Zij heeft een laag libido

27-02-2019 15:58 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn partner nu een jaar of 15. Ze had had altijd al een lager libido dan ik had. 1x per twee weken was voor haar al meer dan voldoende en als we het al deden, dan moest het ook vooral niet teveel werk zijn.

Na de geboorte van onze kinderen is de frequentie alleen maar meer afgenomen, zodat we nu gemiddeld op 1x per 8 weken zitten. Als ik geluk heb. De laatste keer was een beetje handwerk en ook alweer een week of wat geleden.

Voor een gezonde man van 37 - die wel een hoog libido heeft - is dat maar moeilijk te verkroppen. Haar gebrek aan zin in seks maakt me onzeker over mijn lichaam, mijn kwaliteiten als bedpartner en ook over mijn rol als partner.

Natuurlijk hebben we het al frequent besproken. En we hebben ook al veel geprobeerd, variërend van speeltjes, massages tot tantraseks aan toe. Om de kans op succes te vergroten, heb ik bijvoorbeeld ook een massagecursus gedaan, etc, etc. Het effect was er, maar helaas van beperkte duur.

Intussen weet ik het ook zo langzamerhand niet meer. Wat ik wel weet, is dat het niet meer aan mij ligt. Sinds 2 jaar heb ik een FWB waarmee het ontzettend goed klikt tussen de lakens. Alleen... Ik had liever dat mijn partner een beetje meer initiatief toonde.

Wat kan ik nu nog doen?
Wat vind je vrouw ervan dat je vreemd gaat?
Alle reacties Link kopieren
Stel een trio voor.
Alle reacties Link kopieren
Nou succes met de viva vrouwtjes die na mij gaan reageren.

Doei doei.
minder gefocust zijn op seks, en meer op hoe je het haar comfortabel maakt.

Als ik alleen maar tegen jou zou zeggen (verbaal en non verbaal) dat ik vind dat je een komkommer in je reet moest hebben, en ik niets zou doen om jou het comfortabel te maken (misschien tijdelijk soms, maar daarna word non verbaal weer de focus seks), denk jij ook op termijn rot op met je komkommer.

Dus mijn tip zou zijn, boek eens als verrassing een weekendje weg (geen eens met focus seks, ga de hele dag in de wellness hangen, praat met elkaar, heb lol samen) wie weet komt het dan vanzelf wel.

En stop met die FWB of met je vrouw. Zo enorme #nogo
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je goed als man... Ik heb ook een relatie gehad waarin de behoefte sterk uit elkaar lagen... Is geen middenweg in te vinden... je kan je gevoel, van beide kanten, niet uitschakelen of tegen je zin in dingen doen...

alleen buiten de deur snoepen is wel echt fout...
:blabla:

Schoolvakantie is bijna voorbij.
Alle reacties Link kopieren
je hebt al een heel onethische oplossing, maar nog ben je niet tevreden

rupsjenooitgenoeg...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Welkom bij de club, denk dat driekwart van de mannen kennen.
Je hebt er een fwb bij, dus wat zit je nou te zeiken over je lichaam en kwaliteiten als bedpartner
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk voor je vrouw ook. Ze heeft een bedrieger en leugenaar als man.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben jij wel een heel slechte minnaar en een onaantrekkelijke vent.
Ik bedoel, blijkbaar kun je alleen een wanhopig FWB naast je huwelijk aan haar trekken laten komen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Tja, wanneer je eenmaal de zaadleiders hebt laten afbinden zodat zij van de libido-killende pil af is, je de moeite hebt genomen om ervoor te zorgen dat zij ook ontlast is van allerlei taken zodat ze ook mentaal tijd heeft voor jou, en het is dan nog steeds niets.
Wees dan eens eerlijk naar haar toe wat betreft die FWB. Dan is dat seks probleem binnen jullie relatie er niet meer wegens het verdwijnen van de relatie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Is je vrouw op de hoogte van je fwb?
Alle reacties Link kopieren
Dan is het toch opgelost met je fwb?
Heb je toevallig een stinkpiemel?
RikM schreef:
27-02-2019 16:40
Heb je toevallig een stinkpiemel?
Sommige mannen met stinkpiemels hebben gewoon iedere dag saaie seks, hoor
De buit is binnen. Zo gaat dat.
Alle reacties Link kopieren
Ter verduidelijking: mijn partner weet af van het bestaan van de FWB. Leuk vindt het ze het niet, maar ze snapt het wel. Zolang ik er maar geen ruchtbaarheid aan geef vindt ze het goed. Maar ik voel me er steeds meer en meer ongemakkelijk bij.
TO, buiten de deur neuken lost het probleem binnen je relatie niet op. Tenzij vrouw echt niet meer wil en je zelf de deur uit gestuurd heeft zodat zij het niet meer met je hoeft te doen.
Niet mijn droomrelatie, maar er zijn meer mensen die op deze manier toch samen oud worden...

Heb je al eens echt gesproken met je vrouw? Niet over het feit dat je geen seks hebt, maar over wat dat met je doet, wat voor consequenties dat heeft op de relatie?
Alle reacties Link kopieren
HaPu schreef:
27-02-2019 16:52
Heb je al eens echt gesproken met je vrouw? Niet over het feit dat je geen seks hebt, maar over wat dat met je doet, wat voor consequenties dat heeft op de relatie?
Natuurlijk - alhoewel ik dat wel als man en dus onbeholpen doe- hebben we dat gedaan. Het leverde niet veel op. Even een tijdelijke opleving en dat was het. Ze ziet zelf het probleem verder niet en wil er zelf ook niets aan doen. Dus geen therapie bijvoorbeeld of een bezoekje aan de huisarts omdat het bijv. iets anders zou kunnen zijn. "Ik heb gewoon niet zoveel zin" en dat is het. Dat kan natuurlijk ook prima, maar goed.
Tim1981 schreef:
27-02-2019 16:57
Natuurlijk - alhoewel ik dat wel als man en dus onbeholpen doe- hebben we dat gedaan. Het leverde niet veel op. Even een tijdelijke opleving en dat was het. Ze ziet zelf het probleem verder niet en wil er zelf ook niets aan doen. Dus geen therapie bijvoorbeeld of een bezoekje aan de huisarts omdat het bijv. iets anders zou kunnen zijn. "Ik heb gewoon niet zoveel zin" en dat is het. Dat kan natuurlijk ook prima, maar goed.
Dat lijkt me dan duidelijk, toch? Zij is tevreden met de huidige situatie, jij niet. Als je vrouw niet bereid is aan het probleem te werken dan ligt de bal bij jou.
Je hebt de keuze om op dezelfde voet door te gaan in een seksloze relatie, of er een punt achter te zetten. Natuurlijk zie je het liever anders, maar daar heb je beide partijen voor nodig en dat gaat blijkbaar niet gebeuren
Alle reacties Link kopieren
jaw schreef:
27-02-2019 16:37
Tja, wanneer je eenmaal de zaadleiders hebt laten afbinden zodat zij van de libido-killende pil af is, je de moeite hebt genomen om ervoor te zorgen dat zij ook ontlast is van allerlei taken zodat ze ook mentaal tijd heeft voor jou, en het is dan nog steeds niets.
Aannames, aannames, aannames. Geen pil en ontlast van alle taken.
Alle reacties Link kopieren
Tim1981 schreef:
27-02-2019 16:52
Ter verduidelijking: mijn partner weet af van het bestaan van de FWB. Leuk vindt het ze het niet, maar ze snapt het wel. Zolang ik er maar geen ruchtbaarheid aan geef vindt ze het goed. Maar ik voel me er steeds meer en meer ongemakkelijk bij.
Aha.

Als zij er niets aan wil veranderen, moet je beslissen of je zo je hele leven door wil gaan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
O, en mijn excuses voor mijn eerdere post.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp overigens niet zo goed waarom je partner nog initiatief zou moeten tonen volgens jou, ja tot een soatest misschien
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven