Hoe vertellen?

16-12-2018 17:22 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar geleden bleek tijdens mijn uitstrijkje dat ik HPV heb.

Nu heb ik een hele leuke man ontmoet, maar/en het moment is daar...ik moet het hem gaan vertellen.

Ik zie er huizenhoog tegenop, want straks is het een deal-breaker...

Hebben jullie het ooit verteld aan iemand? Hoe zei je het en vooral, hoe reageerde hij?

Alvast heel erg bedankt.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Als het een deal-breaker is, loopt het uiteindelijk toch stuk.
Wees eerlijk.
Gewoon vertellen met wat achtergrondinfo, al vind ik de info vooral onduidelijk en tegenstrijdig. De meeste (mannen) hebben geen idee wat het is. Het wordt niet eens als SOA gezien. Wellicht is het HPV allang weer bij je verdwenen, kan je niet eerst zelf een hertest laten doen?
Mannen hebben daar toch geen last van? Of wel?
Je zou ook gewoon een condoom kunnen gebruiken, dan bescherm je je tevens van wat hij allemaal met zich meedraagt.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap ook niet waarom je het wil vertellen. Het is een jaar later, dikke kans dat je lichaam het hpv al opgeruimd heeft

Als antwoord op je vraag: nee ik heb het nooit verteld. Het is nooit bij me opgekomen dat te vertellen, het is geen soa immers. En na mijn 2e uitstrijkje was alles goed dus is het virus verdwenen uit mn lijf
Zo ongeveer iedereen heeft een keer HPV in z’n leven. Gaat vanzelf weer weg. Ik zou niet weten waarom je dat moet vertellen aan een date.
redbulletje schreef:
16-12-2018 17:35
Mannen hebben daar toch geen last van? Of wel?
Er schijnt een link met peniskanker te zijn, en een man kan het op een volgende sekspartner overbrengen. Ik weet niet of een condoom beschermt, tegen overbrengen van man op vrouw in ieder geval niet.
Alle reacties Link kopieren
Als er hpv is vastgesteld, moet je toch een vervolgafspraak plannen bij je dokter om te zien of het inderdaad weg is, of erger is geworden? Wat vreemd dat dat blijkbaar niet is gebeurd...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou het een dealbreker zijn?
.
Ambrozijn schreef:
16-12-2018 18:11
Als er hpv is vastgesteld, moet je toch een vervolgafspraak plannen bij je dokter om te zien of het inderdaad weg is, of erger is geworden? Wat vreemd dat dat blijkbaar niet is gebeurd...
Na, ik meen, 3 maanden mag je een hertest doen, navraag bij RIVM leerde echter dat niet wordt gekeken naar aanwezigheid van HPV maar naar onrustige/afwijkende cellen.
Alle reacties Link kopieren
Ambrozijn schreef:
16-12-2018 18:11
Als er hpv is vastgesteld, moet je toch een vervolgafspraak plannen bij je dokter om te zien of het inderdaad weg is, of erger is geworden? Wat vreemd dat dat blijkbaar niet is gebeurd...
Is ook gebeurd, maar dan testen ze niet nogmaals op HPV.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
Sugar¹ schreef:
16-12-2018 18:20
Na, ik meen, 3 maanden mag je een hertest doen, navraag bij RIVM leerde echter dat niet wordt gekeken naar aanwezigheid van HPV maar naar onrustige/afwijkende cellen.
Oh dat is heel anders dan toen ik het had! Ik had hertest na 6 maanden, en dan nog een aantal vervolgafspraken om te kijken naar - idd - onrustige/afwijkende cellen.
Heb wel een vreselijk overbezorgde huisarts :)
Alle reacties Link kopieren
Onnozele man hier: wat is hpv?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
16-12-2018 18:40
Onnozele man hier: wat is hpv?
Het virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken. Waar vrouwen vanaf hun 30e iedere 5 jaar een uitstrijkje voor moeten maken. En meiden vanaf 12 jaar nu voor ingeënt worden.
anoniem_370175 wijzigde dit bericht op 16-12-2018 18:54
Reden: Aanvulling
9.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Volgens mijn OBGYN heeft zowat iedereen die virus. Het wordt sexueel overgedragen maar is geen soa.
Het heeft geen nut om dat aan je vriend te vertellen. Grote kans dat je hem daardoor bang maakt om niks.
Kukita-Del-Barrio schreef:
16-12-2018 19:32
Volgens mijn OBGYN heeft zowat iedereen die virus.
Alleen toch als je onbeschermde seks hebt?
redbulletje schreef:
16-12-2018 19:35
Alleen toch als je onbeschermde seks hebt?
Ja, en als je maagd bent.
Buiten die 2 groepen heeft bijna iedereen t virus ooit in zijn leven opgelopen.
redbulletje schreef:
16-12-2018 19:35
Alleen toch als je onbeschermde seks hebt?
Neehee, er helpt geen condoom tegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet vertellen, waarschijnlijk maak je die man bang om niks want vele mannen (en een deel vrouwen) weten niet eens wat het is.

Sowieso zou je jezelf kunnen opnieuw laten testen en misschien is het virus ondertussen verdwenen en maak je je sowieso druk om niks.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft vrijwel iedereen die meerdere seksuele contacten heeft gehad HPV. Condooms beschermen er ook niet tegen.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-12-2018 17:35
Mannen hebben daar toch geen last van? Of wel?
Het kan zijn dat je er peniskanker van krijgt. Mijn uroloog bij het Anthoni van Leeuwenhoek sluit het niet uit, maar de aandoening komt weinig voor.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
16-12-2018 19:58
Het kan zijn dat je er peniskanker van krijgt. Mijn uroloog bij het Anthoni van Leeuwenhoek sluit het niet uit, maar de aandoening komt weinig voor.
Het schijnt dat dat vooral gebeurd als je als immunocompromised bent, als je bv AIDS hebt.
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
Alle reacties Link kopieren
NowThen schreef:
16-12-2018 20:57
Het schijnt dat dat vooral gebeurd als je als immunocompromised bent, als je bv AIDS hebt.
Ik heb geen HIV, wel peniskanker.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven