Open relatie?

05-10-2018 16:17 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrouw wilt graag een open relatie hebben en niet beperkt worden zoals standaard relaties zijn. Op zich kan ik mij hier wel in vinden waarom alleen seks met elkaar en nooit meer met anderen. Zij heeft vroeger veel geëxperimenteerd op dit gebied. Ik zelf niet heb ook niet veel bed partners gehad. Een keer ben heb ik een trio gehad met de vriendin van een vriend van me had toen ook flink gedronken dus was ook niet fantastisch.

Maar nu wil ze dus een open relatie omdat ze dus graag seks wilt met andere mannen en denk ik ook deze spanning zoekt. Ik zelf ben heel zoekende hierin wat ik wel en niet wil heb dit ook met haar besproken. Ik zelf zoek ook wel de spanning maar misschien wel op een andere manier dan zij alleen ik weet niet wat. Wellicht hebben jullie tips voor mij om te kijken of een open relatie wel iets is voor mij is? Hoe omgaan met jaloezie en elkaar vrij laten gaan? Hoe kan ik hiermee experimenteren door naar een parenclub of een ero feest te gaan? Wellicht zitten er op dit forum meer mensen die in deze fase hebben gezeten?
Alle reacties Link kopieren
Wil jij het wel echt ?
Zou je het wel kunnen ivm jaloezie en haar vrij laten ?
Vind je niet overtuigend klinken maar meer dat je vrouw het vooral wilt of sta je er wel echt voor open ?
Ze wil het met meer mannen doen en meer spanning maar wilt ze dan sex eenmalig of een minnaar ?
Wil ze niet soms een trio met mmv om het met soms een man te kunnen doen ?
Alle reacties Link kopieren
Je kan afspreken dat je elkaar niks verteld over met wie en wat je met iemand uitvoert.

Ik zelf zou alleen al de gedachte van mijn kerel met een andere vrouw vreselijk vinden. Vaak is het makkelijker als je jezelf ziet met een ander in bed dan wanneer je partner met een ander in bed duikt dus denk hier goed over na!
Ook is het verschil tussen een minnaar en eenmalige casual seks een verschil.
Zouden jullie die spanning echter niet liever samen delen? Parenclubs o.d.?
Zij wil een open relatie. Jij wilt het eigenlijk liever niet.

Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
En om er even op terug te komen.

Als ik je andere topic lees lijkt het alsof je dit alles niet eens wilt.
Mocht dit zou zijn en wil je gewoon dat zij ook monogaam blijft dan geef je dit gewoon aan. Ik vind dat als jullie relatie gestart is op basis van een monogame relatie en zij dit nu niet langer wil maar jij wel monogaam wil blijven dat er dan sowieso professionele hulp moet worden gezocht hierin.

Waarom zoekt zij spanning buiten de deur? Is er niet een tussenweg waarin jullie beide tevreden zijn? Zal zij vanaf dit punt monogaam kunnen blijven wanneer jij dit wenst?
anoniem_374896 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 16:50
Reden: Spelling
3.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_374896 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 16:50
Reden: Ik moest bewerken, niet quoten, helder ding ben ik ook
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vind vrij laten altijd zo manipulatief klinken. Alsof je iemand gevangen houdt in een monogame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
05-10-2018 16:50
Vind vrij laten altijd zo manipulatief klinken. Alsof je iemand gevangen houdt in een monogame relatie.
Snap je punt maar aan de andere kant is het seksueel monogaam zijn en het huisje, boompje, beestje nog steeds de hoeksteen van de Westerse samenleving. Ik heb zelf een open relatie maar heb niet het idee dat ik vrij ben of gevangen zit. Partner en ik zijn gewoon van mening dat seksuele monogamie een utopie is, niet werkt, niet haalbaar is en niet leuk is. Als vanzelfsprekend staan wij daar samen 100 procent achter, niets in een relatie werkt als dingen maar van 1 kant komen, zeker dit soort zaken niet die toch wel een appél doen op transparantie, open communiceren, eerlijk zijn en jezelf kwetsbaar op durven stellen...ook als je soms wat steekjes ervaart of onzekerheden...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Niet werkt? Ik heb nooit de behoefte om vreemd te gaan...
Cheeks schreef:
05-10-2018 17:04
Niet werkt? Ik heb nooit de behoefte om vreemd te gaan...
Dat ben jij dus! Lees jij wel? Voor sommige andere mensen is monogamie dus wél achterhaald, ook voor mij!
sprokkelientje schreef:
05-10-2018 17:00
Snap je punt maar aan de andere kant is het seksueel monogaam zijn en het huisje, boompje, beestje nog steeds de hoeksteen van de Westerse samenleving. Ik heb zelf een open relatie maar heb niet het idee dat ik vrij ben of gevangen zit. Partner en ik zijn gewoon van mening dat seksuele monogamie een utopie is, niet werkt, niet haalbaar is en niet leuk is. Als vanzelfsprekend staan wij daar samen 100 procent achter, niets in een relatie werkt als dingen maar van 1 kant komen, zeker dit soort zaken niet die toch wel een appél doen op transparantie, open communiceren, eerlijk zijn en jezelf kwetsbaar op durven stellen...ook als je soms wat steekjes ervaart of onzekerheden...
Mooi als je zo in een goeie relatie kan zitten, super zelfs!
Alle reacties Link kopieren
" Partner en ik zijn gewoon van mening dat seksuele monogamie een utopie is, niet werkt, niet haalbaar is en niet leuk is. "
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb ook wel ooit de gedachten van sex met een andere vrouw. Ik denk iedereen dat wel eens heeft dat ze gedachten hebben over sex met een ander. Mijn vrouw heeft hele vrije opvattingen en is niet zo van de hoe het hoort te zijn. En ik ben daar ook aan het denken gebracht waarom zo leven zoals men denkt dat het zo hoort want iedereen doet het toch zo. Afwijkingen worden niet geaccepteerd door de samenleving... ik zit dan te denken wat een bekrompen leven heb je dan dat je niet kan doen wat je echt denkt en wilt zonder daar rekening mee hoef te houden hoe de samenleving ernaar kijkt.

Alleen nu komt dit wel heel dicht bij mij en ben bang wat er gebeurd als ik toch deze stap waag... misschien komt er wel naar buiten dat ik juist wel behoefte heb aan seks met anderen. Ik weet het niet omdat ik soms ook gebrainwashed ben door de samenleving.. ik denk soms moet je dingen proberen ook al kan het grote gevolgen hebben oa huwelijk op de klippen met kinderen. Maar ik kan ook niet de gedachten los laten om te kijken wat ik nu echt wil los van alle regels en beperkingen in de westerse samenleving. Daarom vraag ik advies hoe hier mee om te gaan om toch deze kant te ontdekken en dit niet meteen einde relatie hoeft te zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dat er nu juist niet toe doet hoe de samenleving ertegenaan kijkt.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Nee snap ik... dus ben aan het ontdekken wat ik nu echt wil. Ik denk dat de meeste daar echt problemen mee hebben en toch vastgeroest zitten aan allerlei regels. Daarom flink wat emoties de laatste tijd en gedachtes
Cheeks schreef:
05-10-2018 17:21
" Partner en ik zijn gewoon van mening dat seksuele monogamie een utopie is, niet werkt, niet haalbaar is en niet leuk is. "

Ja, en? Ik had dat al gelezen hoor!
Mrpurple schreef:
05-10-2018 17:57
Nee snap ik... dus ben aan het ontdekken wat ik nu echt wil. Ik denk dat de meeste daar echt problemen mee hebben en toch vastgeroest zitten aan allerlei regels. Daarom flink wat emoties de laatste tijd en gedachtes

Klopt, want monogamie is dan ook de opgelegde standaard! Maar als jullie daar anders over denken dan is het toch totaal onbelangrijk wat de rest vd wereld daarvan vindt?
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 18:25
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het eind van de relatie gloort aan de horizon.
Alle reacties Link kopieren
Misshien wel maar als we zo daar gaan denk ik dat de kans groter is.
Mrpurple schreef:
05-10-2018 18:22
Misshien wel maar als we zo daar gaan denk ik dat de kans groter is.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik vind ook dat je nooit over je eigen grenzen moet gaan om iemand bij je te houden, hoeveel je ook van die ander houdt.

Jij mag monogamie nastreven en ‘eisen’ van je partner. Als jouw partner daar op een gegeven moment anders over denkt is dat zijn/haar goed recht en heel fijn dat het ter sprake wordt gebracht. Aan jou of je dit wel/niet wil!
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ben zelf ook aan twijfelen of monogamie wel hetgene is wat ik nastreef. Ik heb weinig bedpartners gehad maar wil ook wel meer ontdekken met seks. Ik heb het altijd niet gedurfd maar nu wordt ik getriggerd door mijn partner waarom dan niet die stap zetten en ontdekken wat je echt wilt
Mrpurple schreef:
05-10-2018 18:39
Maar ik ben zelf ook aan twijfelen of monogamie wel hetgene is wat ik nastreef. Ik heb weinig bedpartners gehad maar wil ook wel meer ontdekken met seks. Ik heb het altijd niet gedurfd maar nu wordt ik getriggerd door mijn partner waarom dan niet die stap zetten en ontdekken wat je echt wilt

Zou jij het samen met haar willen proberen of ontdekken, want zoals ik het lees sta je er ook wel open voor?

Wat is hetgeen waarin je advies wilt hier?
Alle reacties Link kopieren
Praten. Eerlijk zijn. De ander geloven als die zegt waarom die iets wel of niets wil. En gun het elkaar om op elk moment van gedachten te mogen veranderen, zonder grenzen met terugwerkende kracht aan te willen passen.

Willen jullie one night stands met anderen? Of mag er een relatie met een derde aangegaan worden? Of mag een fuckbuddy meerdere keren ontmoet worden zonder dat er enige diepgang komt?
Wat als de één wel iemand vindt en de ander niet? Voor vrouwen is het over het algemeen eenvoudiger iemand te vinden die hier voor in is dan voor mannen. Moet de "extra" van je vrouw dan op het wachtbankje tot jij óók iemand gevonden hebt? En wat nou als dat héél lang duurt?
Waar gaan de "extra's" ontmoet worden, wordt er gedate (dus inclusief hapje, drankje, dansje) of is het afspreken en er boven op?
Mogen die dates in de regio plaatsvinden (met het risico dat een bekende jullie ziet) of niet?
Altijd veilige sex, dat lijkt me een no-brainer. Maar zijn er ook handelingen die exclusief voor de huwelijkspartner zijn/blijven (bijvoorbeeld anaal of oraal, ik noem maar wat)?

Zomaar wat vragen die in me opkomen, dingen die ik met mijn partner besproken heb toen we het hadden over hoe we onze relatie vorm wilden geven.
Oh ja: en overweeg of jullie willen dat alle grenzen voor allebei gelden of dat er dingen zijn waarvan de één absoluut niet wil dat de ander dat doet terwijl de ander er totaal niet wakker van kan liggen als de één dat dan wel doet, en of die ongelijke grenzen dan een optie zijn voor jullie.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Nou ik zou graag advies willen hebben wat de goede manier is om dit te ontdekken? Hoe gaan jullie om met jaloezie of is het puur elkaar het gunnnen zonder dat je jaloers hoeft te zijn. Wat voor afspraken maken jullie met elkaaar om te zorgen dat je elkaar niet kwetst?
Alle reacties Link kopieren
Sweet_Concubine schreef:
05-10-2018 19:42
Praten. Eerlijk zijn. De ander geloven als die zegt waarom die iets wel of niets wil. En gun het elkaar om op elk moment van gedachten te mogen veranderen, zonder grenzen met terugwerkende kracht aan te willen passen.

Willen jullie one night stands met anderen? Of mag er een relatie met een derde aangegaan worden? Of mag een fuckbuddy meerdere keren ontmoet worden zonder dat er enige diepgang komt?
Wat als de één wel iemand vindt en de ander niet? Voor vrouwen is het over het algemeen eenvoudiger iemand te vinden die hier voor in is dan voor mannen. Moet de "extra" van je vrouw dan op het wachtbankje tot jij óók iemand gevonden hebt? En wat nou als dat héél lang duurt?
Waar gaan de "extra's" ontmoet worden, wordt er gedate (dus inclusief hapje, drankje, dansje) of is het afspreken en er boven op?
Mogen die dates in de regio plaatsvinden (met het risico dat een bekende jullie ziet) of niet?
Altijd veilige sex, dat lijkt me een no-brainer. Maar zijn er ook handelingen die exclusief voor de huwelijkspartner zijn/blijven (bijvoorbeeld anaal of oraal, ik noem maar wat)?

Zomaar wat vragen die in me opkomen, dingen die ik met mijn partner besproken heb toen we het hadden over hoe we onze relatie vorm wilden geven.
Oh ja: en overweeg of jullie willen dat alle grenzen voor allebei gelden of dat er dingen zijn waarvan de één absoluut niet wil dat de ander dat doet terwijl de ander er totaal niet wakker van kan liggen als de één dat dan wel doet, en of die ongelijke grenzen dan een optie zijn voor jullie.
Thank hier kan ik wat mee.. een fuckbuddy zou mogen alleen vind ik wel dat het niet een bekende of iemand dicht in de buurt moet zijn. Een relatie met een derde niet ook geen diepgang met een fickbuddy. Daarnaast zou ik eerst willen ontdekken hoe het zou zijn om samen naar een parenclub, erotisch feest of eventueel een swingers date te regelen om te kijken waar de grenzen liggen en elkaar te zien met een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven