Tepelpiercing

23-08-2018 00:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met tepelpiercings, heel het internet afgezocht maar blijf nog steeds wat vragen hebben.

Altijd ben ik al wat onzeker geweest over mijn kleine borsten dus bedacht me er een piercing in te laten zetten voor wat extra zelfvertrouwen. Vorige week heb ik dus mijn rechter tepel laten piercen op vakantie (misschien niet het slimste idee maar heb meerdere piercings en het is allemaal goed gegaan en precies zoals het moet)

Ik vond het zetten dus helemaal geen pijn doen, wel is mijn tepel paar dagen stijf gebleven en wat opgezwollen. Neem aan dat dit normaal was?
Nu mijn tepel wat gekalmeerd is en de zwelling gezakt is is het gebogen staafje wat erin zit te klein.. het rechter bolletje gaat steeds naar binnen zitten. Verder heb ik er geen last van maar lijkt me beter voor de genezing als er een groter staafje in komt. Nu ga/wil ik er dus zelf een groter staafje in doen. Op de een of andere manier vind ik het ongemakkelijk om dit te laten doen, ook weet ik geen goede shop in de buurt van Eindhoven. Of zeggen jullie dat ik dit echt moet laten doen? Heb al wel zelf piercings gekocht via internet.

Ook viel het mij op dat mijn piercing wel door mijn tepel gegaan is maar ook een stukje vel langs mijn tepel. Hebben jullie dit ook? Ook is dat stukje vel aan de ene kant net iets groter, verder is hij wel goed horizontaal. Maakt dit iets uit voor de genezing? Of later voor borstvoeding?
Ik heb wel hele kleine borsten en tepels, kan het daardoor komen? Als ik foto’s op internet bekijk zien de piercings van andere meiden er veel anders uit maar die hebben dan ook andere tepels.
Een titanium staafje is voor de genezing het beste toch?


Alvast bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook meerdere piercings (gehad), waaronder ook een tepelpiercing.
Persoonlijk zou ik trouwens nooit een piercing gezet laten hebben in de vakantie(tijd), dit voornamelijk vanwege de genezingstijd. (niet zwemmen, zand op strand ed.) Maar goed deze heb je nu eenmaal.
Zelf heb ik altijd voor chirurgisch staal gekozen (kan gesteriliseerd worden) , maar dan mag je geen nikkel-allergie hebben. Titanium zou ook goed moeten zijn voor een eerste piercing, maar dus niet mijn keus.
Een te klein staafje is niet goed, zeker niet in het begin. Je moet het schoon kunnen maken en dat werkt beter als je het staafje ook zijwaarts kan bewegen.
Ik raad aan toch naar een piercer te gaan en daar om meer advies en een langer staafje te vragen. Niet zelf gaan klooien. Ik kan me niet voorstellen dat Eindhoven geen tattoo/piercing zaken heeft, als zo'n grote stad.
Succes is niet verzekerd hoor, ik heb zelf namelijk mijn tepelpiercing er na meer dan een jaar er uit laten halen omdat het toch gevoelig bleef, dit in tegenstelling tot mijn andere piercings.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord Jenny80!
Ik heb de piercing de laatste dag laten zetten dus geen last gehad met niet kunnen zwemmen, strand enzovoorts.

Vervelend dat je de tepelpiercing eruit hebt moeten halen.. Ik had zelf verwacht dat ik er erg last van zal hebben maar met zetten en nu heb ik dat niet maar ga er idd toch een groter staafje in laten zetten.

Ik heb geen idee of ik een nikkel allergie heb dus ga dan toch maar voor titanium, wordt op internet ook gezegd dat dit het beste is las ik gisterenavond.

Zal vast een goede shop zitten in Eindhoven maar niet dat ik weet.

Zat jou tepelpiercing wel alleen door je tepel?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord Jenny80!
Ik heb de piercing de laatste dag laten zetten dus geen last gehad met niet kunnen zwemmen, strand enzovoorts.

Vervelend dat je de tepelpiercing eruit hebt moeten halen.. Ik had zelf verwacht dat ik er erg last van zal hebben maar met zetten en nu heb ik dat niet maar ga er idd toch een groter staafje in laten zetten.

Ik heb geen idee of ik een nikkel allergie heb dus ga dan toch maar voor titanium, wordt op internet ook gezegd dat dit het beste is las ik gisterenavond.

Zal vast een goede shop zitten in Eindhoven maar niet dat ik weet.

Zat jou tepelpiercing wel alleen door je tepel?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord Jenny80!
Ik heb de piercing de laatste dag laten zetten dus geen last gehad met niet kunnen zwemmen, strand enzovoorts.

Vervelend dat je de tepelpiercing eruit hebt moeten halen.. Ik had zelf verwacht dat ik er erg last van zal hebben maar met zetten en nu heb ik dat niet maar ga er idd toch een groter staafje in laten zetten.

Ik heb geen idee of ik een nikkel allergie heb dus ga dan toch maar voor titanium, wordt op internet ook gezegd dat dit het beste is las ik gisterenavond.

Zal vast een goede shop zitten in Eindhoven maar niet dat ik weet.

Zat jou tepelpiercing wel alleen door je tepel?
Alle reacties Link kopieren
Een piercing laten zetten voor meer zelfvertrouwen....dan kom je serieus wanhopig over

Stukken metaal maken een vrouwenlichaam niet bepaald aantrekkelijker. Koud en hard spul, past totaal niet bij borsten vind ik
Alle reacties Link kopieren
Topic past wat beter bij Gezondheid? Of bij Psyche?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist prachtig! Als ik jonger was geweest had ik het ook gedaan. Maar om nu met mijn wat rondere lijf naar een piercer te gaan vind ik niet meer kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn piercing zat door mijn tepel heen, niet in de huid. Geen idee of dat kwaad kan. Je lichaam is nu eenmaal niet symmetrisch, dus mss is het wel bewust zo gedaan, zelf zou ik het denk ik jammer vinden. Aan de andere kant als hij hierdoor mooi recht zit heeft het wss ook wel wat.
Ik had er ook niet heel erg last van, maar de gevoeligheid bleef.

Quattro35, wat iemand al dan niet bij borsten vindt passen is heel persoonlijk. Ik zie het ook als een sieraad, En iets wat zo te verwijderen valt als je het zat bent, dit in tegenstelling tot bijv. een tatoeage.
Alle reacties Link kopieren
Het staafje moet inderdaad ruimte over hebben. Hoe je het beschrijft is die van jou dus te klein. Ik vind het ook vreemd dat je zegt dat ie gebogen is, mijne is gewoon recht. Hij zit echt door de tepel, niet door het tepelhof. Bij mannen doen ze dat wel omdat hun tepels vaak kleiner zijn, het kan dus geen kwaad dat hij iets daardoor gaat. Het schijnt alleen zeerder te doen.
Ga alsjeblieft niet zelf lopen kutten. Ik kan me niet voorstellen dat er geen goede piercer in Eindhoven zit. Mocht je willen reizen dan kan ik Tom van den Oudenaerden in Utrecht aanraden.

Hou er rekening mee dat een tepelpiercing echt lang duurt om te genezen. Ik heb hem nu 3 jaar en het laatste jaar is hij echt rustig. Daarvoor eigenlijk geen pijn, maar er kwam wel veel rotzooi uit. Blijf dus goed schoonmaken en daarna ook drogen!
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
ik ( man ) heb ook tepelpiercing gehad, eerst een ringetje en daarna staafje ( vind staafje mooier ) ik heb trouwens het staafje zelf geplaatst.

was bij mij redelijk snel genezen, binnen 3 maand eigenlijk al.

let wel op bij het douchen, die van mij is blijven haken bij het afdrogen aan de handdoek en heb de piercing met bolletje er per ongeluk helemaal doorheen getrokken

misschien is er bij jou wel een krom staafje geplaatst omdat je kleine borsten en tepels hebt??
Jenny80 schreef:
23-08-2018 14:02
Ik zie het ook als een sieraad, En iets wat zo te verwijderen valt als je het zat bent, dit in tegenstelling tot bijv. een tatoeage.
Dit hoort inderdaad niet thuis op de sekspijler. Als je het weg doet, blijf je de gaatjes in je tepel zien. Zowel de piercing als het litteken vind ik persoonlijk een afknapper.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een piercer, daar wil je niet zelf mee rotzooien, tepelpiercings genezen al niet vlot. En ja je moet een groter staafje. Heb hem er zelf na ruim een jaar uitgedaan omdat hij zo slecht genas. Na een paar maanden was het gaatje nog open dus toch weer ingedaan en sindsdien is hij rustig. Nog steeds erg blij mee maar die genezing was zoo lang.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
25-08-2018 04:08
Dit hoort inderdaad niet thuis op de sekspijler. Als je het weg doet, blijf je de gaatjes in je tepel zien. Zowel de piercing als het litteken vind ik persoonlijk een afknapper.
Of het hier nu wel of niet thuis hoort, het staat er nu eenmaal. O_o
En sorry hoor, maar in mijn tepels zie je echt niet meer dat er ooit een piercing gezeten heeft. Misschien als je het onder een vergrootglas legt, maar dan kom jij te dicht bij :-D
Zelfs in mijn oren zie je het niet meer. Dus het geldt niet voor iedereen. (andersom ook niet, maar terzijde haha)
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
23-08-2018 12:43
Een piercing laten zetten voor meer zelfvertrouwen....dan kom je serieus wanhopig over

Stukken metaal maken een vrouwenlichaam niet bepaald aantrekkelijker. Koud en hard spul, past totaal niet bij borsten vind ik
Complimenten voor de eerste opmerking niet voor de tweede.
Alle reacties Link kopieren
hoi,

ik heb veel ervaring met tepel piercings (persoonlijk en ik heb ze ook gezet)
ten eerste de plaatsing van een piercing is per tepel verschillend.
hierbij is de vorm en grote van de tepel en de borst van belang.
vaak is het wel zo dat symetrisch geplaatst het mooiste resultaat geeft.

als je wil wisselen van piercing kort nadat de piercing gezet is (binnen de zes maanden) ga dan naar een goede piercer. de huid en de wond zijn wel dicht na een dag of tien maar is nog dun en gevoelig en vatbaar voor infecties.
ook is het vaak zo dat een grotere piercing ook iets dikker is en dat kan betekenen dat hij er dan moeilijk in gaat, hiervoor gebruiken ze vaak een spreidnaald. (soort van stompe naald die van dun naar dik gaat).
als je dit niet gewend bent wil je dit niet zelf doen.
Koffie??
Alle reacties Link kopieren
Schildpad28 schreef:
23-08-2018 00:28
Hallo Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met tepelpiercings, heel het internet afgezocht maar blijf nog steeds wat vragen hebben.

Altijd ben ik al wat onzeker geweest over mijn kleine borsten dus bedacht me er een piercing in te laten zetten voor wat extra zelfvertrouwen. Vorige week heb ik dus mijn rechter tepel laten piercen op vakantie (misschien niet het slimste idee maar heb meerdere piercings en het is allemaal goed gegaan en precies zoals het moet)

Ik vond het zetten dus helemaal geen pijn doen, wel is mijn tepel paar dagen stijf gebleven en wat opgezwollen. Neem aan dat dit normaal was?
Nu mijn tepel wat gekalmeerd is en de zwelling gezakt is is het gebogen staafje wat erin zit te klein.. het rechter bolletje gaat steeds naar binnen zitten. Verder heb ik er geen last van maar lijkt me beter voor de genezing als er een groter staafje in komt. Nu ga/wil ik er dus zelf een groter staafje in doen. Op de een of andere manier vind ik het ongemakkelijk om dit te laten doen, ook weet ik geen goede shop in de buurt van Eindhoven. Of zeggen jullie dat ik dit echt moet laten doen? Heb al wel zelf piercings gekocht via internet.

Ook viel het mij op dat mijn piercing wel door mijn tepel gegaan is maar ook een stukje vel langs mijn tepel. Hebben jullie dit ook? Ook is dat stukje vel aan de ene kant net iets groter, verder is hij wel goed horizontaal. Maakt dit iets uit voor de genezing? Of later voor borstvoeding?
Ik heb wel hele kleine borsten en tepels, kan het daardoor komen? Als ik foto’s op internet bekijk zien de piercings van andere meiden er veel anders uit maar die hebben dan ook andere tepels.
Een titanium staafje is voor de genezing het beste toch?


Alvast bedankt! :)
er zit wel een goede piercing shop in Eindhoven Belle Nouvelle, Daar kun je zeker terecht.
Maar het is geen enkel probleem om je staafje te vervangen mits je dit natuurlijk schoon /steriel doet, en de zelfde dikte aanhoud.
Een dikker staafje kan ook, maar dan moet vooraf met een tapse naald je gaatje wat oprekken.
Ik heb mijn tepelpiercing ongeveer een jaar nu. Bij mij zit hij wel echt alleen door de tepel heen, dus niet door het tepelhof. Ik heb trouwens geen titanium of chirurgisch staal. Wat het wel is weet ik ook niet. Het staafje is iniedergeval doorzichtig en van flexibel materiaal.

Als je het gevoel hebt dat het staafje te klein is, zou ik zeker even terug gaan. Een te klein staafje kan het genezingsproces vertragen, plus lijkt het me ook lastiger schoon te houden. Je kunt altijd nog terug naar een kleiner staafje als je piercing genezen is. Ik raad je echt aan om dit door een professionele piercer te laten vervangen, die mensen hebben er verstand van en weten wat ze doen. Als je zo moedig bent om een tepelpiercing te laten zetten, is het toch piece of cake om terug te gaan voor controle? Zie niet in waarom je je hier voor zou moeten schamen, je bent het immers al een keer ondergaan.

Zelf heb ik wel goede ervaringen met Dragon Tattoo in Eindhoven. Heb daar ooit een piercing laten zetten, vond het een prima shop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven