Geremd op het gebied van seks

03-03-2019 16:07 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2019 19:36
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP. Mvg Moderator Viva forum
99.68% gewijzigd
Maar hoe heb je nu sex dan? Heb je altijd alles onder controle?
Eens beginnen met in je eentje thuis in je blootje rond lopen?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, je hebt zelf de keus om zo nog de rest van je leven door te gaan of niet.

Waarmee ik bedoel te zeggen dat het met dit soort dingen vooral een kwestie is van gewoon eens doen. Met praten of eeuwig over tobben kom je niet verder.
Stap gewoon eens uit je comfortzone.
Alle reacties Link kopieren
Gooi die stomme preutse opvoeding over je schouder en doe het gewoon een keer. Gewoon, één keer, huppetee, kleren uit en jezelf tonen. Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Als je eenmaal over die ene keer heen bent volgt de rest vanzelf.
...
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook niet leren zwemmen door bang op de kant te blijven staan praten over hoe eng dat water wel niet is.
Zwaar religieus opgevoed?
Alle reacties Link kopieren
Neem een borrel, of twee, en dan gewoon doen.
I told you walking was idiotic.
Lastig, ik heb het niet zo erg maar herken het wel. Kleine stapjes, ga eens naakt in huis als je alleen bent om te wennen aan het naakt zijn in daglicht, kijk eens rustig naar jezelf in de spiegel, ga eens naar de sauna op een damesdag..
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383468 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 16:51
99.72% gewijzigd
Masha123 schreef:
03-03-2019 20:22
Dank je wel allemaal voor jullie reacties.

Daarom voelt het nu heel snel alsof ik iets doe wat niet mag, of dat ik in mijn ouders ogen "vieze en smerige" dingen aan het doen ben die niet normaal zijn. Voelt heel ongemakkelijk allemaal. Ook ben ik een verlegen type, dus dat werkt ook niet echt mee.
Je ouders hebben diezelfde "vieze en smerige" dingen gedaan om jou op de wereld te zetten. En je kunt mij niet vertellen dat ze daar niet van genoten hebben maar dat mag natuurlijk niet begrip worden gezegd.
Helaas kan ik je geen tips geven, ik ben als heiden grootgebracht.
Religie maakt meer kapot dan je lief is, dat blijkt maar weer. Ik kan een beetje meevoelen hoe het voor je is doordat ik (lang geleden) ook religieus ben opgevoed. Met lang niet zo'n heftige impact als in jouw geval, maar het mechanisme was hetzelfde: seks is bedoeld voor voortplanting of hooguit liefde, maar daar hield het wel mee op. Als er alleen al gezoend werd op tv werd het uitermate ongemakkelijk in de huiskamer en als het langer dan een paar seconde duurde werd er weggeschakeld naar een ander kanaal, onder het afkeurend mompelen van "al die viezigheid op tv tegenwoordig". Nou ja, ik kan er een heel verhaal over ophangen maar daar schiet je niks mee op. Je zult je er aan moeten zien te ontworstelen, misschien met hulp van een seksuoloog. Het scheelt dat je vriend er zo te lezen relaxed mee omgaat.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
05-03-2019 22:31
Religie maakt meer kapot dan je lief is, dat blijkt maar weer.
Je bedoelt dat religie meer kapot maakt dan drank goed kan maken? ;)
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
03-03-2019 20:56
Je ouders hebben diezelfde "vieze en smerige" dingen gedaan om jou op de wereld te zetten.
Zoiets? :A:
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
05-03-2019 22:38
Zoiets? :A:
Hahaha! Denk dat haar ouders dit na 2 seconden ook snel op mute gooien.
Ga eens met een seksuoloog praten of als je dat te 'heftig' lijkt een psycholoog.

Zij hebben vaker cliënten met dit soort problemen en kunnen je hier echt wel mee op weg krijgen.

Deze gedachtes zitten zo diep geworteld in je gedachten dat je die niet zo gemakkelijk zonder professionele hulp veranderd krijgt.

Succes to :rose:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je situatie.. zelf ook mee opgevoed. 8 jaar geleden relatie aangegaan waarbij dit ook een lastig probleem was dat jaren duurde voordat ik mezelf uit kon worstelen! Tot heden nog samen met diegene maar door die opvoeding heeft het wel voor moeilijke tijden bezorgd binnen mijn relatie. Mijn tip verspil geen kansen en denk niet teveel na en heb plezier en geniet! Je weet de antwoorden pas wanneer je het probeerd. Leef!
Alle reacties Link kopieren
Probeer het in kleine stapjes, bijv. niet in daglicht, maar met gedimd licht, of misschien durf je wel je bh uit en volgende keer je slip. Het kan ook helpen dat je ergens mee bezig bent, bijv. dat je onder de douche staat en dat je vriend erbij komt. Sta je net wat minder in de spotlight. Verder is het gewoon een kwestie van doen!
Freya03 schreef:
18-03-2019 19:30
Mijn tip verspil geen kansen en denk niet teveel na en heb plezier en geniet! Je weet de antwoorden pas wanneer je het probeerd. Leef!
Dan weet je zelf ook hoe lastig het is als volgens je geloof bijna alles wat je doet zondig is.
TO ik denk echt dat je hier professionele hulp bij nodig hebt, zoals al is aangegeven.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 21:10
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
03-03-2019 16:34
Gooi die stomme preutse opvoeding over je schouder en doe het gewoon een keer. Gewoon, één keer, huppetee, kleren uit en jezelf tonen. Wat is het ergste dat kan gebeuren?
Als je eenmaal over die ene keer heen bent volgt de rest vanzelf.
En daarna lekker een keer naar de sauna of bloot in de zon en de zee.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
05-03-2019 22:31
Religie maakt meer kapot dan je lief is, dat blijkt maar weer. Ik kan een beetje meevoelen hoe het voor je is doordat ik (lang geleden) ook religieus ben opgevoed. Met lang niet zo'n heftige impact als in jouw geval, maar het mechanisme was hetzelfde: seks is bedoeld voor voortplanting of hooguit liefde, maar daar hield het wel mee op. Als er alleen al gezoend werd op tv werd het uitermate ongemakkelijk in de huiskamer en als het langer dan een paar seconde duurde werd er weggeschakeld naar een ander kanaal, onder het afkeurend mompelen van "al die viezigheid op tv tegenwoordig". Nou ja, ik kan er een heel verhaal over ophangen maar daar schiet je niks mee op. Je zult je er aan moeten zien te ontworstelen, misschien met hulp van een seksuoloog. Het scheelt dat je vriend er zo te lezen relaxed mee omgaat.
Je hebt religie en religie. Er zijn legio mensen die wel gelovig zijn maar niet spastisch doen over seks of bloot.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar uiteindelijk kan je in een relatie niet vrij leven als je continue beoordeeld wordt wat je doet omdat zus en zo wordt gezegd als we praten binnen religie. Ik snap je heel goed dat het niet prettig en aangenaam is om zo te moeten leven namens regels die binnen het geloof zijn opgesteld. Ik was op het gegeven moment helemaal klaar mee.. die inpack maakte me zo ongelukkig dat ik voor mezelf ging nadenken en mezelf ging leren kennen wat ik binnen een relatie nou echt prettig vind en of het wel als een zonde voelt wat ik probeerde.. makkelijker gezegd dan gedaan. Het enigste wat ik mee wil geven is maak niet de fout dat ik toen had gemaakt om hier jaren mee te wachten en uiteindelijk eruit te worstelen.. uiteindelijk is alles binnen mijn relatie goed gekomen maar ook veel met ups en downs.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_383468 wijzigde dit bericht op 12-08-2019 16:51
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, maar absoluut niet vanwege geloof. Ik heb best veel pukkels op mijn billen (heb nogal volle billen en volgens mij ontstaan die pukkels als het broeit, maar dat terzijde) en ik ben ook onzeker over mijn schaamlippen (hangen naar buiten). Ik weet niet zo goed welk advies ik je kan geven, maar ik denk dat het een kwestie is van gewoon doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven