Help! 1e keer seks enorm balen..

31-05-2018 15:30 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen!

Wie o wie kan mij advies geven?

Mijn 1e keer seks (als je t al echt seks kan noemen) was op zn zachtst gezegd best wel balen. Ik vond hey spannend maar ook wat eng maar was erg benieuwd en nieuwsgierig dus trok ik de stoute schoenen aan en had dit tegen hem gezegd. Maar helaas het ging niet van harte, ondanks dat ik veel met hem had gepraat,veel op het forum en andere sites had gelezen wist ik niet echt wat ik kon verwachten. Na dat we samen gedouched en geslapen hadden was het de volgende ochtend zo ver, eerst wat voorspel (vingeren/beffen) maarja hij had al aardig wat uurtjes een erectie gehad en was dus moeilijk om doen te houden, dus hij kwam niet goed bij mij naar binnen, eigenlijk vrijwel niet.. hij baalde hier dan ook van omdat het niet lukte Mijn vriend (die wel ervaring heeft en ook 3 jaar ouder is dan ik) was erg lief en rustig voor mij! Dus aan lag het ook niet aan, ik vond/vind het best lastig ik ben zo onervaren en hij wel erg ervaren en deze eerste keer was eigenlijk niet echt seks, MAAR om toen een punt te komen.. wat kan ik doen om dat spannende/enge gevoel weg te nemen? Desondanks wil ik het heel erg graag.. maar ik weet niet goed wat ik moet doen ook al heb ik veel gelezen etc..

Zijn er mensen die hun verhaal willen delen?🤗
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen. Oefening baart kunst. Je gaat nog duizenden keren seks meemaken, komt vast goed.
De eerste spanningen zijn er af, nu gewoon doorgaan en je goed ontspannen( sprak opoe) Vergeet vooral beide de voorbehoedsmiddelen niet.
Geniet er van!
Alle reacties Link kopieren
Het hoort er allemaal bij. En volgens mij zijn er maar weinig bij wie de 1e keer echt fijn is. Bij mij deed het vooral pijn. Pas na meerdere keren wordt het vertrouwd en kun je ervan genieten (is mijn ervaring). Verder kun je weinig doen, mss helpen een wijntje en een lekkere massage om wat te ontspannen 😉.
Alle reacties Link kopieren
8102, dankjewel voor de tip! Is wel een goede om mee te nemen.. gelukkige zitten we op 1 lijn, niet de pil ivm hormonen wel condooms! Ik zit niet te wachten op een zwangerschap en een spiraal overweeg ik wel, maar ik groei op in een wereldje waar seks voor t huwelijk van den boze is dus als mijn ouders er achter komen dat ik een spiraal laat zetten ben ik nog lang niet jarig.. keuzes keuzes keuzes..
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
31-05-2018 15:39
Het hoort er allemaal bij. En volgens mij zijn er maar weinig bij wie de 1e keer echt fijn is. Bij mij deed het vooral pijn. Pas na meerdere keren wordt het vertrouwd en kun je ervan genieten (is mijn ervaring). Verder kun je weinig doen, mss helpen een wijntje en een lekkere massage om wat te ontspannen 😉.

Dankjewel! Dat is ook een goed idee! Fijn dat er meer mensen zijn met deze ervaring 🤗 althans gerelateerde ervaring denk ik dan🤗
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
31-05-2018 15:33
Geen zorgen. Oefening baart kunst. Je gaat nog duizenden keren seks meemaken, komt vast goed.
Dat is ook weer zo, helaas kan ik mij daar heeel erg druk om maken en dat is wel eens lastig hihi
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
31-05-2018 15:33
De eerste spanningen zijn er af, nu gewoon doorgaan en je goed ontspannen( sprak opoe) Vergeet vooral beide de voorbehoedsmiddelen niet.
Geniet er van!
8102, dankjewel voor de tip! Is wel een goede om mee te nemen.. gelukkige zitten we op 1 lijn, niet de pil ivm hormonen wel condooms! Ik zit niet te wachten op een zwangerschap en een spiraal overweeg ik wel, maar ik groei op in een wereldje waar seks voor t huwelijk van den boze is dus als mijn ouders er achter komen dat ik een spiraal laat zetten ben ik nog lang niet jarig.. keuzes keuzes keuzes..
Alle reacties Link kopieren
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 15:40
8102, dankjewel voor de tip! Is wel een goede om mee te nemen.. gelukkige zitten we op 1 lijn, niet de pil ivm hormonen wel condooms! Ik zit niet te wachten op een zwangerschap en een spiraal overweeg ik wel, maar ik groei op in een wereldje waar seks voor t huwelijk van den boze is dus als mijn ouders er achter komen dat ik een spiraal laat zetten ben ik nog lang niet jarig.. keuzes keuzes keuzes..
Speelt dat niet in je achterhoofd mee? Dat je iets doet wat niet mag?

Hoe oud ben je?

Duh. 21 waarschijnlijk. Dan komen je ouders er echt niet achter dat jij een spiraal laat plaatsen hoor.
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 31-05-2018 15:46
Reden: lezen is best moeilijk
8.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als je 21 bent dan zullen ze hier nooit iets van horen. Jij bent 100% verantwoordelijkheid voor je gezondheidszaken en je huisarts heeft geheimhoudingsplicht.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
31-05-2018 15:44
Speelt dat niet in je achterhoofd mee? Dat je iets doet wat niet mag?

Hoe oud ben je?
Ik ben net 18, woon wel thuis..
Zou best kunnen dat dat inderdaad meespeelt..
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
31-05-2018 15:44
Als je 21 bent dan zullen ze hier nooit iets van horen. Jij bent 100% verantwoordelijkheid voor je gezondheidszaken en je huisarts heeft geheimhoudingsplicht.
Ik ben nog geen 21 die 21 staat er gewoon achter 🙈
Alle reacties Link kopieren
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 15:46
Ik ben net 18, woon wel thuis..
Zou best kunnen dat dat inderdaad meespeelt..
Oh... aan je nick te zien dacht ik dat je 21 was...

Weet je, je bent dus nogal preuts opgevoed. Logisch dat je daardoor gespannen bent. Thuis wonen op die leeftijd is hartstikke normaal, maar dat is sex hebben ook.

Wat denk je dat de consequenties zijn als je ouders er achter komen?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
31-05-2018 15:49
Oh... aan je nick te zien dacht ik dat je 21 was...

Weet je, je bent dus nogal preuts opgevoed. Logisch dat je daardoor gespannen bent. Thuis wonen op die leeftijd is hartstikke normaal, maar dat is sex hebben ook.

Wat denk je dat de consequenties zijn als je ouders er achter komen?
Klopt, preuts opgevoed maar zelf wel op ontdekkingstocht om het zomaar te zeggen. Voor mij steekt het niet zo nauw, opgevoed met het christelijk geloof dus dat ligt aardig gevoelig. Consequenties zou ik niet zo in kunnen schatten behalve dat ik het dik aan de stok zou krijgen met mijn ouders.. een dagje weg oid zit er dan niet meer in vermoed ik..
Als je eraan toe bent is het jouw eigen keuze.

Wat een spiraaltje betreft, als je tegen je ouders vertelt dat het een medische reden heeft, gaan ze dan ook moeilijk doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je beter wel een spiraaltje kunt laten plaatsen. Een zwangerschap is al helemaal niet fijn als je eigenlijk al geen seks mag hebben.
De eerste keer vond ik niet zo fijn, wanr het was onhandig en pijnlijk. Soms gaat het niet vanzelf. Maar dat is maar één keer.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
31-05-2018 15:56
Als je eraan toe bent is het jouw eigen keuze.

Wat een spiraaltje betreft, als je tegen je ouders vertelt dat het een medische reden heeft, gaan ze dan ook moeilijk doen?
Ik denk dat ze al snel vermoeden dat het niet om een medische reden zal gaan.. ik vind het lastig want een zwangerschap is totaal niet wenselijk, een spiraaltje is misschien een betere oplossing dan condooms..
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
31-05-2018 15:58
Ik denk dat je beter wel een spiraaltje kunt laten plaatsen. Een zwangerschap is al helemaal niet fijn als je eigenlijk al geen seks mag hebben.
De eerste keer vond ik niet zo fijn, wanr het was onhandig en pijnlijk. Soms gaat het niet vanzelf. Maar dat is maar één keer.
Dat de eerste niet fijn is hoort er ook wel een beetje bij .. fijn is anders 🙈 als ik een persoonlijke vraag mag stellen: was je bedpartner onervaren of ook ervaren? Ik denk dat dat best wel een verschil maakt of niet?..
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:00
Ik denk dat ze al snel vermoeden dat het niet om een medische reden zal gaan.. ik vind het lastig want een zwangerschap is totaal niet wenselijk, een spiraaltje is misschien een betere oplossing dan condooms..
In de beginfase moet je sowieso condooms gebruiken, ongeacht of je daarnaast nog andere anti-conceptie gebruikt. Verder is het jouw lijf, dus ook jouw keuze.
Je bent 18 zeg je, dus zelf verantwoordelijk voor je ziektekostenverzekering, je ouders zouden er niet achter hoeven komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weinig verstand van spiraaltjes. Maar ik weet wel dat veel meiden aan de pil gaan, niet omdat ze niet zwanger willen worden, maar vooral omdat hun ongesteldheid erg hevig is en dat opgelost kan worden met de pil. Weet niet of eenzelfde redenatie geldt voor een spiraaltje? Of anders toch de pil overwegen?

Als je absoluut niet zwanger wil worden zijn condooms een optie, maar ook niet altijd even veilig.
Alle reacties Link kopieren
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:02
Dat de eerste niet fijn is hoort er ook wel een beetje bij .. fijn is anders 🙈 als ik een persoonlijke vraag mag stellen: was je bedpartner onervaren of ook ervaren? Ik denk dat dat best wel een verschil maakt of niet?..
Mijn bedpartner was ook onervaren, maar wel heel geduldig en voorzichtig.
Pijnboompitje25 schreef:
31-05-2018 16:04
Ik heb weinig verstand van spiraaltjes. Maar ik weet wel dat veel meiden aan de pil gaan, niet omdat ze niet zwanger willen worden, maar vooral omdat hun ongesteldheid erg hevig is en dat opgelost kan worden met de pil. Weet niet of eenzelfde redenatie geldt voor een spiraaltje? Of anders toch de pil overwegen?

Als je absoluut niet zwanger wil worden zijn condooms een optie, maar ook niet altijd even veilig.
Het is in elk geval de reden dat ik een mirena heb, zodat ik niet meer menstrueer en daardoor niet meer elke maand ziek ben.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
31-05-2018 16:04
In de beginfase moet je sowieso condooms gebruiken, ongeacht of je daarnaast nog andere anti-conceptie gebruikt. Verder is het jouw lijf, dus ook jouw keuze.
Je bent 18 zeg je, dus zelf verantwoordelijk voor je ziektekostenverzekering, je ouders zouden er niet achter hoeven komen.
Klopt 18, maar ik lift op mijn ouders mee qua verzwkering🙈 echt lastig want ik weet het ook niet zo goed, ik twijfel erg..
Alle reacties Link kopieren
Hee TO
het is heel normaal dat het de eerste keer moeizaam gaat, of nog helemaal niet lukt
Was bij mij de eerste keer ook
ik was 19, had al paar maanden een vriend en hij was wat ouder dan ik en ook met meer ervaring
Blijven proberen (als je erachter staat natuurlijk), glijmiddel kan helpen en zo goed mogelijk proberen te ontspannen
Wat pijn hoort er (helaas) voor de meeste meisjes wel bij maar dat gaat over!
Blijf het rustig aan doen, zoek uit wat je het fijnste vindt en hopelijk wordt het een goede ervaring voor je :)
Gymnast21 schreef:
31-05-2018 16:07
Klopt 18, maar ik lift op mijn ouders mee qua verzwkering🙈 echt lastig want ik weet het ook niet zo goed, ik twijfel erg..
Het hoort bij het volwassen worden. Je eigen keuzes maken, waar je ouders het niet altijd mee eens zullen zijn. Maar ook voor hun hoort dat bij het proces van loslaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven