Parenclub, Swingen, (thuis)date vragen en ervaringen deel 19

17-01-2019 11:31 3004 berichten
Een nieuw 19e deel van het parenclubtopic.

Hier kun je je vragen, tips en ervaringen kwijt over Parenclub (pc), Swingen of (thuis)date.

Dit topic is puur informatief bedoeld voor serieus geïnteresseerden. Op topic komen dus de nieuwsgierig en de (zeer) gevorderden samen. Een ieder kan zijn/haar ervaringen hier plaatsen danwel van commentaar voorzien.

Schroom niet, maar kijk eerst even na of je vraag niet al veel vaker is gesteld of beantwoord!

In het vorige topicdelen van "Parenclub, Swingen: vragen, ervaringen, etc." kunnen beginnende swingers al flink wat informatie lezen over swingen, het bezoeken van clubs en over thuisfeesten.

Even een link naar laatste topic Deel 18
Alle reacties Link kopieren
Grappig, het idee dat alle mannen dit willen..
Ik ben door mijn ex man in een parenclub terecht gekomen.
Na de scheiding en met een nieuwe man 10 jaar geen club meer gezien.
Ergens bleef bij mij de vraag wat het nou was.. zat het in mij of in mijn ex man dat ik dit in het verleden heb gedaan...
Heb er wel eens met mijn huidige partner over gesproken die ik inmiddels al lang ken en hij wilde wel eens mee maken hoe het is.
De eerste keer met hem was voor mij een soort thuis komen. Dat is natuurlijk erg overdreven, maar ik vond het super..
Een paar keer vaker geweest, en nu blijkt dat manlief het helemaal niet zo geweldig vind.. en ik wel.. :facepalm:
We zijn misschien ook niet een doorsnee koppel, hij wat ouder, en het is bij elkaar wat lastig om echt met een stel contact te krijgen.
Maar hij heeft sowieso de behoefte eigenlijk niet.
En ik vind t super leuk uit gaan, beetje flirtten, leuke aandacht, en ik vind het heerlijk met andere vrouwen...
maar goed, niet alle mannen zijn dus het zelfde..
en mijn man wil zo af en toe wel mee omdat ik t zo leuk vind.. :)
Xluisx
Tigress schreef:
30-01-2019 15:12
Wat ik mij afvraag is, wanneer je weet en ziet dat jouw partner sex heeft met een ander, of je dan niet jaloers bent?

Hoe gaat het dan op zo een aller eerste keer?
De eerste keer waren we met z'n vieren. We lagen in dezelfde ruimte en ik heb het ook ervaren als seks hebben met z'n vieren. Niet hij met een ander en ik met een ander. Het maakte me niet jaloers. Ik hoopte vooral dat hij en het andere stel het net zo leuk vonden als ik zodat we dat vaker zouden kunnen doen.

Edit: Ik bedacht me net dat dit helemaal niet de eerste keer was. De eerste keer was in de Fun. Met een stel dat ons zo ongeveer besprong op de orgiezolder. Ik vond het geen bal aan. Denk dat ik dat had verdrongen.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 01-02-2019 09:47
16.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie is sterker geworden nadat we begonnen zijn met swingen. We communiceren nu beter over seks en andere dingen, hebben het gevoel dichter bij elkaar te staan en vinden het leuk om een gezamenlijk geheim te hebben waar de buitenwereld niks van weet. Voor hem is het een manier om nieuwe ervaringen op te doen en voor haar ook een manier om haar bisexualiteit te uiten. En ja, we zijn een keer een bekende tegen gekomen en die leest hier ook mee, blijkbaar. 👋. Gelukkig is dat goed afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
OntdekJePlekjes schreef:
30-01-2019 19:36
Onze relatie is sterker geworden nadat we begonnen zijn met swingen. We communiceren nu beter over seks en andere dingen, hebben het gevoel dichter bij elkaar te staan en vinden het leuk om een gezamenlijk geheim te hebben waar de buitenwereld niks van weet.

Dit! Maar ik heb het gevoel dat het dieper gaat dan je kan verwoorden.
Het is echt een verbondenheid die niet op zich alleen kan bestaan maar enkel samen. Ook vroeger spraken we met elkaar, nu luisteren we.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
30-01-2019 17:29
Ik ben nog nooit een bekende tegengekomen, en ik ben zowel in clubs dichtbij als wat verder weg geweest, en op kinky party's waar wel 300 mensen rondlopen.
Wij zijn wel eens een collega van m’n vrouw tegengekomen. Ongemakkelijk, meer niet.... De grap is dat we destijds het halve land doorreden en daar dus ook een hotel pakten om te voorkomen dat we bekenden tegen zouden komen. Ik kan me er nu echt niet meer druk over maken. :)
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Ik ben niet jaloers, mijn man is dat echter op de een of andere manier wel of vindt het in elk geval lastig. Hij wilde toen wij met een ander stel naar een PC gingen met de vrouw geen seks in dezelfde ruimte als de man en ik, toen ze toevallig voorbij kwamen waar wij bezig waren keek hij de andere kant op. Ik vind dat jammer want ik had best willen kijken naar hen, hem zien genieten. Het lijntje, dat Marana beschrijft, mistte ik, naar hem kijken, oogcontact of aanraking tijdens zijn of mijn orgasme ...
Nieuwsman: jij bent bij Eroroma geweest. Hoe is het publiek daar? Hoeveel stellen zijn er gem. op een avond? Wij zijn midden 30, zijn we dan jong?

Wij denken over ons eerste pc bezoek. Zijn het er over eens dat we gaan, vinden het beide spannend. Man is bang dat hij bekenden tegenkomt, ik heb die angst minder.
Eerste keer alleen kijken en ervaren.
Alle reacties Link kopieren
Tigress schreef:
30-01-2019 15:12
Wat ik mij afvraag is, wanneer je weet en ziet dat jouw partner sex heeft met een ander, of je dan niet jaloers bent?

Dat zal per persoon verschillend zijn, als je van jezelf weet dat je jaloers bent is het geen goed idee om met je partner met anderen seks te hebben, je moet nooit iets tegen je zin doen, zeker niet om je partner te pleasen. Veel mensen hebben ook een verkeerd beeld van een parenclub, als je nieuwsgierig bent moet je gewoon eens gaan kijken en spreek je met elkaar af dat het die eerste keer alleen bij kijken blijft of dat je alleen seks met elkaar hebt.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
scandinno schreef:
30-01-2019 20:43
Nieuwsman: jij bent bij Eroroma geweest. Hoe is het publiek daar? Hoeveel stellen zijn er gem. op een avond? Wij zijn midden 30, zijn we dan jong?

Wij denken over ons eerste pc bezoek. Zijn het er over eens dat we gaan, vinden het beide spannend. Man is bang dat hij bekenden tegenkomt, ik heb die angst minder.
Eerste keer alleen kijken en ervaren.


Nieuwsman heeft destijds voor Eroroma (ipv de Fata) gekozen op mijn aanraden. Omdat zij niet zo van dance-muziek houden en geen twintigers of dertigers zijn. In Eroroma is er wat meer variatie in muziek, wordt er minder gedanst en meer gekletst aan bar/tafels/in de bank.
Het is er meestal vrij rustig. Ik ben er 2x geweest tijdens een clubmeet van eXcitant, toen was er aardig wat publiek, alleen al een stuk of 15 stellen van die site. Ik ben er ook een keer geweest zonder dat er zo'n meet was, en toen was het er vrij rustig, ik denk iets van 20 stellen in totaal. Dertigers, veertigers en vijftigers. Jullie zullen zeker niet de enige dertigers zijn.


De eerste keer naar een club is gewoon heel spannend. Fijn spannend, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
scandinno schreef:
30-01-2019 20:43
Nieuwsman: jij bent bij Eroroma geweest. Hoe is het publiek daar? Hoeveel stellen zijn er gem. op een avond? Wij zijn midden 30, zijn we dan jong?

Wij denken over ons eerste pc bezoek. Zijn het er over eens dat we gaan, vinden het beide spannend. Man is bang dat hij bekenden tegenkomt, ik heb die angst minder.
Eerste keer alleen kijken en ervaren.
Wij zijn slechts één keer in de Eroroma geweest en dat was ook ons eerste bezoek aan een parenclub. We vonden de bezoekers heel open en plezierig. Leuke gesprekken gehad met volslagen onbekenden. Niet het type opgeblazen spierbundel of strakgetrokken bimbo om het maar eens plastisch uit te drukken...
Wij zijn vijftigers en wij waren niet de oudsten (hoewel ik als eind vijftiger wel aan de bovenkant zit vrees ik... :-( ) maar er waren zeker ook jongeren. Met midden dertig schat ik dan in dat je onder het gemiddelde zit, maar je zult niet de jongste zijn.

Dat alleen kijken de eerste keer dachten wij ook te doen, maar dat is niet gelukt. Mijn vrouw die het meest sceptisch was over dit eerste bezoek nam het initiatief om meer te doen dan alleen kijken. Tot mijn verrassing overigens. Waarom deed ze dat? Omdat, zoals ze later zei, je bevinden in een erotisch geladen omgeving waar mensen met elkaar bezig zijn en dan zelf alleen maar kijken ongemakkelijker voelt dan zelf ook tot handelen over te gaan. Niets gedaan met anderen trouwens, was ook niet de insteek.

Wij waren er de zaterdag voor de kerst. Uiteraard hebben we geen vergelijk maar we vonden het gezellig druk, ik denk ergens tussen de 30 en 40 stellen. Best veel auto’s op de parkeerplaats.

Eerste keer is inderdaad spannend! De zaterdagmiddag maar de stad in geweest om de gedachten en spanning af te leiden. Eenmaal binnen was dat met een paar minuten al weg...niets aan de hand.

En voor de rest klopt het heel aardig wat Marana hierboven zegt.
Alle reacties Link kopieren
spagettivan80 schreef:
30-01-2019 16:38

Langs de andere kant, als ik het hem gun om een keer te proberen denk ik dat ik hem diep gelukkig zou maken.
Dit lijkt me dan toch lastig. Als je het blijft afhouden dan komt het steeds terug dat hij nieuwsgierig is.
Het zou dan het mooist zijn als jullie een keer gaan en hij het wel leuk vindt maar niet geweldig. Dan is die nieuwsgierigheid er af en hoeven jullie allebei niet meer zo nodig.
Als jullie gaan en hij vindt het geweldig, dan wil hij natuurlijk meer. Dan blijft dat daarna ook in zijn hoofd rondhangen, hoe geil het was en hoe graag hij vaker wil. Dus dan zal hij opnieuw proberen om je over te halen.
Of het eerder genoemde scenario. Hij heeft het er moeilijk mee in de praktijk, en jij vind het geweldig!
Als je er niet beiden iets positiefs uithaalt, gaat dit vroeg of laat wringen lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
31-01-2019 10:58
Als je er niet beiden iets positiefs uithaalt, gaat dit vroeg of laat wringen lijkt me.
Klopt! Een relatie die al niet werkte kun je niet 'repareren' door te gaan swingen.
Mijn vriend en ik zijn nu een jaar of twee in het wereldje beland en zijn sinds kort bij een clubje swingers (Sultans of Swing) terecht gekomen.
Huren met z'n allen een locatie, hapje drankje. Wat meer actie dan bij de meeste parenclubs...vinden wij :P.
Zijn daar op gekomen via regioswing/nova.
Nieuwsman schreef:
30-01-2019 22:34
Wij zijn slechts één keer in de Eroroma geweest en dat was ook ons eerste bezoek aan een parenclub. We vonden de bezoekers heel open en plezierig. Leuke gesprekken gehad met volslagen onbekenden. Niet het type opgeblazen spierbundel of strakgetrokken bimbo om het maar eens plastisch uit te drukken...
Wij zijn vijftigers en wij waren niet de oudsten (hoewel ik als eind vijftiger wel aan de bovenkant zit vrees ik... :-( ) maar er waren zeker ook jongeren. Met midden dertig schat ik dan in dat je onder het gemiddelde zit, maar je zult niet de jongste zijn.

Dat alleen kijken de eerste keer dachten wij ook te doen, maar dat is niet gelukt. Mijn vrouw die het meest sceptisch was over dit eerste bezoek nam het initiatief om meer te doen dan alleen kijken. Tot mijn verrassing overigens. Waarom deed ze dat? Omdat, zoals ze later zei, je bevinden in een erotisch geladen omgeving waar mensen met elkaar bezig zijn en dan zelf alleen maar kijken ongemakkelijker voelt dan zelf ook tot handelen over te gaan. Niets gedaan met anderen trouwens, was ook niet de insteek.

Wij waren er de zaterdag voor de kerst. Uiteraard hebben we geen vergelijk maar we vonden het gezellig druk, ik denk ergens tussen de 30 en 40 stellen. Best veel auto’s op de parkeerplaats.

Eerste keer is inderdaad spannend! De zaterdagmiddag maar de stad in geweest om de gedachten en spanning af te leiden. Eenmaal binnen was dat met een paar minuten al weg...niets aan de hand.

En voor de rest klopt het heel aardig wat Marana hierboven zegt.
Dankje en Marana ook voor jullie reactie.
Als je daar binnenkomt is het gelijk omkleden toch? Dit lijkt me het spannendst.
Ik (wij) zijn niet zo van het gesprek aanknopen met anderen. Dit lijkt me nog wel lastig, ik ben spontaan en klets wel makkelijk met anderen maar dat is meer op mijn werk dan privé.
En nieuwsman er is daar een bad, kleed je je dan uit en daarna weer aan? En dat kijken bij anderen hoe gaat dat dan? Het type mensen spreekt mij wel aan. We zijn beide wel slank maar zeker geen bimbo type ;) Als vrouw kan ik dan hakken aan doen?
Onze insteek is ervaren van de sfeer, kijken hoe zo'n avondje gaat, eerst alleen wij twee.
Alle reacties Link kopieren
Spaghettivan80, ben jij de partner van 2people7880?
Scandinno, dat omkleden voelt eerst misschien onwennig, maar iedereen loopt er in lingerie of kanten jurkje etc, dus dan zou het juist gek zijn om aangekleed te blijven. Neem evt meerdere setjes mee. Op weg naar de kluisjes kun je dan even naar binnen gluren om te kijken wat anderen aan hebben.
En ja, natuurlijk kun je hakken aan, waarom niet?
Er is binnen en buiten een bad. Je trekt je lingerie uit en stapt erin, en na afloop droog je je af (er zijn handdoeken) en trek je je lingerie weer aan.
Je hoeft niet perse zelf een gesprek aan te knopen. Waarschijnlijk spreken anderen jullie wel aan, en dan raak je vanzelf in gesprek.
Alle reacties Link kopieren
scandinno schreef:
01-02-2019 07:40
En nieuwsman er is daar een bad, kleed je je dan uit en daarna weer aan?
Grappig...als er een vraag wordt gesteld aan Nieuwsman, gaat Marana die voor hem beantwoorden... ;-) En ook niet één keer...
anoniem_379637 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 12:42
Reden: Typefoutje
5.32% gewijzigd
Ik hou mijn mond wel verder hoor, als mensen liever iets horen van iemand die er slechts 1x is geweest en geen andere club heeft bezocht en dus geen vergelijkingsmateriaal heeft. Succes verder samen he :byee:
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
30-01-2019 22:07
Nieuwsman heeft destijds voor Eroroma (ipv de Fata) gekozen op mijn aanraden. Omdat zij niet zo van dance-muziek houden en geen twintigers of dertigers zijn. .

Sorry hoor Marana, maar als jij op een vraag van iemand anders antwoord dat ik (nieuwsman) iets heb gekozen op jouw aanraden omdat ik niet zo van dance-muziek zou houden en dat wij geen twintigers of dertigers zijn, dan kan ik dat heus zélf wel vertellen. Dat hoef jij echt niet voor mij te doen hoor, ik kan heel goed voor mezelf spreken...!
Als iemand een vraag expliciet aan Nieuwsman stelt, geef Nieuwsman dan even de tijd om te reageren. Heb je daarna nog aanvullingen, prima natuurlijk... ik zal de laatste zijn om jouw expertise in deze wereld in twijfel te trekken.
No offence...
Dit alles laat onverlet dat ik je zeker dankbaar ben voor de tip aan mij...
Topic closed wat mij betreft.
anoniem_379637 wijzigde dit bericht op 02-02-2019 10:29
Reden: Typefoutje
26.36% gewijzigd
Welkom op een openbaar forum
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat dit berichtje snel genoeg goedgekeurd wordt om nog enige reacties op tijd te krijgen.

Mijn vraag gaat eigenlijk over het publiek in de verschillende clubs op de zondag.

Wat voor mensen kunnen we verwachten in de Fun4Two of de Fata Morgana?

Of heeft iemand nog andere leuke tips voor komende zondag 3 feb (en toevallig de verjaardag van mijn mannetje 😊).

Thanks!
Hey, ik vond jullie antwoorden wel waardevol..
Ervaringen van mensen die er daadwerkelijk geweest zijn, daar heb ik het meest aan.
We komen uit de omgeving, dat maakt het voor mij enerzijds spannend (bekenden?). Anderzijds denk ik nou en, als het niet bevalt dan rijden we terug en zijn we zo weer thuis.
Wordt er wel gedanst? Opzich houden we daar wel van.. met genoeg op de dansvloer...
Fijn Scandinno, dat je er iets aan had. Persoonlijk hoor ik altijd graag van meerdere mensen hun mening, niet iedereen ervaart iets hetzelfde natuurlijk.

In Eroroma wordt vrijwel niet gedanst helaas. In de Fata wel, daar wordt dan ook dance gedraaid, in Eroroma ook andere muziek.
Lisa, gefeliciteerd met de verjaardag van Anton! Ik heb nog nooit op zondag een club bezocht, maar ik heb begrepen dat de gemiddelde leeftijd dan iets hoger ligt, en dat je in de zomer s middags fijn in de tuin kunt liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven