risico?

17-12-2018 10:48 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

risico?

Totaal aantal stemmen: 62

ja (15%)
nee (85%)
anoniem_380220 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 17:37
Reden: .
99.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij had je wat beter op moeten letten bij de lessen biologie :)
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp perfect hoe de biologie in elkaar zit, maar het internet staat vol met sites die zeggen dat je zwanger kunt raken wanneer er zaadcellen, zelfs voorvocht in de buurt van de vagina komen
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik, alles wat op internet staat is altijd waar!
Alle reacties Link kopieren
Yep dat is mogelijk maar de kans is zeer klein. Het moeten dan superhelden zijn die door de hindernissen zwemmen. Morning afterpil op voorraad hebben is zeker handig.
fleur98 schreef:
17-12-2018 10:57
ik begrijp perfect hoe de biologie in elkaar zit, maar het internet staat vol met sites die zeggen dat je zwanger kunt raken wanneer er zaadcellen, zelfs voorvocht in de buurt van de vagina komen
In de buurt zelfs..... staan er ook afstanden bij vermeld vanaf welke lengte het kritiek wordt?
Als die spermacel in het voorvocht vanaf je clitoris helemaal door je vagina langs alle afweersystemen je baarmoeder bereikt en daar een eicel bevrucht, verdient ie het ook.
Alle reacties Link kopieren
niet alles nee, maar op de site van planned parenthood, wat een belangrijke organisatie is in Amerika voor preventie van zwangerschappen en soa's, staat dit ook
Alle reacties Link kopieren
Enjoying schreef:
17-12-2018 10:59
Yep dat is mogelijk maar de kans is zeer klein. Het moeten dan superhelden zijn die door de hindernissen zwemmen. Morning afterpil op voorraad hebben is zeker handig.
jij vindt dus dat ik er best een neem?
Alle reacties Link kopieren
Je wordt niet zwanger van dingen in de buurt van je vagina. Je wordt zwanger van zaadcellen in je vagina.

Zaadcellen komen in je vagina door sperma, of door voorvocht. 'Voor het zingen de kerk uit' is dus niet veilig, want inderdaad kunnen er in het voorvocht al zaadcellen zitten, ook als hij niet in je klaarkomt.

En als hij buiten je vagina klaarkomt, en daarna met z'n vingers naar binnen gaat, dan kan hij ook spermacellen naar binnen brengen.

Maar van voorzocht buiten je vagina, met een slip aan, wordt je echt niet zwanger. Ook niet als het internet zegt dat dat wel kan.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
17-12-2018 11:00
Als die spermacel in het voorvocht vanaf je clitoris helemaal door je vagina langs alle afweersystemen je baarmoeder bereikt en daar een eicel bevrucht, verdient ie het ook.
:rofl: :rofl:
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
hij is denk ik niet met zijn vingers naar binnen geweest, ik ben niet in aanraking gekomen met sperma. De enige mogelijkheid is voorvocht.
ik ben trouwens ook aan de pil, maar omdat ik steeds bang ben dat ik dat mini pilletje heb laten vallen, ipv ingeslikt te hebben, hebben we seks met condoom, just in case
Alle reacties Link kopieren
fleur98 schreef:
17-12-2018 11:01
jij vindt dus dat ik er best een neem?
De kans is zeer klein dus nee. Misschien zit je zelfs niet in je vruchtbare periode en dan moet je u zeker niet druk maken.
Alle reacties Link kopieren
wat ik me nu even afvraag (ja sorry, maar ben het me echt aan het voorstellen). Heb je echt dat vuile condoom met water zitten vullen om te kijken of het lekte?

En doe je dat elke keer? Of alleen deze keer? Want als je dat elke keer doet dan zou ik toch echt gaan voor een andere vorm van anticonceptie want dan heb je overduidelijk geen vertrouwen in condooms.
Alle reacties Link kopieren
fleur98 schreef:
17-12-2018 11:00
niet alles nee, maar op de site van planned parenthood, wat een belangrijke organisatie is in Amerika voor preventie van zwangerschappen en soa's, staat dit ook
Planned parenthood is een zwaar gristelijke organisatie die tegen seks voor het huwelijk is en mordicus tegen abortus.

Religekkies moet je nooit serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
florence13 schreef:
17-12-2018 11:12
wat ik me nu even afvraag (ja sorry, maar ben het me echt aan het voorstellen). Heb je echt dat vuile condoom met water zitten vullen om te kijken of het lekte?

En doe je dat elke keer? Of alleen deze keer? Want als je dat elke keer doet dan zou ik toch echt gaan voor een andere vorm van anticonceptie want dan heb je overduidelijk geen vertrouwen in condooms.
we hebben normaal seks zonder condoom omdat ik aan de pil ben. maar zoals ik zei, ben ik bang dat ik het telkens laat vallen dat pilletje (overthinking) dus hebben we een condoom gebruikt. en ja je hoort zo vaak dat de condoom gescheurd is, dus wou het even checken
Alle reacties Link kopieren
fleur98 schreef:
17-12-2018 11:10

ik ben trouwens ook aan de pil, maar omdat ik steeds bang ben dat ik dat mini pilletje heb laten vallen, ipv ingeslikt te hebben, hebben we seks met condoom, just in case

:facepalm:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik dit allemaal zo lees, zou ik me niet al te veel zorgen maken als ik jou was :)
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
17-12-2018 11:15
:facepalm:
ik kan het echt niet helpen haha, ik vertrouw mezelf niet
fleur98 schreef:
17-12-2018 11:16
ik kan het echt niet helpen haha, ik vertrouw mezelf niet
Uiteindelijk is het beter om te voorzichtig ermee te zijn dan te laks hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hallo zeg, je weet toch wel of je een pilletje laat vallen of dat je 'm in je mond stopt en doorslikt? Dit klinkt echt te leip.
Ga terug naar de huisarts en neem de prikpil of een staafje.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
17-12-2018 11:14
Planned parenthood is een zwaar gristelijke organisatie die tegen seks voor het huwelijk is en mordicus tegen abortus.

Religekkies moet je nooit serieus nemen.
Hoe kom je daar nu bij? Planned parenthood geeft seksuele voorlichting, verstrekt anticonceptie en voert abortussen uit. De religekkies waar jij het over hebt zijn degenen die tégen planned parenthood demonstreren en ervoor gezorgd hebben dat Trump financiering ervan wilde stopzetten.


Maar TO, je bent aan de pil, hij is niet eens ín je klaargekomen en toch maak je je zorgen. Ben je hier echt wel aan toe?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
fleur98 schreef:
17-12-2018 10:57
ik begrijp perfect hoe de biologie in elkaar zit, maar het internet staat vol met sites die zeggen dat je zwanger kunt raken wanneer er zaadcellen, zelfs voorvocht in de buurt van de vagina komen
En met sites die zeggen dat je van vaccineren autistisch wordt, dat je van bitcoins rijk wordt, dat 9/11 een inside job was, etc etc
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
17-12-2018 11:22
Hoe kom je daar nu bij? Planned parenthood geeft seksuele voorlichting, verstrekt anticonceptie en voert abortussen uit. De religekkies waar jij het over hebt zijn degenen die tégen planned parenthood demonstreren en ervoor gezorgd hebben dat Trump financiering ervan wilde stopzetten.


Maar TO, je bent aan de pil, hij is niet eens ín je klaargekomen en toch maak je je zorgen. Ben je hier echt wel aan toe?
ik heb gewoon vorige maand een beetje met schrik gezeten omdat ik een pil vergeten was en gewoon seks heb gehad zonder condoom. ik werd wel ongesteld in de stopweek en heb 3 weken na de seks een test gedaan en die was negatief. dus nu wou ik absoluut geen fouten meer maken, omdat ik niet weer in de stress wil zitten.

maar dus algemene conclusie is dat er niets aan de hand is? zelfs al zou ik de pil niet nemen?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
17-12-2018 11:14
Planned parenthood is een zwaar gristelijke organisatie die tegen seks voor het huwelijk is en mordicus tegen abortus.

Religekkies moet je nooit serieus nemen.
Grappig dan dat juist die gristelijke organisaties zo tegen Planned Parenthood zijn.

Weet je zeker waar de klepel hangt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven