Morning afterpil

18-06-2018 18:32 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag is het condoom afgegleden, waardoor het in mij bleef zitten. Op het moment dat hij de condoom eruit haalde, lekte er sperma aan de binnenkant van mijn benen.

Het eerste wat ik in paniek vroeg toen het gebeurde was of het van hem was of van mij, maar al snel zag ik dat het van hem was. Ik zei toen in paniek dat ik nu die pil moest nemen en dat ik dat niet wilde, omdat ik er vorige keer bijwerkingen door had waardoor ik depressieve gevoelens en gedachten kreeg.

Op dit moment is het maandag, en dus een aantal dagen verder. Ik heb geen morning afterpil gehaald, maar ben wel aan het twijfelen om het alsnog te doen. Ik kan niet goed inschatten of er een kans is dat ik zwanger ben.

Een vriend die ik het verteld heb stimuleert me om alsnog een morning afterpil te halen, voor de zekerheid. En aan de andere kant moet ik naar mijn gevoel luisteren, en het realistisch inzien.

De EllaOne werkt tot 5 dagen, en zorgt ervoor dat er geen eisprong is/ dat het vertraagd is. Ik heb mijn eisprong al gehad, en vraag me daarom af of het nog wel zin heeft om een map te halen.

Alvast bedankt,

Marester
anoniem_371463 wijzigde dit bericht op 18-06-2018 19:02
9.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Direct die Map halen natuurlijk.
En zorg voor betere anticonceptie
In een ander topic met een andere naam gaf je aan dat je de MAP niet mocht gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
In sommige situaties neem je geen risico... Bingo, dit is zo'n situatie!
Geen minuut uitstellen en NU slikken!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-06-2018 18:35
In sommige situaties neem je geen risico... Bingo, dit is zo'n situatie!
Geen minuut uitstellen en NU slikken!
ach gezien de vergrijzing is een baby ook welkom hoor:P
Je kon zondag geen winkel vinden die open was?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de morning afterpil zo snel mogelijk halen en innemen.

Zwangerschap is namelijk pas echt een hormonencircus. De bijwerkingen van zwangerschap zijn niet mals en je kunt er ook een kind aan overhouden. Dat is ook best een flinke bijwerking, toch? Ik zou dat echt niet riskeren als je eerste reactie op een mogelijke zwangerschap paniek is.
Alle reacties Link kopieren
het is ook mogelijk om een MAP alvast in huis te hebben , mocht het eens misgaan. :idee:
Alle reacties Link kopieren
Gewoon die MAP nemen. Of je wel of niet een eisprong hebt gehad is niet altijd met 100% zekerheid vast te stellen (tenzij je ovulatietests doet, maar neem aan dat daar nu geen sprake van is). Als blijkt dat je ovulatie al geweest is: niks aan de hand. Als je ovulatie nog niet geweest is: MAP zorgt ervoor dat je niet zwanger wordt. Links om of rechts om een goed idee.

Die depressieve gevoelens houden toch niet langer dan een paar dagen aan? Dat hou je toch wel uit?
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
18-06-2018 18:36
Je kon zondag geen winkel vinden die open was?




Sommige Etos vestigingen zijn op zondag open, misschien andere drogisterij ketens ook
Alle reacties Link kopieren
Misschien handig om je eens te verdiepen in anticonceptie; condoomgebruik is de meest onveilige vorm van anticonceptie die er is.

Neem het niet van mij aan, maar raadpleeg de Pearl-index (er zit vast Google op jouw internet).
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Marester12345 schreef:
18-06-2018 18:32
Ik zei toen in paniek dat ik nu die pil moest nemen en dat ik dat niet wilde, omdat ik er vorige keer bijwerkingen door had waardoor ik depressieve gevoelens en gedachten kreeg.
Als het nu al de tweede keer is dat je een morningafterpil moet nemen zou ik voortaan maar eens wat zorgvuldiger met je anticonceptie omgaan als ik jou was.
En bang voor bijwerkingen? Weet je wat je allemaal overhoudt aan een zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
18-06-2018 18:34
In een ander topic met een andere naam gaf je aan dat je de MAP niet mocht gebruiken?
Nee, dat was ik niet. Volgens mij was er toevallig nog een topic door iemand anders geopend op hetzelfde moment.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
18-06-2018 18:33
Direct die Map halen natuurlijk.
En zorg voor betere anticonceptie
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts voor de pil. Ik wist niet of ik een Map moest halen, aangezien het alleen aan de binnenkant van mijn been zat en ik het heb schoongemaakt en gedoucht. Daarom weet ik niet of de kans reëel is.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
18-06-2018 18:38
Ik zou de morning afterpil zo snel mogelijk halen en innemen.

Zwangerschap is namelijk pas echt een hormonencircus. De bijwerkingen van zwangerschap zijn niet mals en je kunt er ook een kind aan overhouden. Dat is ook best een flinke bijwerking, toch? Ik zou dat echt niet riskeren als je eerste reactie op een mogelijke zwangerschap paniek is.
Bedankt, het lijkt me ook heel mooi om een kind te krijgen, maar ik weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
18-06-2018 19:09
Gewoon die MAP nemen. Of je wel of niet een eisprong hebt gehad is niet altijd met 100% zekerheid vast te stellen (tenzij je ovulatietests doet, maar neem aan dat daar nu geen sprake van is). Als blijkt dat je ovulatie al geweest is: niks aan de hand. Als je ovulatie nog niet geweest is: MAP zorgt ervoor dat je niet zwanger wordt. Links om of rechts om een goed idee.

Die depressieve gevoelens houden toch niet langer dan een paar dagen aan? Dat hou je toch wel uit?
Ja klopt, maar het is heel heftig en donker dat ik het het liefste wil voorkomen als het niet nodig is.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
18-06-2018 20:15
Als het nu al de tweede keer is dat je een morningafterpil moet nemen zou ik voortaan maar eens wat zorgvuldiger met je anticonceptie omgaan als ik jou was.
En bang voor bijwerkingen? Weet je wat je allemaal overhoudt aan een zwangerschap?
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om te overleggen over de pil.
Alle reacties Link kopieren
Marester12345 schreef:
19-06-2018 06:57
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts voor de pil. Ik wist niet of ik een Map moest halen, aangezien het alleen aan de binnenkant van mijn been zat en ik het heb schoongemaakt en gedoucht. Daarom weet ik niet of de kans reëel is.
Waar denk je dat dat zaad vandaan komt? Spontaan op je been beland?
Alle reacties Link kopieren
Marester12345 schreef:
19-06-2018 06:58
Bedankt, het lijkt me ook heel mooi om een kind te krijgen, maar ik weet dat ik er nog niet klaar voor ben.
Tip: krijg heel bewust een kind, met een zorgvuldogzorgvuldig uitgekozen meneer, waar je al langere tijd een relatie mee hebt.
Dat voorkomt zoveel gedoe de rest van je leven
Alle reacties Link kopieren
Marester12345 schreef:
19-06-2018 06:57
Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts voor de pil. Ik wist niet of ik een Map moest halen, aangezien het alleen aan de binnenkant van mijn been zat en ik het heb schoongemaakt en gedoucht. Daarom weet ik niet of de kans reëel is.
Ga er nou maar gewoon vanuit dat dat zaad ook in jou zat. Die kans is levensgroot en daarmee ook je kans op zwangerschap. Als je nog niet toe bent aan een kind, dan moet je straks wellicht een abortus ondergaan. Het is geen theoretisch verhaal hè? Het condoom is kapot gegaan en hij was klaargekomen, dus de kans op zwangerschap is er gewoon. Ga die MAP nou halen, alsjeblieft!
Een koperspiraal kan ook als noodanticonceptie gebruikt worden. Moet dan wel binnen 5 dagen geplaatst zijn.

Bron: apotheek.nl
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-06-2018 07:15
Waar denk je dat dat zaad vandaan komt? Spontaan op je been beland?
Het lekte eruit op mijn been toen hij de condoom uit me haalde. Ik heb inmiddels een Map ingenomen.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
19-06-2018 07:28
Ga er nou maar gewoon vanuit dat dat zaad ook in jou zat. Die kans is levensgroot en daarmee ook je kans op zwangerschap. Als je nog niet toe bent aan een kind, dan moet je straks wellicht een abortus ondergaan. Het is geen theoretisch verhaal hè? Het condoom is kapot gegaan en hij was klaargekomen, dus de kans op zwangerschap is er gewoon. Ga die MAP nou halen, alsjeblieft!
Ik heb inmiddels een Map ingenomen, maar twijfel nog steeds of mijn zorgen reëel waren. Het condoom was niet kapot gegaan, maar er van afgegleden en daarna in mij blijven zitten waardoor het sperma er uit lekte op mijn been. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
19-06-2018 08:22
Een koperspiraal kan ook als noodanticonceptie gebruikt worden. Moet dan wel binnen 5 dagen geplaatst zijn.

Bron: apotheek.nl
Bedankt, heb het gelezen inderdaad. Ik heb inmiddels een Map ingenomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven