Teveel pil ingenomen; wat nu?

09-08-2018 12:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,


Ik zit in week 3 van de anticonceptiepil ethinestradol/levonorgestrel

Gisteravond ben ik een beetje onzeker geweest over wat te doen met de pil en ik vraag me af hoe ik nu verder moet.

Om 23:00 heb ik zoals normaliter een pil ingenomen. Bij het inslikken van de pil bleef deze hangen achter mijn kies.

Ik begreep dat een keer een pil extra nemen geen kwaad kan, dus heb ik om 00:30 voor de zekerheid een pil extra genomen. Ik voelde mij niet lekker bij de eerste pil.

Rampzalig genoeg kreeg ik om 1:00 zachte ontlasting met een constistentie tussen normale ontlasting en diarree in. Het was zacht maar niet volledig water en had nog enigszins vorm. (Lekker smakelijk sorry).

Ik werd hier wel weer onzeker van, omdat in de bijsluiter staat dat binnen 4u diarree de werking van de pil niet meer gegarandeerd kan worden.

Om 3:30 nam ik uit wanhoop toch maar een derde pil.

Mijn vraag is: hoe moet ik nu verder? Ik heb denk ik een overdosis pil genomen en heb nog 4 pillen voor mijn stopweek. Neem ik deze pillen nog op mijn normale tijdstip in zoals gewoonlijk en ben ik dan nog veilig? Wat te doen?? Mijn vriend komt vanavond langs, dus ik wil graag weten of ik nog veilig ben.
Gebruik maar condooms voor extra veiligheid en Neem eens contact op met de huisarts over een ander anticonceptie middel.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 12:26
24.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zucht. Geen probleem, gewoon verder normaal innemen. Dit is geen overdosis.
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
09-08-2018 12:25
Gebruik maar condooms voor extra veiligheid Neem eens contact op met de huisarts over een ander anticonceptie middel.
dat lijkt me ook wel een goeie ja.
guppekop schreef:
09-08-2018 12:26
zucht. Geen probleem, gewoon verder normaal innemen. Dit is geen overdosis.
straks vast een gevalletje door de pil heen.
Haha, ach arme. Laat de huisarts je een keertje goed uitleggen hoe het werkt. 3 pillen is geen probleem. Je hebt nu nog 4 over? Die kun je gewoon nemen, 1 per dag. Daarna krijg je, zoals normaal, je stopweek. Dit is geen probleem, al zij het een beetje suf.
Ik zou iig zorgen dat je genoeg pillen slikt tot aan je stopweek. Dus een nieuwe strip aanbreken en de ontbrekende pillen slikken. Verder gewoon je stopweek houden op de dag Dag dat je dat normaal ook zou doen.
En zorg voor een reserve strip voor dit soort situaties!
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ben ik ongeveer weer wel veilig? Is dat direct na mijn stopweek of na 7 dagen pilgebruik?

De twee extra pillen heb ik uit mijn reservestrip genomen!
Merwhos schreef:
09-08-2018 13:14
Wanneer ben ik ongeveer weer wel veilig? Is dat direct na mijn stopweek of na 7 dagen pilgebruik?

De twee extra pillen heb ik uit mijn reservestrip genomen!
Je hebt alle pillen toch gewoon gehad?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
09-08-2018 13:17
Je hebt alle pillen toch gewoon gehad?
Klopt, maar er wordt mij aangeraden om een condoom te gebruiken voor veiligheid, ik trok hieruit de conclusie dat ik nu niet meer veilig ben. Is dit de verkeerde conclusie? Mijn excuses daarvoor
Merwhos schreef:
09-08-2018 13:18
Klopt, maar er wordt mij aangeraden om een condoom te gebruiken voor veiligheid, ik trok hieruit de conclusie dat ik nu niet meer veilig ben. Is dit de verkeerde conclusie? Mijn excuses daarvoor
Ja
Alle reacties Link kopieren
gewoon, 3x zo veel neuken als normaal.
Niet geschoten is altijd mis
Merwhos schreef:
09-08-2018 13:18
Klopt, maar er wordt mij aangeraden om een condoom te gebruiken voor veiligheid, ik trok hieruit de conclusie dat ik nu niet meer veilig ben. Is dit de verkeerde conclusie? Mijn excuses daarvoor
Dat zeggen ze omdat het duidelijk is dat je de pil niet zo goed begrijpt. Je bent nu nog steeds veilig.
Alle reacties Link kopieren
Ontzettend bedankt voor jullie hulp! Ik ben inderdaad niet handig geweest. Begrijp de pil inderdaad nog niet zo goed, heel stom van me. Slik hem nu 2 maanden en nog nooit vergeten/te laat of stomme dingen zoals dit gehad. Ik ben daarom nog onbekend met zoals situaties zoals deze en het leek me verstandig hulp te vragen bij mensen die dit wel hebben. De bijsluiter gaf geen raad over mijn specifieke situatie..

Dank jullie wel, in het vervolg zal ik zeker beter oppassen! :-D
Alle reacties Link kopieren
3 pillen op een avond is echt te veel. Wanneer je na inname van de pil ontlasting krijgt die wat aan de dunne kant is; no worries. Je pil bevind zich op dat moment nog in je maag/dunne darm.
Pas wanneer je waterdunne diarree hebt kan het zijn dat de pil niet goed wordt opgenomen.
De volgende keer niet meer pillen gaan slikken als je dronken bent.
Alle reacties Link kopieren
Merwhos schreef:
09-08-2018 13:18
Klopt, maar er wordt mij aangeraden om een condoom te gebruiken voor veiligheid, ik trok hieruit de conclusie dat ik nu niet meer veilig ben. Is dit de verkeerde conclusie? Mijn excuses daarvoor

Vanwege de diarree. Condoom dus. Verder even je bijsluiter lezen of apotheek vragen.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
in de bijsluiter staat als het goed is een heel stroomschema: wat te doen als je de pil vergeet in week-1-2-3 en bij diarree en overgeven. Volg dat advies.
Ze heeft gewoon (2) reserve pillen op tijd ingenomen. Niets vergeten dus..
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2018 18:18
Ze heeft gewoon (2) reserve pillen op tijd ingenomen. Niets vergeten dus..

Maar wel diarree gehad. Ik zou het risico niet nemen.
I wanna live my life with the volume full!
Eidde schreef:
12-08-2018 18:30
Maar wel diarree gehad. Ik zou het risico niet nemen.
en daarna dus nog een pil genomen, lezen!
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon veilig. De extra pillen heb je uit je reservestrip genomen, dus gewoon je normale strip afmaken, stopweek houden en weer beginnen na 7 dagen. Mocht je menstruatie wat later zijn, niet je stopweek verlengen, gewoon weer gaan slikken (was hier laatst iemand die later haar menstruatie kreeg en toen haar stopweek te lang liet duren en dus zwanger raakte, dus ik geef het maar even aan).
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon veilig. Gewoon je strip afmaken en je stopweek houden.
Niets aan de hand verder.

Ik vind t eigenlijk wel verstandig dat je na de dunne ontlasting een pil genomen heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2018 18:34
en daarna dus nog een pil genomen, lezen!

Rustig maar.

Die pil is veel later ingenomen. Dus ik zou voor de zekerheid wel een condoom gebruiken. Dat liever dan onzekerheid hebben over de werking van deze pil strip.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven