BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo hebt genoten Raam, blij voor je 💋

En dat gemis, dat is in het begin het ergst, maar het vind een plekje. Het zal niet verdwijnen, maar wachten op de juiste persoon 💋
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Raamopen wat fijn voor je!

@Moppie hoe is het nog met jou?

Ik ga binnenkort naar mijn allereerste munch, spannend :cheer:
ZetHetRaamOpen schreef:
07-04-2019 11:37
Wat lief Lollypopje! Ik heb het heerlijk gehad. Jan niet tegen gekomen en toen heb ik het ook wel los kunnen laten.
:yes:
Even crossposten:

Nieuwe papers over BDSM

Via @CAPRI_UA2 kregen we door dat er twee nieuwe BDSM-gerelateerde papers zijn gepubliceerd.

1 Bondage-Discipline, Dominance-Submission and Sadomasochism (BDSM) From an Integrative Biopsychosocial Perspective: A Systematic Review

Een algemeen overzicht van alle beschikbare wetenschappelijke literatuur over BDSM.

Te lezen via: https://www.researchgate.net/publicatio ... tic_Review

2. A Survey on BDSM-related Activities: BDSM Experience Correlates with Age of First Exposure, Interest Profile, and Role Identity

Een artikel waarin we onderzoeken hoe BDSM interesses evolueren in functie van de ervaringen die BDSM beoefenaars opdoen.

Te lezen via: https://www.researchgate.net/publicatio ... e_Identity

Voor de resultaten uit het onderzoek is het nog even geduld hebben, daarvan hopen we eind dit jaar het eerste paper te zien..
Spoiler: Ik ga co-auteur zijn :D
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal, Na weken lang doorheen dit forum te scrollen, besloten eens te stoppen met leechen en met mijn vragen binnen te vallen in wat lijkt een heel hecht forum te zijn geworden voor de actieve schrijvers.

Mijn vraag luid wat de betere hulpmiddelen zijn voor een koppel welke elkaar na jaren van vanille recent begonnen zijn met BDSM.

Zij wil steeds meer gedomineerd worden tot een bepaalde pijngrens maar het is allemaal zo nieuw in de relatie.

Met boeien, nipple play en lichte slagen geen probleem. Echter heb ik het moeilijk met het zwaardere werk en hoe dit aan te pakken :S

Enige toelichting over de speeltjes die jullie in jullie arsenaal bezaten in het begin?
Alle reacties Link kopieren
Hai Popelo.

Eigenlijk zijn speeltjes van ondergeschikt belang in mijn nederige optiek. Degene die het toebrengt echter is van het allergrootste belang! Je kunt met een pollepel, een bosje brandnetels en een kaasschaaf meer schade toebrengen dan met de heftigste bullwhip. Vraag één zou dus eigenlijk mogen zijn: "wil jij je lief überhaupt heftiger spel bieden, zit dat in je"? En kan jouw lief ook vertellen wat voor soort spel/tuig ze nodig denkt te hebben? Hebben jullie een profiel op fetlife? Daar kun je volop inspiratie opdoen.

Hier ontdekt mijn lief langzaam maar zeker dat hij een sadistisch kantje heeft. Met de flogger kon hij altijd al overweg, tegenwoordig vindt hij het zelfs leuk om marks aan te brengen en daar gebruikt hij een rietje voor. Heerlijk gemeen simpel slagtuigje waar hij heel gericht streepjes mee aan kan brengen. Ideaal voor een beetje straf of gewoon omdat het kan.
...
@Popelo ik vraag me af wat je precies tegenhoudt om met het zwaardere werk te beginnen. Is het onzekerheid of is het (nog) een stap te ver voor je?
Wat wij belangrijk vinden is om altijd het tempo van de zwakste schakel te volgen. Ik wil op het moment meer dan mijn man mij kan geven, tja pech voor mij dan.

Als het vooral onzekerheid is dan zou ik vooral voor simpele speeltjes kiezen waar jij je goed bij voelt. Ga eens samen snuffelen in vanilla winkels en koop daar wat leuks.
Het eerste waar mijn man mee begon was een oude riem. Daar voelde hij zich zelfzeker mee en comfortabel bij. Dat ik hem liever met een rijzweep in de hand had gezien was op dat moment van ondergeschikt belang. Die rijzweep hebben we inmiddels ook, dus eind goed, al goed :P
Alle reacties Link kopieren
@roos het gebruikt van speeltjes lijkt me in eerste instantie ook geen noodzaak hoewel zij erover begon. Ondanks dat ik der al jaren ken is het moeilijk voor mij om op dit uit te maken wat ze in het spel verwacht. Ik bedoel, hoewel ze openlijk erover praat wilt ze de stappen in het begin aan mij over laten. Ik mag doen waar ik mij comfortabel bij voel. Gezien ze haar pijngrens wilt afgaan is het dan verkeerd om te suggereren dat ze misschien anaal in het spel wil?

@Tardis dat van een simpele riem te gebruiken had ik gewoonweg niet bij stil gestaan :D maar van een rijzweep heeft ze me idd al eens een afbeelding laten zien. Zijn er zo nog speeltjes in die "pijn"klasse die aan te raden zijn?

Misschien een vraag aan iedereen hier, speelt anaal een centrale rol in de BDSM wereld of is het ook mogelijk voor vrouwen om BDSM tot op een serieus niveau te ervaren zonder deze verlangens?
Ehmm, ik volg even niet meer. Hoezo staat het aftasten van de pijngrens meteen gelijk aan anale seks? En ik ben geen ervaringsdeskundige dus misschien ben ik helemaal mis, maar ik dacht altijd dat anale seks net geen pijn hoort te doen als je het goed en langzaam opbouwend doet?
Alle reacties Link kopieren
@tardis wel dat is het net... je moet begrijpen dat mijn kennis van seks is afgeleid uit jarenlange zelfbevrediging alvorens ik in deze relatie terecht kwam. Voor mij gaat de gedachte van anale sex bij vrouwen gepaard met een bepaalde hoeveelheid pijn :s

Indien dit niet het geval is snap ik eigenlijk het hele taboe erond niet. Want hoewel ik m.b.t. bdsm nog veel stappen te maken heb, heb ik zelf wel al jaren het verlangen om dit eens te ervaren als man zijnde.
En het lijkt me ook wel belangrijk dat jullie wel duidelijk communiceren over wat er verwacht wordt. Waar jij je comfortabel bij voelt is misschien niet waar zij zich comfortabel bij voelt.
Ik snap haar wel, is ook gewoon leuk in de controle uit handen te geven, maar ze moet toch echt haar grenzen aangeven voor jullie verder gaan.

En welke speeltjes is die pijnklasse vallen is ook moeilijk te zeggen. Zoals Rooss al zei kunt je net een pollepel ook veel schade aanrichten, is maar wat je ermee doet.
Misschien moet je haar gewoon eens vragen of ze anaal wilt proberen. Zo ja kun je weer verder bespreken of ze dat in bdsm of vanilla setting wilt doen. De combinatie is misschien weer te heftig voor haar. Of net niet.
Alle reacties Link kopieren
@tardis Ik denk dat ik het vanavond ook gewoon gelijk op tafel smijt en vraag of ze het iets vind. Ik begrijp niet dat het in onze gesprekken nog nooit door mezelf is aangehaald.

En wat de speeltjes betreft klopt je statement wel, ik vraag me af of het idee om een speeltje in huis te halen met maar 1 doel in tegenstelling tot de riem, pollepel,... bepaalde opwinding kan kreëren voor haar. Als mijn toewijding naar mijn rol.
Kan zeker opwinding creëren. Kan ook heel leuk zijn om daar samen voor te gaan winkelen. Ik zou sowieso de slaapkamer pollepel apart houden van de keuken pollepel :P
Alle reacties Link kopieren
Er over praten is goed, maar bij bdsm is het zeker in het begin belangrijk om concreter te zijn.

Is het een idee om samen eens een sublijst op te zoeken (vind je o.a. op wanderingspirits) en gewoon de punten af te gaan en te bespreken wat je er wel of niet aan aan spreekt?

@Tardis ik hou van de riem, juist ook door het gevoel dat het los maakt bij mij. Als je hoort dat hij hem uit zijn broek haalt, hmmzzzz...
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@lollypopje Ik snap wat je bedoeld :lol: ben er zelf ook van gaan houden door het zelfvertrouwen dat man dan uitstraalt
Alle reacties Link kopieren
@lollypop Bedabkt voor de tip! Ben benieuwd wat ze er van gaat vinden als ik er vanavond spontaan zelf over begin.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees af en toe weer wat mee. En wil qua pijn toch even reageren op popelo. Pijn kan op verschillende manier worden gegeven. Ik dacht in eerste instantie ook gelijk aan zweep/riem etc. Maar ik merk dat 'subtiele' pijn veel meer met mij doet. Zoals een pinwheel...pfff die brengt me echt in een andere wereld en geeft mij een hele andere sensatie dan geslagen worden met een zweep/flogger, terwijl beiden pijn geven.

De sublijst van lollypopje is een goed advies, geeft inzicht in veel mogelijkheden. Daarnaast is het uitproberen. En soms is iets wel fijn en soms niet. Ik heb meer dan gemerkt dat je gemoedstoestand behoorlijk van invloed is op wat wel en niet fijn is op dat moment en of je iets wel of niet kan verdragen.
Alle reacties Link kopieren
En zelfs als je vooral houdt van hard of zacht, dan nog kan ook daarbinnen het soort pijn verschillen waar je van houdt.
De een houdt van dof, de ander weet van zwaar, of scherp of brandend of snijdend etc... Maar dat is gewoon een kwestie van uitproberen 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het goed gaat met iedereen?

Ik heb een vraag en weet niet of iemand van jullie hier ervaring mee heeft. Bij mij is een aantal maand geleden de diagnose 'ernstige depressie' gesteld. Ik ben in therapie en ondertussen gaat het al wel beter met mij, maar nog niet in die mate dat ik bv al terug kan gaan werken en dat soort zaken.

Aangezien tijdens een depressie je hersenen anders werken (problemen met de neurotransmitters), en bdsm spel je hormonen beïnvloed en de gekende subdrop kan veroorzaken, is het een aanrader om bdsm volledig te vermijden tijdens een depressie? Of kan het op zich niet zo kwaad?

Ik heb na ons laatste spel (toen zat ik al wel met de ernstige depressie maar was de diagnose nog niet gesteld) echt wel een serieuze dip gehad. Dip is zelfs nog een serieus understatement.. Waardoor ik nu wat schrik heb. Terwijl anderzijds een deel van mij ook juist echt nog eens een portie kink nodig heeft.

Probleem is vooral dat door de lange afstandsrelatie, vriendlief er niet is om mij op te vangen op de moment dat die dip typisch voorvalt.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met spelen tijdens een zware depressie, maar wel als het mentaal niet goed gaat.
Wat ik dan bij mijzelf merk is dat de behoefte minder is en als die er wel is dat het anders kan vallen. Ik kan bijvoorbeeld minder hebben en een D moet harder werken om me in mijn onderdanigheid te krijgen. Niet omdat ik niet wil, maar omdat er een rem zit.

Mijn advies is dat als je wel wilt spelen, benader het alsof het jullie eerste spel is, waarin je elkaar weer opnieuw moet ontdekken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Geen advies alleen een :hug:
@squat knuffel voor jou. Wat naar, goed dat je zo open om advies durft te vragen. Ik durf niet goed advies te geven, maar is voor jou dichtbij zijn/fysiek contact het enige wat helpt bij een drop? Of kun je goed bespreken wat je op afstand nodig hebt om je beter te laten voelen? En waar zit precies je angst in? Ben je bang voor je gezondheid of dat je niet "meedraait" de dagen erna of alleen voor het gevoel zelf? En als je wel in een drop beland, zou het het dan waard kunnen zijn of niet? Wat gebeurde er de vorige keer dat je er nu huiverig voor bent?

Sorry als dit te veel vragen zijn, maar als je opschrijft hier of voor jezelf wat de angst is, wat je kan doen, wat je uit spel wil halen dan heb je misschien je antwoorden zelf al bij je.

En sorry als deze opmerking misplaatst is, want ik ben natuurlijk geen deskundige: maar misschien is uitzoeken hoe je op (licht) spel reageert beter nu je nog niet aan het werk bent dan als het straks weer beter gaat, maar je ook weer andere dingen op gaat pakken?
Alle reacties Link kopieren
Dankuwel iedereen!

Fysiek contact helpt bij mij wel het beste bij een drop. Of anders een lang skype gesprek ofzo zodat ik hem kan horen en zien. Probleem is dat hij een heel drukke job heeft. En vorige keer toen het zo slecht ging had ik hem gevraagd mij te bellen en zei hij geen tijd te hebben (hij wist wel niet dat het slecht ging met mij), dus dit is iets dat ik nu mss best wel met hem bespreek. Dat we kunnen spelen maar enkel als hij voldoende tijd voor mij kan maken de eerste dagen dat we terug gescheiden zijn.

Vorige keer was het denk ik een combinatie van verschillende zaken. Ik had mijn drop, én de depressie én een heel zware therapiesessie. De dag na die sessie ben ik helemaal ingestort, met suïcidale gedachten en al. Niet dat ik daar naar zou handelen, maar het wel gewoon heel eng om ineens zo diep te knallen en daar herstel je niet zomaar even van.

De situatie is nu wel anders, ik heb nu idd weinig verplichtingen en verantwoordelijkheden, de depressie is van ernstig naar mild gegaan, bij de psycholoog vermijden we momenteel nog de intense sessies. Dus mss dat het idd geen kwaad kan om licht spel te spelen en te zien hoe ik erop reageer.

Maar voor de zekerheid was ik dus aan het googlen over bdsm en depressie maar echt veel info valt er niet over te vinden.
Alle reacties Link kopieren
@DropIt misschien een idee om het in de groep Durftevragen op fetlife te vragen. Je bent namelijk vast niet de enige.

Maar wat ik lees heb je in elk geval goed nagedacht over wat jij nodig hebt in deze situatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven