Help! Ik heb een open relatie, maar waar moet ik beginnen?

10-04-2019 21:06 35 berichten
Lieve lezers, ik ben een gelukkige Amsterdamse man (35) met een een hele lieve vriendin (34) en een prachtige dochter van 4.

Alles gaat super goed, alleen op seksueel gebied liggen onze wensen toch best ver uit elkaar. Mijn vriendin is meer vanilla, en ik wil juist veel meer ontdekken en begin me steeds meer in BDSM te verdiepen. Omdat we elkaar het beste gunnen, hebben we sinds kort besloten een open relatie te beginnen. Zij vindt t prima als ik mijn seksuele wensen ga ontdekken, en wie weet wil zij er ook gebruik van maken, mocht de situatie zich voordoen. De enige voorwaarde is dat het alleen om seks moet gaan. Verliefd worden is dus echt een no go, en we willen het niet van elkaar weten. (Don’t ask, don’t tell). Dus af en toe seksuele contacten, of zelfs een vaste sexbuddy moet prima kunnen dus.

Juist die laatste regel maakt t zo moeilijk, want waar begin ik? Ik ga niet meer vaak uit of naar cafe's, en ben sowieso niet het type dat snel vrouwen versiert. Apps als Tinder en Happen zitten teveel bekenden op, en zijn mensen die niet naar hetzelfde op zoek zijn als ik.

De enige optie die ik nog kan bedenken is me aanmelden op Fetlife. Alleen vrees ik dat dit weer iets teveel is van het goede; Ik interesseer me echt in BDSM, heb er veel over gelezen, maar voel helemaal niks om dit de delen in groepen, of naar feestjes / bijeenkomsten te gaan. Ook denk ik dat ik hier als verlegen beginner weinig kans maak tussen alle andere kinky mannen :) (dit is natuurlijk mijn aanname).

Ik hoop dat hier vrouwen of mannen zijn die tips hebben, of hetzelfde hebben meegemaakt, en mij een stapje verder kunnen helpen met mijn ontdekkingstocht :)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dan: waar vind je die vrouw die onbaatzuchtig tweede (of derde of vierde) viool wil spelen?

En blijf je van je man houden als hij met een ander intiem is? Dat is zo moeilijk te voorspellen. Misschien denk je dan: ik ga voor een andere man die mij gráág trouw is en daar geen moeite voor hoeft te doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
FetLife is gratis en net zo anoniem als je zelf wil. Waarom probeer je het niet gewoon? Ik ken genoeg mensen die via Fetlife aan hun speelpartner zijn gekomen zònder de discussiegroepen te spammen en/of alle feesten af te lopen.
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
Alle reacties Link kopieren
Jij mag je bdsm kant gaan ontdekken. En als zij nu vanille met een andere man gaat is dat ook goed? Apart...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het ongetwijfeld fout, maar ik vind het idee van een verlegen sm-meester echt ontroerend schattig.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-04-2019 01:00
Ik begrijp het ongetwijfeld fout, maar ik vind het idee van een verlegen sm-meester echt ontroerend schattig.
:rofl:
Consistency compounds.
attribuutje schreef:
11-04-2019 00:57
Jij mag je bdsm kant gaan ontdekken. En als zij nu vanille met een andere man gaat is dat ook goed? Apart...
Hoi attribuutje, sorry was misschien niet helemaal duidelijk, maar geldt voor beide kanten vannila. Voor mij dus ook.
JollyRider schreef:
11-04-2019 01:00
Ik begrijp het ongetwijfeld fout, maar ik vind het idee van een verlegen sm-meester echt ontroerend schattig.
Hahaha, stille wateren...

En ik heb nergens gezegd dat ik de meester wil zijn he ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi ik zou second love proberen. Daar vind je wel vrouwen met een gelijke wens. Er zijn daar alleen wel veel Maar mannen.
Alle reacties Link kopieren
Even een paar dingen.
Jullie mogen ab-so-luut niet verliefd worden. Hoe doe je dit? Ben je je ervan bewust dat je vlinderhormonen óók bij "gewoon" minnaars behoorlijk hun best doen? Verliefdheid is niet te voorkomen, echt niet.

Als jij als dominant aan de slag wilt is fetlife of zelfs second love of secret flirt, zelfs tinder, best wel een een optie, als je maar een duidelijk profiel maakt waarin je je bdsm wensen kenbaar maakt.
Mocht je als sub willen ontdekken dan heb je het als man lastig, je bent écht één van de velen en je moet wel enorm leuk zijn wil een dominante vrouw je eruit pikken. Dan zou ik je juist wél aanraden feestjes en munches te bezoeken.

Maar ja... het moet ook allemaal stiekem dus.
...
Alle reacties Link kopieren
Als de relatie tussen jou en je vriendin bovenaan staat, dan zul je goed in verbinding moeten blijven. Zelf denk ik dan dat je meer kans van slagen hebt met een open relatie waarin je je vriendin juist betrekt, dan een open relatie waarin jullie elkaar overal buiten gaan houden. Lastige gevoelens gaan er toch komen. Je moet het alleen samen zien aan te pakken.

Er valt uit je latere reactie op te maken dat jij naar de sub-kant neigt, in plaats van de dom. Het is heel mooi als je dat kunt gaan verkennen, maar je hebt zoals Roos al zegt de pech dat de spoeling heel dun gaat worden. Was je een dom geweest, dan was het weer heel anders.

Je wilt verder niet al te openlijk opereren. Dan zie ik twee mogelijkheden voor je.
je zoekt een seksvriendin via een datingplatform waar jij jezelf onherkenbaar toont en hoopt zo een vrouw te vinden die wat dominantie in zich heeft. Een heuse meesteres die op zoek is naar een nieuw slaafje zul je er niet makkelijk vinden, maar als je een leuke man bent is een seksdate niet heel lastig. Als jij naast jouw wens om BDSM te verkennen ook gewoon seks wilt hebben en daarin iets te bieden hebt, dan kun je een situatie krijgen waarin je een minnares hebt die het in eerste instantie voor de vanille seks doet maar haar eigen dominante gevoelens ook wil verkennen. Twee beginners in feite.

Een wat meer rechtstreekse route is toch om het BDSM-wereldje in te duiken. Het is logisch dat je daar onzeker over bent (zie je opmerkingen over Fetlife), maar het is laagdrempeliger dan je denkt. Bijvoorbeeld in PartyPlayers worden door Try & Play geregeld zondagen georganiseerd waar BDSM-ers samenkomen (Google). De club is op die dag ook open voor alleengaande mannen. Je kunt gewoon naar binnen en kijken naar wat er gaande is in de open ruimte, mensen aanspreken en zo contacten maken.
Dank voor alle reacties, hier kan ik al echt wat mee!

@Rooss4.0
Ha Roos, ik snap je goed wbt verliefdheid. Dit is idd zeker niet te voorkomen, en ook geen ramp als het gebeurd. Wel is het de bedoeling om hier niets mee te doen, op het moment dat het zich aandient. (ik weet dat dit moeilijk is, maar is part of de deal helaas)

Ook heb ik gemerkt dat bij de keren dat het tot nu gebeurd is, het verliefde gevoel wel binnen een week weer weg is. Tot nu lukt het me prima om er mee om te gaan. En het gekke is dat mijn liefde voor mijn vriendin dan alleen maar groter wordt, omdat ik zo blij ben dat zij me de kans heeft gegeven een nieuwe ervaring op te doen.

@Rooss4.0
Ik ben 1switch. Ik weet niet of dat het nog moeilijker, of juist makkelijker maakt? :)


@Rooss4.0
Ik dacht dat secondlife eigenlijk was voor mensen die echt vreemd willen gaan. Daar heb ik niet zo'n zin in

@Ochtendlicht79
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik ben het met je eens dat het makkelijker zou zijn om elkaar gewoon alles te vertellen. Op dit moment is dit alleen nog een te grote barrière voor mijn vriendin.
Het is niet zo dat ik super stiekem moet doen. Ik heb haar deze post laten lezen (ze leest vast mee ;), en ze weet ook dat ik een profiel op Feeld heb. Het gaat er meer om dat we niet specifieke dingen willen delen (met wie, wat en wanneer)
anoniem_648cc9cdef6cf wijzigde dit bericht op 11-04-2019 11:33
Reden: typefout
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me dat je vriendin het beter heeft bekeken met deze open relatie ... . Wat voor jou geldt qua seksuele vrijheden, geldt ook voor haar. Een seksuele relatie met een man aanknopen, is voor zowat elke een vrouw 'een piece of cake'.
Alle reacties Link kopieren
Op secondlove (niet life) zitten niet alleen maar vreemdgangers. Ik heb mijn ooitminnaar-nuvriend er ook "opgepikt". Of nou ja, hij mij eigenlijk.

Ik neem aan dat je een switch terugzoekt. Fetlife lijkt me de juiste plek maar verwacht er geen wonderen van. Op bdsm zaken zou je ook een profiel aan kunnen maken maar ik vind het een falende rotsite.
...
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
11-04-2019 12:30
Het lijkt me dat je vriendin het beter heeft bekeken met deze open relatie ... . Wat voor jou geldt qua seksuele vrijheden, geldt ook voor haar. Een seksuele relatie met een man aanknopen, is voor zowat elke een vrouw 'een piece of cake'.
Dat sowieso!
...
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
11-04-2019 01:00
Ik begrijp het ongetwijfeld fout, maar ik vind het idee van een verlegen sm-meester echt ontroerend schattig.
Raap me op! :rofl:
Mijn beste vriendin pikt aan de lopende band mannen op via SDC. Ook kinky mannen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-04-2019 13:18
Reden: Spam
98.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jij gaat even lekker gestaft worden, spammert!
...
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
11-04-2019 00:57
Jij mag je bdsm kant gaan ontdekken. En als zij nu vanille met een andere man gaat is dat ook goed? Apart...
Veel mannen willen tegenwoordig zo'n relatie. Welkom in 2019
Alle reacties Link kopieren
"Help ik heb een open relatie....".
Ik denk dat je die wilt en dat je vriendin die onderhands al heeft. Dat betekent dat je jezelf in een cuckold situatie bevind.
Autistische_Dennis schreef:
19-04-2019 13:12
Veel mannen willen tegenwoordig zo'n relatie. Welkom in 2019
En vrouwen. Welkom in 2019.
Alle reacties Link kopieren
Autistische Dennis, zal mij aan de billen oxyderen wat andere mannen of vrouwen willen. De TO stelt een vraag, lijkt mij dat je best op mogelijke gevolgen gewezen mag worden.
Lijkt me ook best moeilijk als man iemands sub te worden terwijl je vrouw thuis daarvan op de hoogte is en zij vervolgens welke man dan ook de koffer in kan krijgen, moet ze dat al willen.

Verder verbaas ik me over heel veel dingen die voor heel veel mensen iets heel normaals is, als zij daar gelukkig van worden en er niemand mee kwetsen, have fun.
die ik wilde bestaat al...
lifeisshort schreef:
10-04-2019 21:06
Alles gaat super goed, alleen op seksueel gebied liggen onze wensen toch best ver uit elkaar. Mijn vriendin is meer vanilla, en ik wil juist veel meer ontdekken en begin me steeds meer in BDSM te verdiepen. Omdat we elkaar het beste gunnen, hebben we sinds kort besloten een open relatie te beginnen. Zij vindt t prima als ik mijn seksuele wensen ga ontdekken, en wie weet wil zij er ook gebruik van maken, mocht de situatie zich voordoen. De enige voorwaarde is dat het alleen om seks moet gaan. Verliefd worden is dus echt een no go, en we willen het niet van elkaar weten. (Don’t ask, don’t tell). Dus af en toe seksuele contacten, of zelfs een vaste sexbuddy moet prima kunnen dus.
Wat is vanilla? Was dit in eerste instantie jouw idee? Jij wil juist veel meer ontdekken, hebt al wat ideetjes maar vervolgens kom je nergens (letterlijk en figuurlijk). Wat heeft je vriendin in tussentijd gedaan? Is zij wel aan het experimenteren? Waarom gaan jullie niet samen op onderzoek uit? Waarom gunnen jullie elkaar het beste, maar willen jullie het niet van elkaar weten? Gaat je vriendin echt akkoord met het feit, dat jij -als je er ooit daadwerkelijk naar op zoek gaat- een vaste sexbuddy kan gaan hebben? En andersom? Dat jij -bij wijze van spreken- elke zaterdagmiddag alleen stap moet met jullie dochter, omdat zij een vaste date met haar sexbuddy heeft? Ik vind het allemaal een beetje teveel vrijblijvend klinken en zie het er nog van komen, dat jouw vriendin straks lekker aan het flierefluiten is en dat jij vast blijft zitten in je verlegenheid en besluiteloosheid. Maar ja, wie z'n billen brandt ... (zal jij als als bdsm niet erg vinden :P ).
Wat is in de praktijk nu echt het verschil tussen jou en vreemdgaande mannen op secondelove? Jouw vriendin wil ook niet weten hoe wat wanneer en waar, dus jij bent vast ook gebonden aan doordeweek-overdag afspreken?
Ik denk dat don't ask don't tell heel lastig is. Als je eenmaal zo ver bent dat jullie elkaar andere ervaringen gunnen, dan zou het toch best fijn zijn als je ook kunt vertellen dat je iemand op het oog hebt? Je hoeft niet direct te zeggen wanneer je waar afspreekt, maar een beetje openheid over je pad lijkt mij wel fijn.


Ik denk dat je toch het beste op Fetlife kunt gaan kijken of op bdsm-zaken. Heb je een beetje voor ogen wat je zoekt? Een switch ook?
Om wat contacten op te doen zijn munches wel een goed idee. En try and play ook. Je hoeft niet zelf mee te doen direct, je kunt ook veel voelen en leren van daar zijn, kijken naar anderen en spreken met anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven