Hij heeft een hoger libido

21-12-2018 13:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben een vrouw van 27 en heb ondertussen een relatie van 1,5 jaar met mijn vriend.
Sinds ongeveer 7 maanden wonen we samen. Hiervoor hadden we een long distance relatie.
Hij heeft altijd al een hoger libido gehad als mij maar dit viel nooit op omdat we mekaar soms maar 1 of 2 keer per maand zagen.
Nu we samenwonen wordt dit uiteraard ook duidelijk.

Er is voor mij geen specifieke reden voor mijn lagere libido, dit is gewoon altijd zo geweest. Met laag bedoel ik dat ik gerust met 2 of 1 keer per week toekom. De laatste tijd voel ik best wat frustraties van ons beide en ik weet niet zo goed wat ik eraan moet doen of soms zelfs wat ik ervan moet denken.

Hij zegt bv dat ik hem te vaak afwijs en dat hij dus zelfs geen zin meer heeft om het nog te proberen. Ik geef eerlijk toe dat ik hem inderdaad soms afwijs maar dit is zeker niet standaard. En daar wil ik ook over kwijt dat ik bv soms wat meer nodig heb dan wat gefrutsel aan mijn tepel om in de mood te komen. Ik heb al geprobeerd om er met hem over te praten dat ik bv wel wat opgewarmd wil worden en dat bedoel ik niet alleen voor de 'daad' zelf. Mekaar teasen door de dag bv. Als mijn vriend de badkamer ingaat gaat de deur bv altijd op slot. Ik heb mijn vriend buiten de seks nog nooit naakt gezien en in die 1.5 jaar samenzijn hebben we bv 1 keer samen gedoucht. En dat zijn nu net dingen die ik wel belangrijk vind en die dus ook toedragen tot een gezond seksleven (in mijn geval dan).

Ik voel me dus momenteel best gestresseerd als ik aan seks denk, omdat ik een zeker druk voel. Daardoor raken we beide gefrustreerd denk ik en gaat het dus neerwaarts.

Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik ook niet altijd even tevreden ben over de seks en ik ben er me van bewust dat communicatie daarin key is maar laat dat nu juist een van onze struikelblokken zijn.

Hebben jullie ervaring of tips?
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk bedoel je dat je in het algemeen wat meer intimiteit mist? Een knuffel, of zoen tussendoor? En heb je hem wel eens gevraagd om samen te douchen? Misschien helpt het als je zelf wat meer initiatief neemt hierin. Dat hij dan ook wat meer loskomt.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met krukje306.

En wat betreft de kwaliteit waar je het in je laatste alinea over hebt: wat kan je zelf doen om het te verbeteren? Communicatie is key, maar een actieve(re) rol aannemen (voor zover je deze nog niet hebt) heeft waarschijnlijk veel meer effect. En dan komt het vanzelf uit jezelf.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
Libido schijnt niet te bestaan of in ieder geval niet zo absoluut te zijn alsof je het als meeteenheid kan gebruiken. En je partner en jij zijn daar een mooi voorbeeld van. Zijn wens is, zo te lezen, vooral dat hij je vaker wil neuken. Maar zijn behoefte aan fijne seks voor jullie beiden is kennelijk niet zo groot. Zijn behoefte aan lichamelijkheid, openheid, samen zijn, fysieke intimiteit, klinkt aanzienlijk lager en zelfs wat problematisch. Dat je elkaar na 1,5 jaar nooit naakt hebt gezien buiten seks zou ik minstens bijzonder vinden.

Het lijkt me voor jullie communicatie een gied begin om de complexiteit van lichamelijkheid, intimiteit, liefde, seks niet te reduceren tot hoe vaak ieder wil neuken.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Overigens, samen douchen zonder elkaar naakt te zien is wel bijzonder
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ga het gesprek aan met hem. Hoe kan hij weten wat jij wilt als jij hem niks zegt?
Alle reacties Link kopieren
Bespreekbaar maken dat jij intimiteit mist en daardoor ook minder zin in seks hebt.

Als hij meer seks in de week wil dan zal hij er ook moeite voor moeten doen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-12-2018 03:50
Overigens, samen douchen zonder elkaar naakt te zien is wel bijzonder
Ik moet er geen tekening bij maken wat er onder de douche dan gebeurt denk ik 😁
Alle reacties Link kopieren
Coffeeaddicted schreef:
22-12-2018 11:40
Ik moet er geen tekening bij maken wat er onder de douche dan gebeurt denk ik 😁
Ah, ok :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben gelijk. Ik moet een gesprek aangaan. Maar dit zal ik zeer voorzichtig
moeten aanpakken ivm met mekaar zien enzo. Omdat ik denk dat er toch een serieuze reden moet zijn dat hij zich daar (nog) niet goed bij voelt.
Ik heb wel een paar keer geprobeerd van hem te vragen bij mij in de badkamer te komen zitten terwijl ik douche. Zodat hij misschien getriggerd wordt ofzo. Nope.
Alle reacties Link kopieren
Dus eigenlijk wil hij er op en er over. En dat is het dan wat hem betreft? En dat wil hij vaker per week dan jij.
Ik zou inderdaad het gesprek aan gaan, dat jij meer nodig hebt dan dat. Dat je in contact wil zijn, lichamelijk, dus elkaar naakt zien, knuffelen, strelen etc.
Misschien naakt slapen?
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Hightower schreef:
21-12-2018 21:28
Helemaal eens met krukje306.

En wat betreft de kwaliteit waar je het in je laatste alinea over hebt: wat kan je zelf doen om het te verbeteren? Communicatie is key, maar een actieve(re) rol aannemen (voor zover je deze nog niet hebt) heeft waarschijnlijk veel meer effect. En dan komt het vanzelf uit jezelf.
Inderdaad, dat onderwerp moet ik zelf gewoon opengooien.

Het wordt op den duur zo voorspelbaar ook. Ik weet hoe we beginnen en hoe we gaan eindigen. Maar hij weet natuurlijk niet dat ik dat zo ervaar.
Alle reacties Link kopieren
Jamaarhoe schreef:
22-12-2018 11:54
Dus eigenlijk wil hij er op en er over. En dat is het dan wat hem betreft? En dat wil hij vaker per week dan jij.
Ik zou inderdaad het gesprek aan gaan, dat jij meer nodig hebt dan dat. Dat je in contact wil zijn, lichamelijk, dus elkaar naakt zien, knuffelen, strelen etc.
Misschien naakt slapen?
Zo bruut zou ik het niet durven zeggen. Ik denk dat het meer met verlegenheid enzo te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch ook wel bijzonder dat erover praten zo’n ding is terwijl je samenwoont. Ik neem aan dat je dan toch alles kan delen met elkaar?

Het klinkt alsof of jullie beide iets verwachten van elkaar zonder het duidelijk uit te spreken. Misschien beide wat onzeker. Maar zeg gewoon wat je wil, vraag gewoon of hij mee komt douchen. Vertel dat je best meer zin zou hebben als hij je ‘opwarmt’.

Eerlijk merk ik dit nu pas ook nu ik weer in een ‘prille’ relatie zitten. Soms moet je gewoon echt duidelijk dingen uitspreken/bespreken voordat je elkaar echt begrijpt. Echt praten is zo veel makkelijker dan onbegrepen hints blijven geven. Die tijd van met elkaar kunnen lezen en schrijven komt dan wel.
Alle reacties Link kopieren
Coffeeaddicted schreef:
22-12-2018 11:58
Zo bruut zou ik het niet durven zeggen. Ik denk dat het meer met verlegenheid enzo te maken heeft.
Verlegenheid om jou méér op te warmen dan even in je tepel te knijpen (tenminste je geeft aan dat dat het voorspel is...)?
Ik snap dat bloot iets met verlegenheid te maken heeft, maar de rest kan in principe ook met het licht uit :)
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Levade schreef:
22-12-2018 12:02
Ik vind het toch ook wel bijzonder dat erover praten zo’n ding is terwijl je samenwoont. Ik neem aan dat je dan toch alles kan delen met elkaar?
:D oprecht fijn dat je dat denkt en kennelijk zo ervaart. Ik kan he helaas melden dat dat minder vanzelfsprekend is dan je zou wensen. Heel veel stellen worstelen daar nogal mee
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je woont dus met z'n tweetjes en als hij doucht gaat de deur op slot?
Dat vind ik opmerkelijk.
Voor de rest zal je hem toch echt moeten opvoeden in het voorspel. Vertel gewoon je behoeftes.
Alle reacties Link kopieren
Hij praat over het algemeen niet graag over ‘problemen’. Stel we hebben ruzie, dan wacht hij liever tot alles is afgekoeld en daarna gaat ons leven gewoon verder alsof er niets is gebeurd. Ik heb wel veel behoefte aan praten maar als je steeds niet de reactie krijgt waarop je hoopte dan geef ik het na een tijd een beetje op.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-12-2018 12:14
:D oprecht fijn dat je dat denkt en kennelijk zo ervaart. Ik kan he helaas melden dat dat minder vanzelfsprekend is dan je zou wensen. Heel veel stellen worstelen daar nogal mee
Dat vind ik oprecht verbazend en eigenlijk ook jammer. Maar gezien de vele topics hier en miscommunicaties had ik dat wel kunnen verwachten.
Is het omdat iemand bang is kwetsbaar te zijn? Onzekerheid?

Hoop dat het bij jou anders is :)
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
22-12-2018 12:17
Je woont dus met z'n tweetjes en als hij doucht gaat de deur op slot?
Dat vind ik opmerkelijk.
Voor de rest zal je hem toch echt moeten opvoeden in het voorspel. Vertel gewoon je behoeftes.

Klopt. En zo denk ik er ook over. Ik ging er een tijd geleden licht over omdat ik dacht dat dat wel snel over zou zijn en ik hem gewoon de tijd wou geven om volledig zichzelf te kunnen zijn maar er komt jammer genoeg geen verandering in.

Je hebt gelijk. Daar moeten we het zeker over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Levade schreef:
22-12-2018 12:28
Dat vind ik oprecht verbazend en eigenlijk ook jammer. Maar gezien de vele topics hier en miscommunicaties had ik dat wel kunnen verwachten.
Is het omdat iemand bang is kwetsbaar te zijn? Onzekerheid?

Hoop dat het bij jou anders is :)
Na tientallen jaren is het bij ons anders. Maar ik ken de worsteling, en ik weet hoe belangrijk het is die wel door te gaan.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Lastig. Ik heb een ex die qua intimiteit ook heel raar en afstandelijk deed. Ik ben aanhankelijk, hij totaal niet. Knuffelen vond hij maar niks. Voorspel hoefde van hem niet. Hij kwam nooit bij me als ik stond te douchen. Bizar. Zo onstond er voor mij dus nooit echt een geile sfeer en nooit een goed voorspel (voorspel betekent voor mij: eerst zoenen, aanraken, strelen, op elkaar liggen op de bank, samen douchen, etc en dán pas vingeren, aftrekken, pijpen, beffen, neuken etc). Dat vind ik echt een enorme afknapper. Hij is niet voor niks mijn ex. We vonden elkaar overigens wel aantrekkelijk, dat was het probleem niet. En ik ben toevallig snel en vaak opgewonden (hij deed daar niets voor) en hij kon wel goed neuken. Qua standjes en technieken etc. En hij kon het lang volhouden. Maar we waren gewoon totaal géén match op intiem gebied. Erover praten hielp niet. Hij houdt gewoon niet van vrijen, zei hij. Ik hoop dat hij de vrouw van zijn leven gaat ontmoeten en dat hij haar wel intimiteit en voorspel gunt. Of dat zij ook alleen wil neuken en meer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven