Laag libido van mijn man (te lage testosteron)

18-08-2018 11:32 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veel gelezen hier en dan blijkt dat ik echt niet de enigste ben met een man met laag libido.....

Als vrouw denk je toch dat mannen jagers zijn en wil je soms verovert worden en hoor je juist altijd mannen in het algemeen meer zin hebben maar dat blijkt dan niet zo te zijn en je voelt je dan soms afgewezen en een “zeur” die na sex vraagt en je dan afvraagt of dit altijd blijft.

Mijn man is 47 en ik ben 41 en wij zijn al langer dan 20 jaar samen met grote kinderen en de eerste jaren ging het nog wel en hadden we nog regelmatig sex maar na een aantal jaar eens in de paar weken daarna eens per maand en de laatste jaren eens per 6 weken gemiddeld en dat was best zwaar en niet meer te doen want het is niet perse het belangrijkste maar hoort er toch bij als je getrouwd bent en een beetje passie en intimiteit binnen je relatie wilt want dat maakt het verschil met jou en je man of jou en andere mannen toch, de sex die jullie samen horen te hebben...

Nou zijn we er SINDS KORT ACHTER DAT MIJN MAN EEN TESTOSTERON TE KORT HEEFT!!! De arts keek hier best van op omdat mijn man echt wel als man eruit ziet en goede baardgroei,beharing,gespierd en noem het maar op. Hij krijgt nu elke 3 weken bij de huisarts een injectie met testosteron en we staan nog aan het begin maar het is tot nu heel hoopvol van de 3 weken is hij zeker 10 dagen echt geil en is het al een hele verandering!

Ik open dit forum omdat meer mannen dit kunnen hebben ze zijn moe en weinig energie, kunnen depressief zijn en laag libido.....
Er zijn veel meer oorzaken bv ziektes,stres en faalangst wat natuurlijk ook een laag libido kunnen veroorzaken.

Sommige mannen erkennen het en andere niet, mijn man gelukkig altijd wel en vond het rot voor zichtzelf maar zeker voor mij omdat ik die lustgevoelens veel meer voelde als hij..

Nou zullen sommige zicht afvragen hoe ik dit zo lang heb volgehouden, dat is omdat er heel veel liefde zit en wij hebben het gezellig samen, lachen met elkaar en om elkaar en gaan samen leuke dingen doen en avondjes uit met ook goeie sex en hebben het meestal fijn samen alleen zijn er wel eens jaren geweest het wat minder ging dan was het dubbel zwaar...
Nou hoop ik dat het hoopvol blijft en hoor graag ervaringen...
woepwoep wijzigde dit bericht op 18-08-2018 16:25
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi voor je dat het beter wordt!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel JollyRider
Alle reacties Link kopieren
Hoe onderzoeken ze dat eigenlijk? D.m.v. bloedprikken?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
En wat veroorzaakt dan een tekort aan testosteron? Dat is niet iets wat je uit voeding of iets dergelijks haalt, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Jaa het word onderzocht door middel van bloedprikken en dit word een aantal keer herhaalt op de ochtend voor 10 uur. De norm is tussen 15/35 en zit je onder de 12 dan word je verder onderzocht en onder de 8 dan zeker behandeld... hier zijn pillen,gel en injecties voor.

Ja en deze manlijke hormoon word aangemaakt in de teelballen en ook nog wel iets met je hersenen wat het aanstuurt en heel soms kan het ook komen door vaak slechte voeding en slecht slapen enz en ze zeggen dat er wel libido verhogende voedsel is maar dat is denk ik meer voor mensen met eenniet te lage libido.
Mannen tussen de 40 en 70 jaar schijnt 12% hier serieus last van te hebben maar op jongere leeftijd ook 5-8%
Alle reacties Link kopieren
Een te kort aan testosteron is in zijn geheel niet goed voor je, je kan er vanalles van krijgen, niet alleen laag libido.
woepwoep wijzigde dit bericht op 18-08-2018 14:41
Reden: Dubbele tekst
81.76% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven