Verandering seksleven, hoe aan te pakken?

28-12-2018 12:21 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een (heel gelukkige relatie) van bijna 30 jaar heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb mijn man verteld dat ik een derde persoon wil betrekken bij ons seksleven, in ons geval een vrouw. Ik had nooit verwacht en gedacht dat mijn man hier niet afwijzend tegenover zou staan. :-o Mijn idee is om eerst eens te verkennen of ik het überhaupt wel prettig vind om met een ander seks te hebben na zo'n lange tijd en met dezelfde. En daarna diegene (als die dat ook wil natuurlijk) bij mijn man en mij te betrekken. Ik sta ook best wel versteld van mezelf want sinds onze kinderen het huis uit zijn is ons seksleven nog veel beter geworden, we hebben bijna iedere dag weer seks. Nu snap ik dat dergelijke vrouwen niet voor het oprapen liggen. Omdat ik totaal onervaren en onwetend ben op dit gebied zet ik hier dus maar mijn hulpvraag neer. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Waar moeten we op letten? Wat raden jullie mij aan? Wat zijn valkuilen? Kortom, maak mij wijzer? :)
ik vraag me dan altijd af waar zo'n idee ineens vandaan komt
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-12-2018 12:26
ik vraag me dan altijd af waar zo'n idee ineens vandaan komt
Uit de hoge hoed
koekies zijn lekker
Mentosje, bedoel je dan een extra vrouw voor een langdurige relatie erbij te betrekken als in polyamorie? Of éénmalig voor alleen seks?
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
28-12-2018 12:46
Mentosje, bedoel je dan een extra vrouw voor een langdurige relatie erbij te betrekken als in polyamorie? Of éénmalig voor alleen seks?
Als blijkt dat het echt een toevoeging is dan is het de bedoeling dat het voor een (langdurige) relatie als in polyamorie. :)
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-12-2018 12:26
ik vraag me dan altijd af waar zo'n idee ineens vandaan komt
Waarom wil je dat weten? Ik vind het al heel wat dat ik zoiets wat voor mij heel persoonlijk is op een openbaar topic durf te zeggen. Ik heb er een week over gedaan om moed te verzamelen. Het waarom is iets tussen mijn man en mij. Hier ben ik op zoek Nasr praktische tips of ervaringsverhalen van anderen.
Mentosje schreef:
28-12-2018 13:24
Waarom wil je dat weten? Ik vind het al heel wat dat ik zoiets wat voor mij heel persoonlijk is op een openbaar topic durf te zeggen. Ik heb er een week over gedaan om moed te verzamelen. Het waarom is iets tussen mijn man en mij. Hier ben ik op zoek Nasr praktische tips of ervaringsverhalen van anderen.
ik wil dat weten omdat het me interesseert
Alle reacties Link kopieren
Jouw man kent jou van haver tot gort.
Jij bent voor hem niet spannend meer.

Weet wat je over jezelf afroept.

Vindt jij een extra vrouw erbij nog zo leuk als hij bezig is om haar te plezieren en jij er maar een beetje als het derde wiel aan de wagen bij bungelt.

Als hij buiten het bed meer aandacht heeft voor haar dan voor jou.

Als zij lacht om zijn grapjes die Voor haar nieuw zijn en die jij al honderd keer hebt gehoord en hij die aandacht wel prettig vindt en zij alleen nog oog hebben voor elkaar.

Als hij zegt wow ik heb 30 jaar lang niet geweten dat je zulke lekkere seks kan hebben met iemand.

Als zij er straks met hem vandoor gaat omdat zij niet op de tweede plaats wil komen maar de eerste plek opeist.
Mentosje schreef:
28-12-2018 13:21
Als blijkt dat het echt een toevoeging is dan is het de bedoeling dat het voor een (langdurige) relatie als in polyamorie. :)

Mooi als je er zo in kunt staan!
sugarmiss schreef:
28-12-2018 13:45
Jouw man kent jou van haver tot gort.
Jij bent voor hem niet spannend meer.

Weet wat je over jezelf afroept.

Vindt jij een extra vrouw erbij nog zo leuk als hij bezig is om haar te plezieren en jij er maar een beetje als het derde wiel aan de wagen bij bungelt.

Als hij buiten het bed meer aandacht heeft voor haar dan voor jou.

Als zij lacht om zijn grapjes die Voor haar nieuw zijn en die jij al honderd keer hebt gehoord en hij die aandacht wel prettig vindt en zij alleen nog oog hebben voor elkaar.

Als hij zegt wow ik heb 30 jaar lang niet geweten dat je zulke lekkere seks kan hebben met iemand.

Als zij er straks met hem vandoor gaat omdat zij niet op de tweede plaats wil komen maar de eerste plek opeist.
Zou allemaal kunnen ja! Andere scenario’s ook, bijv. dat ie vreemdgaat OF dat het wel een mooie toevoeging binnen hun huwelijk is! Maar goed, het negatieve roepen is natuurlijk altijd het makkelijkst. Juist mooi om te lezen dat er ook ruimdenkendere mensen zijn.
Ik denk dat je de vraag beter kunt stellen op het swinger topic, dat krijg je waarschijnlijk wat minder veroordelende reacties dan hier.

En als antwoord op je vraag: ik ben 20 jaar jonger dan jij, en mijn ervaringen zijn waarschijnlijk niet zo van toepassing op jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
To krijgt helemaal geen veroordelen reacties. Dit zijn gewoon reële dingen waar je rekening mee moet houden.

In je fantasie lijken veel dingen geweldig. De werkelijkheid wil wel eens wat weerbarstiger zijn.
Ik had nooit verwacht en gedacht dat mijn man hier niet afwijzend tegenover zou staan. :-o

Bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Loisnvt, er worden zowel aanraders als valkuilen gevraagd. Dan mogen de mogelijke kanttekeningen toch ook genoemd worden? Ik ken zelf een stel dat hier ook mee begon en het maakte hun huwelijk echt beter. Uiteindelijk gingen ze met z'n drieën in een huis wonen, die 'extra' vrouw nam ook haar kinderen mee. Daar is juist gebeurd dat de twee vrouwen verliefd op elkaar werden, na een aantal jaren deze constructie vroegen ze de man te vertrekken.

Mijn tip zou ook zijn in het swingerstopic te kijken, of daar op te googlen. Succes, ik hoop dat het inderdaad een fijne toevoeging gaat zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik was ooit die derde vrouw in een relatie. Ben je er al helemaal uit over wat je er van wilt? Kijk je er op dezelfde manier tegenaan als je partner (vooral wat de langdurige relatie betreft)? Hebben jullie (of jij) al eens eerder iemand anders erbij betrokken? Ik denk niet dat je snel iemand zal vinden als die persoon simpelweg een experimentje is en zij dus ook niet weet wat ze kan verwachten.

Als je het voor een langdurige relatie doet zou ik dus ook niet zomaar iemand van het internet plukken, maar het is natuurlijk maar net welke mensen je kent. Hoe je anders iemand kan vinden weet ik helaas ook niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-12-2018 13:29
ik wil dat weten omdat het me interesseert
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Vikhui schreef:
28-12-2018 14:46
Loisnvt, er worden zowel aanraders als valkuilen gevraagd. Dan mogen de mogelijke kanttekeningen toch ook genoemd worden? Ik ken zelf een stel dat hier ook mee begon en het maakte hun huwelijk echt beter. Uiteindelijk gingen ze met z'n drieën in een huis wonen, die 'extra' vrouw nam ook haar kinderen mee. Daar is juist gebeurd dat de twee vrouwen verliefd op elkaar werden, na een aantal jaren deze constructie vroegen ze de man te vertrekken.

Mijn tip zou ook zijn in het swingerstopic te kijken, of daar op te googlen. Succes, ik hoop dat het inderdaad een fijne toevoeging gaat zijn!
Ik ga eens op dat topic snuffelen. En nee, er komt bij ons niemand bijwonen. Hoe goed e.e.a. ook zou bevallen. :-)
Mentosje schreef:
28-12-2018 17:12
:facepalm:
Ik vind de vraag van S-Meds niet zo vreemd eerlijk gezegd, tenzij het sarcastisch was bedoeld.

Heel veel mensen kunnen nu eenmaal niet echt ‘buiten de lijntjes’ denken en voor hen bestaat er alleen maar monogamie binnen een liefdevolle relatie. Wil je meer dan dat.......oei, dan zal er wel iets heel erg mis zijn binnen je relatie. Bekrompen, maar goed, veel mensen die dit dus wél denken. Liefde is ook elkaar meer gunnen dan wat er is.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
28-12-2018 14:45
Ik had nooit verwacht en gedacht dat mijn man hier niet afwijzend tegenover zou staan. :-o

Bijzonder.
Waarom? Ik vind het mooi dat je elkaar blijkbaar nog kunt verrassen na zo’n lange tijd. :)
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
28-12-2018 13:45
Jouw man kent jou van haver tot gort.
Jij bent voor hem niet spannend meer.

Weet wat je over jezelf afroept.

Vindt jij een extra vrouw erbij nog zo leuk als hij bezig is om haar te plezieren en jij er maar een beetje als het derde wiel aan de wagen bij bungelt.

Als hij buiten het bed meer aandacht heeft voor haar dan voor jou.

Als zij lacht om zijn grapjes die Voor haar nieuw zijn en die jij al honderd keer hebt gehoord en hij die aandacht wel prettig vindt en zij alleen nog oog hebben voor elkaar.

Als hij zegt wow ik heb 30 jaar lang niet geweten dat je zulke lekkere seks kan hebben met iemand.

Als zij er straks met hem vandoor gaat omdat zij niet op de tweede plaats wil komen maar de eerste plek opeist.
Het was mijn idee... Niet die van hem.
Alle reacties Link kopieren
ik zou zeggen kijk You Me Her eens
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
28-12-2018 17:18
Ik vind de vraag van S-Meds niet zo vreemd eerlijk gezegd, tenzij het sarcastisch was bedoeld.

Heel veel mensen kunnen nu eenmaal niet echt ‘buiten de lijntjes’ denken en voor hen bestaat er alleen maar monogamie binnen een liefdevolle relatie. Wil je meer dan dat.......oei, dan zal er wel iets heel erg mis zijn binnen je relatie. Bekrompen, maar goed, veel mensen die dit dus wél denken. Liefde is ook elkaar meer gunnen dan wat er is.
Dat kan, maar ik geef nergens aan in mijn OP dat ik hierover wil discussiëren. Ik heb daar ook geen behoefte om hier te bespreken waar dit vandaan komt. Dit bespreek ik met mijn man. Ik vraag alleen om tips en ervaringen. :)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
28-12-2018 17:23
ik zou zeggen kijk You Me Her eens
Nog nooit van gehoord maar ga ik doen. Dank je voor de tip. :)
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
28-12-2018 17:18
Ik vind de vraag van S-Meds niet zo vreemd eerlijk gezegd, tenzij het sarcastisch was bedoeld.

Heel veel mensen kunnen nu eenmaal niet echt ‘buiten de lijntjes’ denken en voor hen bestaat er alleen maar monogamie binnen een liefdevolle relatie. Wil je meer dan dat.......oei, dan zal er wel iets heel erg mis zijn binnen je relatie. Bekrompen, maar goed, veel mensen die dit dus wél denken. Liefde is ook elkaar meer gunnen dan wat er is.
Precies, daar had ik me ook al op voorbereid, bekrompen. Maar dat zijn de zaken tussen mijn man en mezelf het waarom vind ik. En daarom vind ik negatieve reacties en ervaringen ook prima, mits onderbouwd. En niet zo’n zinnetje
wat ik mij dan altijd afvraag waar zo’n idee vandaan komt.
Daar kan ik niets mee en wil ik daarom niet op antwoorden.
Stap voor stap verkennen is één van de manieren waarop je het kunt aanpakken. Er zijn genoeg plekken/feestjes waar je eerst eens kunt experimenteren met flirten en zoenen met anderen. Kijken hoe dat voelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven