Meerderjarige samen met minderjarige

12-07-2018 00:40 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Dag iedereen, dit is de eerste keer dat ik hier een topic open. Daarbij heb ik een vraag omdat ik nergens een specifiek antwoord voor kon vinden om een duidelijk te geven voor me eigen. Ik ben een 23 jarige man die bezig is met een 16 jarige meid. Bij deze is mijn vraag, is dit strafbaar? Qua relatie, seks, etc,.. Kunnen hun ouders een klacht indienen? Ook al kan ik bijvoorbeeld bewijzen dat ik niks heb gepusht en dat het echt liefde is van beide kanten? Dank u alvast voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is strafbaar. Je kan opgepakt worden als zedendelinquent.
Dus kappen ermee, en 2 jaar wachten. Als t mijn dochter was trapte ik je vierkant van het tuinpad af!
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-07-2018 00:46
Ja dit is strafbaar. Je kan opgepakt worden als zedendelinquent.
Dus kappen ermee, en 2 jaar wachten. Als t mijn dochter was trapte ik je vierkant van het tuinpad af!

Maar wat ik heb gehoord is dat je vanaf 16jaar seksueel meerderjarig bent. Maar weet niet hoe het zit als ouders dat klacht indienen etc,.. ik heb wel vaker gehoord van mensen dat ze relatie hebben met een jonger meisje. Maar ik wil de gevolgen weten (moesten er zijn).
Volgens mij mag wederzijds gewilde seks vanaf 16.
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je interesse in een tiener als je zelf jongvolwassen bent?
Alle reacties Link kopieren
OliebolmetKrenten schreef:
12-07-2018 00:57
Waarom heb je interesse in een tiener als je zelf jongvolwassen bent?
Omdat we beiden interesse tonen in elkaar + ze gedraagt zich ook ouder als een normale tiener van 16 jaar.
Alle reacties Link kopieren
cola2030 schreef:
12-07-2018 01:02
Omdat we beiden interesse tonen in elkaar + ze gedraagt zich ook ouder als een normale tiener van 16 jaar.
Het laatste hoor ik vaker, wat maakt haar volgens jou ouder dan een normale tiener?
Alle reacties Link kopieren
cola2030 schreef:
12-07-2018 00:54
Maar wat ik heb gehoord is dat je vanaf 16jaar seksueel meerderjarig bent. Maar weet niet hoe het zit als ouders dat klacht indienen etc,.. ik heb wel vaker gehoord van mensen dat ze relatie hebben met een jonger meisje. Maar ik wil de gevolgen weten (moesten er zijn).
Hier wordt alles goed uitgelegd,http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/ .En uhm, ik zou maar eens bij jezelf te raden gaan waarom jij een tienermeisje van 16 jaar wilt. Zoek een vrouw van jouw leeftijd of wacht tot zij oud genoeg is. Als jullie over twee jaar nog van elkaar houden, dan vind je elkaar wel weer. En dat geklets over zij gedraagt zich volwassener.....
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
12-07-2018 01:45
Hier wordt alles goed uitgelegd,http://www.wetrecht.nl/seks-met-minderjarigen/ .En uhm, ik zou maar eens bij jezelf te raden gaan waarom jij een tienermeisje van 16 jaar wilt. Zoek een vrouw van jouw leeftijd of wacht tot zij oud genoeg is. Als jullie over twee jaar nog van elkaar houden, dan vind je elkaar wel weer. En dat geklets over zij gedraagt zich volwassener.....
Als ik zo lees op deze site, is het opzich niet strafbaar. Maar is dit eerste keer dat jullie horen dat iemand van 23 samen is met iemand van 16? Je hoort toch heel vaak dat bv iemand van 17 met 28 is etc,.. of ben ik verkeerd? Ik wil gewoon mijn gevoel volgen maar wil natuurlijk geen wetten breken.
Alle reacties Link kopieren
cola2030 schreef:
12-07-2018 02:04
Als ik zo lees op deze site, is het opzich niet strafbaar. Maar is dit eerste keer dat jullie horen dat iemand van 23 samen is met iemand van 16? Je hoort toch heel vaak dat bv iemand van 17 met 28 is etc,.. of ben ik verkeerd? Ik wil gewoon mijn gevoel volgen maar wil natuurlijk geen wetten breken.
Als ik iemand hierover spreek is het over het algemeen geen goed teken... En ook al ben je voor de wet dan wellicht niet direct strafbaar, moreel gezien in mijn ogen wel. Jullie zitten in totaal verschillende levensfasen. Zij is een pubermeisje, met de nadruk op meisje! En jij bent een volwassen man. Zij moet zich nog ontwikkelen tot een vrouw, zichzelf leren kennen, haar grenzen leren kennen en leren uitspreken (want denk je dat ze zo makkelijk nee zegt tegen een volwassen vent? Ook al is ze verliefd, de druk is toch groot...). En denk je niet dat zij zich graag volwassener voordoet? Dat is namelijk nogal een puber dingetje, ze zetten zich af tegen hun ouders, want ze zijn al heul groot en volwassen hoor en kunnen hun eigen keuzes maken, stamp stamp. Kunnen alleen nog niet overzien dat als zij a doen dat dit dan b en c tot gevolg kan hebben... Jij ben nu stoer etc, maar denk jij nu echt dat dit meisje over vijf jaar nog steeds jouw vriendinnetje is? Ik niet namelijk. Enig idee hoeveel schade jij kunt aanrichten in de ontwikkeling van dit kind? Waarom wil je een relatie met een meiske van zeven jaar jonger?
Zoek iemand van je eigen leeftijd. Doet nu even zeer, maar voor alle betrokkenen beter...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Nee je bent ziek... dude je wilt een kind doen...
Alle reacties Link kopieren
Niet strafbaar maar denk ff na die is nog veelste jong.
Vind het eigenlijk net zo erg als je lul in een 10 jaar jongere meisje stoppen. Heb er gewoon iets tegen vind het een beetje pedo overkomen.
anoniem_362768 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 06:28
56.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vind mensen die met elkaar gaan met vet n leeftijdsverschil van 8 of 10 jaar al bijzonder. Laat staan als je met zo'n jong kind aan komt.
Alle reacties Link kopieren
Je weet zelf ook wel dat dit niet oke is, anders open je hier geen topic over.

Je kan haar ernstig schade berokkenen (en nee, dat geeft ze zelf niet aan, nu is alles leuk en spannend). Kappen dus en wachten tot ze ouder is.
Alle reacties Link kopieren
De tekst dat je “bezig bent met een 16 jarige meid” klinkt trouwens weinig liefdevol en vooral “kortstondig neukertje”. Je lijkt allen bezig te zijn met wel/niet strafbaar, niet mer de gevolgen voor haar. Voor haar kan het een allesomvattende puberliefde zijn, met de daarbij horende naiviteit en drang om daar alles voor te doen (ook dingen die je eigenlijk liever niet doet). Elk meisje van 16 zegt “ik ben volwassen voor mijn leeftijd”. Dat hóórt bij de leeftijd, maar maakt het nier (perse) waar.
Ben je verstandelijk beperkt dat je aansluiting vindt bij een kind? Of gaat het puur om de sex?
cola2030 schreef:
12-07-2018 00:40
Ik ben een 23 jarige man die bezig is met een 16 jarige meid.
Uh, als je zo respectloos over mijn dochter zou spreken, zou ik het inderdaad niet goedkeuren.
Alle reacties Link kopieren
Op jullie leeftijd is zeven jaar een enorm groot verschil. Hoe 'volwassen' zij zich ook gedraagt. Toen jij zestien was, was zij negen! Als je denkt dat je nu een gelijkwaardige relatie kan hebben, is dit een soort superpuber die zich de afgelopen zeven jaar twee keer zo snel ontwikkeld heeft als jij :O geloof je het zelf?

Uit je openingspost begrijp ik bovendien dat de ouders van dit meisje het niet goed vinden. Anders zou je niet vragen of ze een klacht kunnen indienen. Haar ouders kennen haar door en door en vinden blijkbaar dat ze onverstandige beslissingen neemt. Daar moeten ze haar tegen beschermen. Jij als volwassen man zou dat moeten begrijpen en dus moeten besluiten dat jullie leeftijdsverschil op dit moment echt nog te groot is.
cola2030 schreef:
12-07-2018 00:40
Kunnen hun ouders een klacht indienen?

Om hoeveel meisjes gaat het?
Nou nou.
Ik was als 16 jarige echt niet geïnteresseerd in 16 jarige jongens hoor. Woonde al op mezelf, had een ander levenspad gehad.
Zat echt niet op mijn plek bij zo'n joch bij zijn ouders op de bank.
Deze to klinkt niet fris maar volgens mij mag je met 16 sex hebben met wie je wil.
Clou is dus to; met wie ZIJ wil.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
12-07-2018 06:45
Nou nou.
Ik was als 16 jarige echt niet geïnteresseerd in 16 jarige jongens hoor. Woonde al op mezelf, had een ander levenspad gehad.
Zat echt niet op mijn plek bij zo'n joch bij zijn ouders op de bank.
Deze to klinkt niet fris maar volgens mij mag je met 16 sex hebben met wie je wil.
Clou is dus to; met wie ZIJ wil.
Je bent het hopelijke met me eens dat met jouw verhaal eerder de uitzondering op de regel bent dan de ‘standaard’ :) We weten niet hoe het met dit meisje is, maar bij ons gaan allemaal alarmbellen af. Ik ga er niet vanuit dat zij al op zichzelf woont en extreem zelfstandig is voor een 16 jarige.
Het-groepje schreef:
12-07-2018 06:45
Nou nou.
Ik was als 16 jarige echt niet geïnteresseerd in 16 jarige jongens hoor. Woonde al op mezelf, had een ander levenspad gehad.
Zat echt niet op mijn plek bij zo'n joch bij zijn ouders op de bank.
Deze to klinkt niet fris maar volgens mij mag je met 16 sex hebben met wie je wil.
Clou is dus to; met wie ZIJ wil.
Dit.

Toen ik 15 was had ik een relatie met iemand van 20. En hij was zeker geen vieze pedo en ik was zeker geen kind waar misbruik van werd gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom doe jij dit?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou, ik was een meisje van 16 dat zich ontzettend volwassen voelde en de wereld met gemak aan kon. Als er een 20+ kerel interesse toonde wist ik zeker dat die man me ontzettend gelukkig ging maken. Mijn geluk is dat ik seks toch te eng vond om daar makkelijk aan toe te geven, dus die mannen lieten me al snel links liggen als het te lang duurde.

Nu zie ik dat ik gewoon een bakvis was en ontzettend kinds.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
12-07-2018 06:57
Je bent het hopelijke met me eens dat met jouw verhaal eerder de uitzondering op de regel bent dan de ‘standaard’ :) We weten niet hoe het met dit meisje is, maar bij ons gaan allemaal alarmbellen af. Ik ga er niet vanuit dat zij al op zichzelf woont en extreem zelfstandig is voor een 16 jarige.

Nou, ik had op mijn 16de iets met een jongen van 22, en dat had niets met misbruik te maken, we waren gek op elkaar, en het is voor mij een mooie herinnering. Nee, het was geen langdurige relatie, maar hij was geen pedo of zo. Seks wilde ik niet met hem, en daar was hij zelf ook terughoudend in, het was een beetje vrijen. Ik was dus zo'n meisje dat extreem zelfstandig was en ik woonde toen bijna op mezelf. Verstandig was ik dan weer niet, maar dat is op die leeftijd tamelijk zeldzaam.

Ik vind wel dat deze TO echt een vreemde woordkeuze heeft, 'bezig met een 16-jarige meid', dat klinkt niet goed. En dat hij zich afvraagt of hij strafbaar is (in plaats van of hij schade toebrengt aan haar) vind ik ook niet geruststellend.

Als ik haar moeder was zou ik dus met een flink vergrootglas naar jou kijken, Cola 2030. Dat het 'echte liefde' is is natuurlijk niet uitgesloten, maar dan zou je je hier niet op deze manier druk over maken, maar contact met haar ouders willen.
Als je haar ouders niet in de ogen durft te kijken laat haar dan met rust.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 12-07-2018 07:47
6.17% gewijzigd
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven