Altijd blaasontsteking na de seks

13-09-2018 02:18 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik val maar meteen met de deur in huis. Ik heb altijd na de seks een blaasontsteking. Ik word er echt niet meer goed van.

Voorheen nooit gehad tot 3 jaar geleden ofzo. Toen had ik een nieuwe bedpartner en van het ene op andere moment een blaasontsteking. Deze bleef iedere keer terug komen. Ik heb toen nitrofurantoine gekregen van mijn huisarts. Dan moest ik een capsule binnen 2 uur na de seks innemen. Dit hielp wel goed. Maar om nu iedere keer zo'n pilletje in te nemen zag ik ook niet zitten. Kan ook niet echt goed zijn lijkt mij....

Nu ruim een half jaar geen seks meer gehad en toen gisteren avond weer. En ja hoor bingo alweer een blaasontsteking. Zojuist nog naar de dienstapotheek gereden om medicijnen te halen.

Iemand die deze klachten herkent of tips voor me heeft? Want ik ben er zo klaar mee, de lol gaat zo wel van seks af helaas.

Enne de tip direct na de seks plassen helpt ook niet. Lekker knuffelen daarna zit er niet in. Ren meteen zo ongeveer naar de wc, maar helaas geen effect. En cranberry tabletten ook al geprobeerd maar helpt helaas ook niet. En mijn huisarts zegt dat het uiteindelijk vanzelf over gaat. Dat het met mijn leeftijd te maken heeft. Ik ben 22.
heb je seks met of zonder condoom?
Alle reacties Link kopieren
Draag je strings? Ik had op die leeftijd ook vaak blaasontsteking. Toen ik normaal ondergoed ging dragen, was het over. Veel vitamine C schijnt ook te helpen inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo vreselijk lastig ! Ik heb het ook zo vaak gehad na vrijen . Wat mij helpt is een waslijst aan dingen.
Gelijk na de sex je onderkantje goed afspoelen met de douchekop en wassen met lactacyd op dat moment.
Dan 2 cranberry pillen van Blaascare, en heel veel water drinken dit ook blijven doen de dag erna , water drinken en nog een paar keer de cranberry pillen. daarbij smeer ik mijn vagina in met bioclin actiegel.
Op deze manier gaat het goed. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gelijk onder de douche afspoelen inderdaad. Als ik meteen ging slapen, heb ik ook wel eens blaasontsteking gekregen.
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
Hier precies hetzelfde, alles al geprobeerd maar het enige wat bij mij echt helpt is nitrofurantoine. Ik neem dit alleen na een uitgebreide vrij partij 😇na een 'quickie' helpt goed afspoelen meestal voldoende. Cranberries, katoenen onderbroeken en andere huismiddeltjes doen bij mij helemaal niks. Ik heb me er maar bij neergelegd, en geen dus altijd AB in huis. Het is anders echt niet te doen.
Alle reacties Link kopieren
Meteen na de seks naar de wc rennen hoeft niet, mijn gyneacoloog zegt; binnen twintig minuten.

En dan spoel ik meteen af onder de douche, plus zo´n flacon van lactacyd voor de binnenkant, die vul ik met alleen water (de rest van die zooi heb je echt niet nodig).
Dus: plassen, wassen en als het even kan nog eens plassen.

Tip; kriebel even over je billen. Dan komen er vaak nog wel wat druppels. Iets met zenuwuiteinden van de blaas. Ooit hier op het forum gelezen en werkt echt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Jep, hier ook vaak gehad. Heeft blijkbaar te maken met de beweging, waardoor er bacteriën in de plasbuis gedrongen worden.

Plassen, plassen en nog eens plassen. En wassen. Lactacyd zou ik niet doen, overbodige troep. Bovendien zit je plasbuis niet in je vagina, dus je vagina spoelen zou niet nodig hoeven te zijn.
Alle reacties Link kopieren
en je man wast zich ook altijd even goed, voor de seks?
Alle reacties Link kopieren
Zo herkenbaar, jarenlang last van gehad. Nu heb ik een nieuwe vriend, met hem alleen na de 1e keer seks blaasontsteking gehad. Cranberry pillen en d-mannose helpen bij mij wel. Als t echt erg is pak ik soms de dubbele dosis.
Ik ken de wanhoop, heb het bij mijn vorige relatie ook meegemaakt dat ik elke keer blaasontsteking kreeg. Uiteindelijk toen ook elke keer antibioticapil gepakt na de seks, dat ead het enige wat hielp. Niet fijn, niet erg gezond, maar iig wel een oplossing.

Succes en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook gehad, op een gegeven moment zelfs ervoor bij de uroloog geweest. Ik kreeg van hem de tip na het vrijen eerst je vagina spoelen met een vaginale douche die alleen gevuld is met water, daarna wassen en daarna pas plassen. Sinds ik dit doe heb ik het zelden meer. Als ik nu iets aanvoel komen neem ik een cranberry in, een paar x per dag. Heb het al jaren niet meer gehad.
Dat lijkt me nou helemaal niks, een vagina hebben. Wat een gedoe heb je daar mee.

Al heb ik ze wel graag in bruikleen, dat dan weer wel. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
13-09-2018 08:49
heb je seks met of zonder condoom?
Met condoom
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-09-2018 10:59
Dat lijkt me nou helemaal niks, een vagina hebben. Wat een gedoe heb je daar mee.

ja, kut man
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt plassen en wassen na de sex. Niet romantisch, helaas noodzakelijk,
Alle reacties Link kopieren
Vaak heeft dit te maken met hygiene. Probeer zowel van te voren als achteraf allebei de boel schoon te houden.
Gezien de seks maar 1x per half jaar is zal dat toch wel mogelijk moeten zijn.
Wie goed doet, wie goed ontmoet.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
13-09-2018 09:21
Tip; kriebel even over je billen. Dan komen er vaak nog wel wat druppels. Iets met zenuwuiteinden van de blaas. Ooit hier op het forum gelezen en werkt echt.
Jij bent echt al heel lang mijn held, want dit heb ik van jou gelezen en het werkt echt altijd.
Alle reacties Link kopieren
Strikje-365 schreef:
13-09-2018 02:18
[...]
Heb ik ook gehad. Zo lastig. Ik ben preventief cranberry gaan slikken. Gewone pillen van de kruitvat dus niet de duurste. Dat hielp!
En misschien wisselen van condoom. Ik had eerst de paarse versie van durex maar bij de rode versie had ik dat niet. Succes!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-09-2018 09:30
Reden: OP quote
63.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik heb dit al jaaaaren.
Dus meteen nitrofuradantine pil nemen na de sex, dus NIET wachten. Kan ook ervoor natuurlijk. En goed alles uitplassen en wassen.
Helaas is dat ongezellig en onromantisch enzo, maar een blaasontsteking is nog ongezelliger en pijnlijk.
Het gaat helaas niet over. Ik heb wel eens geprobeerd zonder, maar dat gaat maar een enkel keertje goed...
Mijn huisarts stelt het zo: 1 pilletje na de sex is minder slecht dan telkens een kuur moeten nemen. Ik heb dus altijd een voorraadje.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Al heb ik het niet altijd meer na de seks, maar ik ben er wel vatbaar voor.
Ik let erop dat ik voldoende water drink. Ik was me gelijk van onder na de seks. Ik denk dat je niet meer dan dat kunt doen.
They say there's no harm in daydreaming, but there is. If you don't daydream your life is a nightmare.
Heb er ook altijd makkelijk last van gehad.
Nu geen last meer van, maar ook bijna geen sex meer! :biggrin:
Ellek nadeel hep se foordeel (JC)

Destijds zegde de dokter tegen mij: de bacteriën worden bij de penetratie als het ware de vagina ingemasseerd en dat is de oorzaak van ontstekingen. Heeft niet noodzakelijk te maken met gebrek aan hygiëne van één van beide partijen.

Ik wens alle vrouwen veel lichamelijk genot en weinig blaasontstekingen!
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier ook altijd last van. Jarenlang dagelijks AB geslikt als soort van preventie. Toen ik door dat gebruik allerlei vage klachten kreeg ermee gestopt en meteen een hele zware blaasontsteking te pakken. Ik heb acupunctuur gedaan en weg! Nooit meer terug gekregen. Daarnaast slik ik een homeopathisch drankje wat ik voor en na het vrijen inneem. Ik heb al 3 jaar geen blaasontsteking meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Las gisteren uitkomst van een waarbij vrouwen die vaak blaasontsteking hadden waren gevolgd.
Wat bleek: als je maar flink meer (1,5 liter) gaat drinken, neemt de kans op blaasontsteking enorm af

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven