Heel veel afscheiding

25-09-2018 16:49 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

In maart heb ik een zware breedspectrum antibioticakuur gehad omdat ik er achter kwam dat ik al 2 misschien zelfs 3 jaar chlamidiya heb moeten gehad. Ik ben hier erg van geschrokken, maar was blij dat dit goed behandelt kon worden.

Echter heb ik pas heel veel klachten gekregen sinds de soa weg is. Na de kuur kreeg ik direct last van overmatig veel afscheiding, lees; zeer natte onderbroek 3x per dag. Het voelde werkelijk alsof je net klaar was na de daad.. ik voelde het er letterlijk uitstromen. Ik was hier al over ingelicht voor ik aan de kuur begon maar de GGD vertelde mij dat ik een fluconazol pil kon halen bij de ha en het dan weer oké moest zijn. Na het een maand aangekeken te hebben naar de ha geweest en zij dacht te zien dat het om een schimmel ging. Fluconazol gekregen (2 tabletten dag 1 en 4). Dit hielp niets, opnieuw langs geweest en kweekjes af laten nemen. Soa is volledig weg en geen bacterie of schimmel uit de kweek. In die tijd had ik witte afscheiding met brokkelige textuur. Nog een keer fluconazol gehad opnieuw geen resultaat. Doorverwezen naar een gynaecoloog opnieuw kweekjes genomen maar ook hier blijkt de soa weg te zijn en kan er niets anders aangetoond worden. Een anti Candida dieet gevolgd voor 2,5 maand zonder resultaat, gestopt met de pil en overgestapt op een mirena, maar nog altijd last van overmatig veel afscheiding, dit is vanaf maart met geen dag weggeweest. Sorry voor de details maar om het zo goed mogelijk te beschrijven; de afscheiding is nu al lange tijd dik vloeibaar en wit/scheel van kleur. Geen stukjes of brokjes. Wanneer ik kracht zet met bijvoorbeeld het uitdruppelen met plassen voel ik het er zo uit stromen. Ik ben er erg verdrietig over, ik ben 25 en heb een vriend. We hebben in het laatste jaar misschien 15 keer seks gehad terwijl we hier juist nu zo van willen kunnen genieten. We hebben het wel geprobeerd, maar zijn piemel komt letterlijk helemaal wit uit mijn vagina. Hij heeft al het geduld en alle tijd maar het maakt me nu wel langzaam onzeker, maar vooral verdrietig. De gynaecoloog zegt dat ik het nu maar aan moet kijken en dat mn lichaam rust en tijd nodig heeft maar goed we zijn inmiddels al heel wat maanden verder.. ik heb alles geprobeerd als in yoghurt, zonder ondergoed slapen, deppen met azijn en al het overige. Het gaat echt alleen om afscheiding, niet om pijn. Ik hoop dat jullie dit misschien herkennen en jullie ervaring willen delen al wens ik dit niemand toe
Is het juist niet omdat je te veel gebruikt? Toen ik een vaginale tablet in deed heb ik ook een tijdje rare afscheiding gehad omdat dat die tablet is die er nog uitkomt. Maar weet niet precies hoelang je het al hebt?
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je lijf ook niet heel blij is met al die kuurtjes en met man en macht probeert om weer een normale ph waarde te krijgen.
Wil je ajb yoghurt meer gebruiken of azijn geef het rust!

Is je vriend mee ook behandelt?
Alle reacties Link kopieren
Het kan inderdaad zijn dat mn lijf het zat is, maar voordat ik überhaupt naar de ha ben geweest heb ik het 1,5 maand aangekeken. Als je zonder te overdrijven 3 keer op je dag je onderbroek moet verwisselen en in het in de zomer zelfs langs je benen voelt lopen met een jurkje, dan probeer je echt wel het een en ander... daarnaast is het gewoon super vervelend want de zin in seks is hierdoor echt 0,00000. het speelt nu vanaf eind feb begin maart, dus 7 volle maanden, iedere dag. Ik heb inderdaad ook normaflor gebruikt op aanraden van de ha maar dit was geen succes en ben ik ook mee gestopt. Nu gebruik ik al 3 maanden niets en vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de ervaringen van andere......
Gebruik je hormonale anticonceptie? Misschien daar ook even mee stoppen. En een tijdje met condoom vrijen zodat er geen ‘vreemd’ ph in je vagina komt.
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
25-09-2018 18:14
Wil je ajb yoghurt meer gebruiken of azijn geef het rust!

Is je vriend mee ook behandelt?
Mijn vriend is inderdaad ook behandelt, de keer dat zijn piemel helemaal wit was na de seks had hij veel jeuk en irrittatie. Hij heeft hiervoor zalf gekregen en daardoor ging het weg. Sindsdien hebben we geen seks meer gehad, dit is 3 maanden geleden geweest
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
25-09-2018 18:16
Gebruik je hormonale anticonceptie? Misschien daar ook even mee stoppen. En een tijdje met condoom vrijen zodat er geen ‘vreemd’ ph in je vagina komt.
Ik ben overgestapt van de pil op de mirena omdat de pil ook weer vaker in verband wordt gebracht met schimmelinfecties.. de Mirena heb ik nu bijna 3 maanden. Voor zover wil ik dat voor nu even aankijken omdat ik anders bezig blijf, maar mocht dit geen goede oplossing zijn (momenteel veel haaruitval en acne en voorheen altijd een egale huid) dan laat ik m er begin volgend jaar weer uithalen.

Vrijen inderdaad met condooms maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd er echt niet naar staat zolang er allemaal vies spul uit komt, dat doet de lust volledig verdwijnen
Even wat vraagjes ter info zodat mijn collega vivaleden je verder kunnen helpen:
- Gebruik je katoenen of synthetisch ondergoed?
- Gebruik je inlegkruisjes?
- Was je je vulva met zeep?
- Gebruik je andere middelen zoals Lactacyd voor je vulva?
- Wanneer heb je voor het laatst antischimmelmedicatie gebruikt?
- Heb je last van jeuk? Ben je bekend met allergieën?

Heftig, zo veel afscheiding. Hoop ook voor je dat het snel afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
25-09-2018 18:16
Gebruik je hormonale anticonceptie? Misschien daar ook even mee stoppen. En een tijdje met condoom vrijen zodat er geen ‘vreemd’ ph in je vagina komt.

Dat dacht ik ook gelijk. Ik had gelijkaardige klachten door de pil.
Ik zou het er toch eens op wagen TO.
Happyone1 schreef:
25-09-2018 18:32
Ik ben overgestapt van de pil op de mirena omdat de pil ook weer vaker in verband wordt gebracht met schimmelinfecties.. de Mirena heb ik nu bijna 3 maanden. Voor zover wil ik dat voor nu even aankijken omdat ik anders bezig blijf, maar mocht dit geen goede oplossing zijn (momenteel veel haaruitval en acne en voorheen altijd een egale huid) dan laat ik m er begin volgend jaar weer uithalen.

Vrijen inderdaad met condooms maar ik moet eerlijk bekennen dat mijn hoofd er echt niet naar staat zolang er allemaal vies spul uit komt, dat doet de lust volledig verdwijnen
de mirena kan ook voor afscheiding zorgen, er zitten tenslotte ook hormonen in, en een draadje, ik kreeg stinkende afscheiding van de Mirena. in jouw geval zou ik even helemaal clean gaan, en dan voor echt een poosje, en als je dan weer 'normaal' bent dan kan je kijken naar een alternatief voor anticonceptie ipv condooms.

Inderdaad zoals voorganger al schreef, katoen ondergoed dragen en niet wassen met zeep, alleen spoelen met water. en dan hoef je echt niet inwendig te spoelen dat is niet wat ik bedoel.

Het kan verder ook een periode zijn, maar dan nog is het verstandig om geen synthetisch ondergoed te dragen, geen strakke broeken en niet wassen met zeep, wat voor zeep dan ook, dus ook geen vaginale zeep.
Alle reacties Link kopieren
joysjuhhh schreef:
25-09-2018 18:42
Even wat vraagjes ter info zodat mijn collega vivaleden je verder kunnen helpen:
- Gebruik je katoenen of synthetisch ondergoed?
- Gebruik je inlegkruisjes?
- Was je je vulva met zeep?
- Gebruik je andere middelen zoals Lactacyd voor je vulva?
- Wanneer heb je voor het laatst antischimmelmedicatie gebruikt?
- Heb je last van jeuk? Ben je bekend met allergieën?

Heftig, zo veel afscheiding. Hoop ook voor je dat het snel afneemt.


Ik gebruik katoenen ondergoed,geen inlegkruisjes maar ik verwissel mijn ondergoed, nooit zeep of iets anders gebruikt voor mijn vagina, alleen de buitenkant schoonmaken met water.

Laatste schimmelmedicatie is 3mdn geleden en geen jeuk of irritatie, geen allerie..
Misschien maar toch weer een chlamydia oplopen dan. ;-D
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
25-09-2018 18:57
Misschien maar toch weer een chlamydia oplopen dan. ;-D
Ik wil het niet zeggen maar dat is idd wat ik ook tegen de gyn zei. Toen had ik helemaal geen klachten en nu is alle ellende begonnen
LilyOfTheVally schreef:
25-09-2018 18:57
Misschien maar toch weer een chlamydia oplopen dan. ;-D
Dit kan als vriend niet behandeld is voor clamydia, dan is hij drager, maar TO heeft meerdere tests gehad bij HA en Gyn, daaruit kwam dat ze geen SOA had, dus waarschijnlijk is het geen clamydia.

Persoonlijk zou ik nog de hormonen elimineren. en misschien toch nog een keer naar de HA om iets van een vaginale kuur te krijgen en dan aankijken wat de tijd doet.....

Echt heel vervelend voor je hoor TO.
Happyone1 schreef:
25-09-2018 19:00
Ik wil het niet zeggen maar dat is idd wat ik ook tegen de gyn zei. Toen had ik helemaal geen klachten en nu is alle ellende begonnen
Vraag of je er nog een x op getest kan worden dan. dan kun je dat uitsluiten.

Je hebt de klachten na antibiotica gekregen, waarschijnlijker is het toch iets met je zuurgraad....

Heb je wel eens probiotica geslikt?
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
25-09-2018 19:02
Vraag of je er nog een x op getest kan worden dan. dan kun je dat uitsluiten.

Je hebt de klachten na antibiotica gekregen, waarschijnlijker is het toch iets met je zuurgraad....

Heb je wel eens probiotica geslikt?
Ik ben inmiddels na de antibiotica 4 keer getest op soa schimmels en bacteriën, alle 4 de keren niets uit de test. Mijn vriend is ook voor chlamydia behandeld, en ook een keer voor schimmel toen hij zo een jeuk had na de seks en zn piemel onder het witte spul zat...

Ik heb 6 maanden probiotica geslikt, ben daar nu een maand geleden mee gestopt..
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:36
Reden: verkeerd topic
0.00% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Alle reacties Link kopieren
TheCoon schreef:
25-09-2018 20:48
Wat vervelend!

De meeste adviezen ken je al, maar deze ben ik niet tegengekomen: tweemaal spoelen met een vaginale douche (dus direct achter elkaar). Doe dit max 1x p.d. als je gaat douchen en áltijd z.s.m. na de seks. Geen tabletten toevoegen maar alleen lauw water gebruiken.

Dit heeft mij ontzettend goed geholpen.

Was je ondergoed goed heet, geen wasverzachter gebruiken en evt. extra spoelen ivm de zeepresten.

Dank je wel voor je advies! Ga ik proberen! Ondergoed heet wassen is ook wel een slimme. Uit je reactie begrijp ik dat jij ook langere tijd last hebt gehad van overmatige afscheiding?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_374034 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 13:35
Reden: persoonlijk
0.00% gewijzigd
You can't have your cake and eat it too!
Herkenbaar verhaal, TO. Het zetten van een spiraal zorgde bij mij voor een verstoorde ph-waarde. Bleek vaginose te hebben, met een antibioticakuurtje was dat zo verholpen tot ik door de antibiotica weer een schimmelinfectie opliep..

Daarna een tijdje ook enorm lopen klungelen, mezelf weer op vanalles en nog wat laten testen maar volgens de HA was er verder niks aan de hand. Ik vond het in het begin verschrikkelijk, wilde liever die spiraal er weer uit dan dit ongemak. Echter werd het na verloop van tijd vanzelf minder en stoorde ik me er ook steeds minder aan. Mijn vriend heeft het gelukkig nooit erg of vies gevonden, was heel begripvol. Belemmerde verder ons seksleven ook niet, op de een of andere manier was de afscheiding tijdens de seks juist minder.

Merk wel dat het een paar dagen voor mijn menstruatie weer iets toeneemt maar dat is gelukkig niet zo hevig als eerst.

Je bent niet alleen, ik weet als geen ander hoe vervelend en hoe beschamend het probleem is. Hopelijk vind je gauw een oplossing. Sterkte en een dikke :hug:
Alle reacties Link kopieren
Eyeofthetiger schreef:
26-09-2018 17:36
Herkenbaar verhaal, TO. Het zetten van een spiraal zorgde bij mij voor een verstoorde ph-waarde. Bleek vaginose te hebben, met een antibioticakuurtje was dat zo verholpen tot ik door de antibiotica weer een schimmelinfectie opliep..

Daarna een tijdje ook enorm lopen klungelen, mezelf weer op vanalles en nog wat laten testen maar volgens de HA was er verder niks aan de hand. Ik vond het in het begin verschrikkelijk, wilde liever die spiraal er weer uit dan dit ongemak. Echter werd het na verloop van tijd vanzelf minder en stoorde ik me er ook steeds minder aan. Mijn vriend heeft het gelukkig nooit erg of vies gevonden, was heel begripvol. Belemmerde verder ons seksleven ook niet, op de een of andere manier was de afscheiding tijdens de seks juist minder.

Merk wel dat het een paar dagen voor mijn menstruatie weer iets toeneemt maar dat is gelukkig niet zo hevig als eerst.

Je bent niet alleen, ik weet als geen ander hoe vervelend en hoe beschamend het probleem is. Hopelijk vind je gauw een oplossing. Sterkte en een dikke :hug:

Wat een lieve reactie, dank je wel daarvoor, dat doet oprecht goed! Het is alleen al super fijn om te horen dat ik hier niet de enige in ben, want dat voelt soms wel zo. Wat lullig dat het bij jou is begonnen met het zetten van een spriaaltje, denk je alles net gehad te hebben krijg je dat. Ik had het dan wel al voor het plaatsen en dat is ook een van de redenen geweest waarom ik ben overgestapt op de mirena en bij mij is het echt begonnen na mijn antibioticakuur, dus het kan bijna niet anders dan dat het daardoor is gekomen.

Fijn dat het je seksleven niet beïnvloed heeft, dat is eigenlijk waar ik ook naartoe wil alleens is het bij de seks juist erger. Mijn vriend heeft ook echt al het geduld en alle begrip en dat is mega fijn. Dat is ook wat ik soms zo lastig vind, buitenom het feit dat ik hem mis in die zin wil ik ook hem een plezier doen maar ik voel me gewoon zo niet aantrekkelijk met al die witte smurrie.

voor nu zal ik het even moeten laten voor wat het is. over een week weer een belafspraak met de gyneacoloog omdat er 4 weken nog een laatst kweek is afgenomen voor de zekerheid, maar verwacht niets van het telefoontje gezien hij had beloofd eerder te bellen als er iets uit kwam.

Thanks voor je lieve steunende reactie !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven