Seks en gevoelens of puur seks?

18-09-2018 10:48 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik zelf moeite heb met casual seks hebben, omdat ik altijd emotioneel betrokken raak en vaak gevoelens krijg voor mijn bedpartner, vraag ik mij af hoe jullie hier mee omgaan.

Wanneer ik seks heb ergens anders dan bij mij thuis kan ik er beter afstand van doen maar toch....

Hoe zorg ik dat ik seks en 'liefde' van elkaar kan scheiden zodat ik ongestoord kan genieten en mij niet rot voel als de omgang stopt?
Alle reacties Link kopieren
Of het is gewoon niks voor jou, dat kan toch ook? En daar is niks mis mee :)
Inderdaad. Platte sex is dan waarschijnlijk niets voor jou. Je hebt blijkbaar behoefte aan meer inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voornamelijk seks met gevoelens, ook liefde, ook als het casual is. Op die manier voel ik werkelijk connectie met een persoon en dat is juist het gene dat seks zo mooi maakt vind ik.

En die liefde betekent dat ik soms met heerlijke kriebels in mijn buik tegen de ander aan lig. Dat ik het jammer vind als het weer tijd is om naar huis te gaan. Ik geniet dan nog een aantal dagen na van dat gevoel en dat is heerlijk.

Het is echter nooit een verliefdheid, waarbij ik de behoefte heb dat het meer word dan het is. Ik denk deels omdat ik die knop bewust omzet, als iemand op dat gebied geen match is.

Maar vriendschap+seks+liefde, dat is het toch zeker wel en ik zou het niet anders willen. Dat de basis bij mij altijd vriendschap is, maakt ook dat ik mij niet snel rot voel als de seks stopt. Want die basis is er nog steeds. Die persoon is niet opeens uit mijn leven.


Mijn advies is probeer eerst je gevoel te begrijpen en waar het vandaan komt. Heb je seks, omdat er al gevoel is? Of heb je seks en ontstaat het gevoel daarna pas? En wat doet dat gevoel me je? Ga je dan naar meer verlangen dan het is?
Als dat het geval is, is mijn advies afkappen voordat het alleen maar moeilijker word. Want dat gevoel verdwijnt niet als je elkaar blijft zien.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Misschien een lekkere maar niet al te snuggere partner zoeken?
Seks hebben met iemand die je niet ziet zitten voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Het zal de oxytocine zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je je wel eens ingelezen in seks, hormonen en het man-vrouw verschil? Wij zijn gewoon niet zo in de wieg gelegd voor casual seks, het is niet anders.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het gewoon jammer dat bij alles meteen complex wordt zodra ik mijzelf geef aan een man, niet altijd, maar vaak wel.

Het is jammer dat ik niet gewoon kan genieten van iets casuals want ik zou dat wel graag willen.

Misschien is het mijn romantische kant die teveel overheerst en mis ik gewoon het gevoel 'speciaal' te zijn en niet vervangbaar met de volgende vrouw.

Om mij heen hoor ik niks anders dan personen die vrijblijvend met anderen slapen en wordt er vaak tegen mij gezegd dat ik saai ben of waarom ik er zo moeilijk over doe.
Alle reacties Link kopieren
@TO Geen casualseks kunnen hebben maakt je echt niet saai. Dus laat je niet leiden door de mening van anderen, maar doe wat bij jou past en goed voelt. Dat is het allerbelangrijkste.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Pusswithoutboots schreef:
18-09-2018 14:03
Ik vind het gewoon jammer dat bij alles meteen complex wordt zodra ik mijzelf geef aan een man, niet altijd, maar vaak wel.
Ik zou beginnen met jezelf te realiseren dat je je niet geeft, maar dat je seks hebt. Dat geven impliceert voor jezelf dat jij er minder van wordt, terwijl je het ook kunt ervaren als iets krijgen (fijne seks, aandacht, orgasmes). Misschien dat er anders over nadenken ook leidt tot er anders over voelen?
Alle reacties Link kopieren
@aikidoka, daar heb je een punt.
Daar zal ik eens over na gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
To gewoon een vraag. Waarom wil je eigenlijk casual seks?

Het antwoord kan misschien helpen te bedenken hoe je er mee om kunt gaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje, ik ben vrijgezel en heb eerder na een relatie anderhalf jaar geen seks gehad en daarna een drama fuckbuddy iets.

Als ik moet gaan wachten tot ik een geschikte man vind voor meer dan casual seks ben ik ook weer een jaar, of meer, verder terwijl ik wel de behoefte heb.
Alle reacties Link kopieren
Logisch en herkenbaar, al is het bij mij niet eens zozeer de seks als juist de connectie en liefde die ik daarbij ervaar. Maar ik kan dat dus redelijk loslaten.

Ik ben ook nog we nieuwsgierig naar wanneer dat gevoel ontstaat en wat voor gevoel dat is.
Ontstaat het pas nadat jullie seks hebben gehad en zo ja is dat dan al snel? Word je dan ook echt verliefd of zijn het ander soort gevoelens?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen met casual seks zich een beetje rot voelen als het stopt. Je deelt iets samen en dan wil iemand dat niet meer met jou. Of het dan over knikkeren of seks gaat maakt niet eens veel uit. Het is gewoon even balen en niet goed voor je ego.

Hoe goed je hier mee om kan gaan hangt af van je vaardigheid om het te rationaliseren en relativeren. En het zo minder persoonlijk te maken.

Als je dat niet goed kan, is scharrelen gewoon niets voor jou. En dat is prima.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Begrijpelijk probleem TO. Ik leef met je mee, de gedachte aan seks met iemand anders dan iemand waarmee ik een leven deel, roept eerder walging bij me op dan iets positiefs.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
@lollypopje, het is niet echt verliefdheid, althans dat denk ik.

Meestal komt het gevoel van 'liefde' na de seks maar ik heb ook wel ervaren dat ik een man van te voren al erg leuk vind en dat ik dan toch stiekem hoop dat hij ook die gevoelens krijgt voor mij.

Het voelt voor mij ook als 'gebruikt' worden hoewel ik er dan zelf in mee ga of dat ik de zwakkere partij ben zodra ik seks heb gehad, best raar.
Alle reacties Link kopieren
@Pussy Dat gevoel van liefde herken ik. Dat maakt seks zo heerlijk. Verschil is dat ik er niks aan koppel behalve dan wat er op dat moment is. Daarna laat ik het los.
Hoe je dat moet leren vind ik lastig, omdat het bij mij automatisch gaat Ik denk dat als ik weet dat iets niet meer kan worden ik mij daar ook niet voor open stel.

Misschien scheelt het ook dat het bij mij altijd meer is dan alleen seks. Het gaat dan samen met vriendschap. Dus na de vrijpartij is het niet opeens klaar.
Is het bij jou wel puur voor de seks of is er ook vriendschap?

Ik snap je gevoel van gebruikt worden, maar zou het kunnen dat dat vooral gebasseerd is op de vooroordelen waar we mee opgroeien en niet op de werkelijkheid? Want jullie zijn, als het goed is, beiden eerlijk naar elkaar over wat je wilt en wat er in zit Als dat gebruik is, dan gebruik jij hem net zo goed.
Seks hebben omdat jij het wilt maakt je ook niet zwak. Dat maakt je juist sterk. Jij maakt namelijk bewust je eigen keuze om dat te doen en daar is niks mis mee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hoewel erg vaak wordt gezegd dat mannen het makkelijker kunnen moet ik er niet aan denken. De aantrekkingskracht moet er zeer zeker zijn anders laat maar.
Ik zou me denk ik toch een beetje gekrenkt en beledigd voelen als ze helemaal geen gevoelens voor me zou krijgen na onze nacht samen. Zo van gewogen en te licht bevonden.
Alle reacties Link kopieren
Er is bij mij juist vriendschap maar ook hierbij krijg ik het idee dat dit voor mij meer inhoud dan bij de tegenpartij. Vriendschap is voor mij ook eens wat leuks ondernemen, samen eten enz.

Het lege gevoel na de seks en wanneer ik dan alleen ben voelt voor mij soms zo zwaar dat ik er om kan huilen. Misschien heb ik issues waar ik mij niet bewust van ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde interpretatie van vriendschap als jij en vind die dingen ook met mijn fwb's. Ik moet wel zeggen dat het al kennissen of vrienden waren en van daaruit ontstond. Er is in weze dus niks veranderd, behalve dat er een plusje bij is gekomen en we elkaar wat vaker zien.

Dat lege gevoel zou je niet standaard moeten hebben. Kan het zijn dat je eigenlijk verlangt naar een relatie en dat seks zonder dat je onbewust confronteerd met wat je niet hebt?
En sowieso als dat lege gevoel standaard is moet je je afvragen of dat het je waard is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Lollypopje, nee, het is het mij niet waard.

De mannen die ik leer kennen zijn veelal onbekenden die denk ik door hebben dat ik veel te geven heb en dat ik graag geef.

Denk dat ik inderdaad een relatie wil en dat het daarom voor mij uitloopt op niks.

In elk geval zeer bedankt voor je input en het feit dat je met mij mee denkt!
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen kunnen prima openstaan voor een relatie en tegelijkertijd genieten van seks. Kennelijk ben jij niet zo. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is als je er wel naar verlangt. Ik hoop dan ook voor je dat je snel iemand tegen komt die je wel alles kan geven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven