Verkracht met GHB

10-04-2019 00:23 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
dank voor jullie reacties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2019 19:53
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
98.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je dat je verkracht bent?
Je wilde het, je kan zeggen, dat het de drugs waren, maar je wilde het.
Als jij zegt, dat je verkracht bent, maakt dat deze jingen dus een verkrachter, een dader. Is dat eerlijk?
Alle reacties Link kopieren
Ja lila, dat is eerlijk. Wtf denk je, ze is gedrogeerd. Toestemming maakt dan niet meer uit.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-04-2019 07:12
Waarom vind je dat je verkracht bent?
Je wilde het, je kan zeggen, dat het de drugs waren, maar je wilde het.
Als jij zegt, dat je verkracht bent, maakt dat deze jingen dus een verkrachter, een dader. Is dat eerlijk?
Als deze jongen doelbewust iets kn haar drankje heeft gedaan om haar remmingen weg te halen valt dat voor mij wel onder de norm dader ja.

Lieve to, ik snap dat professionele hulp Zoeken spannend is. Maar geloof me het is juist fijn om het met een neutraal iemand erover te hebben die geen pijn met je meevoelt en je professioneel advies kan geven. Gun jezelf die hulp. Xx
Nou hij is wel een dader, van het toedienen van drugs. Als ik het goed begrijp heeft TO die drugs niet vrijwillig genomen.
Alle reacties Link kopieren
Zeeepje schreef:
10-04-2019 07:21
Ja lila, dat is eerlijk. Wtf denk je, ze is gedrogeerd. Toestemming maakt dan niet meer uit.
Hoho, dat is een aanname van TO
Ik vind het echt een hele hele rotsituatie voor haar. Maar roepen/denken dat ze verkracht is, gaat haar niet helpen.
Wat kan helpen, is toch echt, zelf hulp zoeken. EMDR kan helpen
Saartjepoes schreef:
10-04-2019 07:22
Als deze jongen doelbewust iets kn haar drankje heeft gedaan om haar remmingen weg te halen valt dat voor mij wel onder de norm dader ja.

Lieve to, ik snap dat professionele hulp Zoeken spannend is. Maar geloof me het is juist fijn om het met een neutraal iemand erover te hebben die geen pijn met je meevoelt en je professioneel advies kan geven. Gun jezelf die hulp. Xx
Dat vind ik veel te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
TO, je bent niet verkracht, maar je bent wel over je eigen grenzen heen gegaan. Hoe weet je zeker dat hij iets in je drankje heeft gedaan?
Alle reacties Link kopieren
En als het GHB was, dat werkt binnen een half uur, en het effect houdt drie uur aan, de kans dat dat het was, is echt heel klein
Echt TO, zoek hulp, voor jezelf, loop er niet mee rond
Alle reacties Link kopieren
Je wilde toch zelf neuken? Drugs of niet. Je kan hem niet voor verkrachter uit gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Waaruit blijkt dat je gedrogeerd bent?

Er is ooit ketamine in mijn drankje gedaan en ik ben 5 dagen doodziek van geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Is GHB een geil-maker? Ik dacht dat GHB als rape-drug gebruikt wordt omdat je er willoos van wordt?

Hoe dan ook, je stelt dat je onder invloed was van GHB, dat hij dat in je drankje heeft gedaan, dat het geen invloed had op je keuze bij hem te slapen maar dat het er wel voor zorgde dat jij sex initieerde. Als je dat voldoende aannemelijk kan maken is er wel sprake van een strafbaar feit, dat formeel geen verkrachting heet overigens. Punt is wel dat het dan gaat om sex terwijl je door de drugs buiten bewustzijn was en dat is niet wat je beschrijft.

In alle eerlijkheid snap ik dat je spijt hebt van het gebeurde, maar ik waag te betwijfelen of je beschuldiging stand houdt, tenzij je heel hard kan bewijzen dat hij je drugs heeft toegediend waardoor hij kon weten dat jij willoos (!) zelf sex zou initiëren.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-04-2019 07:30
En als het GHB was, dat werkt binnen een half uur, en het effect houdt drie uur aan, de kans dat dat het was, is echt heel klein
Echt TO, zoek hulp, voor jezelf, loop er niet mee rond

‘Ik kreeg een drankje, de avond vorderde naderde, ik was nog helder, we zijn naar zijn huis gegaan, we hebben 2 uur geslapen en toen ik wakker werd had ik ontzettende zin in seks’

Ik kan het qua tijd ook niet zo rijmen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-04-2019 07:48
Is GHB een geil-maker? Ik dacht dat GHB als rape-drug gebruikt wordt omdat je er willoos van wordt?
ligt aan de dosis, van een beetje, wordt je 'sociaal', praterig, in sommige gevallen opgewonden.
van een flinke dosis, raak je buiten bewustzijn

Het is niet erg aannemelijk, dat (als er al sprake is van toedienen van drugs) dat het GHB was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe weet je dat je gedrogeerd bent? Het zijn nogal zware beschuldigingen waarmee je iemand voor de rest van zijn leven kan beschadigen. Let op: als het zo is dan was het fout maar ik lees dat je niks tegen je zin hebt gedaan. Een one night stand is geen schande, ook al voelt dat misschien wel zo voor jou.
himalaya schreef:
10-04-2019 07:50
‘Ik kreeg een drankje, de avond vorderde naderde, ik was nog helder, we zijn naar zijn huis gegaan, we hebben 2 uur geslapen en toen ik wakker werd had ik ontzettende zin in seks’

Ik kan het qua tijd ook niet zo rijmen?
Het past ook niet bij GHB inname. Daar wordt je niet echt geil van wakker.

Ik heb het zelf meegemaakt helaas.
Alle reacties Link kopieren
cubicle schreef:
10-04-2019 07:28
TO, je bent niet verkracht, maar je bent wel over je eigen grenzen heen gegaan.
Maar deze man, neemt iemand mee naar huis, ze heeft met hem gezoend, ze blijft bij hem slapen.
Ze wordt wakker, en Wil NU Neuken!
Hoe kan hij dan weten, waar haar grenzen liggen??? En dat ze niet wilde???
Alle reacties Link kopieren
Ah, volgens de Jelinek is, bij een correcte dosering, GHB inderdaad mogelijk een geilmaker. Remmingen kunnen wegvallen. En bij een te hoge dosis kan je willoos worden, inclusief slaap.

Alleen geil en willoos is dan weer niet tegelijk het effect. Dus als je de ongewenste consumptie van GHB kan aantonen, blijf je met het detail zitten dat je zelf sex initieerde. Dat is 100% zeker geen verkrachting, en het lijkt me een uitdaging dat als onvrijwillige sex in toestand van kennelijke willoosheid bewezen te krijgen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-04-2019 07:48
Is GHB een geil-maker? Ik dacht dat GHB als rape-drug gebruikt wordt omdat je er willoos van wordt?

Hoe dan ook, je stelt dat je onder invloed was van GHB, dat hij dat in je drankje heeft gedaan, dat het geen invloed had op je keuze bij hem te slapen maar dat het er wel voor zorgde dat jij sex initieerde. Als je dat voldoende aannemelijk kan maken is er wel sprake van een strafbaar feit, dat formeel geen verkrachting heet overigens. Punt is wel dat het dan gaat om sex terwijl je door de drugs buiten bewustzijn was en dat is niet wat je beschrijft.

In alle eerlijkheid snap ik dat je spijt hebt van het gebeurde, maar ik waag te betwijfelen of je beschuldiging stand houdt, tenzij je heel hard kan bewijzen dat hij je drugs heeft toegediend waardoor hij kon weten dat jij willoos (!) zelf sex zou initiëren.
Je kan er wel geil van worden, met name bij kleinere hoeveelheden. In mijn ogen maakt dat het dan nog geen verkrachting trouwens.
Verder werkt het dus veel sneller, zoals lilalinda ook schrijft.
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-04-2019 07:55


Alleen geil en willoos is dan weer niet tegelijk het effect. Dus als je de ongewenste consumptie van GHB kan aantonen, blijf je met het detail zitten dat je zelf sex initieerde. Dat is 100% zeker geen verkrachting, en het lijkt me een uitdaging dat als onvrijwillige sex in toestand van kennelijke willoosheid bewezen te krijgen.
Ze was toch ook niet willoos? ze wilde juist heel graag, alleen kreeg ze spijt, de volgende ochtend.
Ik ken het wel, als ik na paar biertje aan de lampen gehangen heb in de kroeg. Op de avond heel leuk idee, 's morgens vroeg heel akelig
Alle reacties Link kopieren
Wel een vergiftiging als er uberhaupt drugs in dat drankje zat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, als je er na 8 jaar nog zoveel moeite mee hebt, zou ik inderdaad hulp zoeken.
Sterkte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-04-2019 07:56
Ze was toch ook niet willoos? ze wilde juist heel graag, alleen kreeg ze spijt, de volgende ochtend.
Ik ken het wel, als ik na paar biertje aan de lampen gehangen heb in de kroeg. Op de avond heel leuk idee, 's morgens vroeg heel akelig
Nou ja, in theorie kan het wel willoosheid zijn als de beweerde onvrijwillig genomen drugs maken dat je tegen je wil in sex initieert. Hoe je dat in de praktijk gaat aantonen lijkt me een uitdaging.

En hoe cynisch ook: als dit verhaal klopt, voorspel ik een epidemie. Drug-rape wordt wel heel makkelijk zo.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
10-04-2019 07:57
Wel een vergiftiging als er uberhaupt drugs in dat drankje zat.
Als je iemand een rum-cola voorzet en die persoon denkt een cola te krijgen, zou die dan eens kans maken bij de rechter met als strafbaar feit “vergiftiging”? Ik waag het te betwijfelen.

TO stelt nogal wat, en dat ze er zoveel laat van heeft is heel verdrietig. Therapie kan helpen. Strafrecht inzetten ook, maar dat heeft als klein nadeeltje dat je beweringen wettig en overtuigend moet bewijzen EN dat ze moeten slaan op iets dat bij wet strafbaar is gesteld.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-04-2019 08:00
Nou ja, in theorie kan het wel willoosheid zijn als de beweerde onvrijwillig genomen drugs maken dat je tegen je wil in sex initieert. Hoe je dat in de praktijk gaat aantonen lijkt me een uitdaging.
Het verhaal van TO houdt in ieder geval geen stand (verkrachtingszaken, met een semi-relationele sfeer, zijn toch al zowat onmogelijk). Te veel aannames. En 8 jaar terug

TO heeft geleerd, wat veel vrouwen leren: zorg altijd zelf voor je veiligheid:
Fiets om een groepje jongens heen. Drink nooit zoveel, dat je niet zelf veilig thuis komt. Ga niet met een man mee naar huis, als je geen seks wil etc. Zou niet zo moeten zijn, maar het uitgaansleven is een ongelijke wereld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven