Abortus vraag

28-11-2018 17:42 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb vanmiddag een abortus ondergaan. Toen ik wakker werd na de narcose had ik geen buikpijn, de andere dames op de zaal wel en kregen ook een pijnstiller. Ik dacht de buikpijn komt waarschijnlijk later wel, maar nu dus nog niets. Alleen een lichtelijk trekkerig gevoel en wat bloedverlies. Aan de ene kant natuurlijk fijn, maar ik maak mij ook zorgen; er is mij namelijk verteld dat er bij een prille zwangerschap een kleine kans bestaat dat de curretage mislukt (ik was 5.5 weken zwanger). Ik moet over 3 weken voor de na -controle komen.

Zijn er meer dames die ook geen pijn hebben ervaren? Is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Het is ook nooit goed he.. Je hebt geen pijn, wees blij :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
28-11-2018 17:45
Het is ook nooit goed he.. Je hebt geen pijn, wees blij :)

Nou Maaike, lekker begripvol.

TO je kunt morgen even bellen en je vraag voorleggen. En anders komt dit zeker wel naar voren bij de controle.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
28-11-2018 17:52
Nou Maaike, lekker begripvol.

TO je kunt morgen even bellen en je vraag voorleggen. En anders komt dit zeker wel naar voren bij de controle.
Nee maar ff realistisch he, wij hebben geen idee. Geen pijn is altijd een goed teken.. Ik snap het probleem niet.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
28-11-2018 17:57
Nee maar ff realistisch he, wij hebben geen idee. Geen pijn is altijd een goed teken.. Ik snap het probleem niet.

Een abortus is voor veel vrouwen een ingrijpende gebeurtenis en als TO wat onzeker is dan te zeggen 'het is ook nooit goed' vind ik raar. Ik snap niet dat je je niet een beetje inkunt leven en het probleem niet ziet.
Maaique schreef:
28-11-2018 17:57
Nee maar ff realistisch he, wij hebben geen idee. Geen pijn is altijd een goed teken.. Ik snap het probleem niet.
Je kan toch lezen wat het probleem is: TO is bang dat de abortus misschien mislukt is. Dat ze daarom geen pijn heeft.

TO, bel morgen gewoon even.
Ik had nergens last van. Geen pijn of iets dergelijks. Ik weet niet meer of ik een narcose heb gekregen, maar misschien wel omdat tegen mij was gezegd dat ik heel misselijk zou worden. Dat was ook niet zo. Ik had alleen erge honger. Een nacontrole heb ik niet gehad. Ik had een overtijdsbehandeling met curettage. Geen echte abortus. Een overtijdsbehandeling gaat tot 6 weken dacht ik. Misschien zit het bij jou anders.
Hebben ze het gecheckt met een echo vooraf en achteraf?
Het is bij iedereen anders denk ik.

Ik heb begin dit jaar ook een abortus laten doen, zuig curettage.

Mij werd verteld dat je in het begin er niet zo heel veel last van zou hebben en dat binnen 3 tot 5 dagen bloed verlies en wat buikkramp kon optreden.

Ik heb de eerste dag idd nergens last van gehad, maar de dagen erop wel wat lichtelijke kramp en dag 3 idd bloedverlies.

De tabletten die ik bij de apotheek moest halen om dezelfde dag nog in te nemen om infecties enzo tegen te gaan konden als bij werking hebben diarree en misselijkheid.
Ik had alleen de diarree, maar dat was na 1x over.
Misselijk nooit geweest
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit een overtijdbehandeling gehad onder plaatselijke verdoving. Het deed alleen tijdens de curretage zelf even pijn, dus ik zou bij het wakker worden uit narcose ook geen pijn hebben gehad. Misschien stelt dat je gerust.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat dit bij seks??
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Hè meis, ik heb een abortus ondergaan zonder narcose ( curettage ).
Ik kreeg na de behandeling pas na een dag of 4/5 kramp. Daarna ging ik ook pas echt vloeien. Dit heeft toen nog 1,5 week geduurd, ik was 6 weken.

Ik maakte me ook zorgen maar was normaal zeiden ze. Ik heb wel verteld tegen ze dat ze dat in het voorgesprek hadden kunnen melden.

Veel succes, ik vond het heel erg meevallen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik was op zoek naar ervaringen en enige geruststelling, vandaar dat ik dit topic heb geopend.

Ik heb een echo vooraf gehad deze gaf 5.5 week aan. Achteraf niet, misschien is dit tijdens de narcose gebeurd? Wel heb ik gevraagd of het goed was gegaan en gelukt was. De verpleegkundige gaf aan van wel.

Ik heb inderdaad een overtijdsbehandeling gehad (sorry voor de verkeerde woordkeuze), was minder dan 16 dagen overtijd. Misschien zit daar inderdaad wel het verschil.

Ik wacht nog even af.
Alle reacties Link kopieren
Echo doen ze direct daarna om te checken of alles weg is. Ik denk dat je inderdaad nog onder narcose was toen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
28-11-2018 18:39
Waarom staat dit bij seks??

Ik ben niet zo lang actief op dit forum en zag dit achteraf zelf ook, weet niet hoe ik dit kan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
pip-321 wijzigde dit bericht op 08-10-2019 19:04
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-12-2018 20:25
Reden: ongepast - verzoek om eigen topic te openen
99.56% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Echt werkelijk. :facepalm:

Ik heb een tijd lang ook zo gedacht Manlief. Zo meekregen vanuit opvoeding en omgeving en dat overgenomen. Ik schaam me er nog altijd diep voor.
Door het forummen heb ik mijn aha-moment gehad, en ik hoop van harte dat jij dat ook ooit nog krijgt.
.
Alle reacties Link kopieren
Leg eens uit. Want daar sta ik open voor. Zie één na laatste alinea.
.
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
06-12-2018 17:23
Leg eens uit. Want daar sta ik open voor. Zie één na laatste alinea.

Dat valt niet uit te leggen. Ga ervaringsverhalen lezen en probeer je in anderen te verplaatsen.
Realiseer je, dat niet leven ook in het belang van het kind in wording kan zijn. En dat vaak ook is.
De abortus van de één doet niets af aan het verdriet van de ander die wel een kinderwens heeft die niet vervuld wordt. Net als dat het in leven blijven van de één met doodswens niks toevoegt of afdoet aan de tragiek van het ongewenst vroegtijdig overlijden van de ander.
.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Manlief, wat een ongepast bericht.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
06-12-2018 17:28
Dat valt niet uit te leggen. Ga ervaringsverhalen lezen en probeer je in anderen te verplaatsen.
Realiseer je, dat niet leven ook in het belang van het kind in wording kan zijn. En dat vaak ook is.
De abortus van de één doet niets af aan het verdriet van de ander die wel een kinderwens heeft die niet vervuld wordt. Net als dat het in leven blijven van de één met doodswens niks toevoegt of afdoet aan de tragiek van het ongewenst vroegtijdig overlijden van de ander.
Dit. Liever een overtijdbehandeling of vroege abortus dan een niet gewenst kind dat op moet groeien in een niet stabiele situatie.
TO : ik ben zelf nooit ongewenst zwanger geweest, maar ik denk dat je echt wel op de behandeling kan vertrouwen. Als je echt blijft twijfelen zou ik proberen om de nacontrole eerder te krijgen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Manlief schreef:
06-12-2018 17:23
Leg eens uit. Want daar sta ik open voor. Zie één na laatste alinea.
Omdat sommige mensen geen kinderen kunnen krijgen, moeten anderen ongewenste zwangerschappen doorzetten?

Klinkt zo logisch!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Manlief, open hier een apart topic over en vraag in het centraal moderatortopic of de laatste reacties daar naartoe kunnen worden verplaatst. Dit topic is echt ongepast
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
06-12-2018 17:48
Manlief, open hier een apart topic over en vraag in het centraal moderatortopic of de laatste reacties daar naartoe kunnen worden verplaatst. Dit topic is echt ongepast

Goed idee ja.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven