Chlamydia vraag.

17-03-2019 19:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe groot is de kans dat je met een persoon meerdere maanden seks hebt gehad, zeg maar een stuk of 20 keer seks, en dat chlamydia niet wordt overgedragen? Hierbij gaat het om een situatie waarin de vrouw besmet is en de man niet.

Komt dat weleens voor of niet?
Alle reacties Link kopieren
Go see the doctor. https://www.youtube.com/watch?v=SH5a-deHquc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat met een beetje geluk het na 1 of 2 keer best mogelijk is dat het niet overgedragen wordt. Schijnt overigens zo te zijn dat de overdracht van man naar vrouwen makkelijker is dan andersom, maar met 20 keer acht ik de kans wel heel hoog dat de man in kwestie het ook te pakken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik las ergens dat een man ongeveer 30% kans heeft om het over te nemen per keer, dus ja dan kan ik natuurlijk wat kansberekeningen gaan maken maar daar ben ik niet zo goed in.

Het komt erop neer dat het antwoord op deze vraag voor mij de vraag beantwoordt of ik al jaren met chlamydia heb rondgelopen of niet...
Alle reacties Link kopieren
Doe desnoods preventief een kuurtje antibiotica wanneer je bedpartner is besmet. Een man heeft soms geen klachten maar een man blijft het wel doorgeven. Je moet je andere bedpartners dus ook inlichten. Je bent er zo weer vanaf maar niet wanneer je het onbehandeld laat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat is nou precies je vraag? Is er chlamydia bij je geconstateerd en vraag je je af hoe lang je het al hebt, of denk je dat je het misschien hebt? Ben je man of vrouw?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had chlamydia, achtergekomen omdat ik spiraaltje liet zetten.

Heb van jan. 2018-sept. 2018 1 sexpartner gehad.

van sept. 2018-jan. 2019 2 partners.

Alle drie geven aan getest te hebben en zijn schoon. Maar, dat zou betekenen dat ik er al vanaf 2011 of 2012 mee rondloop, en dat de partner waar ik meerdere maanden mee ben geweest, het na al die keren niet heeft overgenomen.

Of 1 van die 2 uit de 'latere periode' liegt. Dat is een beetje mijn vraag. Want ik zou het heel erg vinden als ik het jaren heb gehad, straks ben ik onvruchtbaar. En ik kan me niet voorstellen dat ik dan niks had gemerkt.

daarom dus de vraag hoe groot de kans is dat de eerste meneer het na al die keren niet heeft overgenomen....
Alle reacties Link kopieren
of miss. klopte die test wel gewoon niet ofzo, ik vind het gewoon zó'n vaag verhaal. Het komt echt uit de lucht vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het andersom wel eens meegemaakt. Hij besmet, ik niet en toch zeker een keer of 10 onbeschermde seks met elkaar gehad. Ik heb het nog een keer laten testen omdat ik de uitslag niet vertrouwde ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen dat er iemand liegt. Of dat persoon 1 er om een of andere reden niet vatbaar voor is. Heb je je acht jaar lang niet laten testen dan?
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang dat je het nooit echt zeker kunt weten, maar het lijkt me het meest logisch dat 1 van die recentere partners liegt.
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
17-03-2019 19:30
Ik zou zeggen dat er iemand liegt. Of dat persoon 1 er om een of andere reden niet vatbaar voor is. Heb je je acht jaar lang niet laten testen dan?
Ja heel lang niet laten testen maar ik was jong en heb lange relatie gehad met gozer die maagd was, en daarvoor wel wat vriendjes maar nooit over soa 's nagedacht. Dus dit was m'n eerste soa test.

Ja, maar het is dus wel raar dat hij na een keer of 20-30 keer seks het niet overneemt.
Alle reacties Link kopieren
Tiswa schreef:
17-03-2019 19:32
Ik ben bang dat je het nooit echt zeker kunt weten, maar het lijkt me het meest logisch dat 1 van die recentere partners liegt.
Ja he... mij ook. Ergens hoop ik dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
17-03-2019 19:27
Ja, ik had chlamydia, achtergekomen omdat ik spiraaltje liet zetten.

Heb van jan. 2018-sept. 2018 1 sexpartner gehad.

van sept. 2018-jan. 2019 2 partners.

Alle drie geven aan getest te hebben en zijn schoon. Maar, dat zou betekenen dat ik er al vanaf 2011 of 2012 mee rondloop, en dat de partner waar ik meerdere maanden mee ben geweest, het na al die keren niet heeft overgenomen.

Of 1 van die 2 uit de 'latere periode' liegt. Dat is een beetje mijn vraag. Want ik zou het heel erg vinden als ik het jaren heb gehad, straks ben ik onvruchtbaar. En ik kan me niet voorstellen dat ik dan niks had gemerkt.

daarom dus de vraag hoe groot de kans is dat de eerste meneer het na al die keren niet heeft overgenomen....
Mooi shit inderdaad. Heb je ook aan de heren uitgelegd hoe belangrijk het voor jou is om te weten of je het al langer hebt? Sommige mannen staan er wellicht niet bij stil dat je er als vrouw onvruchtbaar van kunt worden en vinden hun eigen ego belangrijker dan toegeven dat ze een soa hebben gehad....
Alle reacties Link kopieren
Kan het lab trouwens niet achterhalen hoe lang je het al hebt? Ik kan me herinneren dat mij ooit is gezegd dat ze het ook kunnen zien als je het al eerder hebt gehad
Alle reacties Link kopieren
Het kan ook zo zijn dat één van hun vals negatief heeft getest. Zijn ze echt bij de HA geweest of hebben zo'n thuistest gedaan? Daar kan namelijk ook nog best wat fout gaan. Ik zou in ieder geval benadrukken dat de kans dat je het hiervoor had erg klein is en dat het wijs is om nogmaals te testen voor de heren.
Alle reacties Link kopieren
Je komt er toch niet achter. Richt je op jezelf. Je bent er nu achter en weet dat je wat voorzichtiger mag zijn in de toekomst. Met condoom dus!
Of je onvruchtbaar bent kun je nu niet testen. En zal je pas achter komen als je bezig bent met kinderen krijgen. (Dit heb ik ook moeten doen. Ongeveer 7-8 mnd mee rond gelopen maar ben nu zwanger. Tegen de gynaecoloog verteld voordat ik zwanger was en ze maakte niet direct zorgen dat het daar aan lag nadat we een jaar hadden geprobeerd)
Alle reacties Link kopieren
Of een van de mannen heeft voor iets anders een antibiotica kuur gehad, dan is de chamydia weg
Koettie schreef:
17-03-2019 19:47
Of een van de mannen heeft voor iets anders een antibiotica kuur gehad, dan is de chamydia weg
Dit kan ook nog inderdaad.
Kan je lichaam het niet ook zelf opruimen?
Wat velen niet weten is dat het lichaam Chlamydia ook zelf kan klaren. De vraag is echter altijd wat het aanricht voordat het zo ver is. De kans dat je zó lang met chlamydia rond loopt is dus nihil.

Bij vrouwen die een fertiliteitstraject in gaan bijvoorbeeld wordt altijd getest op antistoffen tegen chlamydia, ook als de SOA test schoon is. Je kunt het dus doormaken en klaren zonder het te weten.
vicky87 schreef:
17-03-2019 19:38
Kan het lab trouwens niet achterhalen hoe lang je het al hebt? Ik kan me herinneren dat mij ooit is gezegd dat ze het ook kunnen zien als je het al eerder hebt gehad
Ze kunnen antistoffen testen. Wanneer je die hebt opgebouwd kunnen ze niet achterhalen. En zelfs als het zou kunnen: Nogal zonde geld!
Alle reacties Link kopieren
Dit hoor ik voor het eerst, spreek je uit ervaring Diocca? Kan het niet zo zijn dat het weg is door gebruik van antibiotica voor een andere kwaal?
Niet quoten: *POEF* Geef even een seintje als je het gelezen hebt.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 17-03-2019 21:19
40.20% gewijzigd
Geel schreef:
17-03-2019 21:01
Dit hoor ik voor het eerst, spreek je uit ervaring Diocca? Kan het niet zo zijn dat het weg is door gebruik van antibiotica voor een andere kwaal?
Azitromycine eenmalig is eerste keus voor chlamydia. Maar een kuurtje doxycycline werkt ook en wordt nog best regelmatig voorgeschreven voor het e.e.a. Dus het kan, ja. Maar het hoeft niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven