Open relatie

24-05-2018 14:43 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Laat ik even voorop stellen dat ik totaal niet uit ben op contact via deze weg.

Mijn vaste vriendin waarmee ik al 3 jaar relatie mee heb en ik hebben besloten om geen monogaam relatie te hebben. Wederzijds zijn wij van mening dat fysieke intimiteit niet perse met een persoon kan gebeuren. Wij weten niet van elkaar met wie we de bed delen. Dus gebeurt overigens niet in ons huis . Dat was een duidelijk regel dat nageleefd moet worden.

Tot een paar maanden terug ben ik er achtergekomen dat mijn vriendin in ons bed sex heeft gehad in ons bed . Je kan begrijpen dat ik hier heel kwaad op heb gereageerd. Dit is een gevoel van verraad. Wij zijn al heel open en een concreet regel kon zij niet naleven. Ze heeft haar spullen gepakt en is ervandoor gegaan.

Heb ik te overdreven gereageerd? Of sta ik in mijn recht?

Moet ik achter haar aangaan? Alle advies zijn
welkom.
Tegen de afspraken ingaan is in elke relatie een no-go, open of niet. Zij heeft willens en wetens een afspraak geschonden. Het is geen kwestie van in je recht staan, maar een kwestie van vertrouwen.
Heb je er al rustig over kunnen praten?
Alle reacties Link kopieren
Weet je 100% zeker dat je boos bent om de locatie? In wezen maakt het natuurlijk niet zo heel erg veel uit waar het praktiseren van de open relatie plaatsvindt. Toch?
Of vind je het stiekem toch wel heel erg lastig dat zij gebruik heeft gemaakt van deze openheid?
...
Alle reacties Link kopieren
De open relaties van mensen die ik gekend heb, zijn allemaal mislukt. Uiteindelijk zijn ze allemaal gescheiden. Persoonlijk vind ik, als je dat wilt (lees: rondneuken), je geen relatie met iemand moet beginnen.
Ik vind dat je terecht boos bent geworden, in jullie bed..... hoe verzint ze het?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Heel kwaad reageren is meestal niet bevorderlijk voor een goed gesprek.

Het lijkt me handiger om uit te zoeken waarom jullie deze afspraak hebben gemaakt en waarom het niet gelukt is om het na te komen.

Je deelt een lijf, dat lijkt me nog intiemer dan het delen van een bed.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Zij kwam een duidelijke afspraak binnen jullie relatie niet na. Alleen al het feit dat jullie besloten hebben om niet exclusief te zijn in jullie relatie en jullie andere partners/escapades niet met elkaar te delen, betekent al dat andere afspraken hieromtrent dus echt zo belangrijk zijn.

Het "niet in mijn/ons bed" gegeven is wel degelijk dan echt een erg belangrijk punt. Want jullie bed / huis is dan ook echt iets wat van jullie samen is en bij jullie relatie hoort. Wanneer zij dan zo'n afspraak verbreekt is dat een duidelijk teken dat zij jullie onderlinge relatie niet meer respecteert. Jij hebt het recht daar boos over te zijn. Het feit dat zij dat niet inziet maar haar spullen pakt, betekent ook dat jullie relatie niet was zoals jij dacht dat die was en eigenlijk al ten einde was.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
24-05-2018 15:15
Zij kwam een duidelijke afspraak binnen jullie relatie niet na. Alleen al het feit dat jullie besloten hebben om niet exclusief te zijn in jullie relatie en jullie andere partners/escapades niet met elkaar te delen, betekent al dat andere afspraken hieromtrent dus echt zo belangrijk zijn.

Het "niet in mijn/ons bed" gegeven is wel degelijk dan echt een erg belangrijk punt. Want jullie bed / huis is dan ook echt iets wat van jullie samen is en bij jullie relatie hoort. Wanneer zij dan zo'n afspraak verbreekt is dat een duidelijk teken dat zij jullie onderlinge relatie niet meer respecteert. Jij hebt het recht daar boos over te zijn. Het feit dat zij dat niet inziet maar haar spullen pakt, betekent ook dat jullie relatie niet was zoals jij dacht dat die was en eigenlijk al ten einde was.
Het zijn een heleboel aannames, maar de onderlinge gedachte, daar ben ik het wel mee eens. Dat bed, dat is iets van jullie samen. Jullie hadden ervoor gekozen om niet van elkaar te weten met wie je het buiten de deur deed. Zij heeft dat wel in jullie huis, in jullie bed, en dus in jullie relatie gebracht. Terecht boos, maar een goed gesprek is wel het minste. Kan best zijn dat dit het begin van het einde is, daar kom je maar op één manier achter. Praten, dus.
Maakt het uit of je in je recht staat? Verandert dat iets aan het resultaat wat je zou willen bereiken?

Als je gelukkig bent met haar, dan is dit een aanleiding voor een goed gesprek.
Als je niet gelukkig bent met haar, dan is dit een aanleiding om er een punt achter te zetten.

Maar meer dan dat is dit voorval niet. Het bepaalt niet je relatie.
Alle reacties Link kopieren
ja als jij dat niet wilde in het eigen bed en zij ook niet, dan moet je je d'r aan houden.
er zijn er ook die zeggen, maakt mij het uit of ze het nou in het toilet bij de mcdonalds even doen of in het bed, neuken blijft neuken.
denk dat het vooral gaat om de afspraak die ze niet heeft gehouden, maar ja als ze nu gelijk weg is, dan is er wel meer aan het handje. dan wil ze jou gewoon niet meer.
niks geen open relatie, die is gewoon klaar ermee. denk ik dan hè.
Alle reacties Link kopieren
Dat verraad begrijp ik dan weer niet want jullie zijn allebei hartstikke ontrouw. Hetzelfde als twee partners in crime die afgesproken hebben wel eerlijk tegen elkaar te zijn. :rofl:

Maar goed. Je wil niet in een vies bed liggen of je bed niet kunnen gebruiken als je thuis bent omdat er een ander in ligt. Dat kan ik billijken. Ik zou afwachten of ze nog terug wil komen en zo ja haar een contract laten ondertekenen dat jouw bed nooit door een ander beslapen wordt (of wat dan ook).
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
24-05-2018 17:57
Dat verraad begrijp ik dan weer niet want jullie zijn allebei hartstikke ontrouw. Hetzelfde als twee partners in crime die afgesproken hebben wel eerlijk tegen elkaar te zijn. :rofl:

Maar goed. Je wil niet in een vies bed liggen of je bed niet kunnen gebruiken als je thuis bent omdat er een ander in ligt. Dat kan ik billijken. Ik zou afwachten of ze nog terug wil komen en zo ja haar een contract laten ondertekenen dat jouw bed nooit door een ander beslapen wordt (of wat dan ook).

Soms kan ik echt heel benieuwd zijn naar wat voor partner jij nou hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je laatste restje waardigheid is je afgenomen en jij denkt erover om je als een nog grotere slampamper op te stellen door haar nog een kans te geven... ik snap het niet. Was ze echt supergoed in bed of was er een andere goede reden om met haar te willen?
Ricardow schreef:
24-05-2018 20:16
Je laatste restje waardigheid is je afgenomen en jij denkt erover om je als een nog grotere slampamper op te stellen door haar nog een kans te geven... ik snap het niet. Was ze echt supergoed in bed of was er een andere goede reden om met haar te willen?

Oh ben jij soms de partner van retrostar?
Alle reacties Link kopieren
aquamarijne schreef:
24-05-2018 15:06
Heel kwaad reageren is meestal niet bevorderlijk voor een goed gesprek.

Het lijkt me handiger om uit te zoeken waarom jullie deze afspraak hebben gemaakt en waarom het niet gelukt is om het na te komen.

Je deelt een lijf, dat lijkt me nog intiemer dan het delen van een bed.
Dit dus. Op zich natuurlijk best kut om je bed in te stappen en op een natte plek te liggen.

Maar zou je daarover ook zo boos zijn als het gebeurde terwijl je logeert bij een vriend, als die in het logeerbed heeft geneukt? Of werd je toch vooral kwaad vanwege jaloezie?

Ik zou daar eerst even een antwoord voor vinden voordat je achter haar aan gaat.
Alle reacties Link kopieren
3 jaar samen en nu allebei al behoefte om anderen te neuken?
I’m all about the fairytail baby
Alle reacties Link kopieren
Hoe hecht was die relatie precies dat ze na een keer ruzie in één keer haar spullen kan pakken en op stel en sprong een plek heeft om te gaan wonen?
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Een andere vent in je vrouw is oké maar een andere vent in je bed is een brug te ver.
Laat je vrouw gaan en trouw met je bed, daar heb je duidelijk meer gevoelens voor.
TO, kom je nog reageren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven