen een goede relatie en het hebben van seks. Terwijl ik geloof dat seks niet de belangrijkste pijler is voor een relatie. Zo las ik laatst ook artikelen/interviews met stellen die 'gewoon' besloten hebben om geen seks meer te hebben omdat ze beide geen behoefte meer hebben en andere aspecten als belangrijker beschouwen zoals: trouw zijn, communicatie en waardering. Of omdat ze nu meer aandacht besteden aan hun kinderen bijvoorbeeld.

Wanneer mensen het hierover hebben, dat ze geen zin meer hebben in seks, wordt vaak meteen negatief gedaan en gezegd dat de relatie gedoemd is. Maar ik geloof dat dit niet zo is.

Zijn er hier mensen die zich hierin herkennen en een lange goede relatie hebben, zonder seks? En daar dus ook beide gelukkig mee zijn?

Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Als je er samen achter staat, lijkt het me prima. Als de ene wel seks wil en de ander niet meer, dan zal de relatie m.i. flink scheef gaan lopen. Dat gaat niet werken denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken me er overigens niet in, maar ken wel een stel die zo leeft. Zij zijn gewoon erg gelukkig, wat ik van zie, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heet dat gewoon aseksualiteit. Natuurlijk kan je dan een gelukkige relatie hebben, waarom niet als je daar allebei gelukkig mee bent?

Ik kan me er zelf niks bij voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, als mijn partner dit voor zou stellen dan zou ik hem uitlachen. Moet er niet aan denken.
Alle reacties Link kopieren
ik geloof er niet in
Als beiden aseksueel zijn, is het een prima match.
tuurlijk kan en gebeurt dat. Veel oudere stellen of stellen die al lang bij elkaar zijn doen dat zo. Als beiden er niet veel meer om geven. prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat een jeuk OP.
De maatschappij? Wie is dat, de maatschappij? (de maatschappij, dat ben jij!)
En daar meteen aan gekoppeld dat seks niet de belangrijkste pijler is, geloof jij dan. Kan het zijn dat seks niet DE belangrijkste pijler is maar toch wel heel belangrijk?
En ken jij stellen voor wie seks precies even (on)belangrijk is? Meestal is het zo dat er een verschil in behoefte zit en dat zorgt voor de onvrede, voor de ellende.
Ben je beiden aseksueel, dan is een afspraak van seksloosheid prima. Maar ik ken niet zoveel echt aseksuele stellen.
Eigenlijk geen één.
...
Prima als dat werkt voor je als koppel. Want dan wil je allebei geen seks. Maar als je single bent en je wil wel graag een relatie maar geen seks, dan kan het wel lastig worden een partner te vinden lijkt me. En dat ligt niet aan de maatschappij. Mensen zijn nou eenmaal seksueel.
Prima toch als je er allebei zo in staat?
Als je geen seksdrive hebt zal het wel werken. Als je geen seks hebt omdat je daar met je partner geen behoefte aan hebt, gaat een ander het bij je losmaken.
Alle reacties Link kopieren
Als je hier een overeenkomst over kan sluiten met je lief dan hoeft het geen probleem te zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik maak iedere ochtend de afspraak om geen seks te hebben maar 's avonds is zij die weer vergeten.
Enjoy the moment!
Ik vind seks wel belangrijk binnen mijn relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het is veel te lekker, net alsof je nooit meer taart mag eten. Ik zou er verdrietig van worden.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven