Help bang voor hiv en hepatitis

03-12-2018 10:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vorige week dinsdag heb ik voor het eerst sinds mijn vorige relatie uit is gegaan (14 maanden geleden) weer sex gehad.

Uiteraard met condoom! Maar na afloop bleef het condoom in mij.
Dit is in mijn vorige relatie van 12 jaar nog nooit gebeurt! En ik ben nu best wel in paniek.

De sex was dus veilig, maar doordat het condoom achter bleef en pas zn 20min later eruit kwam ben ik bang dat er dus toch sperma etc in mij is gekomen. Een "gewone" soa kan ik daardoor uiteraard ook op gelopen hebben en daar ga ik mij over 2 weken meteen voor laten testen. En mocht ik dat hebben tja dat is klote, maar daar zijn medicijnen voor.

Maar mijn grootste angst is nu hiv of hepatitis! Doordat er waarschijnlijk toch sperma in mij is gekomen. Het zweet breekt me al uit door alleen de gedachten!

Ik baal er zo ontzettend van en voel me ook zo stom ofzo! 12 jaar lang sinds van 15e jaar 1 partner gehad (overigens ook de enige bedpartner die ik ooit heb/had gehad. En Heb ik na 2 maanden daten eindelijk wat meer vertrouwen in de band en dan gebeurt dit! Ik ben echt ontzettend bang dat ik HIV of hepatitis heb.

Ik heb sinds gister ook keelpijn!

Maak mij echt zorgen. Zeker omdat ik ook 2 kleine kindjes heb.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je bedpartner hiv of hepatitis?
Alle reacties Link kopieren
Heeft je sekspartner HIV of andere SOA's dan?

Zo niet dan is er eigenlijk geen enkele reden tot paniek. De kans dat iemand een SOA heeft is sowieso al niet groot en vrijwel alle SOA's zijn goed te behandelen.

HIV: alleen als degene besmet is loop je een heel erg klein risico. De kans dat iemand besmet is is heel erg klein en ALS diegene al besmet is is de kans dat jij het ook krijgt minder dan 1%. Dus als jij van deze ene keer seks HIV hebt gekregen dan moet je wel heel veel pech hebben gehad.

Ik snap dat het schrikken is, maar ik zou me als ik jou was niet zo druk maken.

En als laatste: testen op SOA's heeft nog geen zin na 2 weken omdat het bij een aantal SOA's veel langer duurt voordat ze detecteerbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Aanvulling: als je partner wel HIV besmet is dan kun je binnen een bepaalde tijd vragen om een PEP kuur die het risico aanzienlijk verkleind dat je HIV krijgt.
Alle reacties Link kopieren
De kans om bij heterocontacten met HIV besmet te worden is zeer klein. Andere SOA’s liggen wel op de loer.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
De vraag die rest: hoe bedoel je dat er 20 min een condoom in je heeft gehangen?
Allereerst: geen paniek! De kans op HIV via heteroseks is minimaal. Zeker als je een autochtone vrouw bent die seks heeft met een autochtone man die het niet ook met mannen doet.

Statistisch gezien is de kans dat je iets ernstigs oploopt bijzonder klein. De meer voorkomende geslachtsziekten zijn grotendeels te genezen en voor de rest zeker goed te behandelen.

We zijn imo behoorlijk doorgeschoten in onze angst voor HIV hier in Nederland. Voordat je jezelf gek maakt, praat eens met je bedgenoot en vraag hem naar zijn seksverleden. Dan kun je al een aardige inschatting maken.

Ik vind dit wel een verhelderend overzicht: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... ext/totaal
Eens met Erizon.

Ik begrijp je paniek wel vanuit jouw gedachtewereld, maar bij de GGD zullen ze je een beetje lief toelachen. De kans op een SOA is al erg klein, en hiv is vrijwel uitgesloten. Je zal eerder de jackpot van de staatsloterij winnen.

Bel maar eens met de GGD.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reactie.

Hij denkt dat hij niets heeft. We hebben het al vaker over het doen van een soatest gedaan, maar die hadden we nog niet gedaan vandaar het gebruik vd condoom.

Hij heeft wel meerdere "scharrels" grhad voordat wij gingen daten. Des te meer reden om die condoom te gebruiken.

Hij denkt dat hij niks heeft, omdat hij nog nooit ergens last van heeft gehad, maar zeker weten doet hij het niet.

Hij is nu op vakantie en daarna gaat hij meteen een test doen zodat hopelijk mijn gestress eerder stopt.

Het zweet breekt me gewoon uit van angst pff.
Alle reacties Link kopieren
123helpaub schreef:
03-12-2018 12:34
Bedankt allemaal voor de reactie.

Hij denkt dat hij niets heeft. We hebben het al vaker over het doen van een soatest gedaan, maar die hadden we nog niet gedaan vandaar het gebruik vd condoom.

Hij heeft wel meerdere "scharrels" grhad voordat wij gingen daten. Des te meer reden om die condoom te gebruiken.

Hij denkt dat hij niks heeft, omdat hij nog nooit ergens last van heeft gehad, maar zeker weten doet hij het niet.

Hij is nu op vakantie en daarna gaat hij meteen een test doen zodat hopelijk mijn gestress eerder stopt.

Het zweet breekt me gewoon uit van angst pff.
Ik denk dat de kans op een zwangerschap door in de toekomst condoom weg te laten (want zo lees ik het, dat je dat wilt als de soa testen negatief blijken) groter is dan nu de kans op hiv. Je date twee maanden, lijkt me héél verstandig condooms te blijven gebruiken (#gaat weer van de stoel af van betweter :facepalm: )
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
03-12-2018 10:56
Allereerst: geen paniek! De kans op HIV via heteroseks is minimaal. Zeker als je een autochtone vrouw bent die seks heeft met een autochtone man die het niet ook met mannen doet.

Statistisch gezien is de kans dat je iets ernstigs oploopt bijzonder klein. De meer voorkomende geslachtsziekten zijn grotendeels te genezen en voor de rest zeker goed te behandelen.

We zijn imo behoorlijk doorgeschoten in onze angst voor HIV hier in Nederland. Voordat je jezelf gek maakt, praat eens met je bedgenoot en vraag hem naar zijn seksverleden. Dan kun je al een aardige inschatting maken.

Ik vind dit wel een verhelderend overzicht: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... ext/totaal
Ik snap niet wat het verschil tussen allochtone en autochtone is als het gaat om besmetting met HIV??
Alle reacties Link kopieren
Als jij zeker weet dat je date al besmet is met HIV dan kan jij voor een PEP behandeling gaan. Het moet binnen 72 uur gebeuren.
https://mantotman.nl/nl/alles-over-mann ... ehandeling
Uit dezelfde website:
Een ondetecteerbare viral load vormt een extra bescherming bovenop het condoom. Succesvolle hiv-behandeling zorgt ervoor dat de hoeveelheid virus in het bloed (viral load) ondetecteerbaar wordt. Is dit 6 maanden het geval, dan wordt hiv niet meer overdragen tijdens seks. Mocht het condoom scheuren of afglijden, dan is er geen reden tot paniek.
123helpaub schreef:
03-12-2018 12:34
Hij is nu op vakantie en daarna gaat hij meteen een test doen zodat hopelijk mijn gestress eerder stopt.

Het zweet breekt me gewoon uit van angst pff.
Ga je zelf ook een SOA-test doen? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! In elk geval geen prettige ervaring, omdat je er zelf niets kan aan doen en alle mogelijke voorzorgen nam. Die jongen heeft je belazerd door te lang in jou te blijven na de daad tot zijn erectie weg was en het condoom zo in jou achter bleef.
Brunette84 schreef:
03-12-2018 13:40
Ik snap niet wat het verschil tussen allochtone en autochtone is als het gaat om besmetting met HIV??
In allochtonië en de gay-scene heerst meer AIDS.
Brunette84 schreef:
03-12-2018 13:40
Ik snap niet wat het verschil tussen allochtone en autochtone is als het gaat om besmetting met HIV??
.
Statistisch gezien is daar zeker een verschil Brunette. Kijk de cijfers er maar eens op na.
Alle reacties Link kopieren
@ TS of To Beste wat je kunt doen een soa test, dan heb je iig zekerheid.

Tegenwoordig doen ze alleen HIV testen als je ‘scharrel’ uit een risico land komt.

En wat betreft Soa’s hoef je niet elke Soa te voelen als man zijnde.
dus het feit dat hij aangeeft nergens last van te hebben zegt vrij weinig.

Reactie bij de vrouw is vaak anders...

Better safe than Sorry.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Charles_Gentle28 schreef:
03-12-2018 13:56
Ga je zelf ook een SOA-test doen? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! In elk geval geen prettige ervaring, omdat je er zelf niets kan aan doen en alle mogelijke voorzorgen nam. Die jongen heeft je belazerd door te lang in jou te blijven na de daad tot zijn erectie weg was en het condoom zo in jou achter bleef.
Om dit nou belazerd te noemen? Hij heeft dit toch niet expres gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Charles_Gentle28 schreef:
03-12-2018 13:56
Ga je zelf ook een SOA-test doen? Hopelijk krijg je snel duidelijkheid! In elk geval geen prettige ervaring, omdat je er zelf niets kan aan doen en alle mogelijke voorzorgen nam. Die jongen heeft je belazerd door te lang in jou te blijven na de daad tot zijn erectie weg was en het condoom zo in jou achter bleef.
Ja ik ga zelf ook een soatest doen, maar ik moet langer wachten dan hem ivm incubatietijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat hij mij heeft belazerd... gewoon een ongelukkig foutje ofzo... zenuwen misschien haha!

Ik ga zelf zsm ook een test doen, maar mocht het zo zijn dat hij een soa/hiv/hepatitis heeft dan is de incubatietijd bij hem al voorbij... ook als zijn uitslag goed is dan doe ik alsnog zelf ook een test.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat hij mij heeft belazerd... gewoon een ongelukkig foutje ofzo... zenuwen misschien haha!

Ik ga zelf zsm ook een test doen, maar mocht het zo zijn dat hij een soa/hiv/hepatitis heeft dan is de incubatietijd bij hem al voorbij... ook als zijn uitslag goed is dan doe ik alsnog zelf ook een test.
Hij heeft bewust een condoom omgedaan, zodra hij klaargekomen was en zich terugtrok uit jou, had jij dus meteen kunnen opmerken dat het condoom niet meegekomen was. Ik begrijp niet hoe jullie daar 20(!) minuten later pas achter kwamen.

Het enige wat je nu kunt doen is een SOA- en zwangerschapstest doen en hopen dat het allemaal negatief is.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
03-12-2018 16:02
Hij heeft bewust een condoom omgedaan, zodra hij klaargekomen was en zich terugtrok uit jou, had jij dus meteen kunnen opmerken dat het condoom niet meegekomen was. Ik begrijp niet hoe jullie daar 20(!) minuten later pas achter kwamen.

Het enige wat je nu kunt doen is een SOA- en zwangerschapstest doen en hopen dat het allemaal negatief is.
:worship: :hihi:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kwamen we er niet pas 20 minuten later achter! We kwamen er meteen achter, alleen moet je die er wel vanzelf uitkomen. Als je gaat graaien dan gaat die dalijk alleen maar hoger zitten!
Oemayra schreef:
03-12-2018 14:49
Om dit nou belazerd te noemen? Hij heeft dit toch niet expres gedaan.
Wat Lise schreef. Hij heeft in het verleden al meerdere scharrels gehad en hoort best te weten hoe seks in elkaar zit. Een attente man gaat er voorzichtiger mee om en haalt het condoom eraf als hij is klaargekomen.
Alle reacties Link kopieren
123helpaub schreef:
03-12-2018 16:09
Natuurlijk kwamen we er niet pas 20 minuten later achter! We kwamen er meteen achter, alleen moet je die er wel vanzelf uitkomen. Als je gaat graaien dan gaat die dalijk alleen maar hoger zitten!
Ehm... Je vagina is maar ongeveer een vinger diep hoor. Gewoon even vissen.
Well behaved women rarely make history.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven