Gevoelig littekenweefsel

24-04-2018 23:54 19 berichten
Sinds de geboorte van mijn kleintje heb ik een probleem met seksuele samenzijn. Tijdens de bevalling ben ik ingescheurd en dit is onder narcose gehecht. Het resultaat is prachtig maar het blijft erg gevoelig/pijnlijk. Menstruatie heeft invloed op de gevoeligheid. De gynaecoloog heeft ernaar gekeken vanwege blijvende klachten en medisch gezien is er niets te vinden.

De gevoeligheid beinvloed dermate mijn libido dat dit een probleem geeft. Voor mij, ik geniet niet meer en raak niet meer opgewonden. Tijdens het opgewonden raken doet het namelijk al pijn. Herkent iemand dit? Ik heb gehoord over verdovende creme, heeft iemand dit misschien geprobeerd voor dergelijke klachten? Of heeft iemand andere tips?
Ik heb lidocaïne crème gekregen omdat ik wat verklevingen had bij de ingang van de vagina en dit pijnklachten opleverde bij penetratie.
Dat hielp wel om de pijn weg te nemen, maar echt romantisch vond ik het niet.
Als dat onder narcose is gebeurd, dan is er vast sprake van een flink aantal hechtingen, want hier heb ik nog nooit van gehoord.

Wat ik wel weet is dat ik 2 hechtingen aan de binnenkant had en 2 aan de buitenkant en het heeft mij minstens een jaar gekost eer de pijn tijdens het vrijen helemaal verdwenen was.

Over verdovende creme weet ik niets, maar ik hoop van harte voor je dat het ergens te koop is.
Alle reacties Link kopieren
https://www.oudersvannu.nl/baby/kraamti ... et-vrijen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
http://www.intimatesolutions.nl/na-de-bevalling/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is jullie kindje ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Is het misschien mogelijk om naar een neuroloog of pijnpoli te gaan?

Verdovende crème kun je evt. op recept vragen aan de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
25-04-2018 00:21
Is het misschien mogelijk om naar een neuroloog of pijnpoli te gaan?
Ik zou een seksuoloog of bekkenbodemtherapeut als eerste proberen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
25-04-2018 00:25
Ik zou een seksuoloog of bekkenbodemtherapeut als eerste proberen.
Hangt van de oorzaak af. Als het spierspanning is wel, maar als het bijvoorbeeld zenuwpijn is heb je daar niks aan.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
25-04-2018 00:25
Ik zou een seksuoloog of bekkenbodemtherapeut als eerste proberen.


https://www.bekkenbodemexpertisecentrum ... gI5Y_D_BwE
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
25-04-2018 00:26
Hangt van de oorzaak af. Als het spierspanning is wel, maar als het bijvoorbeeld zenuwpijn is heb je daar niks aan.
Jij zou gelijk voor het grove geschut gaan, zeg maar?
Als het dan weer een vorm van vaginisme is, dan heb je weer niets aan de neuroloog.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Pijn bij de geslachtsgemeenschap Pijn bij gemeenschap is een klacht die veel vrouwen kennen. Sommigen hebben er regelmatig last van, anderen een enkele keer. Pijnklachten leiden tot een verminderde zin/ motivatie om te vrijen en het beïnvloedt de mate van opwinding negatief tijdens het vrijen, Angst voor pijn gaat dan de overhand krijgen. Ook zal er een lichamelijke spanning ontstaan, met name in de bekkenbodemspieren. Pijn hoort niet bij seks. Het is verstandig hier met de gynaecoloog over te praten en mogelijk doorverwezen te worden naar een seksuoloog. Als ook de spanning van de bekkenbodemspieren verhoogd is, is een verwijzing naar een erkende bekkenfysiotherapeut vaak nodig.
https://www.vumc.nl/afdelingen/patiente ... _vrou1.pdf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
25-04-2018 00:28
Jij zou gelijk voor het grove geschut gaan, zeg maar?
Als het littekenpijn is wel, als er geen penetratie meer mogelijk is niet nee.

http://www.pijn.com/nl/patienten/oorzaa ... tekenpijn/
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je baby? Ik ben ingeknipt en gehecht heeft ook zeker een jaar geduurd voordat de pijn over was ook bij t gebruik van tampons trouwens. Ik dacht ook wat is dit maar het kan over gaan dus en anders terug naar je huisarts voor overleg
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Ik was ingescheurd en onder een roesje gehecht. De maanden erna lukte penetratie niet. Ik kreeg er met moeite een vinger in. Terug naar de gyn gegaan en die constateerde dat littekenweefsel voor driekwart de ingang barricadeerde. Onder narcose is dit verwijderd. Sindsdien totaal geen last meer.

Ik adviseer je ook om naar de huisarts te gaan.
Ik raad je aan naar een bekkenbodemtherapeut te gaan. Ik was niet ingescheurd maar ingeknipt, na 1 jaar had ik nog steeds pijn bij het vrijen wat ervoor zorgde dat ik het liever niet deed. Ik ben toen begonnen met het litteken weefsel te masseren. Beetje gek, maar het hielp wel degelijk. Na een goede 2 maanden was de pijn in het litteken " opgelost " .
Alle reacties Link kopieren
ik ben ook in dat gebied geopereerd en door verkleving heb ik ook te weinig ruimte bij het vrijen waardoor het pijn doet en ook fietsen etc. bij mij zit het meer aan de buitenkant dus penetratie gaat wel maar het bewegen doet pijn. een plastisch chirurg gaat dit verhelpen. Zeker even iemand naar laten lijken!
Hoe lang is het geleden, dat staat nergens.

De gyn heeft het gezien en medisch is het goed, er zal dus geen woekering van litteken weefsel zijn, komt tijd komt raad TO, want bij mij duurde het ook een hele poos eer het weer goed voelde. Ik ben ook onder narcose gehecht. Echt het duurde lang. Wat ik wel eens deed is zachtjes masseren, daarmee maak je de boel wat minder gevoelig. Sterkte hoop voor je dat het met de tijd minder wordt.
Dochter is ruim een jaar. Ik loop bij de bekkenbodemtherapeute maar zij zegt dat het echt van het littekenweefsel afkomt. De gynaecoloog is al wel weer een tijd geleden ongeveer een half jaar.

Er zitten enkele hele nuttige tips bij waar ik zeker achteraan ga. Bedankt allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven