Libido en anticonceptie

13-04-2019 20:04 20 berichten
Je leest vaak over anticonceptie dat je libido eraan gaat.

Nu ben ik een paar dagen geleden van pil verandert en ik heb juist het idee dat ik opeens echt héél veel meer zin in seks heb. Mijn libido is normaal gesproken niet supergroot, maar nu opeens dus wel.

Herkent iemand dit? o_o Ik vind het héél apart, kan zo'n klein pilletje echt zo'n effect hebben?
Alle reacties Link kopieren
Er is onderzoek naar gedaan. Een metastudie laat zien dat je even makkelijk studies vindt die geen effect, als een negatief effect, als een positief effect aantonen.

Kortom, geniet er van en maak je niet druk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Haha nee druk maak ik me er zeker niet om, maar het verbaast me wel
Ik denk mocht het al invloed hebben, dat het niet binnen een paar dagen al iets kan doen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor; kan. Diane bijvoorbeeld bevat anti-mannelijk hormoon. Cyproteronacetaat. Goed om de talgklieren en haaruitval tot rust te brengen maar minder goed voor de sekslust.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er zelf nooit iets van gemerkt, maar kennelijk zijn er genoeg mensen die het wel merken.

Ik heb me laten vertellen dat het ligt aan de hoeveelheid testosteron die je zelf aanmaakt. Hoe meer testosteron, hoe minder last van libido-verschil door de pil.
Alle reacties Link kopieren
Tja dat zelfde kleine pilletje zorgt ervoor dat je niet zwanger kunt worden, dus zo gek is het misschien niet dat het zulke grote effecten kan hebben. Ik merkte niet zo’n duidelijk verschil in libido toen ik met de pil stopte trouwens; wel in eetlust: met pil had ik altijd trek en zonder heb ik normale eetlust. Dat is wel heel prettig hoor moet ik zeggen.
Enjoy snorrie! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Het mag dan wel een klein pilletje zijn, het zit boordevol hormonen en niet-lichaamseigen troep. Niet gek dat het je libido ook kan veranderen. Ik begin niet meer aan die hormonale anticonceptie. Ik houd m'n lichaam en geest liever zo natuurlijk mogelijk.
Maar wel veel plezier met je verhoogde libido! :)
SiraGijs schreef:
13-04-2019 21:59
Het mag dan wel een klein pilletje zijn, het zit boordevol hormonen en niet-lichaamseigen troep. Niet gek dat het je libido ook kan veranderen. Ik begin niet meer aan die hormonale anticonceptie. Ik houd m'n lichaam en geest liever zo natuurlijk mogelijk.
Maar wel veel plezier met je verhoogde libido! :)
Mijn 'natuurlijke staat' zonder hormonen is dat ik mezelf praktisch elke maand wel een keer van kant wilde maken, omdat ik erg gevoelig ben voor die hormoonschommelingen. Dus ik ben erg blij met de pil, eerlijk gezegd. Omdat ik me daarmee in elk geval niet meer zo extreem depressief voel als zonder pil.

En wie weet is deze pil dan wel eindelijk de juiste hoeveelheid hormonen voor mij, ik hoop het!
Ik merk zeker verschil. Man heeft zich jaren terug laten steriliseren en ik ben ook jaren geleden gestopt met de pil. Het heeft wel even geduurd maar de laatste jaren is mijn libido zeker verhoogd.

Ben blij dat ik de pil niet meer gebruik, maar was er destijds wel erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het, ik ben zelf overgestapt van koperspiraal naar de mirena. Mijn libido was altijd al vrij hoog, nu heb ik eigenlijk altijd zin. Elke maand had ik last van stemmings wisselingen, die zijn nu iets minder, gelukkig. Menstruatie bijna nihil en nu een libido van jewelste. Win situatie voor mij, tegenover alle negatieve ervaringen die je leest online.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde als bij Polsjef.... We genieten er nu veel meer van!
Alle reacties Link kopieren
Hormonale anticonceptie = troep.
Sinds wij toch maar overgestapt zijn op condooms heb ik veel meer zin.
Voel me ook lekkerder in mijn vel.
Algemene libido tip: Ginkgo Biloba.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik stopte met de pil leek het wel alsof er een waas werd opgetrokken en er een gigantisch blik mooie mannen op straat werd leeggegooid. Ik vond dat wel een aardige bijkomstigheid :)

Nu ben ik al een paar jaar van de pil af, maar merk dat alle hormonale veranderingen in een lijntje staan met mijn libido. Kan me goed voorstellen dat een verandering van pil dat ook kan bewerkstelligen. Geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij na stoppen met de pil veel opgewekter en een hoger libido. Nooit meer begonnen😊
SiraGijs schreef:
13-04-2019 21:59
Het mag dan wel een klein pilletje zijn, het zit boordevol hormonen en niet-lichaamseigen troep.
Progesteron in anticonceptiva bijvoorbeeld is wel degelijk een endogene stof. De verschillen tussen diverse merken schuilt voornamelijk in de dosis. Naar libido werd veel onderzoek gedaan en moeilijk te sturen, het is vaak het gevolg van een combinatie aan factoren.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Toen ik stopte was ik de eerste maanden mega-geil. Dacht aan niets anders meer. Het is nu, jaren later, naar een normaal niveau gedaald. Gelukkig, want constant geil rond lopen is ook niks.
Ik kan me voirstellen dat veranderen can pil ook dit effect geeft. Bereid je dus maar voor als je helemaal stopt...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Op zich is een hoog libido wel fijn als er ook een man (of meerdere mannen) in de nabijheid zijn om die verlangens te vervullen.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik wel benieuwd welke pil je slikt Snorrie. Ik zit aan het koperspiraal maar dat bevalt matig. Menstruatie is onregelmatig geworden en duurt veel te lang. Om over het bloedverlies maar helemaal te zwijgen. Maar hormonen slikken staat me ook tegen, had er vroeger veel last van en mijn libido was gewoon weg toen. Daar is tegenwoordig dan weer niets mis mee;))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven