BDSM, voor de liefhebbers - deel VI

14-03-2019 17:51 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.

Het vorige topic vind je hier.
seks/bdsm-voor-de-liefhebbers-deel-v/li ... ges/391049


Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:


Deviance & Desire
http://www.devianceanddesire.com/

Kink Aware Info
https://kinkawareinfo.wordpress.com/

Marijkes Praktijken
http://marijkespraktijken.nl/

Submissive Guide
https://submissiveguide.com/

Wandering Spirits
http://www.wanderingspirits.nl/

Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay


En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
https://www.youtube.com/user/CountBoogie
lollypopje wijzigde dit bericht op 17-03-2019 15:23
12.69% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
23-02-2021 10:41
En dat is voor mij anders. Het combineren voelt voor mij (nog) niet natuurlijk. Ik heb ten eerste nooit die vrijheid gehad/gekregen en ten tweede ben ik simpelweg onervaren hierin.

Waar je de grens legt is aftasten. Bij de één zou je wat meer laten zien dan de ander. Wat dat betreft is het niet heel anders dan vanille daten. Dan laat je ook niet meteen het achterste van je tong zien.
Dat is zeker waar en dat doe ik bij kinkidaten ook niet. Althans voor zover dat lukt, iets met soms meer tong laten zien dan mensen lief is :P Maar dat is dan ook weer een mooi selectie criterium :proud:

Geniet in elk geval van je zoektocht en vind lekker je eigen weg :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Gaat hier snel zeg met allerlei onderwerpen.

Ik zie vandaag mijn meer vanilla date (alhoewel hij zijn eigen kinks heeft). Zaterdag vieren we de verjaardag van de partner van ‘mijn’ Dom met zijn drieën en dinsdag zie ik hem alleen. (Ik ben poly, zij alledrie ook, we weten goed van elkaar wie we zien.)

Over frenzy. Ik had al jaren geen relatie of sex gehad dus toch wel een beetje last van in de zin dat ik toch wel op zoek ben naar iets meer. Zondag dus gewandeld met iemand maar absoluut geen klik dus het verder kijken laat ik eerst maar even zitten. Druk genoeg.

Mix tussen BDSM en vanilla. Ik denk dat het dan vanaf hangt wat je vanilla vindt. Aftercare kan heel vanilla voelen en is voor mij super belangrijk. Ik woon niet samen en met de lockdown is gewone dingen doen zoals uit eten gaan niet te doen. Heb wel vorige week bij Dom en zijn partner gekookt, gegeten en een spelletje gespeeld na het spelen in bed.
Ik heb een relatie gehad waarin ik ontdekte submissive te zijn en samen zijn we toen op ontdekking gegaan, dat ging kapot omdat hij te dominant was in het dagelijks leven (en een onwijze lul bleek waarvan ik nog steeds niet weet of het met elkaar te maken had)
Daarna wilde ik alleen maar daten met een D/s relatie voor ogen en hoewel de seks geweldig was werkte het gewoon niet. Ik ben zelf vrij headstrong in m’n gewone leven en als dan een man een beetje dominant wil gaan doen buiten het bed dan accepteer ik dat niet.
Wat Shifty schreef bv over zijn relatie, mijn eerste reactie is “oh dat wil ik ook” maar als ik dan beter nadenk weet ik dat zou ik leuk vinden voor een week of 2 en daarna zou de spreekwoordelijke bom barsten.
Ik vind t daarom heel interessant om jullie berichten te lezen omdat het mij weer nieuwe inzichten geeft.
Alle reacties Link kopieren
@Kelly fijne vooruitzichten.

Heel veel plezier vast :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk geniet ik ervan. Vind het nu al leuk. En de zoektocht loopt wel los, dat komt vanzelf.

Ik vind de discussie over bdsm/vanille relatie gewoon heel interessant. Zorgt er ook voor dat ik wat dingen aan het overdenken ben, en weer iets over mijzelf leer.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook altijd fijn aan praten met mensen met andere belevingen en ideeën. Het leert je een hoop over jezelf :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
-Shifty- schreef:
23-02-2021 08:56

Volgens mij ontstaat daar ook nog wel eens een dilemma; bdsm-erig enorm lekker samen daten waardoor je meer van elkaar wil en elkaar vaker wil zien. Wat eigenlijk het bdsm-erige niet echt opvoert maar juist 'verwatert' omdat je vooral meer vanille introduceert. Wat misschien weer juist verwarrend kan zijn; behalve de bdsm-aspecten moet je ineens ook wat vinden van de complete persoon om te bepalen of je goed matched. Terwijl dat misschien je doel helemaal niet was.
Heel herkenbaar!

Ook ik vind de schakel van gelijkwaardig naar Ds vaak lastig te vinden. En als hij me uit mijn "sub" haalt kom ik er heel lastig weer in, dat zou met een iets afstandelijkere relatie makkelijker gaan naar mijn idee. Bij hem heb ik ook veel sneller de neiging tot piepen, dat liet ik in eerdere Ds-sen wel uit mijn hoofd. Maar de ervaring leert dat hij vatbaar is voor mijn gepiep dus gebruik ik het.

Ik vind het niet altijd makkelijk....
...
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
23-02-2021 10:14
En daarnaast merk ik dat ik verschrikkelijk in de verdediging schiet bij alleen maar het woord 'relatie', dus daar moet ik voor mijzelf nog een weg in vinden, al dan niet met een potentiële Dom.
Kom je net uit een relatie of ben je anderzijds wat "relatie-bang" geworden?

Ik herken het wel een tikje maar ik hield mezelf dan altijd maar voor dat ik met alles en iedereen een relatie heb, met mijn moeder, kinders, minnaars (toentertijd), bed, toetsenbord enz.
...
Alle reacties Link kopieren
@Stellar: waarom zou dat niet werken voor jou? Vul ik het goed in als dat het voor jou alleen in de slaapkamer werkt, en niet daarbuiten?

@rooss: tijd is een relatief begrip, dus 'net uit een relatie' zal voor iedereen anders zijn. Ik ben nu ongeveer een jaar gescheiden. Hij was mijn eerste en enige relatie/partner. Dus dat ik nu voor het eerst in mijn leven eigenlijk als vrijgezel doorbreng, speelt ook een grote rol.
Rooss4.0 schreef:
23-02-2021 08:21
Vind je hem nog wel echt leuk?
Als ik een man gewoon echt ontzettend de moeite vind dan maakt het me niet zoveel uit eigenlijk of ik met 100 km pu van de piste dender. Als ik aan mijn gevoelens voor hem zou twijfelen zou ik reageren zoals jij, terugtrekkende bewegingen maken, nadenken, afstand. Ik zeg niet dat het bij jou hetzelfde werkt maar het kan wel goed zijn om dit mee te nemen in je nadenkerij.

Wat vindt hij van jouw genomen afstand?
Dit is wel een goed punt Rooss. Ik twijfel hier inderdaad een beetje aan. Omdat we veel tijd met elkaar doorgebracht hebben voelde het alsof we een diepe connectie hadden, we praten en lachen veel en ik voel me bij hem op mijn gemak. Maar ik betrapte me er afgelopen weekend op dat ik het voornamelijk heel leuk en interessant vind als hij vertelt over zijn werk en hobby, omdat dat twee totaal nieuwe werelden voor me zijn, maar dat ik minder interesse heb ik in persoonlijke en serieuze verhalen over zijn familie, jeugd etc. En dat ik ook altijd een beetje terughoudend reageer en niet het achterste van mijn tong laat zien als hij mij daarnaar vraagt. Het gaat dus minder diep dan ik dacht. En dat vind ik niet zo'n probleem omdat het altijd heel gezellig is, er een goede D/s connectie is en we als speel partners aan elkaar gewaagd zijn. Maar al met al vond ik het iets te benauwend worden en deze afstand gebruik in om dingen zoals bovenstaande op een rijtje te krijgen.
Bedankt voor al jullie inzichten, ervaringen en overpeinzingen trouwens! Fijn en leerzaam om te lezen.
Erinlynn schreef:
23-02-2021 12:20
@Stellar: waarom zou dat niet werken voor jou? Vul ik het goed in als dat het voor jou alleen in de slaapkamer werkt, en niet daarbuiten?
Voor een weekendje kan ik het wel handelen als een ander het voor het zeggen heeft, niet in mijn dagelijkse leven. Lastig uit leggen zonder het een heel lang verhaal te maken. Ik trek dominante mannen niet, tenzij ik naakt ben of bijna naakt.
Alle reacties Link kopieren
Erinlynn schreef:
23-02-2021 12:20

@rooss: tijd is een relatief begrip, dus 'net uit een relatie' zal voor iedereen anders zijn. Ik ben nu ongeveer een jaar gescheiden. Hij was mijn eerste en enige relatie/partner. Dus dat ik nu voor het eerst in mijn leven eigenlijk als vrijgezel doorbreng, speelt ook een grote rol.
Dat noem ik supervers en ik kan me dus levendig voorstellen dat je even rooie vlekken en jeukende uitslag krijgt bij het idee van "relatie".
...
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
23-02-2021 13:18
Dit is wel een goed punt Rooss. Ik twijfel hier inderdaad een beetje aan.
Bedankt voor je antwoord! Goed dat je het meeneemt, ik vind je heel eerlijk (in elk geval naar jezelf!) Ik hoop dat een beetje afstand duidelijkheid voor jou gaat scheppen.
...
Discobar: Je schrijft dat je geïnteresseerd bent in zijn werk/hobby maar minder in familie etc. Tegelijkertijd schrijf je dat jullie een goede D/s connectie hebben en als ik mij goed herinner schrijf je ietsje terug dat je eigenlijk alleen een D/s relatie wil.

Dat klinkt inderdaad zoekende.

In het begin, als ik heel eerlijk moet toegeven vond ik ook alleen zijn werk/hobby interessant en bijv. zijn moeder een stuk minder. Daar heb ik best mee gezeten in mijn jongere jaren. Dat is gaandeweg veranderd, vanille dingen bespreken werden fijn en het was echt fijn om te weten wat er toen precies door zijn hoofd ging.

Nu moet ik op verzoek van een therapeut echt mijn verleden in duiken met terugkijken en dagboeken lezen en ik had ook die soortgelijke gevoelens, het ging te snel en het was niet echt eerlijk (vond ik dan) dat ik zijn hobby/werk interessant vond, maar bijv. zijn verleden weer niet zo. Goed, geen rem maar meer. Ik ben nu zo een 8 jaar verder na start en ik zie dat ik toen echt 'weg' was, maar de eerste tekenen kwamen ongeveer na 2 jaar. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik vond het zo overeenkomen... Ik wilde eigenlijk wel dat ik op pauze had gedrukt... mocht je af en toe twijfelen ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk om al die verschillen (in ervaring en behoefte ) te lezen als het gaat om nabijheid , D/s en relaties.

Ikzelf vind de fwb D/s toch het fijnste denk ik....wel openheid in een soort weekend D/s waarin je óók jezelf kan zijn (naast je sub of d gevoelens)
Al heb ik ook een keer een speelcontact gehad met een stel waarbij de Dame wat afstandelijker was qua karakter, wat meer gereserveerd in wie ze was qua emoties en kwetsbaarheid.
Toch was het spelen met haar altijd superfijn doordat we tóch een soort match en connectie voelden tijdens het spelen..misschien voor mij wel júist door haar 'wat meer geserveerde karakter' ....dat ik het daardoor ergens wel fijn vond omdat ik mijn subgevoelens & fantasieën beter kon projecteren...ohh ohh zo fout klinkt dit nu :-D
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
23-02-2021 13:18
Dit is wel een goed punt Rooss. Ik twijfel hier inderdaad een beetje aan. Omdat we veel tijd met elkaar doorgebracht hebben voelde het alsof we een diepe connectie hadden, we praten en lachen veel en ik voel me bij hem op mijn gemak. Maar ik betrapte me er afgelopen weekend op dat ik het voornamelijk heel leuk en interessant vind als hij vertelt over zijn werk en hobby, omdat dat twee totaal nieuwe werelden voor me zijn, maar dat ik minder interesse heb ik in persoonlijke en serieuze verhalen over zijn familie, jeugd etc. En dat ik ook altijd een beetje terughoudend reageer en niet het achterste van mijn tong laat zien als hij mij daarnaar vraagt. Het gaat dus minder diep dan ik dacht. En dat vind ik niet zo'n probleem omdat het altijd heel gezellig is, er een goede D/s connectie is en we als speel partners aan elkaar gewaagd zijn. Maar al met al vond ik het iets te benauwend worden en deze afstand gebruik in om dingen zoals bovenstaande op een rijtje te krijgen.
Discobar....ik wil altijd discobal schrijven..dus mocht dat eens gebeuren ;)

Wat ik hier een beetje in lees is dat je het contact liever wat meer oppervlakkig wilt houden, gewoon voor de leuk en niet teveel diepgang?
Werk en hobby's blijven tenslotte wat oppervlakkig qua onderwerp, iig meer dan wanneer het gaat over wie we zijn en wat ons zo gevormd heeft. (door jeugd & verleden)
Is het iets waar je het liefst helemaal niets over wilt weten ( praten) of juist nú nog niet ?
Alle reacties Link kopieren
Thanks Lollypopje, heel fijn om dit als klankbord te hebben :-)

Discobar, snap wel wat Roos zegt. Bij mij zou het hetzelfde werken wanneer ik iemand niet leuk genoeg vind... Maar daar kom je vast wel achter als je wat meer afstand neemt.

Leuk om al die meningen over vanille en D/s te horen maar dan merk je ook dat het al heel verschillend is wat men als vanille ziet binnen een D/s contact. Zelf ben ik nog niet op zoek naar een relatie.

Nu ook net als ErinLynn een jaar gescheiden en ik geniet eerlijk gezegd ook wel van de vrijheid en tijd voor mezelf. Wel vind ik het fijn om dit stuk van mezelf te ontdekken en het liefst ook wel met speelpartner(s) waarmee het klikt en je dus wel wat vanille dingen deelt. Maar dat is dus nog even zoeken hoe te combineren. Maar voor ik echt volledig op D/s dates ging storten wat vanille dates gehad en dan kreeg ik zo snel de kriebels als de mannen dan toch meer wilden en liever werden (terwijl ze eerst zeiden ook geen relatie te willen..), echt niet toe aan een relatie dus haha.

Daarnaast ook weleens met wat D's besproken over hoe je een relatie combineert met dit stuk want kan me voorstellen dat ik dat in de toekomst wel zou willen.
Maar in het dagelijks leven ben ik dus absoluut niet submissive dus 24/7 zou voor mij niets zijn. Herken me wel in wat Steller schreef over buiten de slaapkamer echt niet trekken dat een man dominant gaat zijn haha.
Alle reacties Link kopieren
Emily2020 schreef:
23-02-2021 20:11
Ikzelf vind de fwb D/s toch het fijnste denk ik....wel openheid in een soort weekend D/s waarin je óók jezelf kan zijn (naast je sub of d gevoelens)
Dit is idd ook wel precies wat mij het fijnste lijkt! Zou perfect zijn...
Heeft het ook niet een beetje met een voetstuk te maken Discobar? Je D heeft interessant werk en een interessante hobby, zeg je, en daarmee plaats je hem op een voetstuk. Wat prettig is, je wilt als sub een D waar je tegenop kijkt. Als hij nou teveel zou delen over zijn kinderen of gedoe met familie of zo, dan doet dat af aan zijn voetstuk?
Emily2020 schreef:
23-02-2021 20:21
Discobar....ik wil altijd discobal schrijven..dus mocht dat eens gebeuren ;)
Hahaha daar luister ik ook vast wel naar.
Ik denk inderdaad dat een fwb D/s constructie is wat ik het liefst zou willen, het hoeft van mij allemaal niet zo serieus. Waar ik nu, denk ik, een beetje mee worstel is dat we nu op het punt zijn waarop het in een beginnende vanilla-relatie iets serieus aan het worden zou zijn. En aangezien ik dat niet wil las ik nu even een pauze in. Ik heb hem ook gezegd dat ik dit weekend niet af wil spreken en dat we daarna gaan praten. Ik merk wel dat hij steeds contact blijft zoeken en mijn verzoek om een radiostilte enigszins naast zich neerlegt.
Marana schreef:
23-02-2021 20:46
Heeft het ook niet een beetje met een voetstuk te maken Discobar? Je D heeft interessant werk en een interessante hobby, zeg je, en daarmee plaats je hem op een voetstuk. Wat prettig is, je wilt als sub een D waar je tegenop kijkt. Als hij nou teveel zou delen over zijn kinderen of gedoe met familie of zo, dan doet dat af aan zijn voetstuk?
Oei, dit is ook een hele interessante invalshoek, bedankt!
EternallyMissed schreef:
23-02-2021 20:07
Discobar: Je schrijft dat je geïnteresseerd bent in zijn werk/hobby maar minder in familie etc. Tegelijkertijd schrijf je dat jullie een goede D/s connectie hebben en als ik mij goed herinner schrijf je ietsje terug dat je eigenlijk alleen een D/s relatie wil.

Dat klinkt inderdaad zoekende.
Eternally fijn je weer te lezen! ik ben inderdaad zoekende, maar hou mezelf goed in de gaten! En het helpt enorm dat jullie dat ook een beetje doen. :hug:
Emily2020 schreef:
23-02-2021 20:11
Leuk om al die verschillen (in ervaring en behoefte ) te lezen als het gaat om nabijheid , D/s en relaties.

Ikzelf vind de fwb D/s toch het fijnste denk ik....wel openheid in een soort weekend D/s waarin je óók jezelf kan zijn (naast je sub of d gevoelens)
Al heb ik ook een keer een speelcontact gehad met een stel waarbij de Dame wat afstandelijker was qua karakter, wat meer gereserveerd in wie ze was qua emoties en kwetsbaarheid.
Toch was het spelen met haar altijd superfijn doordat we tóch een soort match en connectie voelden tijdens het spelen..misschien voor mij wel júist door haar 'wat meer geserveerde karakter' ....dat ik het daardoor ergens wel fijn vond omdat ik mijn subgevoelens & fantasieën beter kon projecteren...ohh ohh zo fout klinkt dit nu :-D

Klinkt wel als een fijn speelstel. Maar waarom misschien wel juist door haar wat meer gereserveerde karakter? Waarom kon je je subgevoelens & fantasieën beter projecteren?
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
23-02-2021 20:48
Ik merk wel dat hij steeds contact blijft zoeken en mijn verzoek om een radiostilte enigszins naast zich neerlegt.
Wat jammer.
Dit werkt niet mee aan zijn leukigheid en ook niet aan zijn voetstuk kan ik me zo voorstellen.

Wel een opsteker voor jou, hij vindt je -zo te lezen- the bomb en wil je niet kwijt.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven