2 keer MAP

11-04-2019 14:16 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
23-03
Seks gehad met me vriend condoom scheurde...
24-03
Gelijk MAP opgehaald

24-03
weer seks gehad en ja hoor condoom scheurde ALWEER

25-03
nog een keer de MAP gehaald want ja je weet het maar nooit

8-04
zou ik eigenlijk ongesteld zin geworden maar ik weet dat het meestal (bij mij tenminste) 2 dagen uitloop

dus ik rekende op woensdag (10-04)
vandaag is het Donderdag (11-04)
nog steeds niet ongesteld, wel hele gevoelige borsten.

ben ik zwanger en moet ik een test halen?
of even afwachten?

Ik hoef geen commentaar ALLEEN tips
Alle reacties Link kopieren
Wacht het nog even rustig af. Als je na het weekend nog niet ongesteld bent even testen of langs de huisarts.
...
Alle reacties Link kopieren
:fortune:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afwachten. Waarschijnlijk duurt het langer omdat je er op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren
In de bijsluiter kun je lezen hoe de MAP werkt. Daar staat ook in dat je hele hormoonhuishouding overhoop kan worden gegooid en dat je menstruatiecyclus dus ook verandert deze maand.
Alle reacties Link kopieren
1 map brengt je hele menstruatiecyclus al in de war, laat staan een dubbele dosis. Zwanger zal je na zo'n stootkuur waarschijnlijk niet zijn, maar dat je niet meteen ongesteld wordt is niet gek.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat het zelfs in de bijsluiter dat je cyclus in de war kan raken van de map.

En zou ook andere anticonceptie gaan gebruiken. 2x map achter elkaar is wel heftig.
Alle reacties Link kopieren
Gevoeligere borsten zijn vaak de eerste aanwijzing dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
11-04-2019 14:28
Gevoeligere borsten zijn vaak de eerste aanwijzing dat je zwanger bent.

En ik heb die voor elke menstruatie. Zou bij mij dus bar weinig zeggen.

Kortom, alleen testen bied zekerheid. Daarnaast zou ik de pil of een spiraaltje gaan overwegen.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
11-04-2019 14:28
Gevoeligere borsten zijn vaak de eerste aanwijzing dat je zwanger bent.
Welnee.
Ik heb ze eens per maand als ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.
En ik heb ze ook als ik héél hard denk misschien wel zwanger te zijn. Zit allemaal in de kop.
...
Tip: leer met een condoom omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt twee dingen doen: afwachten of toch een test doen. Bij de Action heb je twee testen voor 1,49 euro.
Star² schreef:
11-04-2019 14:33
Tip: leer met een condoom omgaan.
Het enige juiste advies ja.
En als je standaard een of twee dagen later ongesteld bent dan verwacht, is dat dus gewoon je cyclus en niet een uitloop.
EHV1981 schreef:
11-04-2019 14:28
Gevoeligere borsten zijn vaak de eerste aanwijzing dat je zwanger bent.
Dan had ik nu inmiddels een weeshuis aan kinderen gehad.

TO, een condoom scheurt meestal door fout gebruik. Zoek eens uit of jullie het wel goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog even wachten. Zoals hierboven al is gezegd kan de MA je hormoonhuishouding behoorlijk door de war schoppen. Daarnaast is mijn ervaring dat zodra ik DENK dat ik zwanger ben mijn menstruatie alleen maar langer op zich laat wachten. Typisch.

En hoe krijg je het voor elkaar het condoom tot 2x toe te scheuren? Gebruik je hem niet goed of seks je te hard?
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
11-04-2019 14:32
Welnee.
Ik heb ze eens per maand als ik eigenlijk ongesteld had moeten worden.
En ik heb ze ook als ik héél hard denk misschien wel zwanger te zijn. Zit allemaal in de kop.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon testen, er is waarschijnlijk niks aan de hand want MAP brengt je hele hormoonhuishouding in de war..en dan ook nog een dubbele dosis (war ik trouwens niet heel verstandig vind) lees voortaan de bijsluiter daar staat alles duidelijk in.


Maar test gewoon dan kan je het uit je hoofd zetten of niet. Ik heb MAP gebruikt 1 dag na mijn eisprong en ben morgen 18 weken zwanger
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken of je nog een noodspiraal kunt laten plaatsen, dan ben je meteen beter beschermd voor de volgende keer dat het condoom scheurt. Het is nl op zich een gewoon spiraal, maar kan een innesteling helpen voorkomen.
Sterkte!
Bonnieux schreef:
11-04-2019 14:47
Ik zou kijken of je nog een noodspiraal kunt laten plaatsen, dan ben je meteen beter beschermd voor de volgende keer dat het condoom scheurt. Het is nl op zich een gewoon spiraal, maar kan een innesteling helpen voorkomen.
Sterkte!
Of gewoon niet meer vrijen :lightbulb:
Lijkt me niet gezond om zo dicht op elkaar 2x een MAP in te nemen maargoed. Koop gewoon een zwangerschapstest bij de Action, kost 1,50 voor 2 stuks, weet je het tenminste zeker. Niemand kan weten of jij zwanger bent of niet, dat kan alleen jij weten door een test te doen. Ik heb alleen gevoelige borsten als ik zwanger ben, maar zoals je al kunt lezen, hebben ook genoeg vrouwen dat als ze ongesteld moeten worden, het zegt dus helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-04-2019 14:50
Of gewoon niet meer vrijen :lightbulb:
Nuttige tip :facepalm:
Je kunt ook zeggen, ‘word non’.
Alle reacties Link kopieren
De MAP werkt niet als de eisprong al is geweest. Wellicht kan je beter aan de pil gaan wanneer die condooms maar blijven scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom gebruik je geen anticonceptie?
Bonnieux schreef:
11-04-2019 14:53
Nuttige tip :facepalm:
Je kunt ook zeggen, ‘word non’.
Het was uiteraard sarcastisch bedoeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven