Anticonceptie: Ik weet het niet meer!

03-06-2018 20:14 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Na 3 jaar de pil gebruikt te hebben ben ik overgestapt naar het koperspiraaltje, omdat ik mentaal erg vlak was (vergeleken met periode zonder) en omdat ik de pil ook te vaak vergat. Ik heb nu ruim een jaar het koperspiraaltje en ik ben weer (psychisch) mezelf, maar ik heb ook veel menstruatiepijn gedurende mijn cyclus. Ik ben een derde van mijn cyclus ongesteld waarbij ik zonder naproxennatrium deze periode niet door kan komen. Rondom mijn eisprong heb ik weer menstruatieklachten en soms bloedverlies. Het komt erop neer dat ik de helft van mijn cyclus pijn heb. Ik zit eraan te denken om het spiraaltje eruit te laten halen. Ik weet niet wat voor anticonceptie ik dan wel moet nemen. Ik wil anticonceptie waar ik niet zo vaak aan hoef te denken en waarbij ik zo min mogelijk bijwerkingen krijg, maar ik weet niet wat...

Iemand tips?

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Waar je zo min mogelijk bijwerkingen van krijgt weet je helaas pas als je het probeert. Je hebt bijv de impalon, mirenaspiraal of nuvaring waar je niet zoveel aan hoeft te denken
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van gewoon een condoom?

Daar hoef je alleen maar aan te denken als je het gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
03-06-2018 20:33
Wat dacht je van gewoon een condoom?

Daar hoef je alleen maar aan te denken als je het gaat doen.
Ik ben allergisch voor latex/rubber.
Alle reacties Link kopieren
Koettie schreef:
03-06-2018 20:17
Waar je zo min mogelijk bijwerkingen van krijgt weet je helaas pas als je het probeert. Je hebt bijv de impalon, mirenaspiraal of nuvaring waar je niet zoveel aan hoeft te denken
Eigenlijk ben ik wel een beetje bang voor hormonen. Ik ben bang dat ik meer kans op kanker heb. Ook een reden waarom ik voor het koperspiraaltje heb gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Lemon92 schreef:
03-06-2018 20:36
Ik ben allergisch voor latex/rubber.
das echt een drogreden. En als het echt zo is zijn er ook gewoon anti-allergische condooms.
Alle reacties Link kopieren
Lemon92 schreef:
03-06-2018 20:37
Eigenlijk ben ik wel een beetje bang voor hormonen. Ik ben bang dat ik meer kans op kanker heb. Ook een reden waarom ik voor het koperspiraaltje heb gekozen.
Naja, zonder hormonen heb je (latexvrije) condooms. Thats it. Of sterilisatie natuurlijk.
Ik was de pil ook beu, ben toen aan de minipil gegaan ivm minder hormonen, maar die moet je extreem strikt innemen, dus viel snel af. Daarna ruim een jaar de nuvaring gebruikt, maar daar droogt de boel bij mij helemaal van uit.
Ga nu even zonder en een caya pessarium van siliconen gebruiken. Misschien later weer terug aan iets anders, maar nu even niets en mijn lijf weer tot zichzelf laten komen
Koettie schreef:
03-06-2018 20:51
Naja, zonder hormonen heb je (latexvrije) condooms. Thats it. Of sterilisatie natuurlijk.
Of de femcap of het pessarium.
Er bestaat een nieuw spiraaltje met heel weinig hormonen.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
03-06-2018 21:11
Of de femcap of het pessarium.
Er bestaat een nieuw spiraaltje met heel weinig hormonen.
Ook een soort condoom. En je hebt gelijk, die nieuwe heet de kylena volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Pessarium, voelt de man daar niets van??

Ik heb een afspraak bij de huisarts staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven