NuvaRing

09-08-2018 13:12 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik gebruik de NuvaRing nu al een tijdje maar in de tweede week heb ik hem even uit gedaan voor seks. Ik was mijn ring vergeten terug in te doen en pas s'avonds (3/4u later) besefte ik dat die ring nog bij mijn vriendje lag dus heb ik een nieuwe ingestoken. Normaal start en eindig ik altijd op een vrijdag. Maar ik had dus seks op een donderdag dus die nieuwe ring die ik instak bleef nog 3 weken goed (tot vandaag). Ik vraag mij af of ik mijn ring er dan toch maar vanavond al terug moet uithalen want de drie weken zijn om of dat ik hem er moet laten inzitten tot vrijdag zodat mijn cyclus van "starten en eindigen op een vrijdag" blijft kloppen? In totaal heb ik de ring nu dus bijna 5 weken in en ik begin nu ook bloedingen te krijgen ondanks ik hem nog in heb. Iemand die hier wat meer verstand van heeft dan mij en mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Staat er niks in de bijsluiter? Dan zou ik de apotheek bellen. Ik heb zelf ook een keer zoiets gehad en de apotheek heeft het voor me uitgezocht toen. Ik weet alleen niet meer wat het antwoord was. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Sorry, beetje verkeerd gelezen. Het maakt in principe niet uit wanneer je hem eruit haalt (vandaag of morgen), als je je 3 weken maar vol hebt gemaakt. Een dag langer erin laten is nooit een probleem is mij verteld, een dag korter wel. Ik zou hem voor de zekerheid er gewoon morgen uithalen, die ene dag maakt echt niet meer uit denk ik.

Ik vind die 3/4 uur die je hem toen uit had riskanter eigenlijk. Heb je het in de weken daarna wel voor de zekerheid veilig gedaan?
https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h25073.pdf
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ‘m in dit geval weer 3 weken laten zitten. Doordat je hem er in je 2e week zolang uit heb gehaald is je veiligheid verstoord en zal je dus opnieuw moeten beginnen met opbouwen, minimaal 7 dagen aaneengesloten.

Je weet trouwens wel dat je de nuvaring gewoon kan laten zitten zijdens seks neem ik aan?
Hi
Ik gebruik hem al jaren, maar mag gewoon doorringen van mijn dok,
dus hem er nog 3 weken in laten zitten, lijkt me geen probleem!
Gewoon lekker een maandje niet ongi! Zalig toch!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven