Vroeger was sex heel gewoon

29-01-2019 08:52 60 berichten
Maar nu draait alles om sex. Zelfs Rutte wordt niet serieus genomen omdat velen geloven dat hij nog maagd is. Terwijl ik denk dat Rutte geen sex heeft omdat hij zijn hoofd erbij moet houden.

Vroeger had iedereen gewoon sex om zich voort te planten, maar nu moet je spannende sex hebben en daar van genieten, het liefst een topic erover openen op een forum. Anders is er iets niet goed met je of met je relatie, je wordt in ieder geval niet voor vol aangezien, zoals veel mensen met bepaalde bekende personen hebben waarvan men vermoedt dat hij nog maagd is.

Sommige mensen hebben meer dan 1000 verschillende vrouwen geneukt en dat weet iedereen en dat verschaft een man status. Sommige vrouwen schrijven in topics dat ze voor hun 40ste meer dan vijftig man versleten hebben. Moet iedereen zelf weten, maar ik vraag me af waar die obsessie met sex vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij, heb jij een goeie beurt nodig
:)
Alle reacties Link kopieren
het klopt dat seks vandaag is opgeblazen en dat veel mensen je inderdaad scheef bekijken als je nog maagd bent of wat preuts bent etc. Is uiteindelijk niks mis mee, iedereen is zoals hij is, dus vind niet dat je mensen daar op moet gaan beoordelen.

Maar dat er vroeger minder seks was heeft denk ik ook veel te maken met dat vroeger religie veel belangrijker was dan dat het vandaag de dag is en dat religie je regelmatig verbood seks te hebben tenzij het was om voort te planten (en zelfs dan mocht je je nog eens goed schuldig voelen) en het feit dat anticonceptie ook niet bestond.
lilalinda schreef:
29-01-2019 08:55
volgens mij, heb jij een goeie beurt nodig
:)
Nou, ik zou nu best wel willen. ;-D
Maar dat is toch niet alleen met seks zo? Alles wordt eigenlijk heel erg opgeblazen. Vroeger gaf je gewoon borstvoeding (of niet), tegenwoordig is het een soort statement. Vroeger had je gewoon kinderen (of niet), tegenwoordig wordt er enorm mee gedweept door veel mensen enz.

Het enige dat je nog gewoon kan doen is naar het toilet gaan
Is al bijna weer over. Millennials hebben geen sex.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
29-01-2019 08:57
Nou, ik zou nu best wel willen. ;-D
so, it's a pick-up rant :p
In de flowerpowertijd met de vrije seks werd er ook heel wat af gesekst hoor.
Dante92 schreef:
29-01-2019 08:57
het klopt dat seks vandaag is opgeblazen en dat veel mensen je inderdaad scheef bekijken als je nog maagd bent of wat preuts bent etc. Is uiteindelijk niks mis mee, iedereen is zoals hij is, dus vind niet dat je mensen daar op moet gaan beoordelen.

Maar dat er vroeger minder seks was heeft denk ik ook veel te maken met dat vroeger religie veel belangrijker was dan dat het vandaag de dag is en dat religie je regelmatig verbood seks te hebben tenzij het was om voort te planten (en zelfs dan mocht je je nog eens goed schuldig voelen) en het feit dat anticonceptie ook niet bestond.
Dat er vroeger minder sex was berust op een vooroordeel, misschien wel omdat er weinig gedocumenteerd werd zoals nu. Sex was gewoon anders, spannend in de kerk voor de mis begon. https://historianet.nl/maatschappij/dag ... an-de-seks
Ik vind het juist andersom.
Als ik vergelijk met de jaren 90, toen ik jong was, vind ik nu dat iedereen veel sterkere meningen heeft over sex.
En juist de mensen die nergens tegen kunnen bepalen hoe er wordt gedacht over mensen die graag en veel sex hebben of een andere manier van geslacht of sexbeleving hebben.
Ik vind de intolerantie erg een richting op gaan, het voorbeeld van Rutte is tekenend: liever een zogenaamde maagd (als dat al waar is) dan een vrouw met veel verschillende bedpartners bijvoorbeeld als president.
Toentertijd zat niemand ermee dat Fortuijn openlijk vertelde over zijn sexleven. Is nu niet meer mogelijk om zo carrière te maken.
Het-groepje schreef:
29-01-2019 09:10
Ik vind het juist andersom.
Als ik vergelijk met de jaren 90, toen ik jong was, vind ik nu dat iedereen veel sterkere meningen heeft over sex.
En juist de mensen die nergens tegen kunnen bepalen hoe er wordt gedacht over mensen die graag en veel sex hebben of een andere manier van geslacht of sexbeleving hebben.
Ik vind de intolerantie erg een richting op gaan, het voorbeeld van Rutte is tekenend: liever een zogenaamde maagd (als dat al waar is) dan een vrouw met veel verschillende bedpartners bijvoorbeeld als president.
Toentertijd zat niemand ermee dat Fortuijn openlijk vertelde over zijn sexleven. Is nu niet meer mogelijk om zo carrière te maken.
Klopt, wij gaan de nieuwe preutsheid periode tegemoet.
Vroeger werd er net zo veel gesekst als nu, alleen toen werd er niet over gepraat. Nu schept men er over op en overdrijft flink. 50 man? zeg maar gerust 15.
Alle reacties Link kopieren
Daar moet je niet over praten. Dat moet je doen. Anders wordt het een obsessie.
Zo geel als een kanariepiet
Dante92 schreef:
29-01-2019 09:07
so, it's a pick-up rant :p
:mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
29-01-2019 09:08
Dat er vroeger minder sex was berust op een vooroordeel, misschien wel omdat er weinig gedocumenteerd werd zoals nu. Sex was gewoon anders, spannend in de kerk voor de mis begon. https://historianet.nl/maatschappij/dag ... an-de-seks
dus eerst zeg je dat iedereen vroeger gewoon seks had om zich voort te planten en nu kom je zelf met een artikel dat aanduid dat ze vroeger ook al zomaar aan spannende seks deden :p

met vroeger doelde ik trouwens ook niet op de middeleeuwen, maar eerder de jaren 1800-1900 waarbij de kerk wel een grotere invloed had. Ik had me misschien ook slecht verwoord door te zeggen dat er "minder" seks was. Correcter was geweest om te zeggen dat seks een groter taboe was met dat dit niet voor hut huwelijk was toegestaan en na het huwelijk ook enkel met je eigen partner. Als je hier niet aan voldeed was het meteen een groot schandaal.
Alle reacties Link kopieren
Dante92 schreef:
29-01-2019 09:38
dus eerst zeg je dat iedereen vroeger gewoon seks had om zich voort te planten en nu kom je zelf met een artikel dat aanduid dat ze vroeger ook al zomaar aan spannende seks deden :p

met vroeger doelde ik trouwens ook niet op de middeleeuwen, maar eerder de jaren 1800-1900 waarbij de kerk wel een grotere invloed had. Ik had me misschien ook slecht verwoord door te zeggen dat er "minder" seks was. Correcter was geweest om te zeggen dat seks een groter taboe was met dat dit niet voor hut huwelijk was toegestaan en na het huwelijk ook enkel met je eigen partner. Als je hier niet aan voldeed was het meteen een groot schandaal.
mensen zijn ook maar hormoongedreven naakte apen hoor. Sexdrive is altijd hoog geweest, geneukt werd er altijd. En ongeveer evenveel.
Alleen wordt er sinds een jaar of 40 veel meer over gepraat.

Ik heb wel eens goeie gesprekken met mijn oma (geboortejaar 1922) gehad, en die ging niet als maagd het huwelijk in, en opa was ook niet haar eerste. Vooral WO2 was een tijd van (verborgen)losbandigheid.
Alle reacties Link kopieren
Ons DNA wil eeuwig leven. Daar is sex voor nodig. Sex is al vanaf het ontstaan van tweeslachtige voortplanting het allerbelangrijkste in het leven. En zoals je in het dierenrijk kan zien: voor de mannelijke helft van een soort vaak vrijwel het enige bestaansdoel
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
29-01-2019 09:46
Ons DNA wil eeuwig leven. Daar is sex voor nodig. Sex is al vanaf het ontstaan van tweeslachtige voortplanting het allerbelangrijkste in het leven. En zoals je in het dierenrijk kan zien: voor de mannelijke helft van een soort vaak vrijwel het enige bestaansdoel
gelukkig kunnen jullie ook Heeel Goed Klusjes doen! en grasmaaien! :there:
Ik denk eigenlijk dat Rutten meer seks heeft dan jij. Wat een vreemd topic is dit.
Sophiever schreef:
29-01-2019 10:05
Ik denk eigenlijk dat Rutten meer seks heeft dan jij. Wat een vreemd topic is dit.
Ik denk nooit aan hoeveel sex anderen hebben dus zal ik wel meer lol hebben dan jij. :whistle:
Reageer je altijd zo vreemd?
freja schreef:
29-01-2019 10:09
Ik denk nooit aan hoeveel sex anderen hebben dus zal ik wel meer lol hebben dan jij. :whistle:
Reageer je altijd zo vreemd?
Alleen bij mensen die vreemd gedachtegangen hebben.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-01-2019 09:48
gelukkig kunnen jullie ook Heeel Goed Klusjes doen! en grasmaaien! :there:
Zeker, als onderbreking tussen de sex
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sophiever schreef:
29-01-2019 10:11
Alleen bij mensen die vreemd gedachtegangen hebben.
Vooralsnog ben jij de enige die dit vreemd vindt, dus zegt dat meer iets over jou. Ga met een ander account reageren dat je het met jezelf eens bent, dan lijkt het net alsof je medestanders hebt. :bye: Of ga lekker babbelen over de Britse Royals, in plaats van hier zo stom doen.
Alle reacties Link kopieren
Dante92 schreef:
29-01-2019 08:57
het klopt dat seks vandaag is opgeblazen en dat veel mensen je inderdaad scheef bekijken als je nog maagd bent of wat preuts bent etc. Is uiteindelijk niks mis mee, iedereen is zoals hij is, dus vind niet dat je mensen daar op moet gaan beoordelen.

Maar dat er vroeger minder seks was heeft denk ik ook veel te maken met dat vroeger religie veel belangrijker was dan dat het vandaag de dag is en dat religie je regelmatig verbood seks te hebben tenzij het was om voort te planten (en zelfs dan mocht je je nog eens goed schuldig voelen) en het feit dat anticonceptie ook niet bestond.
Men had vroeger veel meer sex.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
29-01-2019 10:17
Vooralsnog ben jij de enige die dit vreemd vindt, dus zegt dat meer iets over jou. Ga met een ander account reageren dat je het met jezelf eens bent, dan lijkt het net alsof je medestanders hebt. :bye: Of ga lekker babbelen over de Britse Royals, in plaats van hier zo stom doen.
ga je nu je eigen topic omzeep helpen???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven