BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Fijn Bul!

Lopen die gesprekken een beetje vloeiend? Het is niet het makkelijkste onderwerp...
...
Hoi allemaal,

Hier een stille meelezer die het toch eens tijd vond om mezelf kenbaar te maken :-)
Al heel lang interesse/nieuwsgierig naar BDSM maar niet de juiste partner gehad om daadwerkelijk te onderzoeken hoe ver mijn nieuwsgierigheid ging. Nu, sinds 4 jaar, een partner die mij hier steeds verder in meeneemt. Door mijn onzekerheid heeft het hem veel geduld gekost om mij te krijgen waar ik nu ben. Nog steeds ben ik erg onzeker over mezelf maar als ik terug kijk naar waar ik vandaan kwam heeft hij goed werk geleverd ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Labello

Welkom..fijn dat je zo'n fijne en geduldige partner hebt gevonden.

Zou je wat meer willen vertellen over je beleving en waar je interesse ligt?

Uiteraard ben je ook welkom om hier al je vragen te stellen :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik denk dat het begonnen is toen het mij "vroeger" (jeetje wat klinkt dat oud) al spannend leek om eens geblinddoekt en / of vastgebonden te worden maar door mijn onzekerheid en foute relaties heb ik hier nooit gehoor aan gegeven. Toen ik me meer ging inlezen werd het voor mij steeds duidelijker dat ik hier met mijn huidige partner(s) geen weg in zou gaan vinden. Ik ontdekte voor mijzelf dat ik hiervoor een man nodig zou hebben die meer dominantie uit zou stralen.... dus hup, boek dicht en door.
Tot ik mijn huidige partner leerde kennen. Een echte man! Langer dan ik, breder dan ik... zo eentje waar je helemaal in weg kan kruipen. In de beginmaanden van onze relatie appten we heel veel. Omdat we allebei een kind hebben zagen we elkaar nog niet met regelmaat dus gingen er heel wat app gesprekken overheen. En daar is het begonnen... hij gaf via de app geregeld hints waardoor ik steeds meer "bloot" durfde te geven over mijn wensen.
Oh wat vond ik het eng de eerste keer, en dat was alleen nog maar de blinddoek. Maar zijn woorden "ik hou in de gaten hoe je reageert" zorgden dat ik me toch durfde te geven.
Ondertussen zijn we 4 jaar verder, wonen we samen en spelen we de weekenden dat de kinderen er niet zijn ons spel ;-)
We begonnen met een blinddoek, hier hebben we ondertussen handboeien, touwen en zwepen aan toegevoegd. Misschien klinkt dat voor jullie nog erg soft :-$

Heel verhaal, weet ook niet of het een beetje te volgen is en of ik zo je vraag heb beantwoord ;-)
Alle reacties Link kopieren
@Labello prima te volgen :)

En ik zal niet snel iets soft noemen, om de simpele reden dat het niet gaat om mijn beleving. Ik heb heftiger nodig, maar dit is wat bij jou/jullie past. Jij zoekt waarschijnlijk jouw grenzen op en al liggen die op een andere plek dan de mijne, dat maakt het zeker niet soft.

Overigens ben ik met sommige dingen echt wel een piepert en een watje hoor :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@lollypopje
Nu ben ik wel benieuwd naar waar jouw grenzen dan liggen... tenzij je dat niet wil vertellen hoor. Ik weet ook nog niet of ik al ben waar ik moet/kan/wil zijn. Alleen met de aanwezigheid van 1 of 2 (net) tieners in huis heeft het allemaal wat meer tijd nodig :lol:
Alle reacties Link kopieren
@Labello ik ben zelf iemand die bij de juiste persoon voorkeur geeft aan consensual non-consent. Daarbij voel ik me compleet van de ander en die heeft het recht, op een paar harde grenzen na, met mij te doen wat die wil. Of ik dat nu wil of niet.

Overigens ben ik echt een watje op het gebied van klemmen. De ander mag en kan mij daar dus mee vol zetten, maar ik begin dan wel behoorlijk te piepen :P En hoewel een D dan vrijwel alles met mij kan doen, houdt die met dat soort dingen wel rekening met wat ik aan kan. Dat is namelijk een grens waar je tegenaan wil spelen, maar niet te ver over wilt gaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@lollypopje daar heb ik wel eens over gelezen en lijkt met echt grensverleggend maar aan de andere kant intrigerend. Was het voor jou niet moeilijk om daar de juiste persoon/personen voor te vinden? Als ik het op mezelf reflecteer; ik vertrouw mijn partner 1000% maar om hem alles met me te laten doen wat hij wil, dat lijkt me toch wel eng. Dat terwijl hij nu ook alles met me doet wat jij wil.. aangezien ik soms zo in de knoop lig dat ik er weinig op in te brengen heb :hihi:

Oh klemmen inderdaad.. daar moet ik ook nog steeds aan wennen hoor en dat terwijl ik niet eens overal zo gevoelig ben....
Alle reacties Link kopieren
@Labello Ik ben daar niet actief naar opzoek gegaan, maar het was niet gek dat ik met de juiste persoon ook op dit vlak klikte. Ik vertrouw hem overigens met mijn leven.
En ik hoop dit ook ooit binnen een relatie te vinden.

Bij mij hangt dit overigens ook samen met mijn diepe onderdanigheid en de drang me iemands eigendom te voelen. Voor mij is dat iets dat bij mijn natuur hoort. Maar juist omdat ik weet dat het niet zomaar iets is dat ik geef en het heel belangrijk is de ander compleet te vertrouwen zal ik het ook nooit zomaar en in één keer aan iemand geven.
Het is iets waar je naartoe moet groeien.

En klemmen en pijn. Iedereen ervaart pijn anders. Niet iedereen kan hetzelfde hebben, maar ook de voorkeur voor pijn verschilt. Waar ik niet in de pijn van klemmen kan zakken, ken ik ook weer mensen die daar juist op weg kunnen zweven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
@Lollypopje Ik begrijp volledig dat dat niet iets is wat je in één keer geeft. Het moet stapje voor stapje gaan. Dat kan natuurlijk ook niet anders want het is heel veel wat je iemand biedt. Misschien een gekke vraag, maar je geeft aan dat je dit ook op relatie gebied hoopt te treffen maar waarom is de persoon aan wie je je nu geeft geen "relatie materiaal"?
Alle reacties Link kopieren
Labello1985 schreef:
15-01-2021 16:46
@Lollypopje Ik begrijp volledig dat dat niet iets is wat je in één keer geeft. Het moet stapje voor stapje gaan. Dat kan natuurlijk ook niet anders want het is heel veel wat je iemand biedt. Misschien een gekke vraag, maar je geeft aan dat je dit ook op relatie gebied hoopt te treffen maar waarom is de persoon aan wie je je nu geeft geen "relatie materiaal"?
Wij kunnen elkaar op dat gebied niet geven wat we nodig hebben.

We hebben ook geen doorlopende D/s, want dan wordt mijn onderdanigheid snel zo diep dat ik geen ruimte meer heb voor anderen.
Maar als ik bij hem ben, ben ik van hem en dat is wel heel fijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Fijn dat hij jou kan geven wat je "nodig" hebt.
Ben je in het dagelijks leven ook onderdanig of dan juist helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Labello1985 schreef:
15-01-2021 17:03
Fijn dat hij jou kan geven wat je "nodig" hebt.
Ben je in het dagelijks leven ook onderdanig of dan juist helemaal niet?
Ik kan wel volgzaam zijn en werktechnisch zit ik het meest op mijn plek in een ondersteunende positie, waarbij ik ook veel het voortouw neem binnen een team. Menig persoon die mij vanilla kent zou ook niet perse verwachten dat ik onderdanig ben.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dat hoor je vaker hé. Dat juist mensen die in het dagelijks leven het voortouw nemen of een leidinggevende functie hebben bij bdsm onderdanig zijn. Dan kunnen ze letterlijk de touwtjes uit handen geven.
Alle reacties Link kopieren
Labello1985 schreef:
15-01-2021 17:26
Dat hoor je vaker hé. Dat juist mensen die in het dagelijks leven het voortouw nemen of een leidinggevende functie hebben bij bdsm onderdanig zijn. Dan kunnen ze letterlijk de touwtjes uit handen geven.
Jep, maar naar mijn ervaring is het een vrij groot cliché dat niet echt op waarheid gebaseerd is.

Ik ken onderdanigen met een leidinggevende functie en genoeg die dat niet hebben. Zelfde geld voor Dominanten.

Wel geloof ik persoonlijk dat als er in onderdanigheid veel kracht zit en om je echt over te kunnen geven sterk in je schoenen staan een goede eigenschap is. Dat is geen vereiste om onderdanig te zijn uiteraard. Dat staat daar los van.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben eigenlijk heb dienende type.
Wil graag dat iedereen het goed heeft en daarna denk ik aan mijzelf.
Ben zo iemand die op feesten allerlei hapjes rond brengt.
Kan mij in een relatie ook teveel weg cijferen.
En heb ik iemand nodig die mij daar voor behoed.

In het dagelijkse leven train Ik paarden.
Ik weet wat ik doe en waar de grenzen van het paard zijn.
Vind het heerlijk om daarmee bezig te zijn.
Maar als er over prijzen gepraat moet worden dan kan ik mij niet staande houden en kan ik geen argumenten bedenken om de prijs te krijgen die ik wil.
Daarom doe ik wat goed kan en mag een ander doen waar hij of zij goed in is.
Alle reacties Link kopieren
Wilma1974 schreef:
15-12-2020 23:15
Dank je! Wat er verder ook van gaat komen, het heeft in ieder geval iets in me losgemaakt. En ik zou dit inderdaad verder willen onderzoeken. Goed om te horen dat jouw ervaring positief is :)
Dag Wilma, ik was wel getriggerd door je verhaal en daarom nieuwsgierig. Zijn er nog ontwikkelingen geweest die je wilt delen?
Hi Subbo,

Leuk dat je om een update vraagt, ik lees nog steeds mee met dit topic. Ik ben heel voorzichtig begonnen en heb mijn scharrel voorgesteld hem te blinddoeken, waar hij mee instemde. Dit is ons allebei goed bevallen. Ook vindt hij het fijn als ik zeg maar bezit neem van zijn lichaam. Ik heb dingen bij hem gedaan en hem dingen laten doen bij mij die hij nog nooit had gedaan. Zelf zegt hij ik laat jou alles met mij doen.

Ik wil hem ook voorstellen zijn polsen vast te binden met een zijden lint, nog geen boeien enzo :-D En dan op deze manier iedere keer een stapje verder. Ik wil het vooral speels benaderen, aan de ene kant omdat ik denk dat we ons daar allebei prettig bij voelen. Aan de andere kant omdat diepe gesprekken er niet in zitten vanwege een taalbarrière.

Ik neem nog steeds het meeste initiatief, maar ik vind dat niet zo’n probleem omdat dit wat mij betreft ook hoort bij de dynamiek tussen ons.

Daarnaast heb ik me ook verder verdiept in dominantie en wat dit voor mij betekent. Dit is de eerste keer dat ik hiermee bezig ben, ik heb altijd vanilla relaties en vanilla seks gehad. Hoewel ik wel eens vaag gefantaseerd heb over een dominante rol en ik werd ook altijd opgewonden van het idee om een jongere, ietwat onervaren man te leren hoe hij lekkere seks kan hebben als dit sense maakt :-) En waarbij ik dus ook de leiding heb. Die fantasie kan ik nu in ieder geval uitleven ;-)

In het dagelijks leven ben ik niet uitgesproken dominant en meer het dienende type. Aan de andere kant ben ik niet heel erg volgzaam, zoals mijn scharrel dat is. Zoals ik al zei, het is voor mij ook meer wat betekent dominantie voor mij en hoe zie ik mijzelf in zo’n rol, hoe zou ik dat willen invullen. Ik heb me ook voorgenomen om juist eerst meer te weten te komen over onderdanigheid en dat als uitgangspunt te gebruiken voor mijn eigen ontwikkeling.

Weer wat afstandelijk geschreven misschien, maar mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Ik ben opener dan het lijkt :)
Alle reacties Link kopieren
Oh, wauw, wat een uitgebreid en snel antwoord.

Het was me opgevallen dat dit deel van de discussie ineens op leek te houden, vandaar dat ik het vroeg. Maar leuk dat er zo snel een antwoord kwam, dat had ik niet verwacht. En totaal niet afstandelijk geschreven in mijn ogen, ik vind het heel persoonlijk en eerlijk. Ik vind het leuk om te lezen over een vrouw die zoekend is naar haar dominante rol zonder daar op deze plek assertief en dominant over te schrijven. Ik vind het heel interessant hoe het bij de ene persoon echt onderdeel is van de integrale identiteit terwijl de ander het beperkt binnen een relatie of situationele context oproept. Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet minder diep of oprecht hoeft te zijn (al wil ik hiermee niet beweren dat een ander hier het tegengestelde zegt hoor).
Alle reacties Link kopieren
@Wilma leuk om te lezen en mooi hoe je jouw persoonlijke zoektocht beleefd

Wel een kleinadvies en dat is dat ik niet iemand zou vastbinden met een zijdenlint of sjaal. In die artikelen in vanilla tijdschriften wordt het vaak genoemd, waarschijnlijk omdat het romantisch klinkt. Echter kan een knoop daarin eerder strak trekken of afknellen, zeker als je verder ook geen kennis hebt van knopen.
Ik zou dan eerder kiezen voor een paar simpele polsboeien. Dat is een stuk veiliger.

Kies je toch voor een lint, hou een schaar bij de hant, bij voorkeur iets kleins, mocht het lint erg strak gaan zitten, waarmee je hem los kunt knippen. En hou zijn polsen goed in de gaten. Dus zorg ook dat hij kan communiceren, al kan het zijn dat hij het zelf in die setting minder goed kan aanvoelen.

Overigens vind ik zelf die taalbarrière ook wel een dingetje. Juist bij bdsm is communicatie en goed begrijpen wat de ander zegt en bedoeld belangrijk. Miscommunicatie brengt namelijk veel meer risico met zich mee dan bij vanillaseks. En zelfs daarbij kun je door miscommunicatie bijvoorbeeld tegen consentissues aanlopen of per ongeluk dingen doen die de ander niet prettig vind of niet wil. Dus ook als je de kink oppervlakkig houdt, brengt het extra risico met zich mee.
Hoewel ik niet zeg dat je het niet moet doen en je je wel bewust bent van de beperkingen, wilde ik dit toch graag nog even benoemen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ook ik wou wat zeggen over het vastbinden, blij dat lollypopje dat al heeft gedaan. Ik zou juist iets kiezen wat niet meegeeft ivm gevaar op afknelling.

Mijn tip voor een schaar is een veiligheids-/ of verbandschaar, hiermee beschadig je de huid niet als je knipt.
Alle reacties Link kopieren
Dossie Easton en Janet Hardy hebben ook een Topping boek. Ik heb Bottoming van hun gelezel en de Ethical Slut. Allebei de moeite waard voor wat stof tot nadenken en praktische tips.
Alle reacties Link kopieren
Uiltje66 schreef:
19-01-2021 12:59
Ook ik wou wat zeggen over het vastbinden, blij dat lollypopje dat al heeft gedaan. Ik zou juist iets kiezen wat niet meegeeft ivm gevaar op afknelling.

Mijn tip voor een schaar is een veiligheids-/ of verbandschaar, hiermee beschadig je de huid niet als je knipt.
Ik had het er toevallig laatst dus met iemand over dat je dat in elk kinki artikel met tips op vanillasites en tijdschriften ziet terug komen, terwijl het gewoon echt een onveilig idee is. Zeker, of juist, als beginner.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Kelly_xxx schreef:
19-01-2021 13:27
Dossie Easton en Janet Hardy hebben ook een Topping boek. Ik heb Bottoming van hun gelezel en de Ethical Slut. Allebei de moeite waard voor wat stof tot nadenken en praktische tips.
Ik heb de anderen niet gelezen, maar The Etical Slut staat hier vol strepen en krabbels in de kast. Een aanrader voor iedereen met interesse in non-monogamie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Allebei mijn non-monogame partners hadden me gevraagd The Ethical Slut te lezen voor we iets begonnen. Fijn boek idd en geeft ook weer ruimte om dingen samen te bespreken.

Bottoming geeft wat inzicht en praktische tips. Ik vond vooral de praktische tips handig. En dan nog gaat er wel eens iets mis. De gag had de laatste keer mijn mondhoeken gesneden. Hij heeft het niet gezien, ik niet gevoeld. Die gag ligt nu in de prullebak :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven