Vriendin geremd in seks omdat ze ooit gedwongen werd

13-10-2018 15:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Eerst even voorstellen: ik ben een man van 35 uit de Randstad. Ik ben al jaren samen met mijn vriendin. Naast de bekende ups en downs hebben we doorgaans een prima relatie. Ook in bed is het in principe fijn en vertrouwd, maar ze lijkt vaak nogal geremd. Het lijkt net alsof ik niet helemaal contact met haar krijg. Alleen na flink wat bier lijkt die remming weg.

Ik ben er sinds een tijdje achter hoe dat komt. Haar eerste vriendje heeft gedreigd en haar emotioneel gechanteerd om haar te dwingen tot seks. Zonder al te veel details te willen noemen was het volgens mij behoorlijk heftig en beschadigend, meer nog dan ze aan mij (en aan zichzelf) durft toe te geven.

Het probleem is nu dat ik haar in een aantal opzichten aan hem doe denken (niet qua gedrag gelukkig). Daardoor durft ze bij mij niet los te gaan, houdt ze emotioneel wat afstand en blijven we een beetje hangen in niks-mis-mee-seks. Zonder te willen klagen lijkt het me toch jammer voor ons allebei als ervaringen uit het verleden ons weerhouden om voluit te genieten.

Zijn hier mensen met vergelijkbare ervaringen, of tips? Meer dan welkom!
Alle reacties Link kopieren
EMDR
Heeft ze hulp (gehad) om dat te verwerken? Die blokkade los je niet in je eentje op (is mijn ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft al EMDR (en gesprekken met een seksuoloog) gehad. Dat heeft haar persoonlijk trauma denk ik wel verminderd. Maar de seksuele remming (bijna) niet.
Alle reacties Link kopieren
Is de sexuele remming msschien al van langer geleden? (Zit gewoon in haar?) En liep haar ex tegen hetzelfde aan. Alleen kies jij voor de juiste weg en hij voor dwang??

Hetkan ook prima zijn, dat ze gewoon wat remmingen heeft he, niet iedereen is een spontaan seksbeest
Alle reacties Link kopieren
Je hebt al niks-mis-mee-sex, lijkt me niks mis mee. Zij heeft, zeg je, haar trauma al aangepakt. Dan zou ik wel durven gokken op: veel liefde, veel genot van niks-mis-mee-sex, wat geduld, en wie weet hoeveel beter het nog gaat worden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Je bent er sinds kort achter schrijf je.

Denkt zij hier hetzelfde over of is dit je eigen conclusie?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Dus je hebt seks met een vrouw die het alleen maar met je kan wanneer zij zich vol giet met drank?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Er is niks mis met de manier waarop jullie seks hebben maar toch vind je haar geremd overkomen?
Wat verwacht je zo allemaa dan?
Ik herken dit ook, ik heb 2 vriendinnen gehad met een verkrachtingsverleden. Er is echt een verschil; er is vaak een soort hobbel waar je overheen moet voor je seks kunt hebben.
Ook experimenteren is lastig, want als er iets gebeurt dat ze niet prettig vinden is vaak direct de hele zin in seks weg. Op die manier verval je al snel in de manieren van vrijen die eerder goed bevielen. Een beetje voorspelbaar.

Je kunt haar zoveel mogelijk laten zien dat jij niet zo bent, dat je rekening houdt met haar grenzen. En je af en toe alleen richten op wat zij wil; haar genot. Daarmee repareer je het echter niet.
De kwetsuren die zij heeft kan alleen zij repareren. Jij kunt daar daar alleen maar bij steunen.
McCloud, ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn vriendin zeker niet leren kennen met seksuele remmingen. In het begin vroeg me soms weleens af of ze niet juist erg makkelijk allerlei experimentjes aanging terwijl ze me nog helemaal nog niet zo lang kende. Terwijl onze relatie zich verdiept en de binding groeit, wordt de seks juist voorspelbaarder en minder intiem. Heel gek voelt dat.

Mijn vriendin ziet dit natuurlijk ook wel, en naar de oorsprong ervan hoefden we ook niet lang te raden. Vandaar ook de therapie en de EMDR. Zoals gezegd, haar persoonlijk trauma heeft dat zeker geholpen, maar het heeft slechts heel beperkt invloed gehad op haar seksuele beleving.

Mijn vriendin vindt zelf ook wel dat de seks leuker en minder voorspelbaar kan, maar geeft dat niet graag toe. Er zijn veel associaties met angst en dwang en dat houdt haar natuurlijk nogal tegen. Als ik voorzichtig iets probeer heeft ze snel het gevoel dat ze iets "moet" (slechte associatie natuurlijk), terwijl ik haar juist wil helpen om uit dat kringetje te stappen. Het zou toch superjammer zijn als je je leven lang matige seks hebt omdat je ooit een klootzak bent tegengekomen?

Ik snap dat mensen misschien denken dat ik verwacht dat mijn vriendin constant allerlei wilde spannende supergeile seksideeën uitprobeert maar dat bedoel ik dus niet. Wat ik graag zou willen is meer "diep" contact, een gevoel van veiligheid waardoor je kwetsbaar durft te zijn en te laten weten wat je leuk en lekker vindt. Nu lijkt het vaak op wat Vinsent beschrijft: meer van hetzelfde omdat zelfs kleine experimentjes al heel snel de zin (en de sfeer) bederven.
Alle reacties Link kopieren
McCloud, je klinkt als een lieve meelevende en geduldige vriend. Ik hoop voor jou en je vriendin dat de hulp die ze gezocht heeft tot goede resultaten leidt. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven