(Hoe) vertel je je ouders over een seksafspraakje?

08-04-2019 23:17 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 22 jarige single vrouw, maar ik heb behoefte aan seks. Gelukkig dienen mogelijkheden zich vaak aan, waardoor ik nooit lang droog hoef te staan. Het enige probleem is.... Ik woon nog bij mijn ouders. Uiteraard willen ze altijd weten waar en met wie ik ben. Ze bedoelen het goed, maar hierdoor voel ik me vaak genoodzaakt hierover te liegen. Want hoe vertel je je ouders: Ik eet vanavond niet mee, want ik eet vanavond Mark al op..

Toch voel ik me hier vaak schuldig over, plus vind ik het een fijn idee als er iemand op de hoogte is van waar ik ben, gezien het toch altijd een risico is om voor de eerste keer bij iemand binnen te stappen als je diegene nog niet goed kent.

Mijn vriendinnen hebben hier geen ervaring mee, want die hebben al lang een stabiele relatie. Dus nu is mijn vraag aan jullie: (Hoe) vertel je je ouders over je seksafspraakjes? Liegen jullie hier ook over?

Wanneer ik bijvoorbeeld op zaterdagavond uit ga, een leuke jongen tegen het lijf loop en wel in ben voor een one night stand, is dit nooit een optie gezien ik altijd thuis moet komen 's nachts. Wanneer ik dus de week erna afspreek om langs te gaan, weet ik echt niet hoe ik dit thuis moet brengen.
Gedraag je als een volwassen vrouw. Zoek een huis en ga....

En anders eerlijkheid duurt het langst.....ik neuk buiten de deur vandaag.
Misschien kun je beter een topic openen ' Hoe verzin ik een geloofwaardig verhaal?'.
Ik woonde op die leeftijd al lang op mezelf. Dan hoef je niemand wat te vertellen en hoef je ook niet te liegen tegen je ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer hetzelfde onderwerp, dus misschien dat je aan dit topic iets hebt: relaties/friends-with-benefits-en-thuis ... ges/425643
Tuurlijk, iedereen gaat je nu vertellen dat je uit huis moet.

Als we dat hebben gehad:
je kunt het toch gewoon hebben over 'date' of 'afspraakje' of 'ik ga uit met die en die' noem het maar iets, zonder dat je moet benoemen dat je ook seks hebt? Dat zullen ze vast zelf ook wel kunnen bedenken (of niet) maar dat lijkt me niet zo belangrijk.
MissFox1996 schreef:
08-04-2019 23:17
Dus nu is mijn vraag aan jullie: (Hoe) vertel je je ouders over je seksafspraakjes? Liegen jullie hier ook over?

Wanneer ik bijvoorbeeld op zaterdagavond uit ga, een leuke jongen tegen het lijf loop en wel in ben voor een one night stand, is dit nooit een optie gezien ik altijd thuis moet komen 's nachts. Wanneer ik dus de week erna afspreek om langs te gaan, weet ik echt niet hoe ik dit thuis moet brengen.
Ehm... niet? Dat zijn toch jouw zaken? Je bent 22 en zou je eigen leven moeten hebben, zoek desnoods een kamer.
Wat een ellende, 22 jaar en iedere nacht verplicht thuis moeten komen en uit armoede later doordeweeks nog een keer langs te gaan...

Echt, probeer eigen woonruimte te zoeken. Op je tweeëntwintigste ben je toch wel ongeveer in de bloei van je leven, zelfstandig wonen maakt je leven dan echt zoveel leuker!! En waarom zou je op die leeftijd nog willen liegen tegen je ouders? Als je wil dat ze je als volwassene behandelen, gedraag je dan ook zo.
Alle reacties Link kopieren
Niet zoveel verschillende mannen neuken...houd het bij 2 met benefits.

Dan zeg je tegen je ouders, ik ben bij Tom, we zitten in de datefase. En Piet is dan gewoon een vriend.
RégineFilange schreef:
08-04-2019 23:41
Tuurlijk, iedereen gaat je nu vertellen dat je uit huis moet.
Tuurlijk, waarom zou je dan nog thuis willen wonen?
Je bent 22 en dus in veel opzichten volwassen. Je had ook zelfstandig kunnen wonen en dan had je dit probleem niet. Het feit dat je nog thuis woont betekent niet dat je je ouders uitleg schuldig bent over de invulling van je leven. Je ouders kunnen niet eisen dat je thuis komt 's nachts. Het gaat hier niet om al dan niet jokken over seks, maar om de vrijheid om een zelfstandig leven te leiden. je bent 22!

Of je nou seks hebt met iemand, of een biertje drinkt met iemand, of met iemand naar de film gaat, gaat je ouders allemaal niets aan. Je hebt op jouw leeftijd het recht op de vrijheid te doen en laten wat je wilt, met inachtneming van de situatie dat je nog bij je ouders woont. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je even doorgeeft dat je niet mee-eet, of niet thuis slaapt. Het is aan jou hoeveel informatie je je ouders geeft.
Nehemah schreef:
08-04-2019 23:44
Tuurlijk, waarom zou je dan nog thuis willen wonen?

Willen en doen zijn tegenwoordig twee verschillende dingen. Vind het altijd zo'n dooddoener, zodra een thuiswonende twintiger problemen heeft met wat dan ook is het 'ga uit huis'. Kans is groot dat zo iemand daar allang over nadenkt maar niet direct de mogelijkheden heeft.
Veel hangt natuurlijk af hoe ruimdenkend je ouders zijn.

Ik denk niet dat de mijne echt happy waren geworden om te weten dat ik elke week weer met een andere man in bed lag.


Ik zou ze dus gewoon melden dat je uitgaat.
En bij een vriendin blijft slapen.
Ik hoop dat je een aantal vriendinnen hebt, zodat je kan afwisselen qua namen.



Ik hoop overigens dat je wel je voorzorgen neemt?
Je zit niet te wachten op een kind van een man die je net 5 dagen kent.
Of op andere cadeautjes.
RégineFilange schreef:
08-04-2019 23:46
Willen en doen zijn tegenwoordig twee verschillende dingen. Vind het altijd zo'n dooddoener, zodra een thuiswonende twintiger problemen heeft met wat dan ook is het 'ga uit huis'. Kans is groot dat zo iemand daar allang over nadenkt maar niet direct de mogelijkheden heeft.
En toch is het vaak de meest voor de hand liggende oplossing.

Het had me zo ontzettend zonde geleken om op die leeftijd nog thuis te moeten wonen.
JuriaanB schreef:
08-04-2019 23:46
Het feit dat je nog thuis woont betekent niet dat je je ouders uitleg schuldig bent over de invulling van je leven. Je ouders kunnen niet eisen dat je thuis komt 's nachts.

Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat je even doorgeeft dat je niet mee-eet, of niet thuis slaapt. Het is aan jou hoeveel informatie je je ouders geeft.
Geen idee maar veel ouders hanteren toch de regel 'onder ons dak gelden onze regels' en 'het is hier geen vrijblijvend hotel'. Weet niet of dat bij TO heel erg het geval is, maar het zou zomaar kunnen dat dat wel zo is en dat dat het wel heel moeilijk maakt om iets te hebben wat ook maar enigszins op een eigen leven lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
08-04-2019 23:37
Misschien kun je beter een topic openen ' Hoe verzin ik een geloofwaardig verhaal?'.
:rofl: :HA:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Nou gewoon: ik ben dit weekend weg en ik ga stappen in Amsterdam, dus jullie hoeven zowel vrijdag als zaterdagavond geen rekening met mij te houden. Ik ben zondag weer thuis en zal ik jullie appen hoe laat?

Zoiets dus.
En als er dan gevraagd wordt waar je slaapt: bij een vriendin/vriend.
En als er daarna dan nog verder wordt doorgevraagd wordt over wat je gaat doen bij die vriend/vriendin gewoon zeggen: neuken, zijn er nog andere vragen?

Kop op zeg je bent toch geen 15 meer? Dus als de vragen te ver gaan direct zo duidelijk worden dat het verder geen vragen meer oproept. Jouw ouders geloven toch niet dat je celibitair leeft? Hoe denk je dat jij bent ontstaan? Als een stekje in een waterpotje? Iedere ouder die liever de antwoorden niet wil weten stelt de vragen ook echt niet. En zo wel: heel duidelijk worden in de antwoorden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag hopen dat mijn kinderen met 22:
1 het huis uit zijn (gaat goed tot nu toe)
2 zelf beslissen hoe ze hun leven inrichten
3 zelf beslissen wat ze willen vertellen
4 zich niet meer als preutse pubers gedragen
5 over het kinderlijke idee heen zijn dat hun ouders een soort sexloze wereldvreemde mensen zijn die zwaar geschokt zijn dat hun volwassen (!!) kind wel eens sex heeft

Vertel en verzwijg wat je wil natuurlijk. Ik heb er als ouder geen behoefte aan van mijn volwassen kinderen te weten wat ze met wie waar wanneer doen. Maar het zou me teleurstellen als ze zouden liegen over zoiets simpels.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Gesprek aangaan met je ouders. Je bent volwassen, maakt je eigen ( foute en goede) keuzes. Als ze vragen stellen kunnen ze wellicht ook een antwoord krijgen wat ze niet willen horen.
Daarnaast mag jij ook je eigen prive leven hebben.

Ik ben 47, zal ergens rond de leeftijd van je ouders zitten mss. Ik zou liever waar je zit en dat je ligt te rollenbollen zou ongewenste info zijn, maar liever weten waar je uithangt of dat je iig een vriendin op de hoogte brengt.
Toen ik 12 jaar geleden ging daten nadat mijn relatie over was gegaan 3 jaar daarvoor, vertelde ik mijn moeder of een vriendin waar ik was.
Ik moest ze altijd voor een bepaald tijdstip ff iets laten weten en meestal belde iemand op een afgesproken tijdstip met een noodgeval. Als ik dan weg wilde, omdat diegene niet zo leuk was, had ik een goed excuus.
Je leeft en je ouders komen uit de jaren 60-70 denk ik, dus ze zijn niet van het victoriaanse tijdperk, ze zullen wss weten dat je sex hebt, maar zonder de details, willen ze wel weten dat je veilig bent.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch met hem mee naar huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar als ze uit huis zou gaan of gewoon niks zou zeggen of welke optie hier ook wordt gegeven, dan is nog niet alles opgelost. TO geeft namelijk aan dat ze het prettig vindt dat haar ouders weten waar ze is, voor het geval dat iemand een creep blijkt te zijn ofzo. Ik zou voor dat punt een vriend(in) gebruiken, TO. En dan lieg je desnoods maar tegen je ouders over waar je naartoe gaat, maar dan weet die vriend(in) waar je zit, als je wel een SOS uitstuurt.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed geen spontane one night stands, dus dat is makkelijker. Maar dan zei ik dat ik naar vrienden was die ik kende van uitgaan en een vriendin vertelde ik waar ik uithing.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Zeg gewoon dat je aan het daten bent. Waarom zou je dat niet zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
09-04-2019 07:10
Zeg gewoon dat je aan het daten bent. Waarom zou je dat niet zeggen?
Tenzij ze net zo geïnteresseerd zijn als mijn ouders, dan willen ze weten met wie en als ze hem na een bepaalde tijd niet hebben ontmoet vragen ze of het niks is geworden.
Daar ben ik maar niet aan begonnen :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh dan zeg je iedere keer na twee of drie dates dat het niks geworden is en dat je weer een ander gaat daten. Al die flings hoeven ze niet te ontmoeten toch?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
09-04-2019 07:25
Oh dan zeg je iedere keer na twee of drie dates dat het niks geworden is en dat je weer een ander gaat daten. Al die flings hoeven ze niet te ontmoeten toch?
Waar, maar dan krijg je daar weer een opmerking over 😜

Daarom hield ik het op vrienden, zat in mijn geval het dichtst bij de waarheid.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven