Twijfels over swingen

27-11-2018 08:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit al 11,5 jaar in een vaste relatie. Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik bijna 17 jaar werd. Hij is mijn eerste liefje. In het begin van onze relatie hebben we wel eens het begrip triootjes laten vallen, maar nooit actie op ondernomen. We waren veels te druk met elkaar bezig.. Jaren later is die fantasie toch blijven hangen bij mijn vriend en heeft hij meerdere keren gevraagd of ik op sites wil kijken naar trio's of partnerruils.. mijn vriend heeft vóór mij meerdere ervaringen gehad met andere meiden in bed, ook met koppels gedate waarvan hij seks met de vrouw mocht hebben en de man toekeek..

Ik ben best onzeker over mezelf en we hebben er veel over geruzied... nu 11,5 jaar verder kreeg ik toch ergens een nieuwsgierig gevoel hoe het is om seks te hebben met een andere man, omdat ik naast mijn huidige vriend helemaal geen ervaring heb met andere.. Ergens vond ik het ook oneerlijk dat hij zoveel meiden vóór mij heeft gehad (het slaat nergens op dat ik hem afreken op wat er voor mij is gebeurt.. maar toch zit dat me wel dwars)..

We hebben de stap genomen om samen te kijken naar een site voor partnerruil. Een trio zijn we bang dat er teveel "oneerlijkheid" zal zijn in het spel. Of ik krijg een man of hij krijgt een vrouw namelijk (we zijn beide hetero en niet bi). Na vele gesprekken zijn wij bij een stel uitgekomen waar wij een leuke klik mee hebben qua gesprekken. We hebben veel gechat en hadden uiteindelijk een date gepland. Die stel heeft al meerdere jaren ervaring en wisten dat wij nieuw waren en zouden het rustig aan doen met ons. Ik mocht de tempo bepalen, dat was wel super fijn. Op de date zelf liet ik me best meeslepen en hebben we een volle partnerruil gehad met penetratie.

Nu ik erover terugdenk, vond ik het een hele spannende, leuke en geile ervaring. Seks met mijn vriend blijft het lekkerst, maar het was toch mega gaaf om legaal met een andere man te mogen spelen. Ik heb nog wel vlagen van jaloezie als ik de beelden weer voor me zie hoe mijn vriend bezig was met de andere vrouw... maar dat is geen eerlijke gedachte, want ik was zelf ook bezig met een andere man...

Die stel had een fijne ervaring met ons en zou ons graag willen als regelmatige koppel. Mijn vriend ziet dat ergens niet zitten. Hij zegt dat hij geen relatie aan wil gaan met een koppel... dat het puur lust is.. ik vind dat heel lastig, want ik heb juist liever een vaste stel en niet elke keer een ander iemand.. een vaste stel geeft wat vertrouwds... ik ben echt 100% zeker dat ik niét verliefd ben op die man, hij is zeker niet mijn type (en we hadden expres een stel uitgezocht wat niet echt onze type is qua smaak in uiterlijk om jaloezie te voorkomen)... nou zegt mn vriend dat hij een andere vrouw wil, bij wie hij zich aangetrokken voelt.. Hij zegt dat hij moeilijk klaarkomt als de vrouw niet zijn smaak is...

Nu twijfelen we beide of we het swingen nog een keer willen proberen.. ik zou mijn 2e keer met dezelfde stel willen doen. Hij zou zijn 2e keer graag met een aantrekkelijker vrouw willen doen... niet lullig bedoelt voor die ene vrouw, want ze is hartstikke mooi, slank en grote borsten, maar qua type valt ze gewoon niet in de smaak van mijn vriend.. hij houdt meer van licht tintje en donkere haar... Mijn vriend heeft ook vlagen van jaloezie als hij eraan terugdenkt mij bezig te zien met een andere man..

Sorry voor mijn lange lap tekst.. voelt goed om het van mij af te schrijven... Hebben jullie advies voor ons hoe wij met onze twijfels om moeten gaan? Ik heb dit ook al meerdere malen met mijn vriend besproken, maar ik vind het ook fijn als buitenstaanders met me meedenken op een objectieve manier...
Is mijn gevoel herkenbaar (en normaal) voor een beginnende swinger?

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Als julie jaloezie voelen is jullie relatie volgens mij echt niet toe aan seks met andere mensen.
Recipe for desaster.
Ik denk dat als je man seks heeft met een vrouw die hij wel aantrekkelijk vind dat je nog veel jaloerser zal zijn. Ik zie er alleen maart ellende van komen. Ik snap sowieso niet dat jullie seks hebben gehad met mensen die je niet aantrekkelijk vind. Ik zou dat echt niet kunnen. Je vriend gaf al aan dat hij moeilijk klaar kwam bij deze vrouw dus zo veel plezier zal hij er niet aan gehad hebben lijkt mij.
Wat bijzonder om bewust een stel te kiezen waar je niet echt op valt qua uiterlijk... Mijn ervaring is dat je echt niet bang hoeft te zijn dat je van een keertje seks met een voor jou aantrekkelijk iemand zo verliefd bent dat je je partner wilt verlaten.


Die partnerruil, waren jullie met z'n vieren in dezelfde ruimte of waren jullie in verschillende kamers? Zou je dat de volgende keer anders willen?

Ik snap jullie beide standpunten. Wij doen het zelf beiden. We hebben een vast stel waar we al minstens 6x mee hebben afgesproken in 1,5-2 jaar tijd, en daarnaast hebben we stellen waar we 1 of 2x seks mee hebben gehad. Dat vaste stel voelt inderdaad vertrouwd, het is altijd fijn. Maar het is ook erg leuk om bij een nieuw stel weer de spanning van voor het eerst te voelen, om te versieren of versierd te worden, elkaar af te tasten, etc.

Ik vind het wel wat zorgelijk dat jullie beiden vlagen van jaloezie hebben. Dat herken ik bij mezelf totaal niet. Misschien ook wel omdat ik wel bi ben, en het bij ons niet 2 aan 2 seks is, maar ook vv-interactie en dus meer een spel met z'n vieren.
Die jaloezie, dat zou ik eerst wel goed willen bekijken samen, want dat zou anders in de toekomst wel eens op jullie relatie kunnen drukken.
Kan het zijn dat je vriend jou niet graag weer met dezelfde man ziet, omdat hij bang is dat je dan met die man een bijzondere band opbouwt, wat je vriend liever niet ziet?
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het boek The Etical Slut?

Het gaat over non-monogamie en geeft heel veel tips, handvatten en oefeningen om dit samen te onderzoeken op een manier waar jullie je beiden fijn bij voelen.


Jaloezie hoeft denk ik geen probleem te zijn, mits jullie van jezelf en elkaar begrijpen waar het vandaan komt. Projecteer deze vervolgens niet op de ander, maar hou het bij jezelf. Wat heb jij nodig om ermee om te gaan? En praat daar over met elkaar. Niet alleen "Ik wil dit!" maat juist "Ik zou graag dit willen, omdat en hoe kijk jij daar naar".

Praten en communicatie is de enige manier om dit te laten slagen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
wij zijn al vrij lang swingers. bij ons geldt 1 belangrijke regel: als 1 van de 2 "nee" zegt, dan is het ook nee. Geen discussie, geen overhalen van elkaar. Dan ga je maar op zoek naar iets waar beiden wel mee kunnen leven.
grenada schreef:
27-11-2018 09:52
wij zijn al vrij lang swingers. bij ons geldt 1 belangrijke regel: als 1 van de 2 "nee" zegt, dan is het ook nee. Geen discussie, geen overhalen van elkaar. Dan ga je maar op zoek naar iets waar beiden wel mee kunnen leven.
Hoe lastig ook soms, hier zou ik mij aan houden. Je vriend kan dan ook gaan denken dat je die man leuker vind dan je zegt. Nee is nee. Voor beide.
Alle reacties Link kopieren
Jullie liggen totaal niet op 1 lijn.
Ik lees jouw onzekerheid en jaloezie.
Ik lees zijn lust en zijn plezier.

Waarom zoek je geen spanning binnen je eigen relatie? Er is vast nog genoeg om uit te proberen. .

Ik zal het vast verkeerd zien, maar
Voor mij zou dit het begin van het einde zijn, deze ongelijke kijk hierop. Eigenlijk vind ik het best sneu voor jou. Hij heeft zn zin en jij zit met de gevolgen, gezien de onzekerheid die van jouw post afspat.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Bij ons is mijn vriend in gedachte ook "verder". Voor mij ligt het tempo allemaal wat langzamer. En mijn vriend snapt dat. Dus ook hier is de regel, als 1 van de 2 nee zegt, is het nee. Geen discussie, geen scheve blikken.
Sowieso veel praten voordat je er aan begint, pas als je op 1 lijn zit met elkaar, word het leuk.
En daar hoort ook bij, niks doen wat je niet wilt..

Ow, en jaloezie kan zeker wel voorkomen, maar vaak als je het uitspreekt is het zware gevoel al minder.

Ik weet op wat voor vrouwen mijn vriend valt, net als hij weet op wat voor soort mannen en vrouwen ik kan vallen, en ik gun hem dat pleziertje dan zeker, ook andersom. De jaloezie is daarin een stuk minder dan ik in het begin had...
Ergens zouden wij ook wel apart van elkaar willen daten, maar daar ben ik nog niet aan toe, dus dat doen we dan ook gewoon niet.

Maar goed, praten en geduld en lief zijn en respect hebben voor elkaar, dat zijn wel sleutelwoorden in de swingers wereld.
Alle reacties Link kopieren
Wij dachten dat het normaal is om een beetje jaloezie te voelen? Omdat we nog aan het hele idee moeten wennen van partnerruil? En ergens geeft ons dat ook wel een soort van zeker gevoel dat we niet uitgekeken zijn op elkaar en elkaar nog het meest leuk vinden (kan me niet goed verwoorden, maar we denken dat beetje "gezonde" jaloezie normaal is omdat het een teken is dat we er nog toedoen voor elkaar?)

@Ana_Isabel** heb jij een soortgelijke situatie meegemaakt en er een slechte ervaring aan overgehouden?

Naarmate de tijd verstrijkt, kan ik onze date steeds beter een plekje geven. Ik heb ook met die vrouw gezoend en met de borsten gespeeld en dat is ook een hele andere ervaring (geen idee of ik dan onder bi val, maar ik zou het zeker nog een keer doen als we met die stel afspreken). In het begin heeft mn vriend gezegd dat ik de koppels mag uitkiezen, omdat ik het meest onzeker ben.. maar na de 1e date gaf hij al aan dat hij een koppel wil uitzoeken. Ik snap het wel aan 1 kant, maar voor mijn gevoel gaat dat nog net iets te hard.. ik denk dat ik inderdaad jaloerser zou zijn.. en misschien ben ik er volgend jaar wel klaar voor, maar op dit moment niet (en dat respecteert hij ook). ik snap ook niet goed hoe ik zulke tegenstrijdige gedachtes kan hebben.. mijn vriend noemt mij elke dag de mooiste en leukste.. waarom vertrouw ik hem dan gewoon niet... zal dit extra lastig voor me zijn omdat mijn vriend mijn eerste vriend is en ook eerste sekspartner? Voor hem heb ik echt geen enkel andere jongen gedated.

Qua uiterlijk zijn wij niet aangetrokken tot die stel, maar wij hadden elkaar ook nog helemaal niet gezien aan het begin van onze gesprekken. De gesprekken verliepen vlot en leuk, daar hadden we wederzijds een klik. En wij alle 4 vinden die klik belangrijker dan of we wel elkaars type zijn qua uiterlijk of niet.. is dat heel vreemd bij partnerruil?

We schelen ongeveer 5 a 6 jaar met die andere koppel en we zijn gewoon gemiddeld qua uiterlijk, het is echt niet zo dat ze afgrijselijk lelijk zijn of wat dan ook, het is gewoon niet onze type waar we normaal gesproken op vallen. Ik snap niet zo goed waarom ik het zo sterk verdedig dat we seks hebben gehad met een koppel waar we qua uiterlijk niet op zouden vallen.. is dat echt raar dan? (Als dat zo is, zeg het dan ook eerlijk)

@Marana-- dank je voor je uitgebreide antwoord, fijn dat jij je ervaring met mij deelt, het doet me goed om met een vrouw erover te praten die ook aan partnerruil doet. Ik merk dat ik er behoefte aan heb.

Zouden wij eerst aan onze zelfbeeld moeten werken? Want wij zijn beide onzeker over ons lichaam.

Wij zaten met zn vieren in hun slaapkamer op bed. Ik zou het de volgende keer niet anders willen, alleen misschien ook leuk geweest als ik en mn vriend ook even met elkaar bezig konden zijn. Dat is zeker bespreekbaar met die stel, alleen lieten wij het de eerste keer gewoon over ons heen komen. Dus qua setting vonden wij het allemaal goed afgestemd. Ze hadden alles al klaargezet, lichten gedimd, muziekje aan en ook liedjes van fifty shades of grey opgezet. Ze hadden het voor ons gevoel echt perfect en respectvol gedaan om onze eerste keer een fijne ervaring te geven.

Zou het zo zijn dat we onze eerste date rustiger aan had moeten doen? Mijn vriend had me al gewaarschuwd dat een date uitloop op seks, ergens had ik het idee dat het puur kennismaken zou zijn voor het echie en hooguit wat gezoend en gestreeld zou worden. Die stel vroeg ook telkens of we klaar waren voor de volgende stap. We stemden allemaal in en hebben er achteraf ook geen spijt van gehad.

Ik begrijp het hoe je het me uitlegd Marana-- je hebt daar ook gelijk in en mijn vriend zegt hetzelfde. Alleen voor de 2e keer heb ik liever dezelfde stel om het swingerswereldje me meer eigen te maken (snap je me een beetje?) Ik vond het een fijne ervaring met hun en de volgende keer zou vast ook fijn en respectvol zijn. Mijn vriend heeft liever een ander stel omdat hij een aantrekkelijker vrouw wil, maar ook precies wat je zegt, maar dan zegt hij het in woorden als "ik wil geen relatie met hun, wij zijn niet exclusief voor hun".

Ik weet niet wat "kan" in een swingerswereld, hoe zeg je bijvoorbeeld tegen een stel "nee ik wil niet meer met jullie daten" zonder dat je ze kwetst?
Alle reacties Link kopieren
Wauw, een hoop (nuttige) reacties die me opnieuw aan het denken doet zetten, bedankt! *pakt mn laptop erbij om het bij te kunnen houden*

@lollypopje, nee ik ken het boek niet, maar ik ga het zeker wel opzoeken. Ik hou wel van lezen en zeker als dit ons verder kan helpen. Voor mezelf geldt het denk ik heel erg dat ik mijn jaloezie niet op hem projecteer. Bedankt voor je advies. We gaan dat zeker gebruiken!

@Grenade, wij hadden ook afgesproken dat "nee" van 1 van ons 2 ook echt nee is zonder verdere discussies of dergelijke en buitenshuis houden we er beide aan, maar thuis merken we allebei dat er na de "nee" een "waarom" vraag zit.. oftewel, dat we toch aan elkaar uitleggen waarom de ene graag een "ja" heeft. Is het zo dat we thuis ook beter de "nee is nee" regel toepassen? maar zo spreken we dan toch nooit iets uit?

@SjakS, je hebt hier zeker een punt. Ik begrijp het ook steeds beter vanuit zijn kant. Maar hoe zeg je dan tegen die koppel "nee toch maar geen tweede keer?" Want na die date hebben we nog leuke chatgesprekken gehad en ergens rond kerst hadden we met zn vieren alweer een date in gedachte (waar mn vriend nu over twijfelt om het door te laten gaan of niet).

@Because misschien is mijn verhaal niet helemaal goed overgekomen, want achteraf had ik nog meer plezier aan die date gehad dan wij beide ten eerste dachten te hebben. Ik heb er heel erg van genoten. En sinds die date heeft het onze seksrelatie alleen maar een boost gegeven. Voorheen had ik ook niks te klagen hoor, maar we merken beide dat we nu weer net als 11 jaar terug meer moeite doen voor elkaar. maskertjes (extra verzorging), elkaar extra verleiden en flirten.. en dat geeft mij weer een extra boost om weer mn stoute lingerie uit de kast te trekken en initiatieven te nemen om hem extra te verleiden. We zaten qua relatie ook een tijdje in een sleur wat betreft ongelukkig op werk en dagelijkse routine.. Die date was een leuk uitstapje van de werkelijkheid! Het is zeker niet zo dat ik met de gevolgen zit, want ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen, mijn nieuwsgierigheid won het van mijn onzekerheid. Alleen denk ik nu dat mijn vriend juist onzeker erdoor is geworden?

@fiorerosa, hoe vaak heb jij al gedate? Jaloezie zou dus toch afnemen naarmate je meer ervaring opbouwt?
Ik weet niet of jullie je hebben aangemeld bij een swingerssite? Wij zijn begonnen met de wens voor een vrouw erbij, en we hebben ons toen aangemeld op een kleine swingerswebsite (excitant). Daar was toen de chat iedere avond actief, en ik heb in die chat echt heel veel vragen gesteld aan de meer ervaren swingers over echt van alles en nog wat. Zij gaven aan dat de kans dat we een vrouw alleen zouden vinden niet zo groot was (maar dat lukte ons toch vrij snel :proud: ) en gaandeweg kregen we steeds meer interesse in een date met vier. Juist omdat ik daar in die chat alles kon vragen en zoveel hoorde van de anderen. Dus ik snap je behoefte om erover te praten met anderen heel goed.

Wij zoeken samen een stel uit. Of een vrouw. We moeten ons er allebei goed bij voelen. Ik zou de afspraak dat 1 van jullie een stel mag uitzoeken loslaten, je moet allebei een klik voelen toch?
Een beetje jaloezie voelen is niet erg. Maar zorg er wel voor dat jullie het blijven bespreken met elkaar. En dat jullie luisteren naar elkaar. Dat als je partner nee zegt, jij je daar ook aan houdt, en andersom. Of als 1 van het andere stel nee zegt. Iedereen heeft altijd het recht om nee te zeggen, en het respect voor ieders nee is heel groot in de swingerswereld. Het is dus helemaal niet raar om te zeggen 'het was fijn, we hebben genoten van onze eerste swingerservaring met jullie, en we willen het nu graag met een ander stel ervaren'.

Persoonlijk heb ik graag seks met iemand die ik aantrekkelijk vind. Die aantrekkelijkheid zit m niet alleen in uiterlijk trouwens, een minder knap persoon kan ik ook heel aantrekkelijk vinden, als je de juiste klik voelt. Maar ik kan wel begrijpen dat het voor je vriend lastig is om seks te hebben met iemand die je niet zo aantrekkelijk vindt.

Het klinkt wel als een heel fijne eerste ervaring, mooi hoe dat andere stel jullie heeft meegenomen op dit pad, en steeds hebben afgetast of alles nog ok was. Heel goed eerste stel gekozen dus :)
Het is niet altijd zo dat je seks hebt bij de eerste date. Soms gebeurt er niets, soms gebeurt er alleen wat zoenen en voelen, soms heb je seks met je eigen partner en blijft het bij zoenen en voelen met het andere stel. En soms lig je binnen een uur heftige seks te hebben. Alles kan. En dat je de ene keer snel heftige seks hebt hoeft helemaal niet te betekenen dat dat de volgende keer ook weer zo gaat. Het belangrijkste is inderdaad dat je allemaal instemt met wat er gebeurd. En dat je ook echt eerlijk bent als jou gevraagd wordt of alles nog ok is.

Dat werken aan je zelfbeeld, volgens mij hoeft dat niet bewust. Mijn zelfbeeld is gegroeid tijdens het swingen. Het is heerlijk om te merken dat mensen die jij aantrekkelijk vindt, jou ook aantrekkelijk vinden. Om versierd te worden door een ander stel. Om complimenten te krijgen. Het maakt niet uit of je groot of klein bent of dik of dun, er zijn altijd mensen die juist daarop vallen.
@fiorerosa, hoe vaak heb jij al gedate? Jaloezie zou dus toch afnemen naarmate je meer ervaring opbouwt?

Wij zijn nu ongeveer 5 jaar geleden begonnen met ons te verdiepen in de swingers wereld. En zo'n 4 jaar geleden onze eerste date gehad, met een vrouw, daar hebben overigens wel geluk mee gehad. Want daarna nooit meer een vrouw "gevonden". Soms daten we 2x inde maand, soms een half jaar niet. Is ook geen moeten, het is willen.

Jaloezie kan soms ook wel iets moois zijn, en is iets natuurlijks. Maar zoals ik al zei, als ook dat bespreekbaar is, hoeft dat geen issue te zijn. Want ik kan ook heel erg genieten als ik zie dat mijn vriend geniet van iemand anders...

Maar wij zijn nog nooit apart op date geweest hè, maar dat is niet uitgesloten, alleen uitgesteld..
Alle reacties Link kopieren
Juist dat beetje jaloezie zorgt achteraf voor veel extra vuurwerk in bed. Zoiets zorgt er bij mij voor dat die beelden dan soms voorbij komen hetgeen dan voor heftige opwinding zorgt.
Vond het ook altijd lekker om wat over het vorige seksleven van vroegere vriendinnen te horen... Vooral in een relatie.. Beetje jaloezie is absoluut een trigger...
Alle reacties Link kopieren
niet in discussie over een "nee", maar uiteraard wel heel veel praten over het waarom. Leer je je zelf en je partner beter door kennen.
Alle reacties Link kopieren
@Marana-- Nee wij zijn via chatgirl bij die stel uitgekomen, is geen officiële swingerssite, maar mn vriend kende die website van voor mijn tijd. Over dat iemands aantrekkelijkheid niet alleen in uiterlijk zit, ben ik het dus helemaal mee eens! Wij vonden die stel aantrekkelijk qua klik. Voor mij is de klik veel belangrijker dan uiterlijk, mijn vriend had er iets meer moeite mee, maar het kon net zo goed aan wat anders liggen dat hij moeilijker klaar kwam. Voor hem was het ook een aparte ervaring om mij met een ander te zien. Achteraf hadden wij beide iets meer met elkaar willen spelen, dus dat zullen we zeker afspreken voor de volgende keer, misschien dat dat al reuze helpt. Al met al zijn we beide erg tevreden met onze eerste stel :) Het was een superfijne eerste keer waar we zeker geen spijt van hebben. Fijn om te horen dat swingen juist goed voor je zelfbeeld is, dat is dan een dikke pro swingen :D

@fiorerosa, Onze jaloezie is gelukkig bespreekbaar. Hij zegt bijvoorbeeld dat hij jaloers is dat hij een andere man ziet genieten met mij (terwijl hij daar voorheen altijd erover fantaseerde) en daarachteraan zegt hij meteen dan "dat is mijn mooi meisje, ze is van mij en ik mag haar pakken wanneer ik wil" *gevolgt door heftig lekker seks* Andersom heb ik ook behoorlijk met de vrouw (en man) genoten. Voor het eerst met een vrouw gezoend en met elkaars borsten gespeeld. Ik vond dat leuk om te doen (nooit geweten dat ik dat leuk zou vinden) en het is ook extra leuk dat ik mijn vriend daar zo leuk mee kan opgeilen.

@Macho, je hebt helemaal gelijk, sinds die date zijn we net als konijntjes bezig met elkaar! :D Voor ons heeft het tot nu toe ook echt als een positieve trigger gewerkt.

@Grenada, al dat praten heeft ons inderdaad nog dichter bij mekaar gebracht. Voorheen vond ik het echt een lastig onderwerp en klapte ik vaak dicht. Nu kunnen we op elk moment van de dag er heel open over praten :)
Wij hebben al een hele tijd verkering met 1 stel. Ik vind dat heel fijn, ik hoef niet zo nodig steeds een ander. Wij voelen ons allebei aangetrokken tot ze, dat was ook wel een voorwaarde eigenlijk. Ik wil en kan niet rollebollen met iemand waar ik niet warm van wordt.

Ik voel geen enkele jaloezie als ik mijn vriend met een andere vrouw of man zie. Ik voel wel jaloezie bij het idee dat mijn minnaar ook met andere vrouwen sekst. Ik ben dan bang dat hij een ander interessanter vindt en mij/ons niet meer wil.

Mijn vriend en ik praten veel. Vaak is er een roze wolk, soms bonje. Vallen en opstaan maar onder de streep dik in de plus.

Voor mijn vriend is het avontuur en zijn bi-seksuele kant ontdekken, voor mij is het iets wat ik altijd al voor me zag, 1 man is te weinig voor mij.
Macho schreef:
27-11-2018 12:53
Juist dat beetje jaloezie zorgt achteraf voor veel extra vuurwerk in bed. Zoiets zorgt er bij mij voor dat die beelden dan soms voorbij komen hetgeen dan voor heftige opwinding zorgt.
Vond het ook altijd lekker om wat over het vorige seksleven van vroegere vriendinnen te horen... Vooral in een relatie.. Beetje jaloezie is absoluut een trigger...
Ja zeker! Wanneer je die jaloezie en beetje toelaat, heb je een soort "extra motivatie" om te laten voelen, "je bent van mij"
@Rambutan

Klinkt misschien raar, maar hebben jullie het wel eens gehad over een club? Aan de ene kant is dat best even wennen, aan de andere kant... Je ziet veel mensen met dezelfde interesses en daar hoeft niks en mag veel.
En als je wel opgewonden bent, maar niks met een ander wilt is dat ook geen probleem.
De eerste keer vond ik zo spannend... ik heb een kwartier buiten gestaan voordat we naar binnen gingen. Maar eigenlijk vind het leuker om daar contacten op te doen dan via een site. En daar komt niemand voor een liefdes relatie, maar puur lichamelijke aantrekkingskracht.
Ik zeg niet dat je dit moet doen, maar het is een optie. Iedere swinger is anders..
kindrebel schreef:
27-11-2018 23:24

Ik voel geen enkele jaloezie als ik mijn vriend met een andere vrouw of man zie. Ik voel wel jaloezie bij het idee dat mijn minnaar ook met andere vrouwen sekst. Ik ben dan bang dat hij een ander interessanter vindt en mij/ons niet meer wil.



Je vraagt dus van dat stel exclusiviteit voor jullie vieren?
Marana-- schreef:
28-11-2018 18:21
Je vraagt dus van dat stel exclusiviteit voor jullie vieren?
Nee. Ik deal gewoon met de gevoelens die ik heb.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
27-11-2018 09:15
Als julie jaloezie voelen is jullie relatie volgens mij echt niet toe aan seks met andere mensen.
+100
Alle reacties Link kopieren
Waar wij benieuwd naar zijn is welke sites nu echt betrouwbaar zijn om als serieus stel te gaan zoeken naar een man, vrouw of ander koppel.

Voor ons is dit erg nieuw en heel onbekend. Erg fijn om deze chat gevonden te hebben en te zien dat het meer leeft dan we normaal horen om ons heen. Wij staan wel bekend als 'open-minded', onze vele vrienden, van zeer uiteenlopende leeftijden praten zelfs mee als we in een gesprek in die richting belanden, maar zodra je trio of swingen noemt blijft het bij ongemakkelijk lachen.

Pas recent hebben we onze eerste ervaring opgedaan. We raakten aan de praat met een goede alleenstaande vriendin en van het een kwam het ander. Op een avond heb ik (de man van het stel) haar gezoend, in de week erop verkenden we ongemakkelijk wat we met drie wilden, en uiteindelijk hebben we een paar keer met z'n drieën gevreeën. Mijn vrouw wist van zichzelf niet dat het vrijen met een andere vrouw zo lekker kon zijn en ze heeft zin in meer. Ik als man ben ook erg nieuwsgierig om mijn bi-kant te ontdekken. Samen met een man bij ons, of met een koppel.

Maar omdat we zo heel erg onbekend zijn met dit alles weten we niet goed waar te beginnen. We zijn achter in de 40 en hebben al 30 jaar een relatie samen. Beide vinden we het jammer dat we vroeger te weinig verkend hebben, maar nu zijn we klaar voor meer.
Het hele digitale daten, partner zoeken, Tinder, Badoo en de rest is nooit iets voor ons geweest.

Het meeste wat we vinden is gelijk duur in abonnement. Geen van de sites ziet er echt betrouwbaar uit. Eerder een methode om snel geld los te kloppen uit mensen die eigenlijk serieus willen zoeken. RegioSwingers is lijkt leuk, maar na het aanmaken van een gratis profiel, nog zonder foto, stroomt het toch al vol met reacties. Vele foute als we dat zo inschatten. Als je je tweede chat regel probeert in te tikken mag je gelijk al een abonnement nemen.

Wat zijn jullie adviezen? Waar beginnen we ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven