ervaringen over injecties voor testosteron tekort (jouw) man

25-08-2018 15:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 22,5 jaar samen zijn waarvan meer dan 15 jaar steeds lagere libido van mijn man, zijn we erachter gekomen dat hij een testosteron tekort heeft.
De arts had het niet verwacht omdat hij goeie baardgroei en behaard is en gespierd enz maar het nu toch duidelijk is.

Gelukkig erkende hij het wel en is hij uiteindelijk hulp gaan zoeken na heel lang tegen dit probleem aan lopen, een vrouw die wel vaker zin heeft en zicht een “zeur” voelt en “afgewezen” wij zagen het wel als ons probleem en was zeker niet altijd makkelijk, eerste jaren was het nog wel regelmatig maar daarna ging het van eens in de 2 weken na 3 weken en hierna eens in de maand en soms eens in de 6 weken en dat heb ik ook vol gehouden omdat we het gezellig hebben en kunnen lachen en praten en hebben 3 grote kids en zijn maatjes en na een gezellig stap avond ook wel lekker seks konden hebben en als het gebeurde hij ook echt zin had maar dat was dus steeds minder.

Hij krijg nu elke 3 weken een injectie sustanon 250 bij de huisarts en nu zijn 3e spuit gehad en aangezien 10% van mannen tussen de 40 en 70 jaar hier last van heeft en 5%-7% onder de 40 jaar ben ik op zoek na ervaringen hierover.

Er zijn ook pillen of gel of injecties elke paar weken of elke paar maanden.
Mijn man is 47 en ik 41 en bij hem werkt de spuit niet de volle 3 weken maar ik schat tussen de 5 en de 14 dagen.
Hoor graag hoe dat bij jullie mannen is met een testosteron tekort/laag libido of waarvan je denk hij het misschien kan hebben en dan bedoel ik niet de mannen die nog steeds 2 x per week zin hebben maar eens in de 3 weken of 3 maanden en hoe de werking is en nu gaat.

Mannen met een testosteron tekort hebben weinig zin in sex
Kan erectieproblemen
Kan onvruchtbaar
Moe
Weinig energie
Depressief
Zelfs bot,spieren en bloedcellen kan het invloed op hebben.

Er zijn natuurlijk meerdere andere oorzaken voor laag libido.
woepwoep wijzigde dit bericht op 25-08-2018 16:48
Reden: Aanvulling
35.07% gewijzigd
Ik lees even mee, hopelijk willen mensen hier ervaringen delen.
Misschien krijg je meer reacties als je dit topic laat verplaatsen naar gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat uiteindelijk wel over seks maar het probleem zit het hem in de gezondheid idd.
Dankjewel voor de tip Rheaa
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, nog geen ervaringen maar grote kans dat mijn man hier ook mee geholpen gaat zijn.
Hij mag echter nog niet omdat we nog bezig zijn met fertiliteitstrajecten.
.
Alle reacties Link kopieren
Mandylion denk je dat jou man een testosteron tekort heb of kan hebben ?
Heel veel succes met het fertiliteitstraject!
Ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
WoepWoep schreef:
25-08-2018 16:59
Mandylion denk je dat jou man een testosteron tekort heb of kan hebben ?
Heel veel succes met het fertiliteitstraject!
Dat heeft hij inderdaad. En ook te hoog fsh.
.
Alle reacties Link kopieren
Mandylion dus jullie hebben er ook wel ervaring mee, testosteron tekort en waarschijnlijk laag libido ? Misschien nog andere klachten....
Dit in combinatie met het fertiliteitstraject en de hoge fsh,lijkt mij ook wel hele spannende tijd met allerlei emoties
Alle reacties Link kopieren
WoepWoep schreef:
26-08-2018 12:16
Mandylion dus jullie hebben er ook wel ervaring mee, testosteron tekort en waarschijnlijk laag libido ? Misschien nog andere klachten....
Dit in combinatie met het fertiliteitstraject en de hoge fsh,lijkt mij ook wel hele spannende tijd met allerlei emoties
Ja, mijn man heeft nooit een hoog libido gehad, maar blijft wel redelijk gelijk over de afgelopen jaren.
Verder niet echt hele duidelijke klachten gelukkig.
.
Alle reacties Link kopieren
WoepWoep schreef:
25-08-2018 15:27
Na 22,5 jaar samen zijn waarvan meer dan 15 jaar steeds lagere libido van mijn man, zijn we erachter gekomen dat hij een testosteron tekort heeft.
De arts had het niet verwacht omdat hij goeie baardgroei en behaard is en gespierd enz maar het nu toch duidelijk is.

Gelukkig erkende hij het wel en is hij uiteindelijk hulp gaan zoeken na heel lang tegen dit probleem aan lopen, een vrouw die wel vaker zin heeft en zicht een “zeur” voelt en “afgewezen” wij zagen het wel als ons probleem en was zeker niet altijd makkelijk, eerste jaren was het nog wel regelmatig maar daarna ging het van eens in de 2 weken na 3 weken en hierna eens in de maand en soms eens in de 6 weken en dat heb ik ook vol gehouden omdat we het gezellig hebben en kunnen lachen en praten en hebben 3 grote kids en zijn maatjes en na een gezellig stap avond ook wel lekker seks konden hebben en als het gebeurde hij ook echt zin had maar dat was dus steeds minder.

Hij krijg nu elke 3 weken een injectie sustanon 250 bij de huisarts en nu zijn 3e spuit gehad en aangezien 10% van mannen tussen de 40 en 70 jaar hier last van heeft en 5%-7% onder de 40 jaar ben ik op zoek na ervaringen hierover.

Er zijn ook pillen of gel of injecties elke paar weken of elke paar maanden.
Mijn man is 47 en ik 41 en bij hem werkt de spuit niet de volle 3 weken maar ik schat tussen de 5 en de 14 dagen.
Hoor graag hoe dat bij jullie mannen is met een testosteron tekort/laag libido of waarvan je denk hij het misschien kan hebben en dan bedoel ik niet de mannen die nog steeds 2 x per week zin hebben maar eens in de 3 weken of 3 maanden en hoe de werking is en nu gaat.

Mannen met een testosteron tekort hebben weinig zin in sex
Kan erectieproblemen
Kan onvruchtbaar
Moe
Weinig energie
Depressief
Zelfs bot,spieren en bloedcellen kan het invloed op hebben.

Er zijn natuurlijk meerdere andere oorzaken voor laag libido.
Ik ben zelf door de hele medische molen heen geweest. Ik had een zeer laag testosteron, maar ook baardgroei. Dit kan wijzen op het syndroom van klinefelter. Dat komt bij een op de 500 mannen voor. Bij dat syndroom is er sprake van baardgroei, omdat cortisol gewoon in voldoende mate aangemaakt wordt. Andere opties zijn het syndroom van kallman (veel minder waarschijnlijk: 1:10000 oid), of zoals bij mij het geval is: een onbekende genetische afwijking. Er zijn helaas teveel onbekende genetische afwijkingen die waarschijnlijk nooit een naam zullen krijgen. Het zijn er miljoenen namelijk, misschien wel meer.

Ik heb mezelf jaren lang geinjecteerd met pregnyl, een middel wat het testosteron verhoogd. Een voordeel van dat middel is dat je teelballen niet gaan krimpen en dat je sperma in redelijke conditie blijft. Het injecteren van testosteron kan problemen veroorzaken met de vruchtbaarheid. Maar goed, inmiddels smeer ik testosterongel. Bij testerongel moet je enorm uitkijken dat je anderen niet wat hormonen geeft bij aanraking. Dat kan gevolgen hebben voor de vrouw, maar ook voornamelijk bij kinderen.

Ik had ook uitzonderlijk kleine rode bloedlichaampjes en alle andere klachten die daarbij horen.
Alle reacties Link kopieren
Bas 1986
Mijn man heeft eerst een gel geprobeerd maar dat hielp niet bij hem....
Het klopt dat te veel of klein rode bloedcellen een bijwerking kan zijn door de injecties.
Jongens in de puberteit hebben genoeg testosteron nodig om man te worden maar aangezien het bij mijn man is begonnen toen hij eind in de 20 was heeft hij daar geen last van of gehad.
Zijn klachten waren het lage libido en lichte depressie en prikkelbaar.
Hij is gespierd en goeie beharing enz.
Hielp de injecties bij jou heel goed toen en ook voor de libido en nu net zo goed met de gel ?
Hier injecteert hij nu 3 maanden en goede verbetering alleen niet de volle 3 weken maar zijn al blij beide met dit resultaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven