vreemd gegaan

17-02-2019 04:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb zoveel spijt... ik ga echt kapot, ik weet het, het was zo dom... ik ben net vreemd gegaan met iemand waarmee ik eerder vreemd mee ben gegaan (jr geleden), toen had hij mij besmet met chlamydia en ik krijg deze angst nu niet
meer uit m’n hoofd. is er een test dat binnen x aantal dagen uitslag geeft? ik kan het m’n vriend niet vertellen, echt niet..
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het zelf al, dom!
Meteen afspraak maken bij de huisarts en of je vriend inlichten of hem een paar dagen ontlopen totdat je de uitslag weet.
Niet leuk misschien maar je bent zelf verantwoordelijk voor de ontstane situatie.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb je een passende naam hier gekozen!
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft je vriend ook niets te vertellen, ik zou het wel uitmaken. En een test laten doen.
die ik wilde bestaat al...
Je bent nu al 2x vreemdgegaan tijdens je relatie en nog onbeschermd ook? Waarom ben je überhaupt nog bij je vriend? Maak het gewoon uit, je houdt duidelijk niet van hem.
Suzan_1991 schreef:
17-02-2019 12:11
Je bent nu al 2x vreemdgegaan tijdens je relatie en nog onbeschermd ook? Waarom ben je überhaupt nog bij je vriend? Maak het gewoon uit, je houdt duidelijk niet van hem.
Dit. Erg triest TO. Google even vanaf wanneer het zinvol is om te gaan testen. Hint: direct testen heeft geen enkele zin.
Dus in feite ben je alleen maar bang dat het uit kan komen, omdat hij jou wellicht weer besmet heeft.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Hij gaf je chlamydia en nu ben je met dezelfde man die je opzadelde met dit ongewenste kado wederom vreemdgegaan?

Oef, los van je partner en zijn gevoelens, mag je echt wel wat voorzichtiger gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je kan na twee weken testen op chlamydia. Niet na een paar dagen. En de uitslag heb je ook niet meteen.
Heel erg dom ja, sowieso, heeft hij zijn soa al wel laten behandelen? anders dubbel dom van je.
Ik hoop dat zolang je geen uitslag van de test hebt, of besmet bent met een soa, geen seks gaat hebben met je partner, (leg dat maar eens uit) die wordt anders ongevraagd en onwetend aan gezondheids-risico's blootgesteld.

Als dit al de tweede keer is dat je vreemdgaat, zou je je niet eens gaan afvragen of je wel monogaam bent? of dat dit de relatie is die je wil?

Het is niet erg om niet monogaam te zijn, er zijn zat mensen die naar tevredenheid een open relatie hebben, en dat op een fijne manier met hun partner kunnen delen.
maar je partner belazeren en eventueel opzadelen met soa's is gewoon niet oke.
Als je vreemdgaat doe het dan in ieder geval veilig, belazerd worden is al rot genoeg, een soa krijgen door vreemdgaan is nog rotter, en voor mij persoonlijk onvergeeflijk.

En bepaalde soa's kun je ook krijgen met condoom, dan krijg je het via huid op huid contact.
O.A. HPV, (wel of geen soa?, maar het kan wel via geslachtsgemeenschap worden overgedragen.)
Herpes en genitale wratten, en deze kun je niet zomaar met een kuurtje genezen, Deze 2 zit je voor de rest van je leven aan vast, dat virus blijft in je lijf zitten, en je kunt soms een uitbraak krijgen, en dan ben je op dat moment besmettelijk.
hpv schijnt vanzelf weer te kunnen verdwijnen, maar het kan ook baarmoederhalskanker veroorzaken.
Kortom, pas op met wie je seks hebt, of het moet je allemaal geen moer kunnen schelen, maar ik zou er zelf niet vrolijk van worden.
Laat je goed onderzoeken, en als je liever wisselende contacten hebt, geef het aan bij je partner, want zijn/haar gezondheid telt ook mee, dan heeft die tenminste een keus.
anoniem_370584 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 20:37
Reden: toevoeging
32.23% gewijzigd
Chlamydia is niks in vergijking met andere soa’s. Ik zou als ik jou was in ieder geval geen risico lopen met vriend.
Dus geen seks tot je zeker weet dat je niets overdraagbaars hebt.
Alle reacties Link kopieren
voortaan niet meer je kutje laten volspuiten als je vreemd gaat. Condooms een idee?
Alle reacties Link kopieren
https://www.soaaids.nl/nl/soas/veel-voo ... /chlamydia

Sterkte TO...
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
17-02-2019 12:11
Je bent nu al 2x vreemdgegaan tijdens je relatie en nog onbeschermd ook? Waarom ben je überhaupt nog bij je vriend? Maak het gewoon uit, je houdt duidelijk niet van hem.
Wat een oordeel zeg... je gaat vreemd dus je houdt niet van je vriend. Zo werkt het niet, er kunnen talloze redenen zijn dat iemand vreemdgaat.

OT: bel gewoon even met je huisarts of een soakliniek (check One day clinic in Amsterdam), die kan je vertellen wanneer je je kan testen en kan je aanraden waarop je je kan laten testen. Je bent echt niet de enige die deze misstap heeft begaan. Je kunt wel zelf wat doen aan de gevolgen. Testen en nadenken over wat dit zegt over je relatie. Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van alle botte reacties hier. Sommige meiden kijken niet verder dan hun neus lang is en roepen eerst voordat ze nadenken. Sterkte.
luiwammes schreef:
18-02-2019 11:30
Wat een oordeel zeg... je gaat vreemd dus je houdt niet van je vriend. Zo werkt het niet, er kunnen talloze redenen zijn dat iemand vreemdgaat.

OT: bel gewoon even met je huisarts of een soakliniek (check One day clinic in Amsterdam), die kan je vertellen wanneer je je kan testen en kan je aanraden waarop je je kan laten testen. Je bent echt niet de enige die deze misstap heeft begaan. Je kunt wel zelf wat doen aan de gevolgen. Testen en nadenken over wat dit zegt over je relatie. Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van alle botte reacties hier. Sommige meiden kijken niet verder dan hun neus lang is en roepen eerst voordat ze nadenken. Sterkte.
Zeker kunnen er talloze redenen zijn. Maar zolang je niet over de redenen praat met je partner en ervoor kiest om het achter zijn rug om te doen, zijn alle redenen kut en laf. Helemaal als je zelfs te beroerd bent om een condoom om te doen.
luiwammes schreef:
18-02-2019 11:30
Wat een oordeel zeg... je gaat vreemd dus je houdt niet van je vriend. Zo werkt het niet, er kunnen talloze redenen zijn dat iemand vreemdgaat.

OT: bel gewoon even met je huisarts of een soakliniek (check One day clinic in Amsterdam), die kan je vertellen wanneer je je kan testen en kan je aanraden waarop je je kan laten testen. Je bent echt niet de enige die deze misstap heeft begaan. Je kunt wel zelf wat doen aan de gevolgen. Testen en nadenken over wat dit zegt over je relatie. Ik hoop dat je je niet teveel aantrekt van alle botte reacties hier. Sommige meiden kijken niet verder dan hun neus lang is en roepen eerst voordat ze nadenken. Sterkte.
Zo werkt het wel, als je echt van iemand houdt, ga je niet vreemd. Heeft niks met bot zijn te maken. Of ga je nu zeggen dat ze vreemdgaat omdat ze zoveel van dr vriend houdt? En dan ook nog met dezelfde persoon, zonder condoom, die je vorige keer ook al een soa gaf. Maakt haar blijkbaar ook geen reet uit dat ze zichzelf en misschien dr vriend een soa kan geven, anders zou ze wel een condoom gebruikt hebben. Tot zover haar liefde voor haar vriend. Als zelfs dat al teveel gevraagd is.
Suzan_1991 schreef:
18-02-2019 19:37
En dan ook nog met dezelfde persoon, zonder condoom, die je vorige keer ook al een soa gaf. Maakt haar blijkbaar ook geen reet uit dat ze zichzelf en misschien dr vriend een soa kan geven, anders zou ze wel een condoom gebruikt hebben.
Ik ga zeker niet akkoord met TO, maar het feit dat ze geen condoom gebruikte kan misschien te wijten zijn aan het feit dat ze het - niet onlogisch - niet verwachtte om seks te hebben en het dus niet bij de hand had. Als single zorg ik er wel altijd voor condooms bij te hebben, sowieso ook de verantwoordelijk van de man.
anoniem_643021e2c600f wijzigde dit bericht op 20-02-2019 14:38
4.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je gaat vreemd, krijgt een fijn cadeautje en flikt een jaar later datzelfde kunstje nog een keer met diezelfde kerel en wéér onbeschermd blijkbaar?
Jezus zeg, waar zít je in godsnaam met je gedachten!

Oh, wacht, vakantie zeker :facepalm:
Life is a bitch (and I'm helping her).
Alle reacties Link kopieren
Dus niemand hier heeft ooit domme fouten gemaakt om ze een tijd later gewoon terug opnieuw te maken....?
Je weet wat je gedaan hebt, draag er ook de verantwoordelijkheid voor. Dat is het enige wat je kan als je een fout maakt, de verantwoordelijkheid dragen.
De gewone soa's kan je redelijk snel te weten komen maar hiv is een andere zaak....dat duurt langer.
Leer uit je fouten.
Als je 1x vreemd bent gegaan, zal je het vast vaker gaan doen.
Mia31 schreef:
23-02-2019 22:49
Dus niemand hier heeft ooit domme fouten gemaakt om ze een tijd later gewoon terug opnieuw te maken....?
Je weet wat je gedaan hebt, draag er ook de verantwoordelijkheid voor. Dat is het enige wat je kan als je een fout maakt, de verantwoordelijkheid dragen.
De gewone soa's kan je redelijk snel te weten komen maar hiv is een andere zaak....dat duurt langer.
Leer uit je fouten.
Je hebt fouten en je hebt fouten. Maar als je de eerste keer al een soa krijgt van zo'n viezerik, dan neem je toch niet nog een keer het risico? Je gezondheid op het spel zetten voor een neukbeurt, het is maar waar je prioriteiten liggen.
Charles_Gentle28 schreef:
20-02-2019 14:24
Ik ga zeker niet akkoord met TO, maar het feit dat ze geen condoom gebruikte kan misschien te wijten zijn aan het feit dat ze het - niet onlogisch - niet verwachtte om seks te hebben en het dus niet bij de hand had. Als single zorg ik er wel altijd voor condooms bij te hebben, sowieso ook de verantwoordelijk van de man.
Dat is toch de verantwoordelijkheid van beiden? En nee zeggen is ook altijd nog een optie ipv je gezondheid op het spel te zetten. Zeker als ze al eerder een soa heeft gehad van diezelfde persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven