Mijn of zijn probleem ?

15-01-2019 09:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha, discussie puntje... seks blijft altijd n ding tussen man en vrouw denk ik, vooral de mening, wat is veel, wat is weinig... maar bij ons ook dat ik, (moeder van 42 jr en 4 kinderen in de leeftijd van de luier tot puber), volgens mijn man niet helemaal 'normaal' ben op gebied van seks, een normale vrouw heeft ook behoefte aan seks en zeker ook aan een orgasme, en dit laatste leeft bij mij niet zo, dus 'zit het bij mij niet helemaal oké' aldus manlief ... maar ik zit daar niet mee, maar mijn man wel en hij zou dit wel eens willen weten, ik zei hem, en il óók , vandaar dat ik t eens vraag... wie herkent dit? #durftevragen 🙈
anoniem_381478 wijzigde dit bericht op 15-01-2019 21:37
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als jij er geen probleem mee hebt, is het dus niet jouw probleem.
Het is een probleem van jullie allebei.
Maartje2016 schreef:
15-01-2019 09:32
Als jij er geen probleem mee hebt, is het dus niet jouw probleem.
Wel als haar man wel behoefte heeft aan sex lijkt me.
Dit is een probleem van beide.
Hoe gaan jullie het oplossen?
Zit je al in de overgang?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat een probleem van jullie samen.
Seks is het smeermiddel van relaties.

Je hebt vier kinderen, dus ooit... had je seks.
Heb je het nu helemaal niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
15-01-2019 09:32
Als jij er geen probleem mee hebt, is het dus niet jouw probleem.
tot haar man bij haar weggaat
Jij wil minder hij wil meer: probleem voor hem en haar
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk een probleem voor beiden
koekies zijn lekker
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik het lees hebben ze wel seks, maar hoeft zij niet persee een orgasme. Als haar man vindt dat je pas een normale vrouw bent omdat je een orgasme wil, en TO heeft daar geen behoefte aan, is dat een probleem van haar man. TO beleeft de seks gewoon op een amdere manier, waarom zou de manier van haar man de enige juiste zijn?
Dat is denk niet overal zo hoor. Maar probleem van beide inderdaad. Waarom wil je niet meer? Vind je hem niet meer aantrekkelijk? Bakt hij er weinig van? Gewoon te druk met werk en kinderen? Was het vroeger anders? Vind je het niet vervelend voor je man?
Maartje2016 schreef:
15-01-2019 09:42
Zoals ik het lees hebben ze wel seks, maar hoeft zij niet persee een orgasme. Als haar man vindt dat je pas een normale vrouw bent omdat je een orgasme wil, en TO heeft daar geen behoefte aan, is dat een probleem van haar man. TO beleeft de seks gewoon op een amdere manier, waarom zou de manier van haar man de enige juiste zijn?
Ze heeft ook geen behoefte aan sex staat er impliciet. En een orgasme willen is ook bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Van beiden.
Ik kan me zo voorstellen dat het voor jouw man fijn is wanneer hij ziet dat jij ook duidelijk geniet.
Cum non tum age
Het is alleen een probleem ( van jullie beiden) omdat je een relatie hebt met iemand die een ander idee/libido mbt seks heeft.

Als je alleen was was er ook geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
15-01-2019 09:42
Zoals ik het lees hebben ze wel seks, maar hoeft zij niet persee een orgasme. Als haar man vindt dat je pas een normale vrouw bent omdat je een orgasme wil, en TO heeft daar geen behoefte aan, is dat een probleem van haar man. TO beleeft de seks gewoon op een amdere manier, waarom zou de manier van haar man de enige juiste zijn?
er is niemand die zegt, dat de manier van haar man de enige manier is.
Maar als je als Man & Vrouw op dit punt, niet op 1 lijn zit, zit je relatie in zwaar weer.
Daar licht over denken, en murmelen, dat alleen Hij een probleem heeft, is onderschatting van het probleem.

Want stel nou, dat jij gelijk hebt, en het is ZIJN probleem, mag hij dus ook bepalen wat de oplossing wordt??
Dus: naar de hoeren? met de buurvrouw neuken? Bij TO weg??
Dat hij nog zo lang bij jou gebleven is zeg!

Of doet hij er stiekem wat naast op seks gebied?
Ja als het zijn probleem alleen is mag hij zelf de oplossing bedenken. Goeie!

Als je een monogame relatie wilt moet je toch wel proberen elkaars behoeftes te vervullen. Of moet. Dat wil je dan toch ook? Mijn ex wou nooit seks. Maar ik mocht ook niet met andere. Dat slaat nergens op wmb. Dan moest ik dus op een houtje bijten omdat hij geen zin had. Hij vond het wel logisch. Daar zijn we dus ook nooit uitgekomen en heeft de relatie geen goed gedaan.
Het is jullie probleem. Dat zou het iig moeten zijn!

Zie het als positief dat je man er met je over praat. Er zijn ook mannen die het gesprek al 'opgegeven' hebben en die op een andere manier het probleem oplossen....
Mijn of zijn probleem ?

je geeft zelf eigenlijk al aan dat het dus een probleem is
mijn of zijn is helemaal niet van toepassing, als het probleem niet wordt opgelost blijft het knagen en gaat de irritatie alleen maar oplopen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zwanger wilde worden heb je waarschijnlijk de pannen van het dak geneukt. Nu je doel is bereikt hoeft het niet meer en moet je man er maar een knoop in leggen? Het is een probleem dat jullie moeten aanpakken. Het feit dat hij dit gesprek met je aangaat, wil hij dit bespreekbaar maken dat dit voor frustraties zorgt. Een man kan niet zonder seks. Heb je liever dat hij het op een ander gaat zoeken dan?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie seks hebben en daar beiden tevreden over zijn, is het geen probleem. Als hij het belangrijk vindt dat jij (meer) zin hebt en/of (meer) behoefte aan een orgasme, is het zijn probleem, en daarmee jullie probleem.

Maar als hij kan leren accepteren dat genoeg/goede seks genoeg is, ook als jouw behoefte lager ligt en je dus meer doet dan je eigen minimum-behoefte, dan is er niks aan de hand.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je in zijn behoefte blijft voldoen lijkt me dat er niet zo een heel groot probleem is. Ik kan alleen met hulpmiddelen klaar komen. Dat heeft niets met de techniek van mijn man te maken, maar alles met mijn lijf. Ik ben het wel met je man eens dat ook veel vrouwen graag een orgasme krijgen.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Als je partner ontevreden over jullie seksleven is, lijkt het me logisch dat jij dat ook als probleem ziet. Zo niet, dan zijn er niet alleen op seksgebied problemen.
Alle reacties Link kopieren
En wat ik me nou afvraag hè...
Stel dat wij hier allemaal roepen: "het is zijn probleem, hij steekt m maar in het sleutelgat wat denkt ie wel" , ga jij hem dan vertellen dat hij de rest van zijn leven niet moet zeiken over intimiteitsgebrek omdat de vivadames hebben gezegd dat het zijn probleem is?

En andersom, als wij vinden dat het jouw probleem is, ga je dan subietelijk met de benen wijd om hem te geven wat hij wenst?

Wonderlijke topics, dat gestrijd om het gelijk.
...
Alle reacties Link kopieren
Enjoying schreef:
15-01-2019 10:47

Een man kan niet zonder seks.

Natuurlijk kan een man wel zonder seks. Hij gaat heus niet dood als hij geen seks heeft.

Dat to geen seks wil is zijn probleem. Niet dat van to.

Als de man een probleem heeft dan kan hij er voor kiezen om zich er bij neer te leggen en te accepteren dat het zo is.

Hij kan ook gaan mokken op een manier dat to daar last van heeft.

Hij kan ook een oplossing zoeken in de vorm van vreemdgaan of bij to weg gaan.

Als to het geen probleem vindt fst hij vreemd gaat of weggaat heeft to nog steeds geen probleem.

Het is waarschijnlijker dat to er wel een probleem mee heeft dar hij vreemd gaat of weg gaat.

Vreemd gaan kan je niet meer terug draaien en eenmaal weg wil de man waarschijnlijk ook niet terug komen.

Dus is het wel zo verstandig als to dus pro actief zich inzet om zijn probleem te helpen oplossen zodat ze straks zelf geen probleem krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven