Kritiek op vollere vriendin

08-04-2018 23:32 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal
Ik heb sinds een half jaar een vriendin, hartstikke gezellig echt een leuke meid. We zijn allebij helemaal in love alleen het punt waar ik af en toe moeite mee heb is kritiek van andere op mijn vriendin. Ik val op vollere vrouwen en mijn vriendin is ook voller als gemiddeld ( ze is 1.76 en 91 kg ). Ik val erop ze heeft een mooi gezichtje en wat voller lijf maar de kritieken die ik hoor van vrienden dat ze bijvoorbeeld te dik is, dat ze af moet vallen etc. En ook van familie of het wel goed gaat met haar gezondheid en als ze een strak shirtje aan heeft of een naveltruitje waar haar buik te zien is dat ze hoofdschuddend zitten te kijken en zitten te roddelen dat het echt niet kan.

Het is makkelijk gezegd om niks van aan te trekken maar familie en hele goeie vrienden daar trek je je toch wat van aan.

Iemand enig idee hoe ik hiermee moet omgaan?
Alle reacties Link kopieren
Het zit je wel hoog he?
Als je vriendin er niks van aantrekt hoef jij je er ook niks van aan te trekken. Je kan ook je familie en vrienden de mond snoeren dat hun ook niet perfect zijn.
Alle reacties Link kopieren
Chiiaraaaaa schreef:
08-04-2018 23:36
Als je vriendin er niks van aantrekt hoef jij je er ook niks van aan te trekken. Je kan ook je familie en vrienden de mond snoeren dat hun ook niet perfect zijn.
+1
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak ga je hier nog een topic over openen?
Alle reacties Link kopieren
Eh ik vind een naveltruitje bij een dik lijf ook aanstootgevend eerlijk gezegd. Ik zou er niet graag tegenaan kijken. Bovendien is het een feit dat overgewicht niet gezond is. Maar jij bent er blij mee, misschien gewoon zeggen dat iedereen meningen voor zich houd?
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
Agossie toch jochie.

Ik vind het rottiger voor je vriendin. Die heeft een man met kleine piel.
lautje87 schreef:
08-04-2018 23:40
Eh ik vind een naveltruitje bij een dik lijf ook aanstootgevend eerlijk gezegd. Ik zou er niet graag tegenaan kijken. Bovendien is het een feit dat overgewicht niet gezond is. Maar jij bent er blij mee, misschien gewoon zeggen dat iedereen meningen voor zich houd?
Aanstootgevend nog wel. Zo zo.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
08-04-2018 23:45
Aanstootgevend nog wel. Zo zo.
AANSTOOTGEVEND


1) Aanstotelijk 2) Ergerend 3) Ergerlijk 4) Oneerbaar 5) Schandaleus 6) Schokkend 7) Stotend

Jup. Ergerlijk op zijn minst.
Als je naar fouten zoekt, gebruik dan een spiegel en geen verrekijker
lautje87 schreef:
08-04-2018 23:52
AANSTOOTGEVEND


1) Aanstotelijk 2) Ergerend 3) Ergerlijk 4) Oneerbaar 5) Schandaleus 6) Schokkend 7) Stotend

Jup. Ergerlijk op zijn minst.
Op zijn minst!! Schandaleus vind ik mooier, dramatischer. Die zou ik kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Naveltruitje kan idd echt niet met vetrollen.
En je hebt hier al 2 topics over geopend, wat wil je horen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
08-04-2018 23:56
Op zijn minst!! Schandaleus vind ik mooier, dramatischer. Die zou ik kiezen.
:lol:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Schijnbaar heb je toch meer problemen met je eigen voorkeur voor dikkere vrouwen gezien je eerdere topics. Waarom schaam je je dat je van een bepaald type vrouw houdt? Iedereen heeft zo zijn voorkeuren. En als mensen commentaar geven, spreek ze dan er gewoon op aan. Bijv: 'ik vind het niet leuk wat je nu zegt. Het is gemeen en kwetsend. Zou je willen ophouden met dit soort opmerkingen. Dat doe ik toch ook niet over jou/jouw vriendin.'

En als ze dan toch doorgaan met opmerkingen zou ik beginnen over de grote neus van vriendin x en de uitgezakte kont van vriend y.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het een optie om te werken aan je spelling?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt in korte tijd vijf topics geopend. En in geen daarvan heb je gereageerd.
lamaar...
:whip:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Je gaat waarschijnlijk toch niet reageren, maar toch.....

Het is jouw vriendin, niet die van je vrienden of familie. Dus het gaat erom wat jij ervan vindt, niet wat de buitenwereld zegt.

Zelfde ervaring hier, mijn ex was ook aan de forsere kant. Maatje 36 is helemaal geen vereiste voor me.

Kwam haar toevallig paar dagen geleden tegen en ze was nog steviger geworden dan ze altijd al was. In die mate dat het echt niet meer leuk is...En het was ook in het leuke koppie van haar gaan zitten. Denk dan aan (waarschijnlijk) minstens gewicht van jouw vriendin maar dan ruim 5 cm kleiner.

En naveltruitjes zijn per definitie fout (tenzij je 16 bent, dan mag het evt nog). Verder: kleed je op een manier die je goed staat! En dat is bij flink overgewicht geen nauwsluitende naveltruitjes.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Body shaming is helaas heel normaal en geaccepteerd in Nederland, kijk, maar hoeveel mensen in dit topic al vinden dat een dik persoon zich vooral niet mag laten zien omdat het aanstootgevend zou zijn.

Vertel de mensen die over haar lichaam beginnen dat ze me kwetsen met zulke uitspraken, en als ze ervoor kiezen door te blijven gaan kun je ze schrappen uit je leven. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
Waarom staat dit onder de sekspijler? Bovendien is ze met een BMI van 29 ook gewoon echt veel te dik.
Charles_Gentle28 schreef:
09-04-2018 06:41
Waarom staat dit onder de sekspijler? Bovendien is ze met een BMI van 29 ook gewoon echt veel te dik.
Maakt dat haar een kritiekwaardig persoon?
Ga je ook rondlopen en zeggen dat X wel een ondergemiddeld IQ heeft? Of dat Y misschien wel iets harder kan werken op haar werk? Of dat D misschien wel wat vaker mag stofzuigen? Of dat Z gewoon harder had moeten werken op school, dan had hij nu een betere opleiding?
Waarom die focus op één onderdeel van iemands volledige zijn? Ben jij verder perfect of word je ook graag continu op je imperfecties gewezen?
Het is geen kritiek, maar louter een gegeven dat er bovendien pas komt op expliciete vraag in de OP, waar er precies nog twijfel bestaat of dit kan. Niemand is perfect, maar we verschillen wel erg in het engagement om te streven naar perfectie.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
09-04-2018 07:09
Het is geen kritiek, maar louter een gegeven dat er bovendien pas komt op expliciete vraag in de OP, waar er precies nog twijfel bestaat of dit kan. Niemand is perfect, maar we verschillen wel erg in het engagement om te streven naar perfectie.
Hij vraagt daar niet naar in de OP.
Charles_Gentle28 schreef:
09-04-2018 07:09
Het is geen kritiek, maar louter een gegeven dat er bovendien pas komt op expliciete vraag in de OP, waar er precies nog twijfel bestaat of dit kan. Niemand is perfect, maar we verschillen wel erg in het engagement om te streven naar perfectie.
Hij vraagt niet hoe het kan, hij vraagt hoe hij ermee om moet gaan.
En streven naar perfectie (of in elk geval een goed niveau): hoe bepaal jij hoe mensen dat doen? Het is denk ik voor velen een heel persoonlijk of onbewust proces.
Alle reacties Link kopieren
Ook al heeft ze nu het postuur wat je mooi vindt dan moet je er rekening mee houden dat ze ooit af moet vallen om gezondheidsredenen. Iedereen wil gezond 85 worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Charles_Gentle28 schreef:
09-04-2018 07:09
Het is geen kritiek, maar louter een gegeven dat er bovendien pas komt op expliciete vraag in de OP, waar er precies nog twijfel bestaat of dit kan. Niemand is perfect, maar we verschillen wel erg in het engagement om te streven naar perfectie.
Want het is een gegeven dat je dat zou moeten doen? En vertel, want jij weet het kennelijk.... wat is perfect?
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard moet iedereen zich passend kleden anders stel je je toch bloot aan kritiek. Om dan stand te kunnen houden moet je niet bang zijn. Jij bent dat wel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen maar kritiek moet gaan uiten. Maar als iemand zich buiten haar huis niet netjes kleedt dan neem je willens en wetens het risico dat sommigen hun mond niet kunnen houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven