Vriend op seksueel vlak heel "rustig"

19-03-2019 10:56 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een hele fijne relatie met een man die me op handen draagt. Mijn vriend is bijna 10 jaar ouder dan ik en heeft een redelijk wild verleden achter de rug. Ondertussen is hij in rustiger vaarwater en is hij klaar voor huisje-boompje-beestje en hoeft seks van hem niet uitbundig of avontuurlijk te zijn. Voor mij is hij daarentegen de eerste waarmee ik seks heb gehad en sta ik juist erg open voor avontuur. Hij snapt niet waarom ik in hemelsnaam seks probeerde te initiëren tijdens een boswandeling, als het ook gewoon in een bed kan (kanttekening: met een ex van hem heeft hij weleens seks gehad in een bos bij een waterval). Daardoor worden wat onzekerheids-issues, die ik daarvoor al had, nogal versterkt. Hij heeft bijvoorbeeld nooit echt gehad dat hij de kleren van mijn lijf wilde rukken en vaker dan 1x per "sessie" hebben we het nooit gedaan. Als ik naakt de badkamer uit loop, zegt hij weleens dat ik zo kou zal vatten. Andere keren zegt hij wel dat ik prachtige borsten heb, maar het heeft zelden geleid tot seks en hij heeft me nooit echt uit passie besprongen. We zijn minder dan een jaar samen, maar sinds het begin hebben we nooit echt vaker dan 2-3x seks per week gehad.

Soms vraag ik me af of dit normaal is, o.a. gezien het leeftijdsverschil en ervaringsverschil, en dat ik er (in mijn hoofd) niet zo'n punt van moet maken. Zeker aangezien de relatie verder heel fijn is en hij wel dol op me is. Aan de andere kant bekruipt me de angst dat hij me nu totaal niet associeert met seksuele spanning en dat dat iets is wat hij alleen in zijn herinneringen met anderen heeft gehad en dat dat nu niet meer hoeft. Deze angst en onzekerheid reageer ik op andere ongerelateerde momenten weer op hem af, waardoor ik een hele vervelende spanning in de relatie creëer. Ik heb het hier al met hem over gehad, maar hij vindt dat ik me nergens onzeker over hoef te voelen en hij is heel tevreden met ons seksleven en over hoe alles gaat.

Ik heb hier al een keer met een psycholoog over gesproken. Aanleiding voor de psycholoog was een naaktfoto uit zijn eerdere relatie, die ik tijdens de verhuizing in een oude agenda vond. Samen met de psycholoog hebben we hier van meerdere kanten naar gekeken, o.a. dat "huisje-boompje-beestje" en rustiger vaarwater geen probleem hoeft te zijn als ik dat ook wil (en ik wil dat burgerlijke ook wel, alleen wil ik het passionele er ook bij). Verder had de psycholoog het erover dat ik nog jong ben en genoeg tijd heb om een andere man te vinden. Daar schrok ik wel van, omdat ik wel heel veel van hem hou en mezelf oud zie worden met hem.

Herkennen anderen zich hierin? Of hebben anderen ervaring hiermee? Of denk ik hier teveel over door?
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan naar een psycholoog omdat je een foto vond in een oude agenda? O_O
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Je vriend klinkt wel heel erg rustig en oud.
Waarom neem je de opmerking van de psycholoog niet serieus? Als jij passie wil in je serieuze relatie is deze man niet de juiste.
Alle reacties Link kopieren
Dit is niet je eerste topic over je vriend
Best een gedoetje, die relatie van jullie
Alle reacties Link kopieren
Wees eens tevreden met wat je hebt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Aanleiding voor de psycholoog was een naaktfoto uit zijn eerdere relatie, die ik tijdens de verhuizing in een oude agenda vond. Samen met de psycholoog hebben we hier van meerdere kanten naar gekeken,
:-D
nog geen jaar een relatie en je zit al bij een psych? :facepalm:
grapje zeker?
Ik heb ook een relatie met een man die 10 jaar ouder is dan mij.
Hij is ook meer voor het 'we doen het enkel in bed' maar als ik echt wil zorg ik wel dat hij zin heeft en maak ik hem wild waardoor wij wel toekomen aan zo'n zaken onafhankelijk waar of wanneer. Dus ik denk dat het meer aan jullie ligt, zin moet je maken
mma90 schreef:
19-03-2019 10:56
Ik zit in een hele fijne relatie met een man die me op handen draagt. [...]
[...] wat onzekerheids-issues, die ik daarvoor al had [...]
Wat is dat toch met vrouwen die een man nodig hebben om hun zelfbeeld op te krikken?
We zijn minder dan een jaar samen, maar sinds het begin hebben we nooit echt vaker dan 2-3x seks per week gehad.
Dat lijkt me op zich geen verkeerde score, maar het is voor jou blijkbaar niet voldoende. Ook andere aspecten van jullie seksuele relatie vind je onder de maat. Je vriend vind het wel best zo. Ik denk eerlijk gezegd ook dat de seksuele aantrekkingskracht ongelijk verdeeld is. Jij vindt hem opwindender dan hij jou, zo lijkt het.

Kortom: jullie zitten mijlenver uit elkaar wat seksualiteit betreft. Dat gaat echt niet veranderen. Je zult dus een keuze moeten maken voor je toekomst wat dit betreft. Hem zul je niet veranderen en jezelf wegcijferen is geen goed plan. Je bent niet afhankelijk van hem voor je levensgeluk. Kies voor jezelf zou ik zo zeggen.
2-3 keer per week ???

Sta je gewoon in de top 3 qua wipbeurten per week. Zie dus ook het probleem niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Nou , mijn man en ik experimenteren ook nog steeds na 13 jaar, maar seks in een auto, of kaarsvet over mijn tieten dat heb ik allemaal wel gehad idd. Mijn man niet, maar wat ik al zei, we proberen dingen die ik ook nog nooit gedaan heb, ook al is dat niet veel. Ik heb ook het liefst seks in bed, waarom? Omdat het lekker zacht is, en ruim. Wij hebben gemiddeld 4 x pw seks.
parbleumondieu schreef:
19-03-2019 11:01
Je vriend klinkt wel heel erg rustig en oud.
Waarom neem je de opmerking van de psycholoog niet serieus? Als jij passie wil in je serieuze relatie is deze man niet de juiste.
Precies. Het zit kennelijk niet in hem dus komt het er ook niet uit. Dat hij maar één keer seks in het bos had met een ex zegt eigenlijk al genoeg; deze man is niet zo'n wild type dat het behang met je van de muur neukt. Helaas, als jij daar wel van houdt. En dat je dat doet dat snap ik. Ik zou ook niet zo'n timide man willen die het in bed al spannend genoeg vindt.
Is 1990 jouw geboortejaar? En hoe lang zijn jullie al samen?
Alle reacties Link kopieren
MisaMi schreef:
19-03-2019 12:29
Precies. Het zit kennelijk niet in hem dus komt het er ook niet uit. Dat hij maar één keer seks in het bos had met een ex zegt eigenlijk al genoeg; deze man is niet zo'n wild type dat het behang met je van de muur neukt. Helaas, als jij daar wel van houdt. En dat je dat doet dat snap ik. Ik zou ook niet zo'n timide man willen die het in bed al spannend genoeg vindt.
Is 1990 jouw geboortejaar? En hoe lang zijn jullie al samen?
Dat is gelul, man en ik neuken ook het behang van de muren, maar niet tegen een boom aan aub. Dat heb je idd na 1x wel gezien. Als je alles al gezien en geproefd hebt...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een vrouw die minder creatief is. Maar gaat er wel in mee als je haar verleid. Maar zelfde als jij ook ik heb me er bij neer gelegd. Als we sex hebben is het ook erg fijn. We bouwen het wel steeds meer uit. Sauna, buitensex, hulpmiddelen, squirten, massage, etc. Het gaat altijd niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit van de sex en de beleving samen. Als je eens een beurt overslaat word de volgende wellicht spannender. Of geef dan aan wat je zou willen of waar je naar verlangt en niet in de afwachtende houding gaan zitten.
Succes
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
19-03-2019 12:33
Dat is gelul, man en ik neuken ook het behang van de muren, maar niet tegen een boom aan aub. Dat heb je idd na 1x wel gezien. Als je alles al gezien en geproefd hebt...
nou... leuk hoor in een auto, maar je kunt je benen niet kwijt
Fijn hoor een bos, maar mieren in je naad
etc

Doe maar gewoon een bed, nou vooruit onder de douche of op de bank
Alle reacties Link kopieren
Je bent jaloers op zijn verleden maar het is de vraag of het echt zo wild is geweest en niet vooral kletspraat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
1990 is inderdaad mijn geboortejaar.
Eerder zei iemand dat het misschien kletspraat was m.b.t. zijn verleden, maar zijn verleden is iets waar hij juist niet over praat. Ik weet wel dat hij veel wisselende seksuele contacten in het verleden heeft gehad (ok, hoeft niet per se wild geweest te zijn, maar het was in ieder geval niet monotoon). Ik zag die foto in zijn agenda en daar trok ik verder (mogelijk teveel) conclusies uit. Maar op dat moment speelde het al een beetje.
Iemand stelde voor om niet afwachtend te zijn. Goede tip. Op zich heb ik al meerdere keren wat voorgesteld (seks tijdens een boswandeling, sekspokerspel met standjes) maar dat zag hij niet zitten en vond hij complete onzin. Dat was wel even een klap voor mijn zelfvertrouwen. De keren dat we seks op de bank hebben gehad of in de douche initieerde ik het.
Wel heeft hij het een keer in bad geinitieerd, dat moet ik hem meegeven.

Misschien moet ik inderdaad sowieso wat tevredener zijn en anders wat andere dingen proberen om hem wild te krijgen? Ik zou dat toch wel een keer mee willen maken, een man die wild van me wordt.
mma90 schreef:
19-03-2019 13:13
Misschien moet ik inderdaad sowieso wat tevredener zijn en anders wat andere dingen proberen om hem wild te krijgen? Ik zou dat toch wel een keer mee willen maken, een man die wild van me wordt.
open een nieuw topic met de vraag hoe krijg ik m'n man (weer) geil :idee:
ik vermoed dat er zo maar tientallen ideeën in de reacties komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik vooral heel merkwaardig vind in je OP is dat je je frustratie en je onzekerheid over specifiek dit onderwerp op andere momenten botviert zodat je de relatie op dat moment even compleet ondermijnd. Destructief gedrag is dat.
Vertel de beste man dat deze manier van seksen niet bevredigend voor je is, dat je passie wil voelen, dat je het schijnbaar nodig hebt om gewild en geliefd te zijn en dat je een hele grote onblij krijgt van de manier waarop het nu gaat.

Als hij dat allemaal niet meer te bieden heeft omdat hij oud en saai is dan zijn jullie gewoon niet zo'n heel best setje.

Ik vind het overigens wel maf, jouw geboortejaar is '90, dat van hem dus '80. Mijn lief is ruim 10 jaar ouder dan de jouwe maar de passie knalt er nog vanaf hoor, ondanks zijn wilde seksleven vroeger.
Beetje gek allemaal.
...
Alle reacties Link kopieren
mma90 schreef:
19-03-2019 13:13
Ik zou dat toch wel een keer mee willen maken, een man die wild van me wordt.
Tja, dat wordt dan dus of een andere man of het blijft een fantasie.
Wat fijn dat alles steeds goed komt
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
19-03-2019 12:39
nou... leuk hoor in een auto, maar je kunt je benen niet kwijt
Fijn hoor een bos, maar mieren in je naad
etc

Doe maar gewoon een bed, nou vooruit onder de douche of op de bank
Precies, zand in je poes...
Ga er maar vanuit dat hij altijd wel rustig was qua sex. Dat ie wisselende contacten had betekent niet dat hij goed was in bed.

Misschien dat ze juist snel om hem uitgekeken raakten omdat hij matig presteerde.
Spijtig dat je niet regelmatig eens flink genomen wordt, vanuit zijn eigen driften dan, omdat hij puur verlangt naar je... Zo mis je de dierlijke instincten en geweldige seks die eruit volgt. Zeker omdat je nog maagd was, zou hij je toch kunnen inwijden in heel wat moois. Misschien moet je overwegen om een andere/extra man te zoeken waarmee het heerlijk vrijen is.
2-3 per week is heel normaal hoor, ik denk had een hoop mensen een stuk minder vaak aan seks toekomen.

Je moet aan jezelf vragen of je kan leven met deze manier van seks of niet. Zo niet dan weet je genoeg.

En heb je überhaupt met hem hier over gepraat?
Wat wil je nou eigenlijk? Opwindender seks omdat je nu eenmaal geil en seksueel nieuwsgierig/avontuurlijk bent en je nu niet aan je trekken komt? Of opwindender seks die voortkomt uit zijn initiatief doordat hij zich niet kan inhouden doordat jij zo geweldig en aantrekkelijk zou zijn? Met andere woorden: ter compensatie van je eigen onzekerheid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven