Tantra ervaringen.

19-02-2019 11:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar willen we het echt gaan doen, ons verdiepen in de edele kunst van tantra. Natuurlijk kunnen we er oeverloos over lezen en zelf aan de slag maar veel liever maken we er een echte studie van met behulp van mensen die hier zeer bedreven in zijn.
Een tantra weekend dus, waarbij de nadruk ligt op praktische tips om een bepaalde staat van zijn, van samensmelting te bewerkstelligen.

Voor we (best veel) geld uit gaan geven zou ik graag ervaringen verzamelen. Heb jij een keer zo'n cursus gedaan? Hoe beviel het, wat heb je geleerd, wat zijn je ervaringen?

Om te voorkomen dat er gespamd wordt mag je adressen/telefoonnummers/websites per PB doorgeven. Maar je ervaringen lees ik graag hier!
...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee, wij zijn op zoek naar hetzelfde.
We zijn dit jaar naar een Tantra Festival in Rotterdam geweest en hebben daar verschillende workshops (witte) tantra gevolgd. Het was erg leuk en interessant. We willen nu graag een workshop of cursus tantra gaan volgen.
lotte40 wijzigde dit bericht op 25-02-2019 08:46
2.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een antwoord op je vraag, geen ervaring met een cursus, maar ik heb dit in het verleden wel eens beoefent met een ex die hier ervaren in was.. Een aantal hele bijzondere ervaringen gehad gezien het vooral om gevoel en verbinding gaat, niet zozeer om seks. Ik vond het hier en daar wel wat zweverig, maar het gevoel was heel fijn.. vooral het op elkaar afstemmen, in elkaars ogen kijken, de rust. Helaas daarna nooit meer iemand gevonden die hier kundig in was. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn Lief heeft het ook ervaren met een ex, hij vertelde er dit weekend uitgebreid over. We hebben al vaker ons verlangen deze kant op naar elkaar uitgesproken en we "likken" er ook wel eens "aan", dat wil zeggen dat we tijdens onze seks merken dat er enige versmelting plaatsvindt en energieën de goede kant op stromen. Dit bouwen we graag uit!
...
Alle reacties Link kopieren
Als je dit in de 'Seks' pijler zet, dan heb je de definitie van tantra niet goed begrepen.
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
19-02-2019 13:56
Als je dit in de 'Seks' pijler zet, dan heb je de definitie van tantra niet goed begrepen.
Nee hè? Wat vind je, hoort ie bij lijf en lijn, sport, relaties?

Leg uit, oh goeroe.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik wens je echt veel geduld en sterkte toe op deze nog lange weg te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Eens.
kopstoot schreef:
19-02-2019 13:56
Als je dit in de 'Seks' pijler zet, dan heb je de definitie van tantra niet goed begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Flauwe reactie en overduidelijk dat je geen idee hebt wat tantra inhoudt.
Rooss4.0 schreef:
19-02-2019 14:00
Nee hè? Wat vind je, hoort ie bij lijf en lijn, sport, relaties?

Leg uit, oh goeroe.
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoogdravende reacties.
kopstoot schreef:
19-02-2019 13:56
Als je dit in de 'Seks' pijler zet, dan heb je de definitie van tantra niet goed begrepen.
De hedendaagse westerse tantra gaat over verbinding via seks en meditatie.
Met een beetje plezier en lol een intenser genieten creërend via het lichaam en de seksualiteit met leuke en laagdrempelige oefeningen zodat je er verder ook nog een leven op na kunt houden.

Waar jij op doelt is de ouderwetse oosterse tantra, maar begrippen zijn niet-statisch en afhankelijk van plaats en tijd.
Alle reacties Link kopieren
Geinig.
Er is eerder een discussie geweest op deze pijler over tantramassage, daarin werd degene die beweerde dat het niks met seks van doen had juist aangevallen.

Maar goed, ik ben ook de lulligste niet, wil best even uitleggen hoe ik het zie en waar ik graag ervaringen over zou lezen.

Naar mijn idee heeft tantra álles te maken met seksualiteit. De seksuele energie is de allergrootste energiebron van de mens en juist deze energie kun je heel goed inzetten in je dagelijks leven, je relaties, je creativiteit, je ambities.
Om deze energie te kunnen kanaliseren moet hij eerst opgeroepen worden, daarvoor is aanraking, verbinding, een bepaalde mate van seksualiteit en samensmelting een fantastisch middel imo. Het is alleen niet de bedoeling dat je deze energie middels lijflijke explosies weer af laat vloeien.
Voor zover, als het aan mij ligt, de discussie. En dat ik een lange weg te gaan heb weet ik, ik ben ook nog maar 50.

Nogmaals, hier zou ik graag ervaringsverhalen over lezen. En tips over hoe wij dit kunnen bewerkstelligen.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me er een behoorlijke tijd in verdiept. Heb een massage en therapie-achtergrond en Tantra ligt dan wel de lijn.

Een aantal zaken vielen me op;

Tantramasseurs die heeeeeel hard riepen dat het niets met seks te maken heeft.

Tantra "afnemers" die vrijwel allemaal over een bijzondere erotische (dat vooral!) spreke .

Diverse tantra-masseurs in oospraak wegens ongewenst gedrag

Gemeenten die Tanta-ondernemers dwingen tot het aanvragen van sekswerk-vergunningen

Banken en verzekeraars die dit type ondernemers niet steunen.

Ik probeer geen waardeoordeel te hebben maar dat is wel heel moeilijk. Tantra zit in ieder geval in de erotische hoek. Kans op inhoudelijke reacties is op deze pijler ook het grootst.

De wereld van Tantra vooral mooi voor hen die onwetend zijn en er van buitenaf naar kijken.

In mijn ervaringen (meervoud) is het vooral erotiek en dan ook dure erotiek. Want vergis je niet een tantra-sessie ondergaan bij een 'erkend' therapeut is niet goedkoop en het zelf leren is pas echt duur, en niet geaccrediteerd, dus niet fiscaal aftrekbaar. En da's geen woordgrap......
jouw leven is een keuze
Tantra is van origine een stroming waarbij de beoefenaars dmv allerlei vormen van meditatie niet alleen beheersing verwerven over hun willekeurige mentale en lichamelijke toestanden en reacties, maar ook over de onwillekeurige zoals hartslag, temperatuur en jawel...ook zaadlozing.
Alle reacties Link kopieren
Via een ander kanaal heb ik mooie, werkbare tips gekregen. Als ik ervaringen heb opgedaan kom ik ze wel delen, voor de geïnteresseerden en de liefhebbers! :lips:
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-02-2019 11:45
Via een ander kanaal heb ik mooie, werkbare tips gekregen. Als ik ervaringen heb opgedaan kom ik ze wel delen, voor de geïnteresseerden en de liefhebbers! :lips:
Graag!
Tantra en yoga en andere 'instant verlichting' praktijken mogen wmb wel anders genoemd worden. Heeft amper iets met de oorspronkelijke leren te maken waar ze hun naam aan ontlenen. Zet er bv pseudo- voor...
In Nederland hebben we het bij tantra over het algemeen over de "linkshandige tantra" https://nl.wikipedia.org/wiki/Tantra_(yoga)

Ik heb tweemaal zo'n weekend gedaan met mijn vriendin: het was een verrijking van onze relatie en ons liefdesleven. En ook persoonlijk ben ik er door gegroeid, het gaf een andere kijk op het leven.
Je moet wel goed kijken naar degene die het leidt: zoek iemand die bij je past. Niet teveel geklets bv.
Alle reacties Link kopieren
Dank je, Vinsent. Hoe lang is het geleden dat je dit aanging? En merk je op dit moment nog steeds positieve doorwerking?
...
Hoi Roos, was bijna een jaar geleden, en werkt nog steeds door.
We hebben bv. een ademhalingsoefening geleerd waarbij je elkaar omarmt en "samen ademt". Als we ruzie hebben en elkaar even kwijt zijn dan doen we die wel eens, dat haalt de scherpe randjes eraf. En er werd daarna een klote ziekte bij mij geconstateerd, ik merkte dat ik steviger stond dankzij de tantra.
Op seksgebied: haar lust komt en gaat, er is geen peil op te trekken. Ik snap dat nu beter, ik word er niet meer onzeker van, maar kan daar juist van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg, wat fijn dat het op allerlei vlakken doorwerkt!

Ik denk dat wij er in het najaar mee aan de slag gaan. Ik heb echt een hoop tips gekregen, het wordt even zoeken wat bij ons past maar daar komen we wel uit.
...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik zijn een paar jaar terug naar een tantra weekend geweest. Vond het erg heftig, maar ook wel een mooie ervaring. Mooie locatie ook, lekker in de natuur. Veel verschillende workshops om te volgen, maar niks is verplicht en er is alle ruimte om je eigen plan te trekken.

Tantra festival Holland . com

Kan ik je aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de eerste stap gezet ondertussen. Op aanraden van een vriendin contact gezocht met een stel mensen dat zeer interessante cursussen en weekenden aanbied. Over een paar maanden een introductiedag, ben heel benieuwd!

Als er hier nog iemand is die interesse heeft, laat het dan even weten, dan zoek ik je per PB even op.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag meer weten Roos.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij nog altijd niet helder wat tantra nu precies inhoud. En verricht je er nu wel of geen seksuele handelingen bij?
Op tv wel een keer een koppel gezien die helemaal in to tantra waren, maar die zaten dan uren in elkaar verstrengeld over elkaars rug te strelen, en raakte hierdoor in erotische extase.
Ze hadden het ook over 'geestelijk' klaarkomen, dus niet eens fysiek.
Is dat ongeveer wat tantra inhoud??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven